Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin masennuslääkkeet kaksi viikkoa sitten eikä niistä ole apua!

Vierailija
13.10.2016 |

Mitä seuraavaksi? Olen yrittänyt selvittää parhaani mukaan raskasta perhetilannettamme ja nyt kaikki ovat minulle entistä vihaisempia.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun masennuksesi johtuu raskaasta perhetilanteesta eikä kemiallisesta epätasapainosta aivoissa?

On olemassa pitkäaikaista masentunutta olotilaa, joka ei ole häiriö, vaan itse asiassa normaali, terve reaktio! Sen syy on kehon ulkopuolinen (esim. raskas perhetilanne, avioero, läheisen menettäminen, sairaus...). On selviö, ettei sitä voi kemiallisesti parantaa.

Sitten on pitkäaikaista masentunutta olotilaa, joka on häiriö – mielisairaus, kuten ennenvanhaan sanottiin. Sen syy on henkilön aivoissa. Bipolaarihäiriö on selkeä esimerkki mielialahäiriöstä, jonka syy on aivokemiassa. Kemiallisiin häiriöihin auttaa lääkkeet.

Ap.:n kannattaa miettiä, kummasta hänen kohdallaan on kyse.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
22/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpix kirjoitti:

Lopeta heti masennuslääkkeiden popsiminen, jos et halua kroonistua masennuspotilaaksi koko loppuiäksesi. Masennus on terveen ihmisen merkki vastoinkäymisiin tai toteuttamattomiin unelmiin. Älä blokkaa masennusta kemiallisesti pois jättämättä käsittelemättä ongelmiasi. Periaatteessa masennuslääkkeet ovat sama asia kuin huumeet / alkoholi, jolla yritetään turruttaa pahaa olo, tarttumatta itse ongelman aiheuttajaan. 

On totta että masennuslääkkeitä määrätään monesti hyvin hepposin perustein. Ensin pitäisi perusteellisesti selvittää onko masennukselle elimellistä syytä, niitäkin on. Sitten pitäisi ensisijaisesti lähteä hoitamaan keskustelulla ja terapialla.

Keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden määrääminen noin vain on edesvastuutonta ja törkeää toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko liikuntaa? Vaikka ei huvittaisi niin olosi kohenee kun endorfiinit jylläävät. Lenkkeily, uinti, kuntosali.

Huolehdi että saat riittävästi vitamiineja ja muita ravintoaineita. Vihannekset,juurekset, hedelmät, mysli. Kerran viikossa myös herkkuja hiukan :)

Tarkista, että sinulla ei ole raudanpuuteanemia eikä kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Huomioithan, että liikunta ei kaikilla vapauta endorfiineja.

Mistä tiedät?

Olen nähnyt aiheesta tutkimuksia. Asia kiinnostaa minua, koska itse en koe minkäänlaista mielihyvää urheilusta ja mies ei muuta tekisikään. 

Tässä on ensimmäinen "lähde" joka tuli pikaisella googletuksella vastaan. Ei siis ole mikään tutkimus, vaan uutinen.

http://www.nbcnews.com/id/18043835/ns/health-fitness/t/getting-high-exe…

Vierailija
24/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh mikä ääliö!

Laitoin alapeukun mutta se rekisteröityi silti yläpeukuksi.

Vierailija
25/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpix kirjoitti:

Lopeta heti masennuslääkkeiden popsiminen, jos et halua kroonistua masennuspotilaaksi koko loppuiäksesi. Masennus on terveen ihmisen merkki vastoinkäymisiin tai toteuttamattomiin unelmiin. Älä blokkaa masennusta kemiallisesti pois jättämättä käsittelemättä ongelmiasi. Periaatteessa masennuslääkkeet ovat sama asia kuin huumeet / alkoholi, jolla yritetään turruttaa pahaa olo, tarttumatta itse ongelman aiheuttajaan. 

Hei Kärpix! Olet väärässä, vaarallisen väärässä jopa! 

Toivottavasti pysähdyt oikeasti miettimään asiaa, etkä vain ohita tätä maailmankuvaasi kuulumattomana ajatuksena. Masennuslääkkeet mahdollistavat minulle normaalin arjen, eli pari- ja ystävyyssuhteiden ylläpidon, työssäkäynnin, harrastukset, elämän pienistä onnen hetkistä nauttimisen. Ilman lääkkeitä parhaassa tapauksessa makaisin takuulla edelleen sängyssä liikkumatta, kunnes olisi pakko liikkua vessaan, pahimmassa tapauksessa olisin päättänyt päiväni, kuten kaavailin. En ole edes mikään yksittäistapaus.

Kuuluuko mielestäsi todella masentuminen normaaliin elämään, eli kaikki itsesi mukaan lukien, jotka tunnet, makaavat pimeässä paikallaan sängyssä peseytymättä, puhumatta ystäville kuukausiin, vuosiin? En usko.

Lääkkeiden lopettamiseen kehottaminen on hengenvaarallista!!!

Vierailija
26/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas perhetilanteeni johtuu siitä, että olemme eroamassa ja teinit oireilevat. Samaan syssyyn sitten siskonikin erosi miehestään ja vanhempamme syyttävät nyt minua siitä. Kaiken huipuksi vanhemmat ovat nyt niin masentuneita ettei heihin saa yhteyttä enkä pääse katsomaan satojen kilometrien päästä onko heillä kaikki hyvin. Siskoni on hullaantunut sinkkuudestaan ja elää vain näköjään deittaillakseen mahdollisimman montaa miestä. Häntä vanhemmat eivät huoleta ollenkaan.

Vierailija
27/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke? Luepa pakkauksesta missä ajassa vaste pitäisi tulla. Yleensä siinä menee aikaa, vaikka pahin ahdistus saattaa lähteä aika piankin. Joskus joudutaan myös vaihtamaan merkkiä.

Parissa viikossa luvattiin apua. Olen nyt todella pettynyt.

Kaikki on yksilöllistä, odottele nyt vielä viikko ja soita lääkärille. Kaikki lääkkeet eivät toimi kaikille - se on ikävä kyllä kokeilua kunnes löytyy toimiva. Onko sinulla SSRI vai SNRI-lääke?

Minulla oli tänään lääkärin soittoaika ja kerroin hänelle kuinka asiat ovat. Lääkäri pyysi minun jatkavan vielä kaksi viikkoa.

Testaa sitten vielä se 2vk. Jos ei senkään jälkeen auta, niin sitten uusi testaukseen. Saatko terapiaa samalla vai ainoastaan lääkehoitoa?

Mistä sitä terapiaa minulle repeäisi kun sitä ei repeä pennuillekaan?

Vierailija
28/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile, se auttaa ihan oikeasti. Synti erottaa Jumalasta mutta Jeesuksen Kristuksen sovitustyö ristillä pelastaa katuvan ja uskovan. Saat rauhan sielullesi. :)

Vierailija
29/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se masennuslääke sitä sinun vaikeaa perhetilannetta poista. Siihen taitaa auttaa ihan muut keinot, kuin masennuslääkkeet.

Eipä siitäkään olisi apua jos raivoaisin ja potkisin ihmisiä perseelle. Erityisesti pentujen isää tekisi mieli potkaista lujaa kun ei näköjään yhtään välitä heistä. Tekee kaikkensa ettei tarvisi olla heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
30/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet eivät auta vaikeaan perhetilanteeseen. Yleensä masennuslääkkeet toimivat lähinnä plasebo-efektillä ja aiheuttavat pääasiassa haittaa. Terapiassa asioiden käsittely, uni, liikunta, stressinhallinta ja ruokavalio ravintolisineen ovat paljon terveempiä keinoja. Esim. Omega3 -rasvahappojen saanti kalaöljystä on monissa tutkimuksissa todettu vähintäänkin yhtä toimivaksi kuin haitalliset mielialalääkkeet. Ja kilpirauhasarvot rajoilla ovat myös mahdollinen alakulon ja mielialahäiriöiden aiheuttaja. Olen kärsinyt ahdistuneisuudesta ja masennuksesta, keskivaikeasta. Yksikään mielialalääke ei koskaan ole auttanut, ainoastaan aiheuttanut paljon haittoja ja latistanut kaikki tunteet. Ainut ,minkä selvästi huomaa vaikuttavan, on puhdas ruokavalio, suoliston hoitaminen, tehokkaat luonnolliset ravintolisät eteenkin omega-rasvojen huomattava lisäys, d-vit. , monivitamiini ja vahvat maitohappobakteerit, magnesium illalla, uni ja rauhallinenkin liikunta. Psykiatrinikin kehotti ottamaan 2000mg omega3/ päivä ja tryptofaania.

Kilpirauhaslääkitys poisti jatkuvan alakulon ,vaikka perhetilanteeni olikin hyvin vaikea.

Ja kilpirauhasarvoni olivat juuri ja juuri viitteen sisällä. Kyllä masennusta hoitaessa pitäisi keskittyä koko kehon hoitamiseen kokonaisvaltaisesti.

Vierailija
31/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile, se auttaa ihan oikeasti. Synti erottaa Jumalasta mutta Jeesuksen Kristuksen sovitustyö ristillä pelastaa katuvan ja uskovan. Saat rauhan sielullesi. :)

Pidä sinä turpasi kiinni!

32/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke? Luepa pakkauksesta missä ajassa vaste pitäisi tulla. Yleensä siinä menee aikaa, vaikka pahin ahdistus saattaa lähteä aika piankin. Joskus joudutaan myös vaihtamaan merkkiä.

Parissa viikossa luvattiin apua. Olen nyt todella pettynyt.

Kaikki on yksilöllistä, odottele nyt vielä viikko ja soita lääkärille. Kaikki lääkkeet eivät toimi kaikille - se on ikävä kyllä kokeilua kunnes löytyy toimiva. Onko sinulla SSRI vai SNRI-lääke?

Minulla oli tänään lääkärin soittoaika ja kerroin hänelle kuinka asiat ovat. Lääkäri pyysi minun jatkavan vielä kaksi viikkoa.

Testaa sitten vielä se 2vk. Jos ei senkään jälkeen auta, niin sitten uusi testaukseen. Saatko terapiaa samalla vai ainoastaan lääkehoitoa?

Mistä sitä terapiaa minulle repeäisi kun sitä ei repeä pennuillekaan?

Ilmeisesti ainakin isommat kaupungit tarjoavat sitä melko helposti. Ja yksityisiä terapeutteja löytyy monilta paikkakunnilta. 

Mutta, lääkehoito yksinäänkin voi auttaa merkitsevästi, kunhan se oikea lääke löytyy.

Vierailija
33/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskas perhetilanteeni johtuu siitä, että olemme eroamassa ja teinit oireilevat. Samaan syssyyn sitten siskonikin erosi miehestään ja vanhempamme syyttävät nyt minua siitä. Kaiken huipuksi vanhemmat ovat nyt niin masentuneita ettei heihin saa yhteyttä enkä pääse katsomaan satojen kilometrien päästä onko heillä kaikki hyvin. Siskoni on hullaantunut sinkkuudestaan ja elää vain näköjään deittaillakseen mahdollisimman montaa miestä. Häntä vanhemmat eivät huoleta ollenkaan.

Kerrotko, miten luulet masennuslääkityksen auttavan tähän??aiheutat itsellesi vaan lisää ongelmia!

Vierailija
34/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, miten luulet masennuslääkityksen auttavan tähän??aiheutat itsellesi vaan lisää ongelmia!

Kuinka niin? Minä EN VOI MITÄÄN sille, mitä muut tekevät! Minun pitää pystyä nyt kitkuttelemaan eteenpäin jotenkin. Välillä tulee kyllä mieleen että kuolema olisi suorastaan helpotus tässä tilanteessa.

Kerropa sinä viisaaampana kuinka hoitaisit asiat kuntoon?

35/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat väitteesi?

Masennuslääkitys parantaa aivojen kemiallista tasapainoa normaalitilaa kohti. Tämä antaa jaksamista selvittää omaa elämäänsä.

Vierailija
36/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa nyt 3 viikon jälkeen vähän helpottamaan. Annosta nostetaan asteittain aina 2 viikon välein. Ekan viikon olin ihan pohjalla ja väsynyt, alkuun siis lääke vaikutti voimistavan oireita.

Nyt vaan pohdin että onkohan lääke oikea, kun uni ei tahdo maistua ja silti olen virkeä, lähes yliaktiivinen. Mulla lääke siis määrätty neuropaattiseen kipuun ja siitä johtuvaan alakuloisuuteen ja muihin lieveilmiöihin.

Vierailija
37/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne noin nopeesti auta. Oota nyt kuukausi ainakin. Kyllähän esim. epilepsiankin lääkitystä hilataan pikku hiljaa ylöspäin alkuannoksesta, jota syödään 3 - 4 viikkoa ja sit nostetaan annosta.

Vierailija
38/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se masennuslääke sitä sinun vaikeaa perhetilannetta poista. Siihen taitaa auttaa ihan muut keinot, kuin masennuslääkkeet.

Eipä siitäkään olisi apua jos raivoaisin ja potkisin ihmisiä perseelle. Erityisesti pentujen isää tekisi mieli potkaista lujaa kun ei näköjään yhtään välitä heistä. Tekee kaikkensa ettei tarvisi olla heidän kanssaan tekemisissä.

No itsekin aika monta vaikeaa elämäntilannetta kokeneena, olen todennut, että ei se tilanne parane sillä, että popsisi lääkkeitä. Se vaikuttaa, että tekee jotain sen eteen, että elämäntilanne muuttuu paremmaksi. Lääkkeet nyt ei muuta sitä sinun miestäsi erilaiseksi, eikä paranna siskosi hullaantumista erotilanteessa.

Vierailija
39/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsekin aika monta vaikeaa elämäntilannetta kokeneena, olen todennut, että ei se tilanne parane sillä, että popsisi lääkkeitä. Se vaikuttaa, että tekee jotain sen eteen, että elämäntilanne muuttuu paremmaksi. Lääkkeet nyt ei muuta sitä sinun miestäsi erilaiseksi, eikä paranna siskosi hullaantumista erotilanteessa.

Kerropa kuinka saisin elämäntilanteeni paremmaksi?

Vierailija
40/119 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin useita eri lääkkeitä lähestulkoon kolme vuotta, ne ovat ihan tehottomia ja samaa ovat sanoneet kaikki ne ihmiset, jotka niitä ovat käyttäneet.