Miksi naisille on niin ylivoimaista tehdä selkeitä aloitteita?
Tällaista olen pohtinut. Osaako kukaan sanoa? En kaipaa nyt mitään satuja tyyliin "no kyllä niitä aloitteita tehdään kivoille miehille, mut ei sulle, lälläslää".
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Olen N50. Olen tehnyt muistaakseni kahdesti aloitteen miehelle, noin 25-vuotiaana ja noin 37-vuotiaana.
Olin aiemmin huonoitsetuntoinen. Suunnittelin kivaa aloitetta kauan. Molempiin tuli täysi tyrmäys. Sinänsä pakit eivät minua loukanneet vaan tapa, jolla ne annettiin. Minut jotenkin nolattiin, naureskeltiin ivallisesti, katsottiin kavereita silmiä pyöritellen jne. Toki joku voi väittää, että kuvittelin vain.
Miehet ovat tehneet runsaasti aloitteita minulle. Olen pakkeja antanut, mutta yrittänyt tehdä sen mahdollisimman kohteliaasti. En nolaamalla tyyliin, että nyt luulet itsestäsi liikoja.
Aloitteettomuuden syynä on siis nolauksen ja epäasiallisen kohtelun pelko, ei pakkien pelko.
Tällaisia riskejä miehet joutuvat ottamaan toistuvasti, jos haluavat seuraa.
Tavallinen nainen joutuu odottamaan maailman tappiin asti, että ok mies tekee aloitteen.
Miehekin haluavat ehkä 20% (kauniita) naisista ensisijaisesti.
En uskalla! Oon saatanan ujo, tekee pahaa jo pyytää ystäviä kahville tms. saati sitten lähestyä jotain miestä... Jos jotai menisi pieleen, en ikinä pääsisi yli siitä.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen N50. Olen tehnyt muistaakseni kahdesti aloitteen miehelle, noin 25-vuotiaana ja noin 37-vuotiaana.
Olin aiemmin huonoitsetuntoinen. Suunnittelin kivaa aloitetta kauan. Molempiin tuli täysi tyrmäys. Sinänsä pakit eivät minua loukanneet vaan tapa, jolla ne annettiin. Minut jotenkin nolattiin, naureskeltiin ivallisesti, katsottiin kavereita silmiä pyöritellen jne. Toki joku voi väittää, että kuvittelin vain.
Miehet ovat tehneet runsaasti aloitteita minulle. Olen pakkeja antanut, mutta yrittänyt tehdä sen mahdollisimman kohteliaasti. En nolaamalla tyyliin, että nyt luulet itsestäsi liikoja.
Aloitteettomuuden syynä on siis nolauksen ja epäasiallisen kohtelun pelko, ei pakkien pelko.
No niin joutuvat kaikki, jos nyt haluat noita niin hirvittävinä riskeinä pitää. Olen ennenkin kertonut täällä saaneeni pakit niin, että mies loikkasi pöydän yli minua pakoon kun yritin aloittaa keskustelun baarissa. Minä en itke palstalla, miten hirveän kammottavaa riskien täyttämää elämää minun on pakko elää. Mutta miehet sovittelevat jotain ihmeen marttyyrikruunua päähänsä siksi, että nainen ei lämmennyt kun ihan meni viereen tanssimaan (toisesta keskustelusta poimittua).
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin joutuvat kaikki, jos nyt haluat noita niin hirvittävinä riskeinä pitää. Olen ennenkin kertonut täällä saaneeni pakit niin, että mies loikkasi pöydän yli minua pakoon kun yritin aloittaa keskustelun baarissa. Minä en itke palstalla, miten hirveän kammottavaa riskien täyttämää elämää minun on pakko elää. Mutta miehet sovittelevat jotain ihmeen marttyyrikruunua päähänsä siksi, että nainen ei lämmennyt kun ihan meni viereen tanssimaan (toisesta keskustelusta poimittua).
Minua lähinnä huvittavat tämän ketjun tilitykset, joissa nainen kertoo tulleensa torjutuksi peräti kaksi tai kolme kertaa elämänsä aikana. :D
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua lähinnä huvittavat tämän ketjun tilitykset, joissa nainen kertoo tulleensa torjutuksi peräti kaksi tai kolme kertaa elämänsä aikana. :D
Minua lähinnä huvittavat miehet jotka uhoavat miesten joutuvan tekemään satoja ja tuhansia aloitteita, mutta kun heiltä itseltään kysyy milloin he tekivät viimeksi, niin tähän mennessä kukaan ei ole vastannut :D Ovatkohan tehneet koko elämänsä aikana, tuskin. Jos ei lasketa örinää luokan kaunottarelle kun ottivat ensimmäisen känninsä.
En osaa kiinnostua pelkän ulkonäön perusteella. Tuntuisi oudolta tehdä sokkona aloite eli osoittaa kiinnostusta, vaikka se olisi hakuammuntaa.
Harrastuksissa en tapaa miehiä. Ikäiseni miehet taitaa myös olla pitkälti autoilevia, koska bussipysäkillä ei heitä näy. Töissä myös lähinnä naisia, kivat miehet on varattuja. Kaverin kavereita en tunne, ei tule enää pidettyä mitään bileitä.
Naapuritalon yhtä miestä pyysin viime kesänä yhdelle (terassille), mutta hän vastasi lähtevänsä juuri pyöräilemään. Eikä asiaan ole palattu sen jälkeen.
Joskus nuorempana tein aloitteita hyvällä menestyksellä. Mutta tosiaan kun aikaa kuluu niin ei jaksa enää kiinnostua jostain vain siksi että se on mies.
Syyt miksi naiset eivät tee aloitteita:
- kauniit naiset: haluavat rajata pois kaikki paitsi itsevarmat, määrätietoiset, sosiaalisesti taitavat alfamiehet jotka tykkäävät jahdata
Muut:
- naiset ovat miehiä kyvyttömämpiä ja vähemmän rohkeita
- negatiiviset kokemukset, nainen tekee aloitteen vain itseään tasokkaammalle miehelle ja saa pakit
Tuo jälkimmäinen on hyvin olennaista. Nainen osaa arvioida oman tasonsa muttei miehen tasoa, eräässä tutkimuksessa havaittiin että naiset rankkaavat 80% miehistä keskivertoa rumemmiksi kun taas miehet arvioivat naiset Gaussin käyrän mukaisesti.
Niinpä seiskan nainen lähestyy ysin miestä ja saa pakit. Tai kasin nainen lähestyy ysin miestä, kelpaa panoseuraksi ja ihmettelee kun mies ei soitakaan perään.
Koska herkkä ja vahingoitettu mieleni ei kestä torjumista, en tee ikinä aloitetta. En minkäänlaista. Olen ex koulukiusattu.
12121212 kirjoitti:
Syyt miksi naiset eivät tee aloitteita:
- kauniit naiset: haluavat rajata pois kaikki paitsi itsevarmat, määrätietoiset, sosiaalisesti taitavat alfamiehet jotka tykkäävät jahdata
Muut:
- naiset ovat miehiä kyvyttömämpiä ja vähemmän rohkeita
- negatiiviset kokemukset, nainen tekee aloitteen vain itseään tasokkaammalle miehelle ja saa pakit
Tuo jälkimmäinen on hyvin olennaista. Nainen osaa arvioida oman tasonsa muttei miehen tasoa, eräässä tutkimuksessa havaittiin että naiset rankkaavat 80% miehistä keskivertoa rumemmiksi kun taas miehet arvioivat naiset Gaussin käyrän mukaisesti.
Niinpä seiskan nainen lähestyy ysin miestä ja saa pakit. Tai kasin nainen lähestyy ysin miestä, kelpaa panoseuraksi ja ihmettelee kun mies ei soitakaan perään.
Mitä helvetin eroa edes on jollakin 8:n tasoisella ja 9:n tasoisella ihmisellä? Eikö molemmat ole hyvännäköisiä?
Näiden tasoteoreetikkojen ajatusmaailma on ihan käsittämättömän yksinkertainen ja mustavalkoinen, ei parinmuodostuksessa aina päde ne teidän mekaaniset ja kapea-alaiset kaavat, koska pariutumisessa myös muut seikat ratkaisevat, ei ainoastaan ulkonäkö.
Se ihminen minkä te näette vaikka seiskan tasoisena, voi olla jollekin toiselle henkilölle täysi kymppi kokonaisuudessaan. Tämä on hyvin subjektiivista että minkätyyppisistä ihmisistä kukakin saattuu tykkäämään ja joskus ihmisille käy niinkin että he täysin odottamatta, kuin salama kirkkaalta taivaalta, ihastuvat tai rakastuvat sellaiseen henkilöön, johon he eivät olisi koskaan edes voineet kuvitellakaan tuntevansa vetoa.
Molemminpuolinen kiinnostus kahden ihmisen välillä syntyy niin monista osa-tekijöistä, ettei sitä voi etukäteen sanoa että minkälaisen puolison sitä itselleen tulee loppupeleissä valitsemaan.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse (N50) vastasin täällä aiemmin rehellisesti kysymykseen, miksi en tee enää aloitteita. Huvittavatko sinua toisten motiivit olla tekemättä aloitteita, koska niin monet (miehet) niitä tekevät? Onko siinä jotain hassua, että jotkut eivät torjunnan pelosta niitä tee ja toiset tekevät?
Jaa-a, mutta tämän saman riskinhän me miehetkin joudumme ottamaan joka ikinen kerta. Eivät naiset suinkaan sen mukavampia ole, jos seura ei kiinnosta.
YLE teki dokkarin 103-vuotiaasta naisesta, joka on neitsyt. Naisen mukaan kukaan mies ei koskaan tullut kotoa hakemaan niin oli sitten ilman miestä koko elämänsä.
Miehistä tulee aina ongelmia. Sen kun pitää mielessä niin ei mitään aloitteita tee. Hyvässä muistissa on vielä edelliset miehet, nekin aloitteet olisin voinut jättää tekemättä.
Teetkö sinä aloitteen ja tulet torjutuksi viikoittain? Et? Kuukausittain? Et? Mutta luulet että suurimmalle osalle miehistä käy niin. Miksi?