Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Että olkaa kotiäidit hiljaa ja myöntäkää että pääsette hemmetin helpolla."

Vierailija
06.10.2016 |

Niin mä pääsenkin, joissain asioissa. Joissain asioissa taas työssäkäyvä äiti pääsee helpommalla.
Hajoa siihen, mitä olet elämässäsi valinnut! :D

Kommentit (209)

Vierailija
41/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottiko totuus noin koville?

T. Tuon kirjoittanut

Ei ollenkaan! :)

Lisäksi mä olen myös toistaiseksi lompakkoloinen.

Mies valitsi mut, ei toisinpäin.

Mies ei halua, että lähden töihin vielä.

Hän ei tule vaihtamaan mua nuorempaan, sillä olemme olleet pitkän koe ajan yhdessä ennen lapsia.

Hyvää päivää kaikille! Lapsettomille ja lapsellisille. :)

a.p

Hienoa, urasi on maailman vanhin ammatti. Sano nyt jo ääneen se että pääset helpolla. Arvostaa et kyll itseäsi voi, etkä muiltakaan sitä vaatia. Toivottavasti sulla ei ole tyttölapsia, vain huntu puuttuu niin oltaisiin aika lähellä erästä uskontokuntaa. Äläkä sitten tee vuosien päästä aloitusta siitä kuinka jäit tyhjän päälle ja mieskin otti sihteerinsä.

Tämä olisi hyvä, kun joutuisit tekemään nämä huorittelusi ihan omalla naamallasi. ;)

Katsos mä olen ollut pitkään työelämässä ja sinne myös joskus palaamassa, että väärin meni.

Kiitos, että kerroit kuinka katkera olet! :D

Toivottavasti sulla ei lapsia ole ollenkaan...

a.p

Vierailija
42/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on helppoo! Lompakkoloisena olen ollut koko yhdessäolon ajan, ja tämä on kaikille meille tosi ok <3 opiskellut olen pitkää tutkintoa ja välillä ollut työkokemuksen vuoksi joitain pätkiä alan töissä, siitä kertyneet ylimääräiset rahat käytetty esim matkailuun. Elämä on helppoo ja ihanaa, mies maksaa ja mä keskityn lapsiin ja opitoihin!

Eikä tarvii kantaa huolta mun tulevaisuudesta, olen vasta 26v ja valmstun tän vikan hoitovapaan jälkeen maisteriksi hyväpalkkaiselle alalle ;) 

Jokainen tekee omat valintansa enkä tajua miten muiden ratkaisut menee osalla noin tunteisiin! huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä paska elämä jos pitää tästä samasta asiasta vääntää taas.

Vierailija
44/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee, että täällä on taas kotiäideille päivät aikaa istua av:lla. Menkää nyt leikittämäön niitä lapsianne tai tekemään sitä yhtä ylimääräistä lämpöistä ruokaa. Raskasta on huh, kun pitää ihan makaronikin keittää!

Entä sinä ahkera "veronmaksaja", joka nytkin kulutat aikaasi siellä työpaikalla roikkumalla av:lla, vaikka sun kuuluisi TEHDÄ TÖITÄ.

Menen iltavuoroon ;) Ymmärrän, että et työelämästä ymmärrä mitään, mutta katsos kun jotkut meistä tekevät vuorotyötä. Tämä aamupäivä , joka vastaa sinulle raskasta elämääsi, on minulle vapaata ja hyvin kevyttä. Illaksi töihin, jotta voin maksaa veroja mm sinun kotona olemisesta tukemiseen!

Mutta mene nyt jos ihmeessä vääntämään sitä lounasta!

Aina tämä sama vastaus, menen iltavuoroon niin siks mä täällä vaan hengailen. Mene sinäkin nyt viettämään lastesi kanssa aikaa vai joko he on kouluikäisiä?

Vierailija
45/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuis mää kun oon "vain" kotiäiti ja teen vähän hommiakin?

Kotiäiti tekee paljon työtä päivän aikana...toisille siitä lapsien hoitamisesta maksetaan hyvä palkka!

Niin, toisten ihmisten lasten hoitamisesta. Omien lapsien hoitaminen ei ole työntekoa vaikka siinä tekemistä riittääkin.

Vierailija
46/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kotiäidit edes kokemusta työelämästä? Jos omien lasten hoito tuntuu noin kovalta niin sääliksi käy lapsia. Jaxuhali!

Ps. Aikuinen ihminen hankkii itse elantonsa eikä nojaa miehen pankkitiliin tai yhteiskunnan tukiin. Varmaan tosi mieltä ylentävää olla lompakkoloinen :)

Äitien työssäkäynti on historiallisesti aika lyhyt aika. Voisi väittää, että luonnollisempaa on olla lapsiensa kanssa kuin ulkoistaa hoito päiväkotiäilytyspaikoille. Kuka ei valitse sitä mikä lapselleen on paras? Toisilla se on kotona lasten kanssa olo ja toisille työssä rahan tienaaminen ja elintason ylläpitäminen.

Onneksi voi valita. Joko töissä tai kotona. Ja esim. kotihoidontuki tuli aikoinaan siksi, koska se oli yhteiskunnalle halvempi kuin päiväkotipaikka. Eli voipi olla, että kokonaisvaltaisesti katsottuna kotihoitaja säästää yhteiskunnan varoja ja työssäkäyvä kuluttaa yhteiskuntaa omien rahojen kartuttamisen varjolla. En ole tuota mieltä, mutta esittelin vähän eri näkökulmankin tuohon. Kaikki ei ole niin yksiselitteisiä.

Pitää muistaa, että maailmassa on muitakin arvoja kuin raha.

Tuollainen asiakseen lasten kotona hoitaminen on kyllä vieläkin lyhempi aika historiassa. Ennen naiset ja usein myös miehetkin olivat tosiaan kotona, mutta eivät he asiakseen hoitaneet lapsia vaan hoitivat kotia ja maatilaa (monilla on peltoa ja eläimiä) ja lapset tulivat siinä sivussa ja leikkivät lähinnä keskenään. Ihmisten elinkeino eli työpaikka oli siellä kotona ja siellä tehtiin töitä, ei hoidettu lapsia.

47/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tuo helppous ole ihan ihmisestä kiinni? Outoa väitellä asiasta kauheasti, joka on kuitenkin niin yksilöllistä. Mulle varmaan kaikkein helpoin olisi kiva vähän haastava työ ja lapset päiväkotiin, se loma tuntuu sitten kotona ihanalta juuri siksi, että sitä ei ole aina. Vaihtelu virkistää. Toiselle toi elämä voisi olla super stressaavaa kun toiselle kauhea ajatuskin olisi olla vuodesta toiseen kotona lasten kanssa.

Toivotteko te, että se oma elämä olisi rankinta kaikista??

Vierailija
48/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selustani olen toki turvannut myös, vaikka en koe siihen mitään tarvetta edes. :)

a.p

Vierailija
49/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta sekä kotona olosta että työelämästä. Töissäolo on n. 1000 x helpompaa ja lisäksi siitä vielä maksetaan. Aivan ehdottomasti raskaampaa on olla kotona 3 lapsen kanssa kuin töissä ainakin minun tapauksessani. En todellakaan koe että kotona pääsisin helpolla, päin vastoin. Töissä voin keskittyä yhteen asiaan eikä kolme ihmistä ole roikkumassa ja vaatimassa jakamatonta huomiotani. Työkaverit myös osaavat syödä itse sekä käydä vessassa ja pukea. Jne., kyllä varmaan jokainen osaa kuvitella.

Kyllä minulla on kotona lasten kanssa ihan mukavaa ja koen sen oikein tärkeäksi hommaksi. Mutta helpompaa se ei missään tapauksessa ole.

Vierailija
50/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti tekee paljon työtä päivän aikana...toisille siitä lapsien hoitamisesta maksetaan hyvä palkka!

Niin, toisten ihmisten lasten hoitamisesta. Omien lapsien hoitaminen ei ole työntekoa vaikka siinä tekemistä riittääkin.

Mutta jätäppäs ne hommat tekemättä siellä kotona, niin tiedät jättäneesi.

T. Sellaisen äidin lapsi, joka jätti.

Vierailija
51/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee, että täällä on taas kotiäideille päivät aikaa istua av:lla. Menkää nyt leikittämäön niitä lapsianne tai tekemään sitä yhtä ylimääräistä lämpöistä ruokaa. Raskasta on huh, kun pitää ihan makaronikin keittää!

Entä sinä ahkera "veronmaksaja", joka nytkin kulutat aikaasi siellä työpaikalla roikkumalla av:lla, vaikka sun kuuluisi TEHDÄ TÖITÄ.

Menen iltavuoroon ;) Ymmärrän, että et työelämästä ymmärrä mitään, mutta katsos kun jotkut meistä tekevät vuorotyötä. Tämä aamupäivä , joka vastaa sinulle raskasta elämääsi, on minulle vapaata ja hyvin kevyttä. Illaksi töihin, jotta voin maksaa veroja mm sinun kotona olemisesta tukemiseen!

Mutta mene nyt jos ihmeessä vääntämään sitä lounasta!

No nyt kun sinä tunnut olevan perillä tästä, niin kerro toki miten sinun niin vaivalla hankkimasi roposet valuvat muka minun kukkaroon? Mitä sinä KUVITTELET minun tienaavani tänä aikana, kun vapaaehtoisesti hoidan itse lapsiamme kotona, sen sijaan, että veisin heidät hoitoon, JOKA MUUTEN OSIN KUSTANNETAAN VERORAHOILLA?

Vierailija
52/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitejä inhotaan sen takia, että heillä on varakas mies joka pystyy elättämään koko perheen. Siis tyypillistä kateellisuutta. Ei asuntovelallisen kahden pienituloisen perhe kestä sitä, että toinen on kotona pikku tukien varassa. Molempien palkka tarvitaan perheen tarpeisiin. Ei esim lähihoitaja-isä voi tuloillaan elättää vaimoa ja lapsikatrasta.

Vierailija
53/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt oikeesti.. siis jos oma aviopuoliso, joka on muutenkin puolistostaan ja lapsistaan elatusvelvollinen, ottaa vastuun perheen taloudesta sen aikaa kun toinen on kotona lasten kanssa/sairaana/opiskelee niin sekö tekee tästä toisesta puolisosta prostituoidun :D

On kyllä tosi ankea maailmankuva teillä ja ihmetyttää tuollainen malli parisuhteesta. Meillä kaikki rahat on 100 % yhteisiä ja sillä ei todellakaan ole mitään väliä kuka ne tienaa missäkin välissä elämää. Viimeset 6 vuotta sattumalta meillä mies tienannut eikä sitä ole kukaan muu kuin av palstan lompakkoiloishullut arvostelleet tai kummeksuneet. Ja lapsiperhearki pitää välillä huolen siitäkin ettei seksiäkään ole säännöllisesti, ei tarvii pitää itseään huorana sentään, vaan "lompakkoloisena" :D 

Vierailija
54/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa tästä aiheesta käytävässä keskustelussa tulee vastaan tämä kamala vastakkainasettelu: kotiäiti vs. uraäiti. 

Pysähtykääpä hetkeksi miettimään. Jos lapselle paras paikka on joku muu kuin koti, eikö kodissa ole silloin jotain vikaa? Jos jollakin on varaa antaa lapselle parasta mahdollista hoitoa (=kotihoito), ja toisella ei, miksi se uraäiti muuttuu lähes poikkeuksetta vittuilevaksi k-pääksi? Jos joku hoitaa pihan, talon, puutarhan sadonkorjuineen, leipoo leivät ja tekee ruuat itse alusta saakka, hoitaen lapsensa siinä samalla - millainen ihmisraunio on sitä mieltä, että se koneen ääressä juoruaminen ja puhelimeen vastaaminen on jotenkin arvokkaampaa ja laadukkaampaa elämää itselle ja lapselle?

Jokainen kotiäitiyttä kritisoiva kommentoija ei ihan oikeasti ole täyspäinen, vaan riutuu kateudessa ja katkeruudessa. Jokaisella on kuitenkin ollut mahdollisuus valita oma elämänsä - toiset onnistuvat tavoitteidensa saavuttamisessa toisia paremmin. Se ei silti oikeuta oksentamaan omaa pahaa oloaan ja syyllisyydentuntoaan näppiksen kautta muiden luettavaksi.

Vierailija
55/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on se asia missä työssäkäyvä äiti pääsee helpommalla? Työssäkäyvän pitää työssäkäynnin lisäksi tehdä ihan samat kotityöt kuin kotiäidinkin. Aikaa on vain pari tuntia kun kotiäidillä on koko päivä.

Teiltä työnarkomaaneilta puuttuu se tunneäly, jota kotiäideiltä löytyy. Kotiäiti pystyy priorisoimaan omat lapsensa, te taas ette. Ja tiedän miksi olette niin katkeria. Tiedätte että teidän oma pää ei kestä sitä kotona olemista ja omien lasten kanssa olemista. Kotiäiti pystyy sietämään omia ajatuksiaan ja omaa itseään, kun on se KOKO PÄIVÄ AIKAA tehdä niitä kotitöitä. Se on taito sekin. Ja ymmärrän kyllä että teitä kismittää. Onhan se aika noloa, että on korkeasti kouluttautunut ja sivistynyt mutta ei siedä omia ajatuksiaan, eikä omia lapsiaan. Ihan ymmärrettävää että olette kateellisia.

Aahhaahaa, kiitos tästä, ihan huikea kommentti! Sai kyllä päivän naurut, täytyy lukea huomenna ääneen työkavereille työpäivän iloksi!

Hienoa että kykenit ymmärtämään sarkasmia! Paljastus: Pistin vähän överiksi koska tämä ketju on niin helvetin naurettava.

Ohis mutta sarkasmi on vaikea mutta tyylikäs ja nokkela tekstilaj. Mikä tahansa kieliposkessa tehty päänaukominen ja ilkeily ei ole sarkasmia.

Ai? Onko se sitten niin että työssäkäyvät ja veronmaksajat saavat vapaasti piruilla kotiäideille, mutta kotiäideiltä se on kielletty?

Vierailija
56/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä kotiäiti pääse helpolla. Olin kolmevuotta kotona lapsen kanssa. Jumankauta miten näivettävää touhua. Nyt olen päivät töissä ja illat/viikonloput on rentoa perheen yhdessäoloa. Sitä jaksaa ihan eri tavalla heittäytyä lapsen kanssa oloon, kun on saanut päivän tehdä muuta. En tee toista lasta, sillä en jaksaisi enää päivääkään kotiäitinä.

Vierailija
57/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset kinastelee siitä kenellä on rankinta. Sekö on joku ansio tai millään tavalla edes tärkeää. Älkääkä nyt tulko vastaamaan, että "no kun se alotti tän". Ei kukaan noin kiihdy mistään asiasta ellei koe tarvetta puolustella valintaansa. Miksi kokisi? Ehkä se ei ollutkaan oikea valinta ja nyt sitä on huudettava kovaan ääneen kuinka minä tässä teen näin ja tämä tapa on ainoa oikea koska...!

Tuo "minähän elätän sinut käymällä töissä" on täyttä paskaa. Teillä ei varmaan omia lapsia ole ollut ollenkaan vai kenes työntekijän elättinä te silloin olitte?

Vierailija
58/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi? Kaupunki kyllä palkkaa esim. lastenhoitajia ryhmikseen, siellä voi olla esim vain 3 lasta hoidossa. Mutta jos hoidat itse kotonasi kolmea OMAA lasta, et saisi saada siitä palkkaa? Voi jumankekka kun teidät on oikeasti aivopesty! Hyvää jatkoa sullekin.

Vierailija
59/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen päässyt helpolla elämässä näin kotiäitinä.

Tosin tämä johtuu siitä että lapsia on vain 2 ja molemmat ovat rauhallisia ja perusterveitä.

Ihan eri asia olisi jos olisi suurperhe ja/tai joku lapsista sairas.

Mieheni on myös hyvä ja osallistuva isä. Hän on myös hyvä ja rakastava aviomies.

Talous on erittäin ok. Ja me molemmat vanhemmat olemme terveitä ja kaikki ok.

Juu...ei ole mitään valitettavaa. Elämä on ihanaa!

Vierailija
60/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole vaikeaa hommaa olla lapsen kanssa kotona mut itse en jaksaisi .."

Hah hah haa..

On se totta. Se että jaksaa istua päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen vain kotonaan rajaten elämänpiirinsä hyvin kapeaksi ja vältellen itsensä haastamista, vaatii kyllä todellista tylsämielisyyttä. Ei siihen moni pystykään, vaan vaatii enemmän haasteita. Mutta suutari pysyköön etc etc.

Ihanan hölmö ihminen :D

Älkää nyt olko noin kapeakatseisia, että rajaatte kotiäidin vain taaperoiden ja vauvojen kanssa olevaksi henkilöksi. Minulla on yläkoulu- ja lukioikäiset lapset, ehkä siis olen mieluummin kotirouva? En loisi miehen lompakolla, ehdin tehdä pitkään töitä ennen lapsia ja onnistuneiden sijoitusten ansiosta saan kuukausittain pääomatuloja suunnilleen saman verran kuin siitä työstä palkkaa, josta aikanaan jäin pois. Pääomatuloissa on se hyvä puoli, että ne jatkuvat myös eläkeiässä. 

Mitä tuohon kapeaan elämänpiiriin tulee, olen tänä vuonna ehtinyt matkustella jo kolmella eri mantereella. Lapset on niin isoja ja mieskin töiden jälkeen kotona, joten voin ihan hyvin lähteä vaikka viikoksi reissuun kun mieli tekee. Matkustelemme perheenäkin paljon, mutta menen myös yksin tai sinkkuystäväni kanssa. Haasteita? Noh, olen esim opiskellut japania ihan omaksi ilokseni. En ole ikinä ollut luonteeltani mikään uraohjus, joten en kaipaa mitään työelämän asettamia haasteita. 

Voin tunnustaa, että elämäni on ihan naurettavan helppoa ja mukavaa. En ikimaailmassa vaihtaisi tätä mihinkään työpaikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi