"Miksi hyvin koulutetun, fiksun ja hyvännäköisen naisen on vaikea löytää kumppania?"
"Naiset kertovat usein, että jos baaritiskillä miesseurassa lipsahtaa, että on lisensiaatti, tohtori, johtaja tai tutkija, ei aikaakaan, kun istuskelee yksin"
"Merkittävä syy on yliopistossa. Sanotaan, että yli 60 prosenttia opiskelijoista on naisia. Jos nainen tavoittelee miestä, jolla on samantasoinen tutkinto, moni jää sinkuksi."
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha laittaa asiaa pelkästään miesten itsetunnon syyksi. Akateemisilla naisilla nousee jostain syystä neste usein päähän, vaikka olisivat pelkkiä matalapalkkaisia pätkätyöhumanisteja. Korkeakoulututkinto aiheuttaa naisille usein myös sen harhaluulon, että nainen olisi parisuhteessa se johtaja ja perheen pää.
Suurin osa miehistä haluaa edelleen ne perinteiset roolit. Ei miehille naisen koulutus ole kauhistus, vaan nuo ongelmat, joita siitä seuraa. Ei tässä sen kummempaa ole.
Eikö nainen sitten voi olla "perheen pää"? Eli ongelma kuitenkin on miehen itsetunnossa, vaikka heti alkuun yritit sen kiistää?
Ei voi, jos se ei miehelle sovi. Eikä kyse ole itsetunnosta. Monet miehet ovat kasvaneet siihen ajattelutapaan, että mies on perheen pää. Mallia on nähty kotona ja muuallakin, ja tämä on edelleen yleisin malli parisuhteissa. Tämän ei pitäisi olla mikään salaisuus edes sille kaikista putkinäköisimmälle feministillekään.
Tottakai tuosta voidaan poiketa, jos se sopii molemmille. Mutta miehillä on edelleen oikeus tähän ajattelutapaansa, eikä nainen voi sitä pakottamalla muuttaa.
Ei ole salaisuus, että tähän ihmiset kasvatetaan. Mutta hyvän itsetunnon yksi merkki on se, että osaa kyseenalaistaa laumasieluiset ajattelutavat. Yleensähän turhistakin perinteistä poikkeaminen kauhistuttaa esim. siksi että mitä muutkin, naapuri jne. ajattelisivat jos nyt tekisinkin näin. Hyvän itsetunnon kehittäminen auttaa siinä.
Jos naiset parisuhdetta haluaa niin ne vois panostaa ulkonäköön ja luonteeseen.
Ulkonäkö ei sitten ole silmät eikä luonne oppiarvo.
Miehenä olen huomannut tuon markkinaraon. Onneksi itselläni on egoa ja fyysisiä raameja sen verran että naisia ei alempi koulutustasoni tunnu haittaavan. Kosketusta ovat kuitenkin vailla ja kun sitä oikealla kemialla tarjoaa niin hauskaahan meillä on yhdessä ollut. Ja tarjonta ei todellakaan lopu kesken :)
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset parisuhdetta haluaa niin ne vois panostaa ulkonäköön ja luonteeseen.
Ulkonäkö ei sitten ole silmät eikä luonne oppiarvo.
Mutta kuten edellä eräs riemuitsi, niin naisethan vaihdetaan joka tapauksessa nelikymppisinä nuorempiin. Eikö ole parempi, että siinä vaiheessa on koulutus ja hyvä ammatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ainakin mieluummin lapseton kuin raskautuisin tuollaiselle rahttomalle miehelle, jonka varakkuudella ja tulotasolle ei kalliita autoja, omakotitaloa ja kesämökkejä osteta."
Suomeksi.
Minulla on omat tulot, kuten suurimmalla osalla suomalaisista naisista, siksi miestä ei valita rahan perusteella.
Mies saa siis olla vaikka tahallaan työtön, jos haluaa? Kerran miehen rahat ei kiinnosta sua lainkaan.
Mun puolesta mies todellakin saa olla vaikka tahallaan työtön, jos haluaa.
Sitten asia ok, jos tarkoitat tällä myös sitä miestä jonka kanssa olet suhteessa.
Kyllä tarkoitan, ja olen ollutkin tällaisen miehen kanssa suhteessa. Nykypäivän Suomessa työpaikkoja ei riitä kaikille ja se on fakta minkä fiksuna ja koulutettuna naisena tajuan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha laittaa asiaa pelkästään miesten itsetunnon syyksi. Akateemisilla naisilla nousee jostain syystä neste usein päähän, vaikka olisivat pelkkiä matalapalkkaisia pätkätyöhumanisteja. Korkeakoulututkinto aiheuttaa naisille usein myös sen harhaluulon, että nainen olisi parisuhteessa se johtaja ja perheen pää.
Suurin osa miehistä haluaa edelleen ne perinteiset roolit. Ei miehille naisen koulutus ole kauhistus, vaan nuo ongelmat, joita siitä seuraa. Ei tässä sen kummempaa ole.
Eikö nainen sitten voi olla "perheen pää"? Eli ongelma kuitenkin on miehen itsetunnossa, vaikka heti alkuun yritit sen kiistää?
Ei voi, jos se ei miehelle sovi. Eikä kyse ole itsetunnosta. Monet miehet ovat kasvaneet siihen ajattelutapaan, että mies on perheen pää. Mallia on nähty kotona ja muuallakin, ja tämä on edelleen yleisin malli parisuhteissa. Tämän ei pitäisi olla mikään salaisuus edes sille kaikista putkinäköisimmälle feministillekään.
Tottakai tuosta voidaan poiketa, jos se sopii molemmille. Mutta miehillä on edelleen oikeus tähän ajattelutapaansa, eikä nainen voi sitä pakottamalla muuttaa.
Olet oikeassa, mies saa vapaasti valita olevansa yksin. Hän voi myös antaa autonsa pois ja ostaa tilalle hevosen. Lisäksi on hyvä muistaa käydä joka sunnuntai kirkossa. Itseasiassa myös oma tontti kannattaisi antaa maaherran hallintaan ja luopua omasta äänioikeudestaan, perinteiden mukaan kuitenkin vain merkitykselliset henkilöt saavat äänestää.
Kun ei ymmärretä itse asiaa, raapustellaan sitten tällaista.
Kyllä, maailma muuttuu. Se kuitenkin muuttuu omaan tahtiinsa, ei pakottamalla. Eivätkä kaikki muutokset ole pysyviä.
Niinpä! Suomestakin tuli itsenäinen valtio ihan omaan tahtiinsa eikä kukaan pakottanut ketään.
Vierailija kirjoitti:
Tuulikki kirjoitti:
Ketä oikeasti kiinnostaa mitä kouluja olet käynyt jos kumppania etsitään tositarkoituksella? Ei niillä ole oikeasti merkitystä, eikä lopulta silläkään miltä näytät. Sillä mitä olet sisältä ja minkälaisen kuvan susta saa on merkitystä. Ihminen joka ensimmäisenä selittää omista koulutuksistaan ja ammateistaan antaa itsestään jotenkin nörttimäisen hönön kuvan, joka on elämässään takertuvainen, luovuus ja järjenkäyttö ovat kadonneet. Koulutus ei useimmiten kerro älykkyydestä, päinvastoin monilla äly katoaa lukiessa ja muuttuvat robottimaisiksi, aletaan selittämään sellaisia päivänselviä asioita tavallisille ihmisille sivulta 75 kun asia kerrotaan yksiselitteisesti sivulla 100 ja todennäköisesti sille vastapuolelle asia on täysin selvää jo entuudestaan ja lukemattakin. Miksi pitää tehdä itsestään pelle sillä että on käynyt jonkin koulun josta saanut paperit?
Korkeakoulutetuilla työ on merkittävämpi osa elämää kuin duunareilla - totta kai, siihenhän menee huomattavasti enemmän henkisiä resursseja ja usein myös aikaa. Ymmärrän täysin, ettei kukaan jaksa kuunnella, jos toinen jauhaa työstään vaikkapa kaupankassalla tai rekkakuskina. Sen sijaan lääketieteen tai vaikka ympäristötekniikan asiantuntija luultavasti haluavat puhua myös töihinsä liittyvistä aiheista, koska ne aiheet kiinnostavat usein heitä ihan vuorokauden ympäri.
Muutoinhan tuo kommentti sitten olikin ihan puuta heinää
No olen tosiaan huomannut ettei heidän elämä ole aivan yhtä avarakatseista kuin tavallisten ihmisten. Todellakin se puhe pyörii siinä työhön liittyvässä aiheessa ja kovin tylsältä elämä vaikuttaakin. Meillä ei koskaan kotona puhuta töistä eikä rahasta kumppanin kesken eikä stressata niistä asioista. Lapset joskus kyselevät mitä teit töissä jne. heille toki kerrotaan. Meillä on muutakin tekemistä ja elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ainakin mieluummin lapseton kuin raskautuisin tuollaiselle rahttomalle miehelle, jonka varakkuudella ja tulotasolle ei kalliita autoja, omakotitaloa ja kesämökkejä osteta."
Suomeksi.
Minulla on omat tulot, kuten suurimmalla osalla suomalaisista naisista, siksi miestä ei valita rahan perusteella.
Mies saa siis olla vaikka tahallaan työtön, jos haluaa? Kerran miehen rahat ei kiinnosta sua lainkaan.
En todellakaan ottaisi luuseria, joka olisi tahallaan työtön ja loisii yhteiskunnan tai minun elättinäni. Minulla ei ole sellaisen kanssa mitään yhteistä. Vähintään täytyy opiskella tai tehdä jotain muuta rakentavaa. Tulotasolla ei ole väliä.
Joopa joo. Kukaan tuskin yllättyi, että olet sittenkin aivan samanlainen rahan perässä juoksija kuin muutkin akat ja näiden akkojen tapaan et edes kehtaa suoraan myöntää, että rahaa ratkaisee, vaan yrität piilottaa sen koomisten tekosyiden taakse.
Et taida osata lukea kovin hyvin? Juurihan sanoin, ettei tulotasolla ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi.
Sitten asia ok, jos tarkoitat tällä myös sitä miestä jonka kanssa olet suhteessa.
Kyllä tarkoitan, ja olen ollutkin tällaisen miehen kanssa suhteessa. Nykypäivän Suomessa työpaikkoja ei riitä kaikille ja se on fakta minkä fiksuna ja koulutettuna naisena tajuan.
Tällä sitten tarkoitetaan, myös niitä miehiä jotka eivät edes hae töitä. Sitten tuota lasketa, jos kuitenkin vaadit, että mies hakee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuulikki
</p>
<p>En ole koskaan törmännyt naiseen jolle miehen koulutus ja tulotaso olisivat olleet huomattavan tärkeitä. [/quote kirjoitti:Ihmeesti ne sitten lähes järjestäänsä vaatii, että mies käy töissä tienaamassa tai ainakin hakee töitä, että mies kelpaa. Tuota nyt on vaikea selittää mitenkään muuten kuin sillä, että suurin osa naisista on ahneita ja maksullisia.
Häh? :D miksi pitäisi haluta kumppani, joka makaa kotona eikä osallistu perheen elättämiseen, kun itsen käyn kuitenkin töissä?
Minulle toisaalta sopisi myös sellainen järjestely, että mies olisi koti-isänä ja tekisi kaikki taloustyöt. Itse en haluaisi jäädä kotiin rahattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi.
Tällä sitten tarkoitetaan, myös niitä miehiä jotka eivät edes hae töitä. Sitten tuota lasketa, jos kuitenkin vaadit, että mies hakee töitä.
Onko sinulla tässä nyt jotain henkilökohtaista? Vaikuttaa ika absurdilta tällainen jankkaaminen nimittäin.
Luuletko, että elintaso putoaa taivaasta ja terve aikuinen voi vain lepäillä kaikki päivät?
Vierailija kirjoitti:
Tuulikki
</p>
<p>En ole koskaan törmännyt naiseen jolle miehen koulutus ja tulotaso olisivat olleet huomattavan tärkeitä. [/quote kirjoitti:Ihmeesti ne sitten lähes järjestäänsä vaatii, että mies käy töissä tienaamassa tai ainakin hakee töitä, että mies kelpaa. Tuota nyt on vaikea selittää mitenkään muuten kuin sillä, että suurin osa naisista on ahneita ja maksullisia.
Se että käy töissä ja on muutenkin asiat kunnossa, on oman arvonsa tunteva ja elää arvokkaasti tätä elämää on aivan eriasia kuin koulutus ja palkkataso. Tottakai nainen haluaa että mies käy töissä, mutta luulisi tyhmällekkin sen olevan perusedellytys perheenperustamisen kannalta.
Minulla riittää vientiä ja olen hyvännäköinen, menevä nainen, joka käy paljon ulkona ja erilaisissa sosiaalisissa tapahtumissa. En etsi mitään tiettyä miestyyppiä ja varsinkaan koulutuksen perusteella.
Usein lyhyempien tapailujen ja uusien tuttavuuksien kanssa jätän kuitenkin kertomatta, että opiskelen yliopistossa ja samalla pyöritän toiminimellä sivubisnestä. Kumma kyllä useat miehet eivät edes kysele koulutus-tai työtaustani perään paljoa eivätkä osoita mitään kiinnostusta minun tulevaisuuden suunnitelmia ja mielipiteitäni kohtaan. Itse he kyllä jaksavat jauhaa itsestään ja (usein tylsästä) duunistaan ja kalastusharrastuksistaan ummet ja lammet. Niin no, kyllä he kysyvät minulta haluanko lapsia ja asuisinko mieluummin omakotitalossa vai kerrostalossa.
Tämänkaltaisten miesten kanssa ei suhde sitten etenekään kuin korkeintaan vakipanoksi ja satunnaiseksi illallistamiseksi (minä maksan omat ruokani). On myös niitä miehiä, joiden kanssa on oikeasti kiinnostavia keskusteluja ja suhde etenee syvälliselle tasolle ja aitoon kiintymykseen. Mutta nämä miehet ovat harvassa. Noh, suomessa on vain 5m ihmistä, joten ei voi odottaa suuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi.
En todellakaan ottaisi luuseria, joka olisi tahallaan työtön ja loisii yhteiskunnan tai minun elättinäni. Minulla ei ole sellaisen kanssa mitään yhteistä. Vähintään täytyy opiskella tai tehdä jotain muuta rakentavaa. Tulotasolla ei ole väliä.
Peesaan. Iän karttuessa olen huomannut että tahallaan työttömät on niitä jotka osaa yhteiskunnan tukiviidakkoopuksen kannesta kanteen, sanasta sanaan. Eivät ole tyhmiä, osaavat kyllä kikkailla, jotta saavat kaikki mahdolliset yhteiskunnan rahalliset tuet tililleen. Sillä sitten ryypätään tai pelataan netissä tmv päivät ja yöt. Elämänhallinta on tipotiessään. Ruoka on Siwan mikropitsaa, pyykkiä ei osata pestä, kämppä on likainen ja sotkuinen läävä. Kiitos ei.
Kannattaa valehdella ammatti!
Erityisesti diplomi-insinööri tai insinööri on kaikille paitsi ko. ammattia edustaville miehille kauhu. Se on ihan sama, kuinka naisellinen ja hauska olisi, niin ammatti karkoittaa suurimman osan miehistä.
Itse harrastin sinkkuna näitä valeammatteja. Hoitoala on hyvä, jos haluaa brassailla, niin lastentarhanopettaja kuulostaa useista tosi mukavalta. Ei liian prameaa, mutta samalla koulutettu kuitenkin, naisellinen hoiva-ammatti. Ja luokanopettajakin on herättänyt miehissä positiivisia fiboja.
Vierailija kirjoitti:
Tuulikki
</p>
Työssäkäyvät ihmiset (ihan sukupuolesta riippumatta) eivät halua kumppanikseen elämäntapatyötöntä, mikä siinä on vaikea käsittää? Työtön henkilö, jota työnhaku tai opiskelu ei kiinnosta omaa huonon elämänhallinnan.
-eri
Vaikea löytää kumppania...No ensinnäkään kovin moni ei etsi. Toiseksi vakituista ei enää etsitä. Kolmanneksi ei kelpaa kuka vaan. Neljänneksi no siinähän niitä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi.
Joopa joo. Kukaan tuskin yllättyi, että olet sittenkin aivan samanlainen rahan perässä juoksija kuin muutkin akat ja näiden akkojen tapaan et edes kehtaa suoraan myöntää, että rahaa ratkaisee, vaan yrität piilottaa sen koomisten tekosyiden taakse.
Että sinustako pitäisi itsensä elättävän naisen johonkin pummiin? Minä otin näissä asioissa huonon miehen ja olen maksanut siitä kovan hinnan. Ihan rahassa. Olemme eläneet 15 vuotta niukasti, vaikka minulla on hyvä ammatti ja palkka. Mies välillä tekee jotain, mutta mikään ei onnistu ja aina on rahat loppu. Olen jopa joutunut käyttämään perintöjäni rahoittaakseni miehen hanketta, jotta saisi itselleen säännöllisiä tuloja ja pystyisi osallistumaan perheen elatukseen. Tuo viimeinen auttoi sen verran, että mies on alkanut saada säännöllisiä tuloja, vaikka menetinkin muutaman kymppitonnin. Rahoitin suomennettuna yrityskaupan, jotta mies saisi itselleen työn.
höpöhöpö
Jos nainen miesmäinen ja määräilevä, se perimmäinen syy.
Mies haluaa hoivaavan, hellän naisellisen naisen.
Ei mitään dominaa.
Siinä yksi ja sama mikä koulutus.
Mikä tragedia se on? En usko että yksikään nainen kouluttautuu markkina-arvoa nostaakseen. Eiköhän jokainen kouluttaudu päästäkseen mielekkääseen työhön ja kehittyäkseen. Itselläni ei käynyt pienessä mielessänikään, miten koulutukseni saattaisi tulevaisuudessa vaikuttaa "miesrintamalla". Ja jos olisin nuorempi niin lähtisin tekemään väikkäriä, koska minua kalvaa edelleen, että se on jäänyt saavuttamatta. Tässä iässä ja tässä työtilanteessa on kuitenkin parempi suorittaa sellaisia opintoja, jotka turvaavat työelämässä pysyminen.