Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei kannata hankkia lapsia? Miehen näkökulma.

Vierailija
09.10.2016 |

-Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle
-Suomessa itsensäkin elättäminen on jo tarpeeksi kallista.
-Ei voi pitää yhteyttä sinkkuajan kavereihin johtuen kiireistä, uudet ystävät ovat naisen tyttökavereita
-Nainen voi koska tahansa ilman mitään syytä erota ja miehen kontolle jää elarit ja etävanhemmuus
-Oma henkilökohtainen vapaus ja tila vähenee, tilalle tulee autotallimiesluola (jos nainen antaa luvan)
-Kodissa ei saa järjestää miesten iltoja koska se on tästedes kielletty
-Ei voi matkustella
-Pitää alkaa esittämään isän roolia tai jotain muuta persoonaa, jota itse ei ole
-Ei voi vapaa-aikanaan harrastaa mitä haluaa
-Lasten kasvattaminen on henkisesti raskasta josta voi aiheutua burnout tai jopa mt-ongelmia
-Kun nainen väsyy lapsen takia, ärtyneisyys kohdistetaan helposti mieheen
-Vaikka raskaana oleva nainen ryyppää ja polttaa sekä päättää pitää lapsen, mies kantaa silti seuraukset ja vastuun
-Lapsi voi syntyä kehitysvammaisena
-Nainen on niin kiinnittynyt sinappikoneeseen ja seksi loppuu kuin seinään (ja miehen pitää hyväksyä se väistämättömänä ja luonnollisena asiana)
-Lapset aiheuttavat perheessä uusia riitoja, esim. kuinka ne kasvatetaan
-Lasta käytetään perheriidoissa kiristyksen välikappaleena. ("jos et tee niin kuin minä haluan, otan lapset ja lähden...")

Saa jatkaa.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Pikkupojat juttelee ja kuvittelee tietävänsä aikuiten miesten asioista jotakin. Lapset on ihania ja elämän tarkoitus.

Nelikymppisenä, ulkoisesti unelmaiskänä mutta sisäisesti totaalisen kyrpiintyneenä perhe-elämään voin allekirjoittaa jokaisen kohdan. Erityisesti ottaa päähän että tuli oltua aivan samanlainen typerys kuin muutkin miehet ja haksahdettua pillun lumoissa kohtalokkaalle polulle.

Sen verran olen alkanut ottamaan takaisin, etten osallistu enää "tehdäänjotainkivaaperheenä", nyt muut ovat jossain kaupungilla haahuilemassa/sisäliikunnassa, itse luen kirjaa sohvalla tai välillä nettailen laakien tunteja siihen kun tulevat kotiin. Alkaa rouvallekin valjeta että olen enää velvollisuudesta mukana enkä sitäkään kauan. Vieköön muksut ja puolet omaisuudesta yms kunhan ei tarvitse kuulla enää koskaan koko laumasta.

Tätä en ymmärrä. Itse olet valinnut ne lapset tehdä, kanna vastuusi. Kumma juttu kun ne on pääasiassa miehiä jotka päättävät ettei heidän tarvitse enää kantaa omaa osuuttaan vastuustaan vaan jättävät kaiken naisen harteille. Te miehet olette se syy, miksi en suostu tekemään lapsia, koska kaikkien lupausten jälkeen jätätte minut kuitenkin pulaan.

Vierailija
42/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodatuksellaan ap varmaankin tarkoitti listata, miksi hänen ei kannata hankkia lapsia. Hän on oikeassa. Noista lähtökohdista on aivan kaikille hyväksi, ettei ap hanki lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle

-Ei voi pitää yhteyttä sinkkuajan kavereihin johtuen kiireistä, uudet ystävät ovat naisen tyttökavereita

-Nainen voi koska tahansa ilman mitään syytä erota ja miehen kontolle jää elarit ja etävanhemmuus

-Oma henkilökohtainen vapaus ja tila vähenee, tilalle tulee autotallimiesluola (jos nainen antaa luvan)

-Ei voi matkustella

-Pitää alkaa esittämään isän roolia tai jotain muuta persoonaa, jota itse ei ole

-Lasten kasvattaminen on henkisesti raskasta josta voi aiheutua burnout tai jopa mt-ongelmia

-Vaikka raskaana oleva nainen ryyppää ja polttaa sekä päättää pitää lapsen, mies kantaa silti seuraukset ja vastuun

-Nainen on niin kiinnittynyt sinappikoneeseen ja seksi loppuu kuin seinään (ja miehen pitää hyväksyä se väistämättömänä ja luonnollisena asiana)

-Lasta käytetään perheriidoissa kiristyksen välikappaleena. ("jos et tee niin kuin minä haluan, otan lapset ja lähden...")

Saa jatkaa.

Mikä tässä oli miehen näkökulmaa? Kaikki nuo kohdat sopii naisenkin kohdalle. Esim. Kun mies väsyy arkeen ja lapseen, niin kohdistaa sen äitiin (ja valitettavan usein myös lapseen, esim.turvautumalla väkivaltaan tai alkoholiin).

Tai esim.kun lapsi syntyy, niin seksi loppuu kuin seinään johtuen synnytyksen aiheuttamista vammoista - vaikka naista haluttaisikin. Lisäksi nainen on lihonut ja raskausarvilla ja alapäässä tikkien jäljet, joten miestäkään ei haluta (ainakaan oma nainen).

Ja esim.tuo kohta, että yhteydenpito kavereihin jää, pätee myös varsinkin naisten sinkku- ja lapsettomiin kavereihin. Lapsiarjessa elävä äiti menettää vähitellen yhteyden monien kavereiden kanssa.

Ja äitikin saattaa joutua ottamaan sellaisen roolin, jota ei ole koskaan ennen ollut. Monista naisista ei ikinä voisi kuvitella tulevan äitejä ja kaikilla naisilla ei ole automaattisesti hoivaviettiä eikä osaa esim.lässyttää ja leikittää lapsia luontevasti. Lapsi hankitaan siis vähän niinkuin koristeeksi tajuamatta, että sen kanssa pitää kommunikoida ja kasvattaa.

Tässä vain esimerkkejä liittyen tuohon ap:n listaan. Eli enpä usko, että vela miesten ja naisten näkökulmat poikkeavat yhtään. Paitsi miehet joutuvat maksamaan elareita (tai jos ei tunnusta isyyttään niin ei ole mitään oikeutta lapseen eikä osallisena lapsen elämään, joten toisaalta tämäkin on ratkaistavissa).

Vierailija
44/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löytää sen naisen ja perustaa perheen, rupeaa mies jostain kumman syystä haluamaan lapsia. Yhtäkkiä sitä on onnellinen kun se vaimo on sen ihanan vauvan kanssa kotona ja saa sen yli tonnin kuussa kotiin. Rahaa piisaa kun menot vähenee. Jokaisella yli 20- vee miehellä on ylpeästi varaa ostaa ne vauvan vehkeet. Musta parasta elämässä on se et oon tullu isäksi. Mulla on upea vaimo. Yhdessä mennään ja ollaan funtsattu kaikki et mitä jos käy jotain tai sairastuu tai lapsi sairastuu. Se on sitä elämää.

Te ootte aivan liian nuoria tajuamaan että vaimo ja lapset kuuluu elämään.

Ja näiden tyyppien jotka huutelee päivästä toiseen jotain "lisääntymis" ja " lompakkoloinen" juttuja, pitää olla yhet ja samat aivan sairaat tyypit..

Vierailija
45/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sitä on vain ja ainoastaan ylpeä omasta vaimostaan kun se on synnyttänyt sen oman lapsen ja tehnyt kovan työn. Siinä kovakin panomies odottelee mielellään sen aikaa kun vaimo toipuu ja päästää taas lähelle. Meillä seksi parantunut ja jatkunut normaalisti kuukauden jälkeen. Kyllä se vaimokin alkanut haluta jo siinä vaiheessa.

Vierailija
46/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun löytää sen naisen ja perustaa perheen, rupeaa mies jostain kumman syystä haluamaan lapsia. Yhtäkkiä sitä on onnellinen kun se vaimo on sen ihanan vauvan kanssa kotona ja saa sen yli tonnin kuussa kotiin. Rahaa piisaa kun menot vähenee. Jokaisella yli 20- vee miehellä on ylpeästi varaa ostaa ne vauvan vehkeet. Musta parasta elämässä on se et oon tullu isäksi. Mulla on upea vaimo. Yhdessä mennään ja ollaan funtsattu kaikki et mitä jos käy jotain tai sairastuu tai lapsi sairastuu. Se on sitä elämää.

Ja näiden tyyppien jotka huutelee päivästä toiseen jotain "lisääntymis" ja " lompakkoloinen" juttuja, pitää olla yhet ja samat aivan sairaat tyypit..

Näin.

Vierailija
47/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ei voi matkustella

Saa jatkaa.

Kuulostat aika naiivilta ja mielipiteesi ovat hyvin mustavalkoisia. Et taida olla kovin vanha... 18-20wee? Parempi ettei tuossa iässä lapsia hankikaan. Hoida ensin opiskelut ja työasiat sekä talous kuntoon. Sitten kum sinulla on vuosia jatkunut vakaa parisuhde, on vasta lastenhankinnan miettiminen ajankohtaista. Jos oma talous on liian tiukilla, ei perheen perustaminen ole järkevää. Kannattaa tuolloin viettää yksin tai kumppanin kanssa niin mukavaa elämää kuin mihin pienet tulot riittää.

Ps. Ei kukaan "normaali" ihminen polta tai juo raskausaikana. Jos naisella on alkoholi- tai huumeongelmaa, ei kannata lähteä suhteeseen ollenkaan. Ja PSS. Kyllä perheenäkin voi matkustella, lähes samoin kuin ilman lasta.

Vierailija
48/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Pikkupojat juttelee ja kuvittelee tietävänsä aikuiten miesten asioista jotakin. Lapset on ihania ja elämän tarkoitus.

Nelikymppisenä, ulkoisesti unelmaiskänä mutta sisäisesti totaalisen kyrpiintyneenä perhe-elämään voin allekirjoittaa jokaisen kohdan. Erityisesti ottaa päähän että tuli oltua aivan samanlainen typerys kuin muutkin miehet ja haksahdettua pillun lumoissa kohtalokkaalle polulle.

Sen verran olen alkanut ottamaan takaisin, etten osallistu enää "tehdäänjotainkivaaperheenä", nyt muut ovat jossain kaupungilla haahuilemassa/sisäliikunnassa, itse luen kirjaa sohvalla tai välillä nettailen laakien tunteja siihen kun tulevat kotiin. Alkaa rouvallekin valjeta että olen enää velvollisuudesta mukana enkä sitäkään kauan. Vieköön muksut ja puolet omaisuudesta yms kunhan ei tarvitse kuulla enää koskaan koko laumasta.

Niin, eli sulla on paha neljänkympin kriisi ja lisäksi olet melkoinen mulkku.

Sinuna sanoisin tuon vuodatuksen vaimollesi mutta ethän sinä uskalla??

Vierailija
49/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta lasten hankkimista mutta seuraavat väitteet eivät kyllä pidä paikkaansa.

- Jos rahaa on riittävästi muutenkin, sitä riittää kyllä perheelle ja lapsellekin ilman, että joutuu luopumaan edes mistään.

Lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi vaatii noin 150'000 - 200'000 euroa. Vaikka tulotaso olisikin niin hyvä että mistään hankinnoista ei tarvitse luopua, niin on tuo raha vähintään eläkesäästöistä pois. Pienemmillä eläkesäästöillä eläkkeelle jäänti jää myöhemmäksi, eli luovut vapaudesta varhaisempaan eläkkeeseen.

- Matkustelu onnistuu hyvin. Oma lapseni matkusti pelkästään ensimmäisenä vuotenaan kolmelle ulkomaanmatkalle, joista yksi oli kaukomatka.

Matkustelu onnistuu hyvin jos oma tapa matkustella mahdollistaa lapsen mukanakuljettamisen. Hotelli- ja kaupunkilomat ok, mutta useamman viikon vuoristovaellus ei toimi lapsen ekan kymmenen ikävuoden aikana. Siellä matkakohteessa ei myöskään enää voi entiseen tapaan keskittyä esim näyttelyiden katsomiseen museossa, vaan lapset vievät väkisinkin osan huomiosta.

Vierailija
50/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ei voi matkustella

Saa jatkaa.

Toisen miehen näkemys.

- Jos rahaa on riittävästi muutenkin, sitä riittää kyllä perheelle ja lapsellekin ilman, että joutuu luopumaan edes mistään.

- Matkustelu onnistuu hyvin. Oma lapseni matkusti pelkästään ensimmäisenä vuotenaan kolmelle ulkomaanmatkalle, joista yksi oli kaukomatka.

- Elämä on riski, kuitenkin suurin osa lapsista syntyy terveinä.

- Jos nainen pitää seksistä, hän todennäköisesti pitää siitä lapsen syntymänkin jälkeen. Meillä seksiä 3-5 kertaa viikossa.

- Kertaakaan ei ole riidelty lapsista tai käytetty lapsia riidan välineenä.

Kolme ulkomaanmatkaa ensimmäisenä vuotena? Kaltaisesi ihmiset ovat syöpää. Ei noin pienelle kakaralle jää mitään käteen noista ulkomaanmatkoista. Olet paska ihminen. Toivottavasti lapsesi sairastuvat koleraan.

Eikö sun isi vienyt sua koskaan Turenkia pidemmälle vai mistä moinen katkeruus? Ei ne reissut maailmasta lopu vaikkei ihan jokaista muistakaan.

Vierailija
51/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä. Itse olet valinnut ne lapset tehdä, kanna vastuusi. Kumma juttu kun ne on pääasiassa miehiä jotka päättävät ettei heidän tarvitse enää kantaa omaa osuuttaan vastuustaan vaan jättävät kaiken naisen harteille. Te miehet olette se syy, miksi en suostu tekemään lapsia, koska kaikkien lupausten jälkeen jätätte minut kuitenkin pulaan.

Te naiset ette ymmärrä tuota "Erityisesti ottaa päähän että tuli oltua aivan samanlainen typerys kuin muutkin miehet ja haksahdettua pillun lumoissa kohtalokkaalle polulle." En tiedä onko se jokin kemikaali aivoissa tai jotain, mutta se saa miehen toimimaan aika sekavasti. Sitä myöntyy naisen kaikkiin oikkuihin ja todellisuus on usvainen. Siinä tilassa oleva mies voi sanoa mitä vain, tai tehdä mitä vain. Sitten kun tämä tila hälvenee ja todellisuus ei ole enää usvainen, sitä huomaa peruuttamattomat virheensä. En ole mikään mgtow mies, mutta huomasin itselläni tämän, kun ensimmäinen nainen asteli elämääni yli kaksikymppisenä. Ongelma on se, kun tämä "kemikaali" erittyy aivoihin, ei tiedä mitä oikeasti haluaa. Aistit voimistuvat ja haluat vain sitä naista. Kaikki muu menee sen usvan verhoon. Pahinta on, ettei mies edes itse tajua mitä tapahtuu. Vittumainen biologia meillä miehillä.

Vierailija
52/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lasten elättäminen on kallista ja taloudellinen vastuu elättämisestä siirtyy pääosin miehelle"

Näin ei ole asia hyvin toimeentulevien naisten kohdalla.

Aina teitä helvetin kirsikanpoimijoita riittää. Kuinka moni nainen tässä maassa on oikeasti "hyvin toimeentuleva"? Ap:n esittämät asiat olivat yleisiä väittämiä ja ikävä kyllä ne ovat monen kohdalla tottakin. Silti tämä sykli jatkuu, koska biologiset vietit vetävät miehiä ja naisia yhteen ja lopputulos on joskus paska, joskus hyvä.

Hmm. No hyvin ja hyvin toimeentulev. Riittää, kun on edes keskituloinen. Minulla verojen jälkeen jää käteen 2400e ja maksan hoitomaksun 300e/kk sekä kaikki lapsen vaatteet ym. Mies maksaa puolet asumisesta ja ruuasta. Hänelle jää tämän jälkeen lapsen kuluista maksettavaksi lapsivakuutus, jolle jää hintaa noin 25e/kk. En koe olevani erityisen rikas, mutta tulen toimeen hyvin ja maksan huomattavasti enemmän lapsesta.

Kysymys herää miksi maksat enemmän kuin mies?

Miksipä ei?  Mitä väliä, kumpi enemmän maksaa omasta lapsesta? Minäkin olen aina maksanut lapsista enemmän kuin mies,mutta väliäkö tuolla. Mihin tärkeämpää ihminen voisi rahansa laittaa, kuin omaan lapseen?

Vierailija
53/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa sydäntä lämmittävä teksti. Kiitos tästä :)

Vierailija
54/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastusta lasten hankkimista mutta seuraavat väitteet eivät kyllä pidä paikkaansa.

Lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi vaatii noin 150'000 - 200'000 euroa. Vaikka tulotaso olisikin niin hyvä että mistään hankinnoista ei tarvitse luopua, niin on tuo raha vähintään eläkesäästöistä pois. Pienemmillä eläkesäästöillä eläkkeelle jäänti jää myöhemmäksi, eli luovut vapaudesta varhaisempaan eläkkeeseen.

Matkustelu onnistuu hyvin jos oma tapa matkustella mahdollistaa lapsen mukanakuljettamisen. Hotelli- ja kaupunkilomat ok, mutta useamman viikon vuoristovaellus ei toimi lapsen ekan kymmenen ikävuoden aikana. Siellä matkakohteessa ei myöskään enää voi entiseen tapaan keskittyä esim näyttelyiden katsomiseen museossa, vaan lapset vievät väkisinkin osan huomiosta.

Aivan hulvatonta, onpa kivaa olla eläkkeellä aikaisin, mutta ei edes sitä lasta pitämässä seuraa. Siellä vuoristovaelluksellako sitä pappana pitäisi viihtyä? Toisekseen pikkurahojahan tuollainen summa on elinikäisen varallisuuden puitteissa. On totta, että lapsen kanssa matkustelussa on omat juttunsa. Lastenvaunuilla ei esimerkiksi kiipeile minnekään vuorille, mutta sivistynyt kaupunkimatkailu onnistuu varsin vaivattomasti. Museoissa ja gallerioissa on yleensä varsin hyvät lapsenhoitohuoneet, joissa vaipat vaihtuvat näpsästi. Vähän vanhemman lapsen kanssa taas pääsee jo vaikka minne.

Vierailija
55/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 000- 200 000 jotta saa lapsen aikuiseksi???Buahahhahhaa!!!

Eli meillä rahaa menee noin miljoona.Jep jep.

Ja kemikaaleja jotka sekoittaa miehen pään?

Tossa toi meidän sekoitettu mies köllii vauvan kanssa tyytyväisenä sohvalla.

Joo ja en kiristä sitä millään. Olen onnellinen että meidän lapsilla on HYVÄ ISÄ, eikä tuollainen luuseri joka täälläkin pyörii.

Vierailija
56/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te naiset ette ymmärrä tuota "Erityisesti ottaa päähän että tuli oltua aivan samanlainen typerys kuin muutkin miehet ja haksahdettua pillun lumoissa kohtalokkaalle polulle." En tiedä onko se jokin kemikaali aivoissa tai jotain, mutta se saa miehen toimimaan aika sekavasti. Sitä myöntyy naisen kaikkiin oikkuihin ja todellisuus on usvainen. Siinä tilassa oleva mies voi sanoa mitä vain, tai tehdä mitä vain. Sitten kun tämä tila hälvenee ja todellisuus ei ole enää usvainen, sitä huomaa peruuttamattomat virheensä. En ole mikään mgtow mies, mutta huomasin itselläni tämän, kun ensimmäinen nainen asteli elämääni yli kaksikymppisenä. Ongelma on se, kun tämä "kemikaali" erittyy aivoihin, ei tiedä mitä oikeasti haluaa. Aistit voimistuvat ja haluat vain sitä naista. Kaikki muu menee sen usvan verhoon. Pahinta on, ettei mies edes itse tajua mitä tapahtuu. Vittumainen biologia meillä miehillä.

Voi luoja, mee hoitoon. Sinä olet sinä, mutta kaikki miehet ei tosiaankaan ole tuollaisia. Ja ehkäistä voi , vaikka olisi mikä "kemikaali" aivoissa. Ehkä edustat sitä miesryhmää, joilla on aivot ns munissa.

57/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli meillä rahaa menee noin miljoona.Jep jep.

Tuo on arvio esikoislapsen elättämisen keskimääräisistä kuluista ja ansionmenetyksistä. Vähävaraiset eivät tietenkään käytä lapsiinsa yhtä paljon rahaa ilmeisistää syistä, kun taas hyvin varakkaat käyttävät huomattavasti enemmän. Vähävaraisten lasten elatuksesta suurempi osuus lankeaa myös veronmaksajille.

Vierailija
58/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nainen huumaa miehen ja huijaa lisääntymään ja siihen loppuu seksi ja nainen lähtee kävelemään ja vie onneksi persehedelmät mukanaan mut se horo pyytää rahaa ja elämä on pilalla.

Kaikki muuten oikein tossa mut mies voi luopua huoltajuudesta ja sossu maksaa eläkit ja miehen ei tarvi koskaan tavata niitä ällöjä haisevia paskalapsia.

Vierailija
59/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hulvatonta, onpa kivaa olla eläkkeellä aikaisin, mutta ei edes sitä lasta pitämässä seuraa. Siellä vuoristovaelluksellako sitä pappana pitäisi viihtyä? Toisekseen pikkurahojahan tuollainen summa on elinikäisen varallisuuden puitteissa. On totta, että lapsen kanssa matkustelussa on omat juttunsa. Lastenvaunuilla ei esimerkiksi kiipeile minnekään vuorille, mutta sivistynyt kaupunkimatkailu onnistuu varsin vaivattomasti. Museoissa ja gallerioissa on yleensä varsin hyvät lapsenhoitohuoneet, joissa vaipat vaihtuvat näpsästi. Vähän vanhemman lapsen kanssa taas pääsee jo vaikka minne.

- En sanonut että lapsia ei pitäisi hankkia. Sanoin että nuo perustelut lapsen hankkimisen puolesta eivät ole paikkaansapitäviä. Ymmärtänet eron? 

- Hyvätuloisella palkansaajalla (esim erikoislääkäri) uran aikaiset nettoansiot ovat luokkaa 1.5 - 2 miljoonaa. Lapsenhankkimiseen menee siis noin kymmeneosa tästä rahasta. Makuasia pitääkö sitä pienenä vai suurena. 

- Nuorena jos jää eläkkeelle niin hyvin pystyy vielä vuoristoon lähtemään. Seitenkymppisiäkin tullut vastaan.

Vierailija
60/152 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko vielä perustelun miksi pidät arviota epäuskottavana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi