Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EN KAIPAA LAPSIA ja uskallan sanoa sen ääneen.

Vierailija
07.03.2006 |

Yksi työkaverini on sitä mieltä, ettei lapsenteosta saa yksikään nainen laistaa. Onpa mukavaa tekstiä.... Onko kaikkien saatava kokea se sama " riemu" , minkä te äidit olette kokeneet?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Jotkut tuttavat tyrkyttävät liian innoissan tuota lapsiasiaa sellaiselle, joka ei lapsia halua. Olen vauvapalstalla muuten vain ja mieskään siis ei lapsia halua. t. ap

Vierailija
22/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä uskaltamista siinä on, että sen uskaltaa sanoa? Kuvitteletko olevasi jotenkin erityinen sen takia, eiköhän tässä maassa ole muitakin omasta vapaasta tahdosta lapsettomia. Minäkin tunnen useamman, ovat tietoisesti valinneet uran ja jättäneet lapset tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjä syli

Vierailija
24/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ainakaan ole yhtään outoa, jos joku ei halua lasta. Miksi kaikkien pitäisi aina haluta samoja asioita?

Vierailija
25/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari kaveria, jotka ovat myös tuota mieltä. Toisen kantaa kummeksun, kun siihen liittyy mielestäni jopa lapsivihaa (mistä johtuen tapasin hänet viimeksi esikoistani odottaessani ja siitä on vuosia). Toisen kannan ymmärrän erittäin hyvin. Hän vain ei halua lapsia itselleen, mutta tykkää kyllä lapsista yleensä ja huomioi minunkin lapsiani, mikä tuntuu kivalta. Jokaisella on oikeus tehdä omannäköisensä päätös. Vaikea sanoa, miten minun itseni olisi käynyt, jos en olisi tullut raskaaksi suunnittelematta. Siitä se perhe-elämä alkoi ja olen toki onnellinen. Mutta jos olisi suunnitelmallisesti pitänyt lapsia hankkia.. en tiedä olisiko meillä lapsia vielä tänäkään päivänä.

Vierailija
26/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset eivät ole ainoita ihmisiä, joita voi vanhana tavata. Tunnen useita lapsettomia ja lapsellisia vanhuksia. Molemmissa on niitä yksinäisiä/onnettomia, ei se lapsista ole kiinni. Onnellisia lapsettomia vanhuksiakin tunnen useita, teen siis vapaaehtoistyötä vanhusten parissa. t. ap

Vierailija
27/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän todella perhekeskeistä ja rauhallista elämää, omat lapset eivät vain kiinnosta yhtään.

Vierailija
28/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on AIHE VAPAA.

Vierailija
29/31 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenikään ei halua. Nautimme elämästämme näin.

Vierailija
30/31 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30 ja tarkoituksena ei ole lisääntyä.

Vierailija
31/31 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen (ja myös mieheni) vasta hyväksymässä asiaa, kun niitä lapsia ei ole kuulunut. Kyllä lapseton elämä voi olla yhtä antoisaa kuin se, että lapsia on. Se vain on erilasta, eikä välttämättä kaikille sovi.

Itselle täytyy tehdä asiat selväksi ja sopeutua niihin.

Sillä ei ole väliä, mitä muuta asiasta ajattelevat.