Miksi naisille on niin ylivoimaista tehdä selkeitä aloitteita?
Tällaista olen pohtinut. Osaako kukaan sanoa? En kaipaa nyt mitään satuja tyyliin "no kyllä niitä aloitteita tehdään kivoille miehille, mut ei sulle, lälläslää".
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
1. Olin kerran yksin lounaalla, ja huomasin että eräs mies katseli minua. Vaihdettiin katseita ja hymyjä, kunnes minun piti lähteä. Hetken mielijohteesta kirjoitin puhelinnumeroni lapulle ja annoin sen miehelle poistuessani ravintolasta. Mies ei ikinä soittanut.
2. Kerran baarissa sama juttu: katseita ja hymyjä. Lähestyin miestä tanssilattialla, jolloin lauma miehen kavereita hyökkäsi edestä, sivulta ja takaa kertomaan että "Kalle" on varattu! Se oli niin noloa, etten enää edes kuvittelisi ähestyväni miestä joka on kaveriporukan kanssa missään.
3. Kerran tunnustin ihastukseni opiskelukaverille. Se johti noloon hiljaisuuteen ja siihen, ettei me enää juteltu toisillemme.
Siinä minun kokemukseni. Deitti-ilmoituksiin olen vastannut, ja ne on johtaneet joskus treffeille, mutta ei sen pidemmälle (oma kiinnostus ei riittänyt). Kahdesti olen seurustellut vakavammin, ja molempiin aloitteen teki mies. Nyt olen naimisissa, ja aloitteen teki netissa mies.
t. Tavallinen nainen
Nuo torjutuksi tulemisen kokemukset sinun koko elinajaltasi mahtuisivat seuraa aktiivisesti etsivän miehen yhteen viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Koska jos nainen on se aloitteentekijä niin monet miehet pitävät tyrkkyinä ja "kullinkipeinä" Eli mitään positiivista sanottavaa ei heillä tällaisista naisista ole.
Ei tarvi ihmetellä miksi alotteita ei naisilta tule kun miehet suhtautuu vieläkin niin vierastaen tällaisiin naisiin.
Täähän oikeestaan summaa aika hyvin sen että niitä aloitteita tehdäänkin lähinnä täysille idiooteille. Kokeilkaa tehdä joskus fiksuille tyypeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan oikean miehen, joka tekee aloitteen.
Riittääkö sinulle se, että mies tekee aloitteen? Kuulostat vähän siltä että todennäköisesti haluat siinä suhteessakin että mies tekee aloitteet esimerkiksi seksiin, koska se on miehen tehtävä....ja taloakin miehen pitää osata korjata ja auto, koska se on miehen tehtävä jne...........ja varmaan käytät aika usein lausetta "ei ole mies eikä mikään jos ei sitä ja tätä".
Onnea vaan etsintään. Voi kestää aika kauan että löydät tuollaisen miehen.
Kai sellaisiakin jokunen vielä löytyy, mutta he tuskin säilyvät pitkään sinkkuna.
-M-
Tämä.
Ja ei kuulosta tosiaan kovin houkuttelevalta sellainen nainen joka vähättelee miehuutta jos ei mies tee aloitetta. Tekisi mieli kysyä kyseisen viestin kirjoittaneelta naiselta, että mitä sinulla on tarjota miehelle mitä muilla naisilla ei ole, jotta voisit oikeasti odottaa miehen lähestyvän kaikista naisista juuri sinua.
Mies29
Se ei toimi niin, että menet jonkun miehen pakeille ja teet "aloitteen". Itse asiassa minulle on epäselvää, että mitä se aloite niinkuin pitäisi sitten sisällään, pitääkö samalla kenties kähmiä? Voin alkaa juttelemaan jne mutta mies saa kyllä osoittaa itse, onko valmis muuhun. Kysymään en ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Sinänsä tuollainen miksi-kysyminen on vähän sellaista sisäisen lapsen puhetta. Ei sinun oikeasti tarvitse tietää vastausta siihen. Se ei vaikuta mitenkään tilanteeseesi. Usein hyödyllisempää on kysyä mitä voin itse tehdä, miten teen sen ja koska aloitan.
No tuo tietysti sisältää olettamuksen siitä että haluaisin erityisesti jotain muutosta asioihini. Siitä ei ole kyse, tykkään vain pohtia asioita, niiden syy- ja seuraussuhteita. Ap
Mutta kuitenkin kiellät vastaamasta tavalla joka ei miellytä sinua.
Koska se sotkee. Arvostan rehellisyyttä enkä mitään valheellisia satuja. Ap
Ja sinusta epämiellyttävät totuudet ovat satuja koska..?
Tässä tapauksessa ne usein ovat satuja. En ole ihan täysin sokea ja olen ehtinyt jonkin verran tarkkailla tätä elämää.
533 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Sinänsä tuollainen miksi-kysyminen on vähän sellaista sisäisen lapsen puhetta. Ei sinun oikeasti tarvitse tietää vastausta siihen. Se ei vaikuta mitenkään tilanteeseesi. Usein hyödyllisempää on kysyä mitä voin itse tehdä, miten teen sen ja koska aloitan.
No tuo tietysti sisältää olettamuksen siitä että haluaisin erityisesti jotain muutosta asioihini. Siitä ei ole kyse, tykkään vain pohtia asioita, niiden syy- ja seuraussuhteita. Ap
Vastaus "kyllä niitä aloitteita tehdään kivoille miehille" ei ole vastaus ko. kysymykseen. (en ole ap)
No miksi aloittaja sitten kielsi tuon vastauksen? Miksi se oli niin ilmeistä, että hänen jo etukäteen piti kieltää se? Ehkä siksi että se on totta?
Jos ja kun se on totta, aloituksen kysymyksestä tulee tarpeeton. Siinä mielessä ihan hyvä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Koska jos nainen on se aloitteentekijä niin monet miehet pitävät tyrkkyinä ja "kullinkipeinä" Eli mitään positiivista sanottavaa ei heillä tällaisista naisista ole.
Ei tarvi ihmetellä miksi alotteita ei naisilta tule kun miehet suhtautuu vieläkin niin vierastaen tällaisiin naisiin.
Tämä nyt oli niin täyttä roskaa ettei paremmasta väliä. Jos sinulle joku tuollainen tapaus on sattunut niin se ei todellakaan tarkoita että suurimmalle osalle naisista kävisi noin.
Paljon PALJON herkemmin käy niin että naista lähestyvää miestä rupeaa ihmiset mieltämään ajatuksissaan pillua vonkaavaksi seksihulluksi. Jos nainen lähestyy asiallisesti, eikä käyttäydy mitenkään pervosti tai yliseksuaalisesti, niin takuulla häntä ei pidetä minään munahaukkana. Naurattaa jo ajatuskin.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Tässä tapauksessa ne usein ovat satuja. En ole ihan täysin sokea ja olen ehtinyt jonkin verran tarkkailla tätä elämää.
Että olet ihan tarkkaillut tätä elämää? No mitäpä muuta tuollaiselta argumentointinerolta enää voisikaan selitykseksi vaatia? Olet. Tarkkaillut. Tätä. Elämää. No wau.
Toivottavasti et sitten ala kitistä saamistasi vastauksista täällä. Mekin nimittäin olemme Tarkkailleet Tätä Elämää.
Miksi miehille on niin ylivoimaista ymmärtää että naiset tekevät selkeitä aloitteita?
Olenpa sanonut koulun kautta tutulle miehelle suoraan päin naamaa että haluan hänen kanssaan sänkyyn, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa.
Mutta eihän naisia tietenkään koskaan torjuta. Miehethän suostuvat automaattisesti seksiin kaikkien naisten kanssa jotka sitä ehdottavat, vai mitä?
Kerran baarissa nätinpuoleinen tummaverikkkö tuli eteeni, oikein niiasi nätisti ja kysyi "saisiko herrasta juttu- ja tanssiseuraa?", ja vielä selvinpäin teki tuon.
Olin ihan täysin myyty, mutta meinasin tuosta mokata kun aloin änkyttää "nojuueiku" - typykkä meinasi kääntyä nolona tiehensä kun sain kakaistua "no tietenkin kun noin kauniisti pyydetään!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Että olet ihan tarkkaillut tätä elämää? No mitäpä muuta tuollaiselta argumentointinerolta enää voisikaan selitykseksi vaatia? Olet. Tarkkaillut. Tätä. Elämää. No wau.
Toivottavasti et sitten ala kitistä saamistasi vastauksista täällä. Mekin nimittäin olemme Tarkkailleet Tätä Elämää.
Juu en ala kitistä. Elämän™ tarkkailu on kiva harrastus.
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Liika asioiden pohtiminen ilmentää vain epäluulojasi ja ilmeistä naisvihaasi. Mieti sen sijaan mitä voit tehdä asioiden parantumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Juu, epäilemättä. :D
Jos mä teen aloitteen, niin se johtuu siitä että haluan tehdä aloitteen.
Jollen halua jatkaa, teen myös aloitteen suhteen päättämisestä. Eikä parane jäädä roikkumaan.
Noita roikkumaan jääneitä on vaan sen verran, että on pitänyt oikeasti nostaa rimaa sen aloitteen kanssa. Ja ehkä se nykyään on vähän vihjailevampaa, eikä suoraa toimintaa, ettei ehkä ole niin selvää kuka sen aloitteen teki vaan edetään suhteessa samaa tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista olen pohtinut. Osaako kukaan sanoa? En kaipaa nyt mitään satuja tyyliin "no kyllä niitä aloitteita tehdään kivoille miehille, mut ei sulle, lälläslää".
Siksi koska miehet eivät oikeasti arvosta aktiivisia naisia vaan pitävät heitä helppoina.Siksi nainen ei tee aloitetta vaikka olisi kiinnostunut miehestä - ei halua saada helpon/lutkan mainetta. Aloitteen tekeminen kun voi käydä miehen herkälle itsetunnolle. Mies on saalistaja, ei saalis. Vaikka ajat ovat toiset, tästä ajatuksesta ei vaan päästä eroon.
Joko meni perille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Liika asioiden pohtiminen ilmentää vain epäluulojasi ja ilmeistä naisvihaasi. Mieti sen sijaan mitä voit tehdä asioiden parantumiseksi.
Parantumiseksi? Edelleenkään ei ole kyse minusta tai asioiden tilasta suhteessa minuun sellaisenaan. Pohdin vain tätä asiaa koska se on mielestäni omituinen. En ole keksinyt erityistä syytä miksi enemmistö naisista kokee aloitteellisuuden niin vaikeana. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska miehet eivät oikeasti arvosta aktiivisia naisia vaan pitävät heitä helppoina.Siksi nainen ei tee aloitetta vaikka olisi kiinnostunut miehestä - ei halua saada helpon/lutkan mainetta. Aloitteen tekeminen kun voi käydä miehen herkälle itsetunnolle. Mies on saalistaja, ei saalis. Vaikka ajat ovat toiset, tästä ajatuksesta ei vaan päästä eroon.
Joko meni perille?
Tuo teesi ei tule koskaan menemään minulle perille, mielestäni se on harvinaisen epätosi. Ap
Teen sulle aloitteen nyt ja tässä: tuletko päiväkahville?
Kaikenlaista höpöhöpöä sitä saa täällä lukea. On vielä melkoinen matka siihen, että olemme kaikki tasa-arvoisia ihmisiä, joilta voi odottaa ja vaatia yhtä paljon. Kuinka montaa miestä oikeasti kiinnostaa nainen, joka mitätöi itsensä joksikin "saaliiksi", joka avuttomana odottaa saalistetuksi tulemista? Minkälaista elämä on tällaisen ihmisen kanssa? Tai minkälainen urpo onkaan mies, joka ajattelee olevansa joku suurikin saalistaja? Hirveän kunnioittava ja luotettava?