Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Että olkaa kotiäidit hiljaa ja myöntäkää että pääsette hemmetin helpolla."

Vierailija
06.10.2016 |

Niin mä pääsenkin, joissain asioissa. Joissain asioissa taas työssäkäyvä äiti pääsee helpommalla.
Hajoa siihen, mitä olet elämässäsi valinnut! :D

Kommentit (209)

Vierailija
61/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se työssäkäynti on niin rankkaa niin miksi täällä loma-aikoina on paljon aloituksia siitä kuinka ei enää jakseta lasten kanssa vaan pitää päästä takaisin töihin ;-) Eikö voitais vaan hyväksyä, että kaikki riippuu kaikesta eikä täällä voida arvioida, että kenellä on rankinta..

Vierailija
62/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote=Vierailija]Mikähän on se asia missä työssäkäyvä äiti pääsee helpommalla? Työssäkäyvän pitää työssäkäynnin lisäksi tehdä ihan samat kotityöt kuin kotiäidinkin. Aikaa on vain pari tuntia kun kotiäidillä on koko päivä.[/quote]

Ei työäiti hoida samaa kahdessa tunnissa. Hän saa päivähoidosta hoidetun, syötetyn, ulos puetun, varhaiskasvatetun lapsen siistiin kotiin, jota lapset eivät ole päivän aikana sotkeneet.

t. työäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottiko totuus noin koville?

T. Tuon kirjoittanut

Tuskinpa vaan otti koville. Ehkäpä yritti vaan herätellä siihen, että elämä on valintoja ja kaikessa on puolensa. Jos aletaan laskea sitä, kuka pääsee helpoimmalla ja missä, ollaan hakoteillä. Se on täysin turhaa keskustelua, koska se ei johtane mihinkään ratkaisuus tai tuota mitään uutta näkemystä.

Hmm kun kotiäitiys ei ole kaikille taloudellisista syitä mahdollinen vaan se vaatii isältä hyvän palkan. Ehkä tällaisten asenteiden vuoksi teitä kotiäidit inhotaan, elätte jossain ruusunpunaisessa kuplassanne, josta besserwisseröitte muita.

Täällä pastalla taitaa olla toisin päin: ne kotiäidit ovat erittäin kehnosti koulutettuja, hyvin huonosti palkatuissa töissä olevia. Jos tekee kolme lasta saa käteen yhteiskunnalta enemmän kuin mitä jäisi palkasta hoitomaksujen jälkeen. Ei kannata kadehtia, en minä ainakaan niin tee. Nuo kotinjäävät kotirouvat jotka erossa havahtuvat todellisuuteen kyllä säälittää. MItä jää jäljelle erossa jos identiteetti on täysin rakentunut aikuisiksi kasvaneiden lasten äitiyden  ja miehen statuksen varaan?

Vierailija
64/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on se asia missä työssäkäyvä äiti pääsee helpommalla? Työssäkäyvän pitää työssäkäynnin lisäksi tehdä ihan samat kotityöt kuin kotiäidinkin. Aikaa on vain pari tuntia kun kotiäidillä on koko päivä.

Teiltä työnarkomaaneilta puuttuu se tunneäly, jota kotiäideiltä löytyy. Kotiäiti pystyy priorisoimaan omat lapsensa, te taas ette. Ja tiedän miksi olette niin katkeria. Tiedätte että teidän oma pää ei kestä sitä kotona olemista ja omien lasten kanssa olemista. Kotiäiti pystyy sietämään omia ajatuksiaan ja omaa itseään, kun on se KOKO PÄIVÄ AIKAA tehdä niitä kotitöitä. Se on taito sekin. Ja ymmärrän kyllä että teitä kismittää. Onhan se aika noloa, että on korkeasti kouluttautunut ja sivistynyt mutta ei siedä omia ajatuksiaan, eikä omia lapsiaan. Ihan ymmärrettävää että olette kateellisia.

Aahhaahaa, kiitos tästä, ihan huikea kommentti! Sai kyllä päivän naurut, täytyy lukea huomenna ääneen työkavereille työpäivän iloksi!

Hienoa että kykenit ymmärtämään sarkasmia! Paljastus: Pistin vähän överiksi koska tämä ketju on niin helvetin naurettava.

Ohis mutta sarkasmi on vaikea mutta tyylikäs ja nokkela tekstilaj. Mikä tahansa kieliposkessa tehty päänaukominen ja ilkeily ei ole sarkasmia.

Ai? Onko se sitten niin että työssäkäyvät ja veronmaksajat saavat vapaasti piruilla kotiäideille, mutta kotiäideiltä se on kielletty?

Ei. Muita irrelevantteja kysymyksiä?

Vierailija
65/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuis mää kun oon "vain" kotiäiti ja teen vähän hommiakin?

Kotiäiti tekee paljon työtä päivän aikana...toisille siitä lapsien hoitamisesta maksetaan hyvä palkka!

Niin, toisten ihmisten lasten hoitamisesta. Omien lapsien hoitaminen ei ole työntekoa vaikka siinä tekemistä riittääkin.

Ihan tosi? Kaupunki kyllä palkkaa esim. lastenhoitajia ryhmikseen, siellä voi olla esim vain 3 lasta hoidossa. Mutta jos hoidat itse kotonasi kolmea OMAA lasta, et saisi saada siitä palkkaa? Voi jumankekka kun teidät on oikeasti aivopesty! Hyvää jatkoa sullekin.

Saatko oman keittiösi imuroimisesta tai omien ikkunoidesi pesemisestä palkkaa? Miten voi olla että et saa vaikka tuolla on siivoojia töissä kaiken aikaa! Aivopesua! Entä jos teet itsellesi ruokaa? Leikkaat omat hiuksesi?

Vierailija
66/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti tekee paljon työtä päivän aikana...toisille siitä lapsien hoitamisesta maksetaan hyvä palkka!

Niin, toisten ihmisten lasten hoitamisesta. Omien lapsien hoitaminen ei ole työntekoa vaikka siinä tekemistä riittääkin.

Mutta jätäppäs ne hommat tekemättä siellä kotona, niin tiedät jättäneesi.

T. Sellaisen äidin lapsi, joka jätti.

Jätäpäs ne hommat tekemättä siellä töissä, niin ei ole kauaa enää työpaikkaa.

/48

Vierailija
67/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Tuon kirjoittanut

Tuskinpa vaan otti koville. Ehkäpä yritti vaan herätellä siihen, että elämä on valintoja ja kaikessa on puolensa. Jos aletaan laskea sitä, kuka pääsee helpoimmalla ja missä, ollaan hakoteillä. Se on täysin turhaa keskustelua, koska se ei johtane mihinkään ratkaisuus tai tuota mitään uutta näkemystä.

Hmm kun kotiäitiys ei ole kaikille taloudellisista syitä mahdollinen vaan se vaatii isältä hyvän palkan. Ehkä tällaisten asenteiden vuoksi teitä kotiäidit inhotaan, elätte jossain ruusunpunaisessa kuplassanne, josta besserwisseröitte muita.

Täällä pastalla taitaa olla toisin päin: ne kotiäidit ovat erittäin kehnosti koulutettuja, hyvin huonosti palkatuissa töissä olevia. Jos tekee kolme lasta saa käteen yhteiskunnalta enemmän kuin mitä jäisi palkasta hoitomaksujen jälkeen. Ei kannata kadehtia, en minä ainakaan niin tee. Nuo kotinjäävät kotirouvat jotka erossa havahtuvat todellisuuteen kyllä säälittää. MItä jää jäljelle erossa jos identiteetti on täysin rakentunut aikuisiksi kasvaneiden lasten äitiyden  ja miehen statuksen varaan?

Täällä yksi kotiäiti, joka otti vapaata yrittäjyydestä. Palaan toimitusjohtajaksi siinä vaiheessa, kun pienin aloittaa koulun. Minulla on korkeakoulututkinto alalta, jota rakastan ja viihdyn myös työssäni. Olen virallisesti hoitovapaalla, en nosta palkkaa vaan tuota naurettavan pientä kotihoidon tukea ja lapsilisiä. Osinkoa saan onneksi nostaa vapaasti.

Meillä on neljä lasta, enkä vaihtaisi kotiäitiyttä mistään hinnasta mihinkään muuhun. Töitä ehtii tehdä myöhemminkin. 

Tuo karkea yleistyksesi kotiäideistä on mielestäni säälittävä. Paljastat tuossa ehkä pahimman pelkosi tai käyt läpi lapsuuden traumaa - tarkoitatko todellakin, että kotiäitiys on tie eroon, eikä kotiäidillä ole muuta identiteettiä kuin kuvaamasi? Millaisissa oloissa sinä ihmisriepu oletkaan kasvanut? 

Tuo ei ole sääliä, vaan vahingoniloa. Millainen ihminen kokee vahingoniloa tuollaisessa tilanteessa? Vain ja ainoastaan sellainen, joka kadehtii kotiin jäävää ja lapsistaan huolta pitävää äitiä, lampsiessaan itse marraskuun räntäsateessa bussipysäkille ja töihin, väsyneenä kiukuttelevaa lastaan perässään päiväkotiin raahaten.

Vierailija
68/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/48

Näinhän hoitoalalla jo tekevätkin, eikä kenkää tule - melkoisia suojatyöpaikkoja!

Vierailija
69/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi? Kaupunki kyllä palkkaa esim. lastenhoitajia ryhmikseen, siellä voi olla esim vain 3 lasta hoidossa. Mutta jos hoidat itse kotonasi kolmea OMAA lasta, et saisi saada siitä palkkaa? Voi jumankekka kun teidät on oikeasti aivopesty! Hyvää jatkoa sullekin.

Saatko oman keittiösi imuroimisesta tai omien ikkunoidesi pesemisestä palkkaa? Miten voi olla että et saa vaikka tuolla on siivoojia töissä kaiken aikaa! Aivopesua! Entä jos teet itsellesi ruokaa? Leikkaat omat hiuksesi?

Kotihoidontukea maksetaan siitä, että hoitaa omaa lastaan kotona. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Jos kukaan ei jäisi kotiin hoitamaan lastaan, kuntien tarjoamat hoitopaikat olisivat kaikki täynnä, ja olisi pakko perustaa yksityisiä hoitopaikkoja, josta joutuisit maksamaan enemmän kuin kunnan tarjoamasta paikasta. Mikä suakin vaivaa?

Vierailija
70/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan valittanut että minulla olisi vaikeaa tai raskasta 2 lapsen kotiäitinä.

Mutta en minäkään missään paratiisissa jatkuvasti elä. Välillä on tylsää ja huonoja päiviä. 

Arki on arkea kotiäidillekin ja rutiinit voi olla puuduttavia. 

Mutta en kyllä vaihtaisi tätä elämää pois kenenkään toisen kanssa. Tämä on minulle hyvä.

Vierailija
71/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on aggressioita ihmisillä. Sääliksi käy noiden kotiäitien lapset kun on noin kiukkuisia hoitajia. Ja sääliksi käy noiden muiden miehet/lapset/työkaverit. Kannattaisiko jotenkin terapoida päätä ettei tarvitse silmittömästi palstalla sitä pahaa oloaan purkaa?

Vierailija
72/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

blaa blaa...

ihminen jota liikaa kiinnostaa toisten valinnat, on onneton. Elämä ei mikään kilpailu, että kenellä meistä on paskinta ja kurjinta, keksikää muuta kilvoiteltavaa typerykset.

Vierailija
73/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/48

Näinhän hoitoalalla jo tekevätkin, eikä kenkää tule - melkoisia suojatyöpaikkoja!

Jättävät varmaan siinä tapauksessa etteivät alimiehityksen vuoksi ehdi kaikki hommia millään tekemään.

/48

Vierailija
74/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Tuon kirjoittanut

En ole ap, mutta tottahan toi on 😁 Lapset on koulussa ja kerhossa, olen siivoillut ja nyt lähden piiitkälle lenkille koiran kanssa kun on niin kaunis ilma! Ihanaa! Sitten teen ruokaa ja voisin käväistä shoppailemassa. 😊

Vierailija
75/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku "työäiti" tuolla aikaisemmin sanoi ettei voi jäädä töistä pois nostamaan toimeentulotukea ja miehensäkin on valinnut rakkaudesta ja epäili että kotiäiti saa viikkorahaa. Aika suppea maailmankuva!

Omasta elämästä voi kertoa että emme saa toimeentuloatukea eikä muitakaan tukia.

Rakastan miestäni ja hän rakastaa minua. Olimme molemmat köyhiä opiskelijoita kun aloimme seurustella.

Anteeksi vaan mutta että mieheni on fiksu ja ahkera ja onnistui vauraustumaan omalla työllään ja niillä fiksuilla päätöksillä. Minä sain valitettavasti perintöä kun äitini kuoli mutta mielummin ottaisin sen elävän äidin kuin rahat.

Joten en saa viikkorahaa vaan kaikki omaisuus on täysin yhteistä. Olemme molemmat erittäin hyviä raha-asioiden hoidossa ja kumpikaan ei ole itsekäs tai pihi. Me olemme perhe ja se menee kaiken edelle.

Vierailija
76/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen sen aloituksen miksi muiden kotiäitiys ärsyttää ja katkeroittaa niin monia. Tämä ketju on kyllä ruma todiste siitä kuinka oikeassa olin.

Vierailija
77/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on se asia missä työssäkäyvä äiti pääsee helpommalla? Työssäkäyvän pitää työssäkäynnin lisäksi tehdä ihan samat kotityöt kuin kotiäidinkin. Aikaa on vain pari tuntia kun kotiäidillä on koko päivä.

Itse olen ollut molempia ja kyllä kotona oli PALJON helpompaa. Töissä työ hyvin hektisesti 8h/päivä ja työreissut, mutta kotityöt ja ruuanlaitto lounasta lukuunottamatta ihan sama. Ja lasten kanssa kuitenkin ihan kaiken pyrkii tekemään kuin ennenkin, eli töiden jälkeen ei todellakaan levätä. Illat jää lyhyemmäksi kun kaikkien pitää aamulla jaksaa herätä.

Mutta itse olen valintani tehnyt. Haluan itse elättää itseni ja lapseni. Kukin tyylillään.

Vierailija
78/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teiltä työnarkomaaneilta puuttuu se tunneäly, jota kotiäideiltä löytyy. Kotiäiti pystyy priorisoimaan omat lapsensa, te taas ette. Ja tiedän miksi olette niin katkeria. Tiedätte että teidän oma pää ei kestä sitä kotona olemista ja omien lasten kanssa olemista. Kotiäiti pystyy sietämään omia ajatuksiaan ja omaa itseään, kun on se KOKO PÄIVÄ AIKAA tehdä niitä kotitöitä. Se on taito sekin. Ja ymmärrän kyllä että teitä kismittää. Onhan se aika noloa, että on korkeasti kouluttautunut ja sivistynyt mutta ei siedä omia ajatuksiaan, eikä omia lapsiaan. Ihan ymmärrettävää että olette kateellisia.

Ai vitsi nyt lensi kahvit näppikselle kun naurattaa. Harmi että sun lapset ei koskaan saa työssäkäyvän mallia, siellä ne istuu sossujonossa itkien huonoa isäsuhdetta johon ei ollut mahdollisuutta kun äiti halusi olla kotona ja halveksui työssäkäyntiä. Ensi vuonna minunkin verotukseni nousee ja työaikani pitenee jotta sä saat ottaa lunkisti. Koita jaksaa.

Harmi että mun mies joutuu maksamaan teidän lasten päivähoitoa ja koulunkäyntiä, näytti maksaneen veroja viime vuonna hilppasen yli 100k.

Vierailija
79/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas se sanoikaan viime viikolla että suomalaiset on ainut kansa joka on valmis maksamaan 50e siitä ilosta ettei naapuri vaan saa 100e.

Tuli tämäkin heitto todistettua kun tätä keskustelua lukee. Niin katkeraa settiä ja mustavalkoista.

Vierailija
80/209 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontukea maksetaan siitä, että hoitaa omaa lastaan kotona. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Jos kukaan ei jäisi kotiin hoitamaan lastaan, kuntien tarjoamat hoitopaikat olisivat kaikki täynnä, ja olisi pakko perustaa yksityisiä hoitopaikkoja, josta joutuisit maksamaan enemmän kuin kunnan tarjoamasta paikasta. Mikä suakin vaivaa?

Se ei ole palkkaa vaan korvaus kunnallisen päivähoidon käyttämättä jättämisestä. Kotiäidillä ei ole työsuhdetta tai työnantajaa, hän saa sosiaalietuutta. Mistään oikeasta työstä ei voi maksaa niin vähän kuin kotihoidon tuki on. Olisi esimerkiksi semmoinen vaihtoehto että ihmiset tekisivät vain sen verran lapsia mistä pystyvät huolehtimaan ilman sosiaalietuuksia. Ja hei, ei edes kunnallisten päiväkotien määrää ole mitenkään rajoitettu, jos äidit menisivät töihin niin lisää hoitopaikkoja olisi ihan mahdollista järjestää. Sitäkään en ymmärrä mitä pahaa siinä on, että käyttämästään palvelusta joutuu maksamaan hinnan, joka katetaan verovaroilla vähemmän kuin jonkun muun tarjoaman palvelun hinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme