"Miksi hyvin koulutetun, fiksun ja hyvännäköisen naisen on vaikea löytää kumppania?"
"Naiset kertovat usein, että jos baaritiskillä miesseurassa lipsahtaa, että on lisensiaatti, tohtori, johtaja tai tutkija, ei aikaakaan, kun istuskelee yksin"
"Merkittävä syy on yliopistossa. Sanotaan, että yli 60 prosenttia opiskelijoista on naisia. Jos nainen tavoittelee miestä, jolla on samantasoinen tutkinto, moni jää sinkuksi."
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin korkeasti koulutettu eli se ei itsessään ole minulle ongelma, minkä hyvin selkeästi toinkin ilmi edellisessä viestissäni. Olisit saattanut tämän asian sisäistää vähän paremmin, jos olisit viitsinyt lukea viestini ajatuksella sen sijaan että heti hyökkäsit minua kohtaan. Hyvin aggressiivisen reaktion sain sinussa aikaan, mistähän mahtaa tämä johtua? Nämä ovat omia havaintojani naispuolisista akateemisista, miehissä näitä ylimielisiä, itseään muiden yläpuolelle asettavia akateemisia on huomattavasti vähemmän. Kuten edellä tuolla todettiinkin niin korkeasti koulutetut naiset kuvittelevat että se tutkinto korvaa kaikki puutteet heidän muiden ominaisuuksiensa kohdalla.
Kuten jo sanottu, ei minun tuntemani akateemiset naiset eivät ole tuollaisia minua kohtaan. Esim. harrastuspuolella heitä on monta, ja senkin statuksen olen saanut selville lähinnä Facebookista, ei siitä koulutuksesta puhuta sen kummemmin. Eli mietihän miksi akateemiset naiset ovat minulle ihan mukavia, sinulle eivät.
Mieslukija kirjoitti:
Tuskin se johtuu siitä tutkinnosta että jää baarissa yksin. Aika harhaista.
Näin. Lisäksi mun mielestä kertoo sekin jotain jos jo baaritiskillä jutustellessa kokee tarvetta nostaa esiin tutkintonsa.
Vierailija kirjoitti:
Syy akateemisten naisten (ja miestenkin?) epäsuosioon on yksinkertainen. Akateemiset ihmiset leimataan ylimielisiksi pätijöiksi kouluttamattomien ihmisten keskuudessa, minultakin on useaan otteeseen treffeillä heti ensiksi tivattu että luulenko olevani jotakin erityistä koulutukseni takia.
Tai ehkä akateemiset ovat usein ylimielisiä ja teitä kartetaan kokemuksesta? Ei pelkkä amismies kehtaa yrittää tohtorinaista kun tietää että mies ei kuitenkaan riitä naiselle.
Jos ette koko ajan korostaisi sitä fiiniä koulutustanne niin se olisi hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy akateemisten naisten (ja miestenkin?) epäsuosioon on yksinkertainen. Akateemiset ihmiset leimataan ylimielisiksi pätijöiksi kouluttamattomien ihmisten keskuudessa, minultakin on useaan otteeseen treffeillä heti ensiksi tivattu että luulenko olevani jotakin erityistä koulutukseni takia.
Tai ehkä akateemiset ovat usein ylimielisiä ja teitä kartetaan kokemuksesta? Ei pelkkä amismies kehtaa yrittää tohtorinaista kun tietää että mies ei kuitenkaan riitä naiselle.
Jos ette koko ajan korostaisi sitä fiiniä koulutustanne niin se olisi hyvä alku.
Itsetunto-ongelma siis. Miksei kehtaa? Ei kaikki tohtorinaiset ole samanlaisia. Mistä siis tiedät ettei kummiskaan kelpaa?
Enkä ainakaan itse "koko aikaa korosta" koulutustani, vaan vastaan ammattini kysyttäessä. Etenkin silloin jos haluan tutustua! Jos en ole kiinnostunut, en ala ammattejani ja koulutustani kertomaan. Ei minulle ammatilla ole mitään väliä, mutta en ala sitä valehtelemaankaan jottei huonoitsetuntoiselle miehelle tulisi paha mieli.
ÖÖöö..en kyllä haluakaan miestä elämääni. Paljon kivempi yksin. Kokeilin, erosin ja sain ihanat lapset. Nyt olen se parjattu yh ja erittäin tyytyväinen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
ÖÖöö..en kyllä haluakaan miestä elämääni. Paljon kivempi yksin. Kokeilin, erosin ja sain ihanat lapset. Nyt olen se parjattu yh ja erittäin tyytyväinen elämääni.
Jos olisit lapseton niin ihan fine miten elät kunhan itse olet tyytyväinen elämääsi. Mutta jos sinulla on lapsia niin et voi ajatella vain että kunhan sinä olet tyytyväinen elämääsi. Lapset tarvitsevat turvallisia aikuisia elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto-ongelma siis. Miksei kehtaa? Ei kaikki tohtorinaiset ole samanlaisia. Mistä siis tiedät ettei kummiskaan kelpaa?
Enkä ainakaan itse "koko aikaa korosta" koulutustani, vaan vastaan ammattini kysyttäessä. Etenkin silloin jos haluan tutustua! Jos en ole kiinnostunut, en ala ammattejani ja koulutustani kertomaan. Ei minulle ammatilla ole mitään väliä, mutta en ala sitä valehtelemaankaan jottei huonoitsetuntoiselle miehelle tulisi paha mieli.
Kummallakohan niitä itsetunto-ongelmia on? Tohtorinainen ei kehtaisi edes esitellä amismiestä kavereilleen kun mies ei tekisi riittävää vaikutusta, sitten on kaiken maailman kissanristiäiset mihin sitä amismiestä ei myöskään uskalleta viedä. Amismies tietää että tohtorinainen häpeäisi häntä ja pysyttelee siksi viisaasti loitolla. No ei tämä tietenkään kaikkiin päde, mutta jos 4/5 tohtorinaisista käyttäytyy näin niin kyllä se herättää miehissä ennakkoluuloja.
Mutta odotatko että mies alkaa ylistää sinua korkeasta koulutuksestasi kun kerrot siitä? Jos mies ei häikäisty tiedosta että on ihan tohtorinaisen seurassa niin tohtorinaisen ilta menee pilalle ja mies saa rukkaset.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät ihmiset (ihan sukupuolesta riippumatta) eivät halua kumppanikseen elämäntapatyötöntä, mikä siinä on vaikea käsittää?
Ei siinä olekaan mitään ihmeellistä. Työssäkäyvä ihminen priorisoi ennen kaikkea rahaa ja se näkyy siinä, kuinka ahneita vaatimuksia asetetaan parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Häh? :D miksi pitäisi haluta kumppani, joka makaa kotona eikä osallistu perheen elättämiseen, kun itsen käyn kuitenkin töissä?
Työ ja raha on täysin yhdentekevää, jos parisuhteeseen jaa tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ainakin mieluummin lapseton kuin raskautuisin tuollaiselle rahttomalle miehelle, jonka varakkuudella ja tulotasolle ei kalliita autoja, omakotitaloa ja kesämökkejä osteta."
Suomeksi.
Minulla on omat tulot, kuten suurimmalla osalla suomalaisista naisista, siksi miestä ei valita rahan perusteella.
Mies saa siis olla vaikka tahallaan työtön, jos haluaa? Kerran miehen rahat ei kiinnosta sua lainkaan.
En todellakaan ottaisi luuseria, joka olisi tahallaan työtön ja loisii yhteiskunnan tai minun elättinäni. Minulla ei ole sellaisen kanssa mitään yhteistä. Vähintään täytyy opiskella tai tehdä jotain muuta rakentavaa. Tulotasolla ei ole väliä.
Joopa joo. Kukaan tuskin yllättyi, että olet sittenkin aivan samanlainen rahan perässä juoksija kuin muutkin akat ja näiden akkojen tapaan et edes kehtaa suoraan myöntää, että rahaa ratkaisee, vaan yrität piilottaa sen koomisten tekosyiden taakse.
Et taida osata lukea kovin hyvin? Juurihan sanoin, ettei tulotasolla ole väliä.
Vaadit, että mies käy töissä tai ainakin hakee töitä, mikä nyt todistaa ihan aukottomasti, että olet maksullinen horo. Paskapuheet ei paljon, kun vaatimukset kuitenkin paljastaa kuinka ahne ja pinnallinen oikeasti olet.
Mikäs itse olet kun haluat maata kotona naisen käydessä töissä? Niinpä ;)
'
En vaadi naiselta työssäkäyntiä. Nainenkin sa olla työtön jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
ÖÖöö..en kyllä haluakaan uutta miestä elämääni. Sanoin kyllä, sitten erosin ja sain muhkeat erorahat. Paljon kivempi olla nyt yksin.
Suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkälle tuollainen ammatista valehtelu kantaa?
Kannattaa se ainakin siinä mielessä, että saa ahne rahan perässä juokseva akka nenilleen.
Jatkakaa toki ihmettelyä oikeasti meitä miehiä ei kiinnosta teidän koulutus edes käpykasan vertaa.
Äxemen kirjoitti:
Jatkakaa toki ihmettelyä oikeasti meitä miehiä ei kiinnosta teidän koulutus edes käpykasan vertaa.
Kyllä minua ainakin kiinnostaa. Se älykäs, kulturelli ja sivistynyt amis on eräänlainen yksisarvinen: aina mainitaan, ei koskaan nähdä. Kyllä monet minulle naiselle tärkeät ominaisuudet korreloivat nimenomaan korkean koulutuksen kanssa, ja siksi deittailen etupäässä akateemisia.