Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Että olkaa kotiäidit hiljaa ja myöntäkää että pääsette hemmetin helpolla."

Vierailija
06.10.2016 |

Niin mä pääsenkin, joissain asioissa. Joissain asioissa taas työssäkäyvä äiti pääsee helpommalla.
Hajoa siihen, mitä olet elämässäsi valinnut! :D

Kommentit (209)

Vierailija
81/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellako näistä kotiäitejä halveksuvista mammoista on oikeasti oikea ura ja hyvä palkka ja todellinen unelmatyö?

Suurin osa varmaan raataa paskaduunissa paskapalkalla pakosta ja on pakko kaataa omat paskafiilikset muiden niskaan. Onhan se helpompi lähteä sinne paskaduuniin mihin ei halua mennä kun voi kuvitella että ainakin kotiäti on tyhmempi, aliarvostetumpi ja köyhempi kuin itse.

Kateus ja katkeruus. Miten paljon sitä voikaan vituttaa että joku kotiäiti on koulutettu, on hyvä työkokemus ennen lapsia, on rakas ja hyvä mies, on rahaa ja elämä on kaikinpuolin onnellista ja hyvää.

Vierailija
82/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hyvä että varakkaiden miesten ja naisten puolisot hoitaa lapsiansa kotona niin jää nekin työpaikat niille jotka oikeasti tarvitsee sitä työtä elääkseen.

Tosi halvaksi tulee kun saa vain sitä pientä kotihoidontukea ja yli 3v. lapsista ei mitään. Työtön tulee paljon kallimmaksi yhteiskunnalle.

Jos minun mieheni elättää onnistuneesti ja omasta vapaasta tahdosta koko perheensä niin miksi se on joltain pois. Päin vastoin joku saa sen työpaikan mitä minä en tarvitse ja meidän perhe ei kuluta päivähoitorahoja. Eikä saada enää kotihoidontukeakaan.

Jos mieheni maksoi veroja 120 000e niin eiköhän se riitä meidän perheen osalta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuus ja kateellisuus. Mitään muu vastaus ei tunnu kelpaavan. Täällä on mainttu syiksi useampaan kertaan 1. Kotiäitien jeesustelu omasta erinomaisuudestaan ja 2. Se etteivät he myönnä ettei kaikilla ole varaa jäädä kotiin ja paasaavat vain omasta valinnasta. Lisäksi ärsyttää se, että 3.

jokainen kotiin jäävä nainen syö uraa tekevän naisten uskottavuutta ja on osaltaan muodostamassa lasikattoa työelämään. 4. Kotiäidit kuvittelevat tekevänsä jotenkin raskasta työtä ja jaksavat korostaa tätä, olkaa nyt edes rehellisiä.

Ehkä se on mukavampi ajatella, että ihmiset ovat itselle kateellisia. Ymmärrän, että se on defenssi, jolla suojella itseään.

Vierailija
84/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole hyvä että varakkaiden miesten ja naisten puolisot hoitaa lapsiansa kotona niin jää nekin työpaikat niille jotka oikeasti tarvitsee sitä työtä elääkseen.

Tosi halvaksi tulee kun saa vain sitä pientä kotihoidontukea ja yli 3v. lapsista ei mitään. Työtön tulee paljon kallimmaksi yhteiskunnalle.

Jos minun mieheni elättää onnistuneesti ja omasta vapaasta tahdosta koko perheensä niin miksi se on joltain pois. Päin vastoin joku saa sen työpaikan mitä minä en tarvitse ja meidän perhe ei kuluta päivähoitorahoja. Eikä saada enää kotihoidontukeakaan.

Hyvä sulle! Pitikö sulle olla nyt siis jotenkin kateellinen, vai mikä tämän ketjun pointti on..?

Vierailija
85/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuis mää kun oon "vain" kotiäiti ja teen vähän hommiakin?

Kotiäiti tekee paljon työtä päivän aikana...toisille siitä lapsien hoitamisesta maksetaan hyvä palkka!

Niin, toisten ihmisten lasten hoitamisesta. Omien lapsien hoitaminen ei ole työntekoa vaikka siinä tekemistä riittääkin.

Mutta jätäppäs ne hommat tekemättä siellä kotona, niin tiedät jättäneesi.

T. Sellaisen äidin lapsi, joka jätti.

Jätäpäs ne hommat tekemättä siellä töissä, niin ei ole kauaa enää työpaikkaa.

/48

Mitä sä sitten täällä av:lla pyörit?

Oletpa tehokas työntekijä.

Nyt ruuanlaittoon..

Vierailija
86/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sulle! Pitikö sulle olla nyt siis jotenkin kateellinen, vai mikä tämän ketjun pointti on..?

Pointti oli se, että vaikka se omien valintojen aiheuttama elämäntilanne kirvelee. Se ei ole meidän kotiäitien vika.

Joka mä en kyllä edes koe olevani (siis kotiäiti) sanan perimmäisessä tarkoituksessa, koska lapset niin pieniä.

Tuo kommentti ei ollut mun vai näetkö siinä alla nimimerkkiä a.p?

a.p

Vierailija
87/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuis mää kun oon "vain" kotiäiti ja teen vähän hommiakin?

Kotiäiti tekee paljon työtä päivän aikana...toisille siitä lapsien hoitamisesta maksetaan hyvä palkka!

Niin, toisten ihmisten lasten hoitamisesta. Omien lapsien hoitaminen ei ole työntekoa vaikka siinä tekemistä riittääkin.

Mutta jätäppäs ne hommat tekemättä siellä kotona, niin tiedät jättäneesi.

T. Sellaisen äidin lapsi, joka jätti.

Jätäpäs ne hommat tekemättä siellä töissä, niin ei ole kauaa enää työpaikkaa.

/48

Mitä sä sitten täällä av:lla pyörit?

Oletpa tehokas työntekijä.

Nyt ruuanlaittoon..

Voivoi kun et sä tajua vieläkään, että kaikki eivät tee töitä 8-16 ma-pe. Aika hyvin on sullakin ollut koko eilinen ja tämä aamupäivä ollut aikaa pyöriä täällä, mitä ne lapses tekee tän ajan?

Vierailija
88/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka jää kotiin 10-15 vuodeksi, ei maksa veroja ja käyttää julkisia palveluja, on mielestäni turhake.

Tällä logiikalla eläkeläiset putoaa samaan kastiin. Ja lapset.

Ja työttömät.

Vierailija
89/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli se, että vaikka se omien valintojen aiheuttama elämäntilanne kirvelee. Se ei ole meidän kotiäitien vika.

Joka mä en kyllä edes koe olevani (siis kotiäiti) sanan perimmäisessä tarkoituksessa, koska lapset niin pieniä.

Tuo kommentti ei ollut mun vai näetkö siinä alla nimimerkkiä a.p?

a.p

Katso viesti 86. En tiedä onko sinun jotenkin vaikea hyväksyä sitä, että ihmiset saattavat muista syistä kritisoida kotiäitiyttä, kaikessa ei ole kyseessä kateellisuudesta, vaikka toki Suomessa ollaankin. Miksi koet hyvin tarpeelliseksi aloittaa aiheesta uuden ketjun?

Tiedän, että olet tehnyt jo päätöksesi, omasta mielestäsi kaikessa on kyse vain kateellisuudesta ja katkeruudesta, eli sinänsä minunkin perusteluni ovat täysin turhia.

No jaa, tsemiä siihen ruuanlaittoon kummiskin.

Vierailija
90/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monellako näistä kotiäitejä halveksuvista mammoista on oikeasti oikea ura ja hyvä palkka ja todellinen unelmatyö?

Suurin osa varmaan raataa paskaduunissa paskapalkalla pakosta ja on pakko kaataa omat paskafiilikset muiden niskaan. Onhan se helpompi lähteä sinne paskaduuniin mihin ei halua mennä kun voi kuvitella että ainakin kotiäti on tyhmempi, aliarvostetumpi ja köyhempi kuin itse.

Kateus ja katkeruus. Miten paljon sitä voikaan vituttaa että joku kotiäiti on koulutettu, on hyvä työkokemus ennen lapsia, on rakas ja hyvä mies, on rahaa ja elämä on kaikinpuolin onnellista ja hyvää.

Ja ajatella jos on kaikki nämä JA hyvä, mielenkiintoinen työ, ansaitsee omat rahansa, on ihanat työkaverit sekä yhteiskunnassa arvostettu asema. Sehän se sitten varmaan vituttaakin.

Vierailija
91/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kotiäiti ottaa kantaa siihen, että kotiäitiys ei ole aina mahdollista? Joillakin voi olla taustalla taloudelliset syyt, joillakin esim se, että oma ala on niin kilpailuhenkinen, että työstä ei voi mitenkään jättäytyä vuosiksi pois.

Jostain syystä kukaan kotiäiti ei kommentoi tätä, puhuu vain omasta valinnasta.

Vierailija
92/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajatella jos on kaikki nämä JA hyvä, mielenkiintoinen työ, ansaitsee omat rahansa, on ihanat työkaverit sekä yhteiskunnassa arvostettu asema. Sehän se sitten varmaan vituttaakin.

Status ja raha ei ole mitään, sen voi kaiken menettää. Voi olla että sinäkin joudut joku päivä työttömäksi, ei kannata täällä huudella että kotiäidit on luusereita kun et voi koskaan tietää miten sulle käy. Minun omanarvontuntoni ei tule työstä, asemasta, ystävistä, rahasta tai mistään muustakaan minkä voi menettää, vaan sisäisistä arvoista.

Vierailija
93/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kotiäiti ottaa kantaa siihen, että kotiäitiys ei ole aina mahdollista? Joillakin voi olla taustalla taloudelliset syyt, joillakin esim se, että oma ala on niin kilpailuhenkinen, että työstä ei voi mitenkään jättäytyä vuosiksi pois.

Vaihda alaa? Ja en välttämättä usko tuohon väittämääsi. Aina voi jättäytyä pois, jos haluaa. Elämä on.

Vierailija
94/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotiäitiyden on raskasta. Toki riippuu ihan ihmisestä, mutta kyllä se äitiyslomakin ja sitä seurannut hetken työttömyys otti koville. Kun tykkää työstään, on helppo olla töissä. Näin munkin kohdalla. Seuraava äitiyslomani tulee olemaan mahdollisimman lyhyt ja isä saa viettää aikaa kotona.

Vierailija
95/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Status ja raha ei ole mitään, sen voi kaiken menettää. Voi olla että sinäkin joudut joku päivä työttömäksi, ei kannata täällä huudella että kotiäidit on luusereita kun et voi koskaan tietää miten sulle käy. Minun omanarvontuntoni ei tule työstä, asemasta, ystävistä, rahasta tai mistään muustakaan minkä voi menettää, vaan sisäisistä arvoista.

Sisäiset arvot voi olla myös, vaikka käy töissä. Voi olla kaikki edellä mainittu JA se työ.

Minä voin menettää työni, sinut voi mies jättää , sellaista se on.

Vierailija
96/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on naiselle peto. Mutta näille äitiyden vähättelijöille on varmasti oma paikkansa:)

Vierailija
97/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda alaa? Ja en välttämättä usko tuohon väittämääsi. Aina voi jättäytyä pois, jos haluaa. Elämä on.

Tässä tulee se syy, miksi teistä ei pidetä. Ylimielisyys ja silmien sulkeminen toisten realiteeteiltä. Helppo neuvoa toisten elämää ja korottaa omaa itseään, kun tosiasia on se, että oman valinnan mahdollistaa hyväpalkkainen mies. Loppukaneetti: elämä on. Tämä kertookin teistä ihan kaiken tarpeellisen, hyi.

Vierailija
98/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kotona lapsen kanssa ja tää on ihanaa:) alallani riittää keikkatöitä joilla käyn hankkimassa n. 1000-1500e taskurahaa kuussa, lapsi silloin mummolla. Miehellä ihan ok palkka myös. Harrastan aktiivisesti urheilua ja käyn konserteissa, pidän huolta lapsestani, meillä on kaunis koti ja lapseni saa olla turvallisessa tutussa ympäristössäidin kanssa. Minusta tämä on ihanaa. Aivan yhdentekevä koko kotihoidontuki, ei siitä iloa ole. Kotona aion olla, kunnes poika menee eskariin. Valitsin aikoinaan alan, jolla ei ole eikä tule olemaan työllistymisongelmaa.

Vierailija
99/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 tuskin jättää. Kotona on kaunista, ruoka tehtynä, lapsi hyvin hoidettu, äiti ehtii liikkua ja pitää itsensä kuosissa. Eiköhän ole todennäköisempää, että kodin hoitamisesta luistava konttoripullahiiri jätetään:)

Vierailija
100/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

98 tuskin jättää. Kotona on kaunista, ruoka tehtynä, lapsi hyvin hoidettu, äiti ehtii liikkua ja pitää itsensä kuosissa. Eiköhän ole todennäköisempää, että kodin hoitamisesta luistava konttoripullahiiri jätetään:)

Ehkä tällainen todistelu ja vakuuttelu minulle, aivan täysin tuntemattomalle, jotenkin lievittää epävarmuutta. Jos tämä ajatus sinua lohduttaa, suon sen toki sinulle. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan