Tässä syy miksi meitä akateemisia sinkkunaisia on hyvin paljon Helsingissä
Selasin erään kaverimieheni kanssa tinderiä yhdessä. Molemmat olemme tehneet profiilimme huolella ja valinneet sinne myös kelvollisia kuvia. Kun selasimme miehen tinderiä, niin profiili toisensa jälkeen tuli toinen toistaan kauniimpia naisia, monilla vieläpä hauskat esittelytekstit. Kun selasimme minun tinderiä tuli vastaan suttuisia kuvia, kolmen rivin profiilitekstejä kymmenen kirjoitusvirheen kera ja muutenkin täysin käsittämättömiä profiileja. Tuli myös paljon sellaisia profiileja joissa joku turisti käynyt lyhyesti Helsingissä ja sitten lähtenyt jonnekin muutaman tuhannen kilometrin päähän. Molemmilla vasta ladatut tinderit, joten tarjontaa pitäisi olla paljon.
Kaverini oli oikeasti aivan järkyttynyt siitä miten surkea laatu miehissä on. Ja moni nainen todellakin valitsee mielummin sinkkuuden kuin parisuhteen jonkun elämänkoululaisen kanssa. Minä taas ihmettelin että miten kukaan nainen voi mitenkään erottua edukseen jos täällä on niin paljon hyvännäköisiä sinkkunaisia. En sitten tiedä millaista on meno jossain pienemmillä paikkakunnilla.
Kommentit (101)
Jos joku nainen tituleeraa itseään akateemiseksi niin luokittelen hänet omituiseksi välittömästi. Asia oli ok 50-luvulla. Pelkkä kauneuskaan ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
AP, huomasin tämän käytyäni kesällä Helsingissä piipahtamassa. Olin suorastaan hämmästynyt, selailin ehkä 50 profiilia ja varmaan 90 % naisista oli yliopiston käyneitä, hoikkia ja ihan kivannäköisiä. Jos näin suomalaisittain keskikokoisen kaupungin matalapalkkaduunarin on vaikea löytää parisuhdetta täältä omalta paikkakunnalta niin siellä se olisi varmaan mahdotonta. Mut joo ehkä se Tinder ei mulle muutenkaan ole se oikea kanava, arvostan ihan muita juttuja kuin pinnallisuutta.
Älä mies lannistu, hyviä miehiä on vapaalla oikeasti todella vähän, joten sinulle on 100% varmasti ottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiseksi itseään tituleeraava nainen on todellinen turn off miltei kaikille miehille.
Miksi? Pelottaako miestä että kivekset kutistuvat jos nainen on paremmin koulutettu? Eikö se ole tärkentä että kemiat toimii?
Viimeistään siinä vaiheessa kiinnostus vähenee kun nainen puhuu itsestään paremmin koulutettuna. Toki lääkäriksi on vaikeampi päästä kuin lähihoitajaksi, palkka on parempi jne. mutta hyvin harva niistä akateemisista naisista on niinkään korkean kynnyksen ammatissa ja eri tehtäviin vaaditaan erilaista koulutusta; on siis vähän asenteellista puhua paremmasta tai huonommasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiseksi itseään tituleeraava nainen on todellinen turn off miltei kaikille miehille.
Miksi? Pelottaako miestä että kivekset kutistuvat jos nainen on paremmin koulutettu? Eikö se ole tärkentä että kemiat toimii?
Ei vaan se yleinen naisten luulo että pelkkä akateeminen koulutus riittää laatunaisen tavaramerkiksi. .
Eli jos määrittelet oman "tasokkuutesi" jonkun akateemisen tutkinnon kautta, keskimääräinen koulutettu mies ei kovin herkästi innostu tuollaisesta.
T: DI (ja pari muutakin ihan kelvollista ei-akateemista paperia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, huomasin tämän käytyäni kesällä Helsingissä piipahtamassa. Olin suorastaan hämmästynyt, selailin ehkä 50 profiilia ja varmaan 90 % naisista oli yliopiston käyneitä, hoikkia ja ihan kivannäköisiä. Jos näin suomalaisittain keskikokoisen kaupungin matalapalkkaduunarin on vaikea löytää parisuhdetta täältä omalta paikkakunnalta niin siellä se olisi varmaan mahdotonta. Mut joo ehkä se Tinder ei mulle muutenkaan ole se oikea kanava, arvostan ihan muita juttuja kuin pinnallisuutta.
Älä mies lannistu, hyviä miehiä on vapaalla oikeasti todella vähän, joten sinulle on 100% varmasti ottajia.
LoL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ongelma myös osittain olla siinä, että monet naiset eivät ymmärrä "naisen kosketuksen" merkitystä miehiin?
En tarkoita tällä nyt sitä, että lähtökohtaisesti kaikki naisettomat miehet on rumia ja tyhmiä, mutta melko usein naisen kanssa elävät miehet esim. pukeutuvat paremmin - joka taas vaikuttaa siihen ulkonäköön paljon.
Pointtini on lähinnä se, että usein niitä nuorehkoja miehiä kannattaisi katsoa "hiomaton timantti" seulalla läpi. Sen alkukuoren alta voi paljastua vaikka mitä, kokemusta meinaan on.
Enemmänkin ahdistava ajatus että mies olisi joku massa josta sitten voi muovata itselleen mieleisen. Ja on miehelläkin oikeus vaikka pukeutua siihen kaljamainoslippikseen jos kerta niin haluaa.
Pointtini ei ollut tuo, että miehen voi muovata mieleisekseen - vaan se, että yleensä niiden vetävien miesten taustalla on nainen. Sumsummarum: yleensä parisuhteessa elävä mies kiinnittää enemmän huomiota pukeutumiseensa, syömiseensä, tekemisiinsä koska "ottavat siitä naisesta mallia". Eli aika usein se mies intoutuu skarppaamaan itsensä suhteen eläessään naisen kanssa. Näin ei tietenkään aina ole, mutta hyvin usein kuitenkin.
En minä ainakaan halua miestä joka ottaa minusta mallia. Vaan että mies pukeutuu niinkuin itse haluaa ja on muutenkin kykeneväinen ajattelemaan omilla aivoillaan. Ja siksi toivon että löytäisin miehen joka olisi jo valmiiksi melko siististi pukeutunut, tupakoimaton ja urheilullinen. Ei ketään voi muuttaa, varsinkin väkisin.
Eli miehen on oltava valmiiksi ns kriteereihisi täydellinen, muuten ei kiinnosta?
Mitä jos tapaisin aivan ihanan miehen, joka heivaisi sinut koska et valmiiksi ole tarpeeksi matkustellut? Se innostuisitko matkustelemaan hänen inspiroimana ei riitä, koska hän ei halua sinun muuttuvan hänen vaikutuksestaan.
No ei täydellinen, mutta monta niistä kriteereistä pitää täyttää jo valmiiksi. Totta kai monissa asioissa voi tehdä kompromisseja. Mutta aika vaikea vaikkapa on alkaa vaatia toiselta koko vaatekaapin uudistamista tai tupakoimattomuutta, helpompi ottaa mies joka osaa jo valmiiksi pukeutua suhteellisen siisteihin vaatteisiin eikä tupakoi jo ennestään.
Ja toki minussakin on varmasti paljon asioita jotka ovat monelle miehelle turn off. Esimerksi olen hyvin lyhyt. En todellakaan oleta että pitkistä gasellisäärisistä mallikaunottarista kiinnostunut mies katsoo tällaisiin keijukaisiin päin.
Jotkut asiat ovat muutettavissa helpommin kuin toiset.
No se ei ilmeisesti kuitenkaan kovin helppoa näytö olevan, jos sitä miestä ei millään löydy?
Niin? Aika moni on sinkku pakon sanelemana, ei vapaaehtoisesti. Jos sopivaa kumppania ei löydy niin sitten ei vaan löydy. Eli sinkkuuteen on tyydyttävä.
Mä laitoin muuten kokeeksi kerran tekstin että olen lähihoitaja. Johan alkoi seuraa löytyä, toisin kuin jos tunnustan todellisuuden että olen DI... Ilmeisesti lähihoitajuus assosioituu miesten mielessä naiselliseen pehmeyteen, rentouteen jne hyviin juttuihin kun taas se että on miehisen alan DI epänaisellisuuteen, naisellisesta ulkonäöstä huolimatta.
Mä laitoin muuten kokeeksi kerran tekstin että olen lääkäri. Johan alkoi seuraa löytyä, toisin kuin jos tunnustan todellisuuden että olen kirjastonhoitaja... Ilmeisesti lääkäriys assosioituu naisten mielessä miehekkyyteen, jämäkkyyteen jne hyviin juttuihin kun taas se että on naisellisen alan kirjastonhoitaja epämiehekkyyteen, miehekkäästä ulkonäöstä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin muuten kokeeksi kerran tekstin että olen lähihoitaja. Johan alkoi seuraa löytyä, toisin kuin jos tunnustan todellisuuden että olen DI... Ilmeisesti lähihoitajuus assosioituu miesten mielessä naiselliseen pehmeyteen, rentouteen jne hyviin juttuihin kun taas se että on miehisen alan DI epänaisellisuuteen, naisellisesta ulkonäöstä huolimatta.
Mutta minkälaista seuraa? Ite en koskisi pitkällä tikullakaan lähäriin mutta DI-nainen olisi tosi jees
M30, DI itsekin
Vierailija kirjoitti:
miehet vaan tietää, että naisten kriteerit nousee eksponentiaalisesti koulutuksen lisääntyessä. Ja dippainssejä ei nähdä helppona seksiseurana.
Itseäni jostain syystä on viehättänyt miehet, jotka ovat it-alalla. Itse asiassa kumma kyllä n. 80 % tapaamistani miehistä on sillä alalla. Monet ovat muualta muuttaneet Suomeen tekemään jotain tiettyä koodausjuttua, koska täällä sillä on ilmeisesti markkinat.
Naisen tasoa itsessään ei nosta pelkkä koulutus vaan myös ulkonäön ja luonteen pitää olla kunnossa, eli pelkkä akateeminen koulutus ei tee naisesta kiinnostavaa vastakkaisen sukupuolen silmissä, tämä on totuus.
Aloittaja (kuten niin monet muutkin akateemiset naiset), korostavat sitä koulutustaan ihan jatkuvasti ja suorastaan ylpeilevät sillä, mikä on vastenmielistä ihan kenelle tahansa miehelle.
Näistä akateemisista naisista saa noin keskimäärin sellaisen kylmän, kovan, epänaisellisen, snobimaisen ja turhantärkeän vaikutelman ja nuo ominaisuudet ovat omiaan karkoittamaan kaikki potentiaaliset kumppaniehdokkaat ja tämä asia virheellisesti käännetään niin päin että se miesten kiinnostuksen lopahtaminen näitä naisia kohtaan johtuu mukamas heidän koulutustasostaan, vaikka todellisuudessa se inhottava ja paskantärkeä luonne ajaa miehet heistä loitommalle ja tämä on asia jota nämä akateemiset naiset ovat kykenemättömiä ymmärtämään.
Ihan sama mikä dosentti, jos ei ime heppiä ja kuvittelee itsestään liikoja niin eipähän kiinnosta ei.
Kun ikäluokasta survotaan jos jonkinsortin korkeakoulun läpi kaksi kolmasosaa, niin kyllä tuo akateemisuus onpikkaisen inflaation kokenut.
Edellinen huomioiden, varsinkin tutustumisvaiheessa, sen oman akateemisuutensa korostaminen antaa hiukan hölmön vaikutelman.
Jos vielä ihmisestä ei mitään muuta keskustelunaihetta irtoa, kuin oma työ, niin aika heikolla pohjalla mennään. Ei ihme jos jää vanhaksi- piiaksi tai pojaksi. Ihan sukupuolesta riippumatta :D
Ihan oikeasti! Kuka jaksaa kuunnella muiden ihmisten jaaritusta töistä vapaa-ajalla?!
Vapaa-aika on ainakin minulla stressaavasta ja vaativasta työstä _palautumiseen_, ei työasioiden vatvomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kun ikäluokasta survotaan jos jonkinsortin korkeakoulun läpi kaksi kolmasosaa, niin kyllä tuo akateemisuus onpikkaisen inflaation kokenut.
Edellinen huomioiden, varsinkin tutustumisvaiheessa, sen oman akateemisuutensa korostaminen antaa hiukan hölmön vaikutelman.
Jos vielä ihmisestä ei mitään muuta keskustelunaihetta irtoa, kuin oma työ, niin aika heikolla pohjalla mennään. Ei ihme jos jää vanhaksi- piiaksi tai pojaksi. Ihan sukupuolesta riippumatta :D
Ihan oikeasti! Kuka jaksaa kuunnella muiden ihmisten jaaritusta töistä vapaa-ajalla?!
Vapaa-aika on ainakin minulla stressaavasta ja vaativasta työstä _palautumiseen_, ei työasioiden vatvomiseen.
Minulla ja miesystävälläni on tapana soittaa toisillemme joka ilta silloin, kun emme ole yhdessä (asumme eri paikkakunnilla). Kyllä silloin molemmat kertovat päivän kuulumisensa ja onhan niissä keskeisessä osassa työ, joka vie suurimman osan valveillaoloajasta. Ja perjantaisin kun nähdään niin kyllä työviikko "karistetaan harteilta" puhumalla vielä siitä. Sen jälkeen se sitten viikonlopun ajaksi unohdetaankin, kunnes sunnuntai-iltana on taas aika käynnistellä koneita ja valmistautua alkavaan viikkoon.
Eli se mikä sopii sinulle, ei välttämättä sovi kaikille muille.
Vierailija kirjoitti:
Naisen tasoa itsessään ei nosta pelkkä koulutus vaan myös ulkonäön ja luonteen pitää olla kunnossa, eli pelkkä akateeminen koulutus ei tee naisesta kiinnostavaa vastakkaisen sukupuolen silmissä, tämä on totuus.
Aloittaja (kuten niin monet muutkin akateemiset naiset), korostavat sitä koulutustaan ihan jatkuvasti ja suorastaan ylpeilevät sillä, mikä on vastenmielistä ihan kenelle tahansa miehelle.
Näistä akateemisista naisista saa noin keskimäärin sellaisen kylmän, kovan, epänaisellisen, snobimaisen ja turhantärkeän vaikutelman ja nuo ominaisuudet ovat omiaan karkoittamaan kaikki potentiaaliset kumppaniehdokkaat ja tämä asia virheellisesti käännetään niin päin että se miesten kiinnostuksen lopahtaminen näitä naisia kohtaan johtuu mukamas heidän koulutustasostaan, vaikka todellisuudessa se inhottava ja paskantärkeä luonne ajaa miehet heistä loitommalle ja tämä on asia jota nämä akateemiset naiset ovat kykenemättömiä ymmärtämään.
Aamen!
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa olen joskus yrittänyt kertoa miehille: heistä ei tee kiinnostavia se, että he ovat kilttejä, kunnollisia, työssäkäyviä yms. Nuo ovat asioita, joiden pitää olla itsestäänselvyyksiä. Sen lisäksi pitää sitten löytyä sitä jotain, mikä tekee heistä mielenkiintoisia. Siis luonne ja puoleensavetävä ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa olen joskus yrittänyt kertoa miehille: heistä ei tee kiinnostavia se, että he ovat kilttejä, kunnollisia, työssäkäyviä yms. Nuo ovat asioita, joiden pitää olla itsestäänselvyyksiä. Sen lisäksi pitää sitten löytyä sitä jotain, mikä tekee heistä mielenkiintoisia. Siis luonne ja puoleensavetävä ulkonäkö.
On miehiä joilla on koko paketti ns. kasassa, ja jotka eivät siitä huolimatta onnistu saamaan naisia eli jokin tässä mättää. Mutta sitten jos äijä on esimerkiksi joku tatuoitu linnakundi, niin kummasti pyörii daameja ympärillä.. Go figure. Nämä ovat tällaisia tosielämän havaintoja, tuo esimerkkini on todella stereotyyppinen mutta hyvin paikkansa pitävä.
Akateeminen sinkkunainen selittää syyn sinkkuuteensa tinderin tarjonnalla. Jo me aikoja elämme.
Miten se koulutus liittyy kiinnostuksen kohteisiin? Millä alalla olet? Me alettais molemmat kitistä ja ulista, jos jouduttais balettiin, vaikka ollaan akateemisia.