On riski että seuraava hallitus on pienyrittäjävastainen
Kommentit (21)
Onko joku hallitus ollut pienyrittäjämyönteinen joskus? Kun aloitin pienyrittämisen 1980 -luvulla alku sujui viel’ kohtuullisen hyvin, sitten alkoi heikennykset ja nyt tilanne on se, ettei pienyrittämisellä enää edes pärjää.
Jos nykyinen hallitus on pienyrittäjämyönteinen, otan mieluummin vastaisen, niin paljon haittaa hallitus pienyrittäjille on aiheuttanut.
Jos Orpon hallitus jatkaa niin pienyrittäjien ongelmat jatkuvat.
”Tutkimusten mukaan noin puolet yrittäjistä on tyytymättömiä hallituksen toimiin, sillä heikentynyt yleinen taloustilanne ja heikko kotimainen kysyntä rasittavat pieniä yrityksiä.”
Vasemmistohallitus tulee kiristämään sääntelyä byrokratiaa ja verotusta äärimmilleen niin että vain isommat pärjäävät.
Kohta saatte virolaisia mainoksia, virolaista konvehtia ja uuden wappusatasen. Eikö mikään riitä ahneille yrittäjille?
Mä en oo 15 vuoteen käynyt kampaajalla, jalkahoitajalla tai hierojalla. Kahta viimeista lääkäri mulle on ehdottanut. Ravintolassa oon käynyt kerran syömässä. Ihan siksi että ei oo varaa, arvannette miksi.
Ongelma on siinä että Marinin hallitus loi pienyrittäjävastaisen ilmapiirin. Nykyinen hallitus on pyrkinyt purkamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku hallitus ollut pienyrittäjämyönteinen joskus? Kun aloitin pienyrittämisen 1980 -luvulla alku sujui viel’ kohtuullisen hyvin, sitten alkoi heikennykset ja nyt tilanne on se, ettei pienyrittämisellä enää edes pärjää.
Ei kai sillä pärjää jos on huono yritysidea ja osaamaton yrittäjä.
Suomi on täynnä menestyviä yrittäjiä. Katsele vaikka verotilastoja...
Mikä sinulla mättää yrittämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että Marinin hallitus loi pienyrittäjävastaisen ilmapiirin. Nykyinen hallitus on pyrkinyt purkamaan sitä.
Mikäli seuraava hallitus olisi puoluieiltaan sama kuin Marinin hallitus niin tuo pienyrittäjän kurittaminen vietäisiin äärimmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloin Taiteilijaksi. Menee tosi huonosti. Ei mene taulut kaupaksi!
Taiteilija. Laulaja. Tanssija. Yrittäjä. Puuseppä. Urheilija...
Kun oman hommansa osaa niin hyvin pärjää. Jos ei osaa niin ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo 15 vuoteen käynyt kampaajalla, jalkahoitajalla tai hierojalla. Kahta viimeista lääkäri mulle on ehdottanut. Ravintolassa oon käynyt kerran syömässä. Ihan siksi että ei oo varaa, arvannette miksi.
Arvaan, sinulla menee rahat valtavien kiinteistömassojen peruskorjaukseen.
Nostamasi palkan käytät taidekokoelmaasi.
Suomen Yrittäjät ryn kesäkuussa julkistetussa tavoiteohjelmassa olisi todella hyviä uudistuksia.
https://www.yrittajat.fi/app/uploads/public/2026/06/Julkivapaa-23062026…
Jos saadaan pienyrittäjävastainen vasemmistohallitus niin nämä eivät mene eteenpäin.
Ei ainakaan enempää kuin nykyinen on
Jos esim YEL-maksujen muuttaminen oikeisiin tuloihin perustuvaksi perutaan niin muutan varmaan Viroon tai jonnekin kauemmaksi etelään. Kokeilen onneani vähemmän lannistavassa maassa. Yritykseni asiakkaista murto-osa on Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mätä enää mikään kun lopetin.
Yritysidea oli loistava. Paikkakunnalla ei ollut toista saman alan yritystä. Alussa asiakkaita oli paljon ja rahaa tuli ovista ja ikkunoista. Varauskirja oli täynnä kuukausia eteenpäin.
Sitten rupesi mättämään. Iskettiin 18% ALV. Yhtäkkiä joutui nostamaan hintaa hurjasti, että pystyi tuon ALV:n maksamaan. Joku poliitikko puhui, että voit sitten vähentää tuon ALV:n kun teet ostoja firmalle. Työni oli käsityövaltaista ja ainoat ostot olivat työkalut. Ei niitä joka vuosi osteta. Asiakkaat kaikkosivat. Joka ikinen nosto tuohon ALV:n karkoitti lisää asiakkaita. Puhumattakaan sähkönhinnan noususta ja muiden hintojen noususta. Yritystä ei pystynyt enää pyörittämään, ilman että tulos meni tappiolle.
Verotilasto ei kerro mitään yrittäjän menestymisestä. Se kertoi vain että yrittäjä maksaa paljon veroja. Moniko pienyrittäjä on tuolla verotilaston kärjessä?
Mitä välii kun ei ole enää pienyrittäjiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kartelleja ja hyvävelikerhoja...
Persujen epätoivoinen yritys vaikuttaa ihmisten äänestyskäyttäytymiseen.
Työttömyyden lisääntyminen aiheuttaa sen, että ihmisillä on vähemmän vara kuluttaa muuhun kuin peruselämiseen. Tästä kärsivät mm. kampaajat, hierojat, ravintolat. Sanot, että on riski. Olet väärässä. Nykyinen hallitus ON pienyrittäjävastainen.