Tässä syy miksi meitä akateemisia sinkkunaisia on hyvin paljon Helsingissä
Selasin erään kaverimieheni kanssa tinderiä yhdessä. Molemmat olemme tehneet profiilimme huolella ja valinneet sinne myös kelvollisia kuvia. Kun selasimme miehen tinderiä, niin profiili toisensa jälkeen tuli toinen toistaan kauniimpia naisia, monilla vieläpä hauskat esittelytekstit. Kun selasimme minun tinderiä tuli vastaan suttuisia kuvia, kolmen rivin profiilitekstejä kymmenen kirjoitusvirheen kera ja muutenkin täysin käsittämättömiä profiileja. Tuli myös paljon sellaisia profiileja joissa joku turisti käynyt lyhyesti Helsingissä ja sitten lähtenyt jonnekin muutaman tuhannen kilometrin päähän. Molemmilla vasta ladatut tinderit, joten tarjontaa pitäisi olla paljon.
Kaverini oli oikeasti aivan järkyttynyt siitä miten surkea laatu miehissä on. Ja moni nainen todellakin valitsee mielummin sinkkuuden kuin parisuhteen jonkun elämänkoululaisen kanssa. Minä taas ihmettelin että miten kukaan nainen voi mitenkään erottua edukseen jos täällä on niin paljon hyvännäköisiä sinkkunaisia. En sitten tiedä millaista on meno jossain pienemmillä paikkakunnilla.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiseksi itseään tituleeraava nainen on todellinen turn off miltei kaikille miehille.
Mitä helvettiä mun pitäis sitte sanoa?? Asianajaja, EU-Itäprojektien asiantuntija. Siwan kassaksi sanon itseni??? Pitäisikö siis valehdella ammattini alaspäin? Sanotaan että valehdellaan, mutta mun siis pitää valehdella??? Selvä
Fatalji
Ei kukaan sano, että pitää valehdella. Ei sitä tarvitse liittää joka lauseen eteen. Vai määrittääkö akateemisuus sinut niin kuin sukupuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiseksi itseään tituleeraava nainen on todellinen turn off miltei kaikille miehille.
Mitä helvettiä mun pitäis sitte sanoa?? Asianajaja, EU-Itäprojektien asiantuntija. Siwan kassaksi sanon itseni??? Pitäisikö siis valehdella ammattini alaspäin? Sanotaan että valehdellaan, mutta mun siis pitää valehdella??? Selvä
Fatalji
Tuskin tällä ihan tuota tarkoitettiin kuitenkaan. Termiä "akateeminen" vaan viljellään helposti niin paljon, että se on muodostuun turn-offiksi? Voithan sinäkin treffeillä vaikka sanoa, että "toimin asiantuntijatehtävissä eu-itäprojekteissa", mulla jättää väliin termin akateeminen ja koulutuksesi kertomisen. Kyllä ne esiin tulee sit jossain vaiheessa, mutta ei niitä pidä heti esille tuoda. Parinvalinnan alussa lähtökohtaisesti toisen ura on aika epämielenkiintoinen asia.
Onko se työpaikka, naapurusto, kaverien kaverit, sukulaisten tutut, harrastukset, baarit, senssipalstat...kaikkiko on koluttu ja yhtään ehdokasta ei ole tullut vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Pelottaako miestä että kivekset kutistuvat jos nainen on paremmin koulutettu? Eikö se ole tärkentä että kemiat toimii?
Jos naisella ei ole mitään muuta kerrottavaa itsestään kuin akateemisuus, on se vain itsensä korostamisen keino. Vähän kuin ennen vanhaan oli hienointa maailmassa olla "ylioppilas".
Lisäksi naisten miehiä korkeampi koulutus ei koskaan konkretisoidu yhteiskunnan ja veronmaksajien hyväksi, jolloin akateemisuuden korostaminen on vieläkin irvokkaampaa.
Miksi naisen akateemisuus ahdistaa sinua noin paljon? Eikö ole parempi että jokainen kouluttautuu kiinnostuksensa ja osaamisensa mukaan?
Naisvaltaiset alat ovat perinteisesti olleet matalapalkka-aloja. Naisia myös syrjitään työmarkkinoilla, koska raskaudesta ja vanhempainlomasta tulevia kuluja ei jaeta vieläkään kaikkien työnantajien kesken. Tasa-arvo ei tule tapahtumaan niin kauan kun naisen palkkaaminen on työnantajan mielestä riski.
Ei naisten akateemisuus minua sinällään ahdista. Mikä kertomassani ei pitänyt paikkaansa?
Äläkä ala vinkumaan naisten palkkaamisesta niin kauan, kun naiset perustavat alle 10% yrityksistä.
Tai sitten voit, kun naiset maksavat yhtä paljon veroja kuin miehet ja käyttävät vähemmän esimerkiksi terveyspalveluita suhteessa panokseensa yhteiskunnalle. Olethan käynyt myös armeijan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fatalji
Jostain syystä huvitti hyvin paljon tämä mielikuva. Ehkä itsekin voisin tehdä sellaisen profiilin jossa väitän olevani vaikkapa perushoitaja tai lentoemäntä (tai joku muu ammatti jota pidetään enemmän naiselle "sopivana").
Mielenkiintoista keskustelua, jatkakaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ongelma myös osittain olla siinä, että monet naiset eivät ymmärrä "naisen kosketuksen" merkitystä miehiin?
En tarkoita tällä nyt sitä, että lähtökohtaisesti kaikki naisettomat miehet on rumia ja tyhmiä, mutta melko usein naisen kanssa elävät miehet esim. pukeutuvat paremmin - joka taas vaikuttaa siihen ulkonäköön paljon.
Pointtini on lähinnä se, että usein niitä nuorehkoja miehiä kannattaisi katsoa "hiomaton timantti" seulalla läpi. Sen alkukuoren alta voi paljastua vaikka mitä, kokemusta meinaan on.
Enemmänkin ahdistava ajatus että mies olisi joku massa josta sitten voi muovata itselleen mieleisen. Ja on miehelläkin oikeus vaikka pukeutua siihen kaljamainoslippikseen jos kerta niin haluaa.
Finderella kirjoitti:
Tinderistä olen löytänyt lukuisia korkeasti koulutettuja, hauskoja ja fiksuja miehiä. Ja komeita. Hauskoine teksteineen. Mutta monet heistä ovat englannin kielisiä, mikä varmasti karsii kumppaniehdokkaita. Mutta jääpähän enemmän minulle! En tosin tarvitsisi kuin sen yhden.
Sama täällä! Ihan uskomatonta miten paljon komeita ja fiksuja ulkomaalaisia korkeakouluopiskelijoita on vapaalla jalalla. Nyt sovittuna treffit lääkiksessä opiskelevan ranskalaisen pojan kanssa.
Miksi pitää aina ensimmäisena kertoa miten paljon on kouluttautunut? Bää bää bää. Eikös se luonne kuitenkin ole tärkein, ihan sama mitä duunaa saatana...
Vierailija kirjoitti:
Isoin yksittäinen ongelma on pääkaupunkiseudun naisten urasuuntautuneisuus, verrattain iso vapaamielisyys ja korkean koulutuksen tuoma kriittisyys. Yllättävän moni mies haluaa kumppanikseen perinteisemmän naisen.
Miksi tuollaisia miehiä ei syrjitä parisuhdemarkkinoilla mutta naisia kyllä? Onko naisen sukupuolirooli edelleen liian ahdas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ongelma myös osittain olla siinä, että monet naiset eivät ymmärrä "naisen kosketuksen" merkitystä miehiin?
En tarkoita tällä nyt sitä, että lähtökohtaisesti kaikki naisettomat miehet on rumia ja tyhmiä, mutta melko usein naisen kanssa elävät miehet esim. pukeutuvat paremmin - joka taas vaikuttaa siihen ulkonäköön paljon.
Pointtini on lähinnä se, että usein niitä nuorehkoja miehiä kannattaisi katsoa "hiomaton timantti" seulalla läpi. Sen alkukuoren alta voi paljastua vaikka mitä, kokemusta meinaan on.
Enemmänkin ahdistava ajatus että mies olisi joku massa josta sitten voi muovata itselleen mieleisen. Ja on miehelläkin oikeus vaikka pukeutua siihen kaljamainoslippikseen jos kerta niin haluaa.
Pointtini ei ollut tuo, että miehen voi muovata mieleisekseen - vaan se, että yleensä niiden vetävien miesten taustalla on nainen. Sumsummarum: yleensä parisuhteessa elävä mies kiinnittää enemmän huomiota pukeutumiseensa, syömiseensä, tekemisiinsä koska "ottavat siitä naisesta mallia". Eli aika usein se mies intoutuu skarppaamaan itsensä suhteen eläessään naisen kanssa. Näin ei tietenkään aina ole, mutta hyvin usein kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Finderella kirjoitti:
Tinderistä olen löytänyt lukuisia korkeasti koulutettuja, hauskoja ja fiksuja miehiä. Ja komeita. Hauskoine teksteineen. Mutta monet heistä ovat englannin kielisiä, mikä varmasti karsii kumppaniehdokkaita. Mutta jääpähän enemmän minulle! En tosin tarvitsisi kuin sen yhden.
Sama täällä! Ihan uskomatonta miten paljon komeita ja fiksuja ulkomaalaisia korkeakouluopiskelijoita on vapaalla jalalla. Nyt sovittuna treffit lääkiksessä opiskelevan ranskalaisen pojan kanssa.
Totta! Ja yllättävän paljon on siis ihan muualta Euroopasta muuttaneita, ei vain turvapaikanhakijoita.
Tärkeintä teille on koulutus ja kansallisuus? Vetäkää käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ongelma on siinä, että naiset eivät laita tykkäystä. Oon akateeminen mies ja panostanut tinder-profiiliini (rento kuva ilman pullistelua ja kaljaa sekä hyvä esittelyteksti), mutta harvoinpa tulee matcheja. Ja jos tuleekin, nainen ei vastaa mitään tai vaikuttaa viesteissään epäkiinnostuneelta. Yritä siinä sitten pariutua
Asutko pk-seudulla? Tilastojen mukaan Helsingissä on enemmän sinkkunaisia kuin sinkkumiehiä. Joten luulisi vientiä löytyvän. Monesti myös useampi kuva lisää matchin todennäköisyyttä. Tsempiä etsintään!
Helsingissä joo. Olisi kiva tietää miten huonosti pärjäisin muualla, jos stadissa homman nimi on tämä
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää aina ensimmäisena kertoa miten paljon on kouluttautunut? Bää bää bää. Eikös se luonne kuitenkin ole tärkein, ihan sama mitä duunaa saatana...
No ei ehkä ensimmäisenä eikä toisena, mutta kolmantena kyllä jo. Monille se työ on kuitenkin iso osa arkea ja elämää. Ja onhan se tietysti mukavaa jos on jotain yhteisiä kiinnostuksenaiheita, eikä niin että mies alkaa kitistä ja ulista jos joutuu seuralaisekseni balettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fatalji
Eli valtio tai vastaava taho maksaa sinunkin palkkasi, siitä huolimatta että olet saanut maksuttoman korkeakoulutuksen.
Niin, jämien mielestä syy on aina jossakussa toisessa. Todellisuudessa te olette se paikallinen ota-tästä-ilmaiseksi-teline, missä käsiin jääneitä palautuksia dumpataan halukkaille. Se miestarjonta siellä on ihan tasostanne vaikka muuta luulettekin. Totutelkaan vaan, että teidän parasta ennen päivämäärä on jo pitkällä historiassa.
Rauhoitu nyt ihan aluksi. Hengitä syvään.