Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ei usko markkkina-arvoteoriaan mutta uskovat horoskooppeihin

Vierailija
28.09.2016 |

Kumpi on uskottavampaa, se että ihmiset voi jakaa haluttavuudessa jonkinlaisiin tasoihin esim. ulkonäön, luonteenpiirteiden ja sosiaalisen aseman mukaan, vai se, että ihmiset on määrätty toisilleen sen mukaan missä asennossa tähdet on ollut heidän syntymänsä hetkellä?

Lulz, böönät, hyvin te vedätte.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnastus on oikeastaan aika hyvä, ei tosin sillä tapaa että ap tajuaisi sitä. Horoskooppi on naisille suunnattua hömppää, markkina-arvoteoria miehille suunnattua hömppää. Molemmat tarjoavat yksinkertaisia selityksiä ja syy-yhteyksiä älyllisesti rajoittuneille koska todellinen maailma on osalle ihmisistä liian vaikea ja monisyinen ymmärtää.

Vielä kun osaisit selittää millä tavalla ma-teoria on hömppää. Eli sinun mielestäsi kaikki ihmiset on yhtä halluttavia ja ei ole olemassa mitään "tasoja". DiCaprio ja naapurin Reiska on ihan yhtä haluttavia miehiä ja se että Reiskalla sattuu olemaan vain vähemmän huippumallityttöystäviä kuin DiCapriolla on silkkaa sattumaa.

Ok, "tasot" ovat olemassa koska osa ihmisistä on keskimäärin haluttavampia kuin toiset. Mulla ei ole mitään ongelmaa myöntää tätä, pointti on siinä että "tasot" eivät ole absoluuttisia (minkä markkina-arvoteoriaa fanittavat äijät tuntuvat helposti unohtavan).

Tuo "keskimäärin" on nimittäin aika tärkeä asia tässä kohtaa, tasot eivät ole yleispäteviä koska kaikki ihmiset eivät halua samoja asioita partnereiltaan. Keskimääräisyyksiin tuijottaminen on juuri käytännön pariutumista miettien aika tyhmä lähestymistapa, koska tositilanteessa kaksi (tai useampi :P) ihmistä ja heidän yksilölliset tarpeensa kohtaavat. Jos mä tiedän että keskimääräinen mies/nainen arvostaa asioita X ja Y, niin se ei auta yhtään mitään siinä että se tyyppi jonka minä haluaisin pokata diggaileekin jutuista Z ja Å.

Toinen ongelma on se, että ne keskimääräiset "tasot" määräytyvät eri tavalla erilaisissa yhteiskunnissa.Esim. mitä suuremmat tuloerot miesten ja naisten välillä, sitä useammin naisen selviytymisstrategia on pokata itselleen hyvin toimeentuleva äijä. Laasanen muistaakseni ainakin käytti pokkana jotain Latinalaisen Amerikan maiden tilastoja ja alkoi vetää niistä johtopäätöksiä koskien suomalaisen naisen pariutumiskäytäntöjä. Ja tästä päästiinkin sitten reippaasti yleistämällä siihen että kaikki naiset ovat huoria ja kaikki miehet tarvitsevat rahaa/valtaa/muuta ihmiseen itseensä kuulumatonta saadakseen pesää.

Jos halutaan luoda asteikko jolla määritellään keskimääräiseen mielipiteeseen perustuva "taso" ihmiselle, ne pitää tehdä uusiksi jokaista eri yhteiskuntaa varten -mikä tarkoittaa hirvittävää määrää tilastojen keruuta, kyselytutkimuksia ja muuta kvalitatiiviseen tutkimukseen kuuluvaa. Tämä on kallista ja kun sillä tutkimustiedolla ei käytännössä oikeasti tee vittujakaan, niin en näe sitä erityisen hedelmällisenä kohteena.

Raha on aina osa miehen tasoa sillä vaikka kulttuurissamme miehen tärkein tasokkuuden tekijä on ulkonäkö niin rahalla on silti aina mahdollisuus pariutumistaan parantaa.

Ehkä se ei olekaan pelkästään raha, vaan se mitä raha tuo tullessaan. Joillekin miehille raha tuo tunteen siitä, että on jonkin arvoinen. Itsearvostus tarkoittaa, että mies tekee elämässään jotain itselleen tärkeiden päämäärien eteen, eikä pyytele anteeksi ja sääli itseään keskustelupalstoilla. Ja kun ihminen toimii itsensä ja päämääriensä eteen, niin hän on myös muille ystävällinen ja tätä kautta mukavaksi koettu ihminen.

Jotkut ihmiset pystyvät tuohon ilman rahaakin, mutta osalla on vielä niin tiukasti 80-luvun arvomaailma päässä, etteivät he osaa katsoa sen rahan taakse.

Jos nainen pariutuu ruman mutta rikkaan miehen kanssa on juurikin yhdessäoloon syynä raha itsessään sillä nainen ei viehäty miehestä vaan hänen rahoistaan. Mutta tavallaanhan tämän voi laskea miehen markkina-arvon parantamiseen koska mies saa näin naisia paremmin jokatapauksessa.

Vierailija
62/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nainen, joka jopa välttelee niitä "rikkaita, pitkiä ja komeita" miehiä, sillä heidän joukossaan on harvinaisen paljon itseriittoisia kusipäitä. Enkö siis mielestäsi nainen ollenkaan? Vai hyväksytkö sen, että teoriasi ei ole aukoton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen haluaa itselleen parhaaksi kokemia asioita elämäänsä" - ei ole mikään teoria, voi herranjestas.

Vierailija
64/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnastus on oikeastaan aika hyvä, ei tosin sillä tapaa että ap tajuaisi sitä. Horoskooppi on naisille suunnattua hömppää, markkina-arvoteoria miehille suunnattua hömppää. Molemmat tarjoavat yksinkertaisia selityksiä ja syy-yhteyksiä älyllisesti rajoittuneille koska todellinen maailma on osalle ihmisistä liian vaikea ja monisyinen ymmärtää.

Vielä kun osaisit selittää millä tavalla ma-teoria on hömppää. Eli sinun mielestäsi kaikki ihmiset on yhtä halluttavia ja ei ole olemassa mitään "tasoja". DiCaprio ja naapurin Reiska on ihan yhtä haluttavia miehiä ja se että Reiskalla sattuu olemaan vain vähemmän huippumallityttöystäviä kuin DiCapriolla on silkkaa sattumaa.

Ok, "tasot" ovat olemassa koska osa ihmisistä on keskimäärin haluttavampia kuin toiset. Mulla ei ole mitään ongelmaa myöntää tätä, pointti on siinä että "tasot" eivät ole absoluuttisia (minkä markkina-arvoteoriaa fanittavat äijät tuntuvat helposti unohtavan).

Tuo "keskimäärin" on nimittäin aika tärkeä asia tässä kohtaa, tasot eivät ole yleispäteviä koska kaikki ihmiset eivät halua samoja asioita partnereiltaan. Keskimääräisyyksiin tuijottaminen on juuri käytännön pariutumista miettien aika tyhmä lähestymistapa, koska tositilanteessa kaksi (tai useampi :P) ihmistä ja heidän yksilölliset tarpeensa kohtaavat. Jos mä tiedän että keskimääräinen mies/nainen arvostaa asioita X ja Y, niin se ei auta yhtään mitään siinä että se tyyppi jonka minä haluaisin pokata diggaileekin jutuista Z ja Å.

Toinen ongelma on se, että ne keskimääräiset "tasot" määräytyvät eri tavalla erilaisissa yhteiskunnissa.Esim. mitä suuremmat tuloerot miesten ja naisten välillä, sitä useammin naisen selviytymisstrategia on pokata itselleen hyvin toimeentuleva äijä. Laasanen muistaakseni ainakin käytti pokkana jotain Latinalaisen Amerikan maiden tilastoja ja alkoi vetää niistä johtopäätöksiä koskien suomalaisen naisen pariutumiskäytäntöjä. Ja tästä päästiinkin sitten reippaasti yleistämällä siihen että kaikki naiset ovat huoria ja kaikki miehet tarvitsevat rahaa/valtaa/muuta ihmiseen itseensä kuulumatonta saadakseen pesää.

Jos halutaan luoda asteikko jolla määritellään keskimääräiseen mielipiteeseen perustuva "taso" ihmiselle, ne pitää tehdä uusiksi jokaista eri yhteiskuntaa varten -mikä tarkoittaa hirvittävää määrää tilastojen keruuta, kyselytutkimuksia ja muuta kvalitatiiviseen tutkimukseen kuuluvaa. Tämä on kallista ja kun sillä tutkimustiedolla ei käytännössä oikeasti tee vittujakaan, niin en näe sitä erityisen hedelmällisenä kohteena.

Raha on aina osa miehen tasoa sillä vaikka kulttuurissamme miehen tärkein tasokkuuden tekijä on ulkonäkö niin rahalla on silti aina mahdollisuus pariutumistaan parantaa.

Työnnäpä se "aina" perspilluusi. Osaa naisista kiinnostaa se onko miehellä rahaa, osaa ei. Siis jos olet ruma kuin rutto ja haluat ihan vaan jonkun muijan, ei väliä että kenet kunhan se on vähemmän ruma kuin sinä, niin varmaan kannattaa haalia rahaa. Mutta kun ihmiset tyypillisesti haluaa just sen yhden tyypin johon ne on ihastuneita (omien yksilöllisten kriteeriensä perusteella) niin se on ihan yksi vitun maku mitä se keskimääräinen haluaa.

Tää on just se juttu miksi markkina-arvoteorian fanikerho on niin rasittavaa. Uhraat aikaa ja vaivaa selittääksesi miksi niitten käppäiset yleistykset ovat juuri sitä mitä ne ovat eli käppäisiä yleistyksiä (koska keskimääräinen ei tarkoita samaa kuin kaikki, se on vaan se vitun keskiarvo) ja ne reagoivat siihen toistelemalla niitä samoja yleistyksiään. Vitun Dunning-Krüger (eli se juttu kun tyyppi on niin tyhmä ettei se tajua olevansa tyhmä).

p.s. Törttöilin sen verran ton pitkän selitykseni loppupäässä että onnistuin kirjoittamaan kvalitatiivinen kun tarkoitin kvantitatiivista.

Vierailija
65/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jokainen haluaa itselleen parhaaksi kokemia asioita elämäänsä" - ei ole mikään teoria, voi herranjestas.

Mulla on teoria, että näille laasaslaisille on tärkeää tuntea sen olevan teoria. Pitää olla jotain mihin tukeutua, jotain mikä tuo yhteisöllisyyttä ja jotain mikä luo suuntaa elämälle silloin, kun itse ei sitä osaa etsiä. Se ei ole teoria, eikä sen perusteella voida tehdä mitään täällä tosimaailmassa. Mutta näille ihmisille se on tärkeä keino selviytyä ja tuoda jotain sisältöä elämään. Ei nyt me muut aikuiset yritetä viedä sitä heiltä.

Vierailija
66/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään naista joka uskoo horoskooppeihin... :D Ja joissakin kulttuureissa koko sakki uskoo niihin, miehet ja naiset ihan samalla tavalla.

No sulla ei sitten varmaan ole kovin laaja tuttavapiiri.

ooh burrrrrn! nyt se sano että mulla ei oo kavereita!

Enhän minä niin sanonut, vaan ettet tunne varmaankaan kovin paljon ihmisiä, jos et tunne ketään horoskooppeihin uskovaa.

Sinä tunnet sen tyyppisiä ihmisiä, jotka uskovat horoskooppeihin, minä taas en tunne. Tämä kertoo meistä ihmisinä paljon.

Mitä se kertoo? Sen että sinulla on suppeampi tuttavapiiri kuin minulla?

Väännän rautakangasta. Sinä tunnet yksinkertaisia ihmisiä jotka uskovat horoskooppeihin ja minä taas tunnen ilmeisesti älykkäämpiä ihmisiä. Tästä vedän sen johtopäätöksen, että olet wt ja vielä tyhmä sellainen.

Vierailija
67/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskoopit ja markkina-arvoteoria. Hyvä rinnastus. Horoskoopeissa samaan aikaan vuodesta syntyneisiin pätee samat ennustukset. Markkina-arvoteoriassa kaikilla ihmisillä on samanlaiset arvostukset.

Vierailija
68/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on teoria, että näille laasaslaisille on tärkeää tuntea sen olevan teoria. Pitää olla jotain mihin tukeutua, jotain mikä tuo yhteisöllisyyttä ja jotain mikä luo suuntaa elämälle silloin, kun itse ei sitä osaa etsiä. Se ei ole teoria, eikä sen perusteella voida tehdä mitään täällä tosimaailmassa. Mutta näille ihmisille se on tärkeä keino selviytyä ja tuoda jotain sisältöä elämään. Ei nyt me muut aikuiset yritetä viedä sitä heiltä.

Ei voida mitään tehdä? Auttaahan se jo pariutumistakin kun saa siitä jonkun käsityksen. Tietää esim. Minkä tasoisiin sitä kannattaa tuhlata aikaansa tai tietämällä oman tasonsa että kannattaako edes vaivautua ollenkaan.

Vierailija
69/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nainen, joka jopa välttelee niitä "rikkaita, pitkiä ja komeita" miehiä, sillä heidän joukossaan on harvinaisen paljon itseriittoisia kusipäitä. Enkö siis mielestäsi nainen ollenkaan? Vai hyväksytkö sen, että teoriasi ei ole aukoton?

Hmmm outoa. Luulisi että kusipäisyys ja itsevarmuus vain lisäisi viehätystä.

Vierailija
70/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voida mitään tehdä? Auttaahan se jo pariutumistakin kun saa siitä jonkun käsityksen. Tietää esim. Minkä tasoisiin sitä kannattaa tuhlata aikaansa tai tietämällä oman tasonsa että kannattaako edes vaivautua ollenkaan.

Montako onnellisessa parisuhteessa olevaa intohimoista markkina-arvoteoreetikkoa tunnet? Montako pysyvää parisuhdetta olet itse muodostanut tähän säkenöivään teoriaan tutustumisesi jälkeen?

Vierailija
71/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pitkä, rikas, komea ja mukava mies varmaan kelpaisi, eikö vaan?

Vierailija
72/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani siitä, etteivät naiset koskaan kiinnostu sinusta. :(

Vierailija
73/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astrologia on tuhansia vuosia vanha asia, markkina-arvoteoria mitä...vuosia vanha? Horoskooppi on sitten vielä eri asia, kuin astrologia.

Vierailija
74/114 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tasosi löytyy niistä naisista, jotka osoittavat sinua kohtaan oma-aloitteista kiinnostusta. Vaikka sitten puliakka, niin se on sun tasosi. Kun suunnistat sinne missä nainen haluaa sinut, niin you can't go wrong. Eri asia on tietty saisitko paremmankin, mutta sitä ihmetellessä voikin sen elämän toki kuluttaa.

Vierailija
75/114 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkina-arvoteoria on naista saamattomien miesten keino olla löytämättä itsestä mitään vikoja. Ei tarvitse katsoa peiliin ja hakea syitä parisuhdemarkkinoilla epäonnistumiseen omasta käytöksestä, kun voi uskoa raamatun sanan tavoin johonkin teoriaan, joka sanoo, että naiset ovat vain rikasta miestä hakevia lompakkoloisia ja huo*ia. Jos nämä miehet joskus kaivaisivat päänsä pyllystä ja tutustuisivat oikeaan maailmaan, he joutuisivat myöntämään, että myös rumat ja köyhät miehet löytävät onnellisia parisuhteita ja että heillä itselläänkin voisi olla mahdollisuus siihen, jos he yrittäisivät. Yrittäessä saattaisi kuitenkin käydä ikävästi, jos antaisi itsensä ihastua oikeasti ja saisikin pakit. Helpompi vaan käyttäytyä törkeästi naisia kohtaan ja sitten itkeä netissä, kun nämä ovat vain rahan perässä juoksevia huo*ris, jotka eivät anna edes pillua.

Vierailija
76/114 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markkina-arvoteoria on naista saamattomien miesten keino olla löytämättä itsestä mitään vikoja. Ei tarvitse katsoa peiliin ja hakea syitä parisuhdemarkkinoilla epäonnistumiseen omasta käytöksestä, kun voi uskoa raamatun sanan tavoin johonkin teoriaan, joka sanoo, että naiset ovat vain rikasta miestä hakevia lompakkoloisia ja huo*ia. Jos nämä miehet joskus kaivaisivat päänsä pyllystä ja tutustuisivat oikeaan maailmaan, he joutuisivat myöntämään, että myös rumat ja köyhät miehet löytävät onnellisia parisuhteita ja että heillä itselläänkin voisi olla mahdollisuus siihen, jos he yrittäisivät. Yrittäessä saattaisi kuitenkin käydä ikävästi, jos antaisi itsensä ihastua oikeasti ja saisikin pakit. Helpompi vaan käyttäytyä törkeästi naisia kohtaan ja sitten itkeä netissä, kun nämä ovat vain rahan perässä juoksevia huo*ris, jotka eivät anna edes pillua.

Eipä tainnut olla markkina-arvomiehillä mitään vastaväitteitä tähän, joten hylkäsivät ketjun ja avasivat kolme uutta tilalle :D

Vierailija
77/114 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako onnellisessa parisuhteessa olevaa intohimoista markkina-arvoteoreetikkoa tunnet? Montako pysyvää parisuhdetta olet itse muodostanut tähän säkenöivään teoriaan tutustumisesi jälkeen?

En yhtäkään eikä tiedä muista MA-teoreetikoista. Mutta totuuden kuviosta tiedän ja myönnän. Lisäksi kun tiedostan oman alhaisen markkina-arvoni niin aikaa ,rahaa ja itsetuntoa säästyy kun ei tarvitse enään epätoivoisesti yrittääkkään miellyttää naisia. Omia vikojaan ei tarvitse ottaa niin itseensä enään kun tiedostaa ne universaaleiksi biologian laiksi ja tietää että ei ole ainoa siinä epäonnistuva.

Vierailija
78/114 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolestuttaa naiset, jotka uskovat meediohin ja näkijöihin. Yksi tähän liittyvä aspekti on palstalla usein nähtävä ilmiö:

Joku kertoo miehestä joka pettää/jättää/on ilkeä

Ketjuun tulee aina jossain vaiheessa joku arvailemaan, että se on Erkki Hämeenlinnasta tai kyselemään josko se olisi juuri hänen ex:änsä tai nimikirjaimia.

Tähän haluun löytää kaikelle yhteys omasta elämästä nämä "näkijät" tarttuvat.

Meedio: "Näen elämässäsi henkilön, joka ei usko sinuun täysin"

Nainen: "Voi  ei, se on varmaan äitini, hän on aina arvostelemassa"

Meedio: "Kyllä, nyt näen, että tämä nainen on ollut elämässässi pitkään ja te olette sukulaisia"

Nainen: "Se on äitini, kuinka sinä pystyitkään näkemään"

Meedio: "Se on kyky, 50€ kiitos. Huomenna jatketaan"

Vierailija
79/114 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei voi uskoa markkina-arvoteoriaan tai tasoihin? Tuohan on ihan naurettavaa ala-aste tason lässytystä, että aikuiset ihmiset oikeasti puhuvat tyyliin jokainen on yhtä haluttava. Ei tosiaankaan ole. Siinä missä toisella on 10 kilpakosijaa, niin toisella on 1-2. Sitten ovat ne lassukat, atmit tms miksi niitä sanotaankaan joilla ei ole yhtään. 

Vierailija
80/114 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tainnut olla markkina-arvomiehillä mitään vastaväitteitä tähän, joten hylkäsivät ketjun ja avasivat kolme uutta tilalle :D

Taitaa olla oma kommenttisi kun niin fiksuna sitä pidät. Jokin syy siihen totta kai on, että Tilastokeskuksen mukaan merkittävästi suurempi osuus alle viiskymppisistä naisista on (tai on ollut) naimisissa.

"Naimattomien 45-49-vuotiaiden miesten ja naisten suhteellinen osuus on huomattavasti lisääntynyt 1990-luvulta lähtien: lähes 30 prosenttia 45-49-vuotiaista miehistä ja 20 prosenttia naisista oli naimattomia."

Tuota on kysytty ennenkin vaan keskustelua asiasta ei synny.