Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörryin tänään bussissa - kukaan ei auttanut

Vierailija
26.09.2016 |

Menkat siis alkoivat tänään ja oli kovat kivut. Bussi oli ihan täynnä, joten jouduin seisomaan. Yhtäkkiä alkoi huimaamaan kamalasti. En ehtinyt tekemään mitään, kun yhtäkkiä olin lattialla. Kukaan ei siis ensinnäkään ottanut minua kiinni eikä huomioinut muutenkaan. Tuijottivat vaan. Luulivat kai, että kaaduin vaan. En uskaltanut enää nousta seisomaan, joten istuin loppumatkan lattialla. Taas sain paljon tuijotuksia osakseni, mutta kukaan ei edelleenkään kysynyt, olenko ok tai luovuttanut minulle istumapaikkaansa. Mulla oli niin heikko olo, etten pystynyt puhumaan mitään, koska pelkäsin oksentavani. Kyllä oli avuton olo siinä. Mikä suomalaisia oikein vaivaa?

Kommentit (211)

Vierailija
161/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastaavanlainen kokemus. Kupsahdin jalkakäytävälle Helsingin kantakaupungissa, oli aamu ja liikkeellä oli paljon ihmisiä. Siinä sitten istuin ja pitelin päätäni, ja ohikulkevat ihmiset tuijottivat.

Pääsin läheiseen terveyskeskukseen talojen seinistä kiinni pidellen, ja päädyin ambulanssilla sairaalaan (löin pääni katuun, pää kuvattiin ja jouduin jäämään tarkkailuun aivotärähdyksen vuoksi).

Tuossakin tapauksessa jos olisi miehenä mennyt jeesaamaan niin olisi saanut hautaan asti pelätä syytettä tapon yrityksestä. Ikinä ei tiedä mitä joku voimaantunut feministi keksii tarinoida. Ihan turhaa tässä maassa on ketään jeesata kun kaikki vaan haastaa tapon yrityksestä tai haistattelee tai lyö nyrkillä. Tähän on pyritty, tähän on tultu. Olet omillasi.

Juu, varmasti kun soittaa ambulanssin niin joutuu moiseen pulaan. SÄÄLITTÄVÄÄ selittelyä. Toivottavasti tämä tekosyy puree joskus sinua omaan nilkkaan.

Vierailija
162/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en miehenä koske tuntemattomia naisia.

Ei niitä naisia kuule tarttee kähmiä. Voit ihan vaan soittaa ambulanssin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metoo. En olisi mennyt lähellekään. Olisi tullut ahdistelusyyte.

Ei varmana olisi tullut. Ellet sitten olisi "auttaessasi" esimerkiksi puristellut naista rinnoista.

Vierailija
164/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten auttamisessa riskinä on jo pidemmän aikaa ollut riski joutua myös itse syylliseksi kun menee auttamaan. Autat hieman väärin niin saat itse syytteet vammantuottamuksesta.

Lähiaikoina metoo kampanja on myös rajoittanut liikkumavaraa.

Aina voi soittaa paikalle ambulanssin tai poliisin. Annapa esimerkkejä tuosta, että joku auttamaan tullut on saanut syytteen vammantuottamuksesta autettuaan väärin. Jos henkilö ei kommunikoi, niin soita hätäkeskukseen ja kysy ohjeita. Tuo metoo-kampanjaan vetoaminen on lähinnä säälittävää. Myöntäisit vain suoraan olevasi itsekäs pelkuri.

Vierailija
165/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävää. Olisin tarjonnut apua, antanut paikkani tms.

Vierailija
166/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkat siis alkoivat tänään ja oli kovat kivut. Bussi oli ihan täynnä, joten jouduin seisomaan. Yhtäkkiä alkoi huimaamaan kamalasti. En ehtinyt tekemään mitään, kun yhtäkkiä olin lattialla. Kukaan ei siis ensinnäkään ottanut minua kiinni eikä huomioinut muutenkaan. Tuijottivat vaan. Luulivat kai, että kaaduin vaan. En uskaltanut enää nousta seisomaan, joten istuin loppumatkan lattialla. Taas sain paljon tuijotuksia osakseni, mutta kukaan ei edelleenkään kysynyt, olenko ok tai luovuttanut minulle istumapaikkaansa. Mulla oli niin heikko olo, etten pystynyt puhumaan mitään, koska pelkäsin oksentavani. Kyllä oli avuton olo siinä. Mikä suomalaisia oikein vaivaa?

Miten täydessä bussissa pystyy kaatumaan maahan?

Vierailija
167/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten auttamisessa riskinä on jo pidemmän aikaa ollut riski joutua myös itse syylliseksi kun menee auttamaan. Autat hieman väärin niin saat itse syytteet vammantuottamuksesta.

Lähiaikoina metoo kampanja on myös rajoittanut liikkumavaraa.

Rehellisesti sanoen en haluaisikaan, että minua tulisi "auttamaan" joku niin tollo, joka ei erota edes auttamista ja seksuaalista ahdistelua toisistaan. Suuri riski tosiaan, että vahinkoa voisi tapahtuakin niin avuttoman käsissä. Tsiisus!

Vierailija
168/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulivat että olet kännissä.

Minulla on MS-tauti, ja vaikka olenkin liikuntakykyinen enkä tarvitse apuvälineitä, horjahtelen liikkuvassa bussissa ollessani väsynyt. Joudun ottamaan tukea niistä tangoista ja kävelemään varovasti. On painajaismaista, kun bussi on joskus niin täynnä, että käytävilläkin seisoo ihmisiä, joita joutuu väistelemään eikä edes saa otetta tangoista, ja sitten vielä bussi nytkähtää liikkeelle, kun vielä etsii sopivaa paikkaa...

Joskus on tullut mieleen, että jotkut ihmiset saattavat luulla minun olevan humalassa (kukaan ei kyllä ole koskaan tokaissut mitään sen suuntaista). En käytä päihteitä ollenkaan.

Sairauteni on aiheuttanut sen, että jos itse näen tuntemattoman horjahtavan tai kompuroivan tilanteessa, jossa se on epätavallista, ensimmäinen tulkintavaihtoehtoni on, että hän on neurologisesti sairas.

MS Society myy paitoja, joissa on teksti: "I'm not drunk – I have MS". Olen joskus harkinnut sellaisen tilaamista. En kuitenkaan tykkää printtipaidoista.

Vierailija
169/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten täydessä bussissa pystyy kaatumaan maahan?

Kyllä sen verran tilaa annetaan, että pään saa kolautettua.

Vierailija
170/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastaavanlainen kokemus. Kupsahdin jalkakäytävälle Helsingin kantakaupungissa, oli aamu ja liikkeellä oli paljon ihmisiä. Siinä sitten istuin ja pitelin päätäni, ja ohikulkevat ihmiset tuijottivat.

Pääsin läheiseen terveyskeskukseen talojen seinistä kiinni pidellen, ja päädyin ambulanssilla sairaalaan (löin pääni katuun, pää kuvattiin ja jouduin jäämään tarkkailuun aivotärähdyksen vuoksi).

Aikamoinen selviämistarina jos tosiaan ihan kupsahdit eli kuolit keskelle jalkakäytävää :D

Vierailija
171/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella?

Vierailija
172/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmana olisi tullut. Ellet sitten olisi "auttaessasi" esimerkiksi puristellut naista rinnoista.

Ehkä ei olisi tullut. Riski on kuitenkin iso joten jätän auttamatta

Vierailija
173/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riski on aivan minimaalinen. Mieleeni ei tule yhtään esimerkikkitilannetta, miten noin voisi käydä edes teoriassa. Saanko minäkin olla auttamatta sinua, koska olet kus*pää?

Vierailija
174/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin lepään julkisissa. Kamera on aina valmiina jos joku limainen äijä tulee kähmimään muka "pyörtynyttä". Saa heti kuvansa metoo ryhmään.

Vierailija
175/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laissa velvotetaan auttamiseen, joten saisit todennäköisemmin syytteen tämän velvoitteen laiminlyönnistä. Tuo tekosyy ei päde muuten ambulanssin soittamatta jättämiseen, joten keksipä parempi.

Vierailija
176/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käpälöinti ja auttaminen ovat 2 eri asiaa. t. ambulanssikuski

Joo, jos tulet paikalle ambulanssilla, on helppo auttaa. Siviilivaatteissa en menisi vierasta naista auttamaan. Tuttuakin auttaessa voi päätyä jonkun väkijoukon takaa kuvaavan metoo videolle.

Vierailija
177/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla minäkin jättäisin auttamasta miehiä, kun he on kaikki kuitenkin känniläisiä. Tai väkivaltaisia jne. Kyllä yleistyksiin perustuvia tekosyitä aina keksii. Ei kuitenkaan tee näin. 

Vierailija
178/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käpälöinti ja auttaminen ovat 2 eri asiaa. t. ambulanssikuski

Joo, jos tulet paikalle ambulanssilla, on helppo auttaa. Siviilivaatteissa en menisi vierasta naista auttamaan. Tuttuakin auttaessa voi päätyä jonkun väkijoukon takaa kuvaavan metoo videolle.

Onpa todennäköistä. Aivan yhtä todennäköistä kuin että jättäisin auttamatta, koska ulkoavaruuden ufot pakotti.

Vierailija
179/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkkatarinat nuo naisen inttitarina.

Lahjoitan sinulle mielelläni kertaluonteisesti yhdet krampit, kun jalat lähtevät alta keskellä katua.

Tässä on vain ero, että mieheltä ei edes lähtisi jalat alta joidenkin hemmetin menkkojen takia. Joten ottaisin mielelläni vaikka kaikki kramppisi ja kipusi vastaan.

Niin kun miehen kaatamiseen vaaditaankin niin mahtava tauti kuin perusflunssa!

Vierailija
180/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tämän tapauksen. AP myös uhkaili muita ja näytti heille kikkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi