Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörryin tänään bussissa - kukaan ei auttanut

Vierailija
26.09.2016 |

Menkat siis alkoivat tänään ja oli kovat kivut. Bussi oli ihan täynnä, joten jouduin seisomaan. Yhtäkkiä alkoi huimaamaan kamalasti. En ehtinyt tekemään mitään, kun yhtäkkiä olin lattialla. Kukaan ei siis ensinnäkään ottanut minua kiinni eikä huomioinut muutenkaan. Tuijottivat vaan. Luulivat kai, että kaaduin vaan. En uskaltanut enää nousta seisomaan, joten istuin loppumatkan lattialla. Taas sain paljon tuijotuksia osakseni, mutta kukaan ei edelleenkään kysynyt, olenko ok tai luovuttanut minulle istumapaikkaansa. Mulla oli niin heikko olo, etten pystynyt puhumaan mitään, koska pelkäsin oksentavani. Kyllä oli avuton olo siinä. Mikä suomalaisia oikein vaivaa?

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, oot äänestänyt kokoomusta? Se siitä saa. tämä on se ideologia, joka leviää kaikkialle, maassa makaavaa potkitaan, ei auteta.

Vierailija
142/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin kepeillä jalka paketissa ruuhka-aikaan ratikassa, kukaan ei auttanut. Ratikka nytkähti liikkeelle ennen kuin ehdin kysyä keltään voisinko päästä istumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa hammaslääkäriä ei kiinnostanut, kun sanoin hammastani sattuvan kovasti. "ei siinä mitään ole".

parin viikon päästä kipu yltyi niin pahaksi että menin yksityiselle ja heti aloittivat juurihoidon. miksei minua uskota?

Vierailija
144/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla kanssa hammaslääkäriä ei kiinnostanut, kun sanoin hammastani sattuvan kovasti. "ei siinä mitään ole".

parin viikon päästä kipu yltyi niin pahaksi että menin yksityiselle ja heti aloittivat juurihoidon. miksei minua uskota?

sori!! väärä ketju

Vierailija
145/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen kokemus teininä. Oli ihan täysi bussi, jouduin seisomaan ja pyörryin.

Havahtuessani kaikki lähellä välttelivät katsettani eikä kukaan kysynyt olenko ok.

Itse pyrin tarjoamaan apua ja herkästi kysyn onko kaikki ok, kun tiedän monilla olevan iso kynnys pyytää.

Vierailija
146/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastaavanlainen kokemus. Kupsahdin jalkakäytävälle Helsingin kantakaupungissa, oli aamu ja liikkeellä oli paljon ihmisiä. Siinä sitten istuin ja pitelin päätäni, ja ohikulkevat ihmiset tuijottivat.

Pääsin läheiseen terveyskeskukseen talojen seinistä kiinni pidellen, ja päädyin ambulanssilla sairaalaan (löin pääni katuun, pää kuvattiin ja jouduin jäämään tarkkailuun aivotärähdyksen vuoksi).

Tuossakin tapauksessa jos olisi miehenä mennyt jeesaamaan niin olisi saanut hautaan asti pelätä syytettä tapon yrityksestä. Ikinä ei tiedä mitä joku voimaantunut feministi keksii tarinoida. Ihan turhaa tässä maassa on ketään jeesata kun kaikki vaan haastaa tapon yrityksestä tai haistattelee tai lyö nyrkillä. Tähän on pyritty, tähän on tultu. Olet omillasi.

Eh? Kyllä minua on ainakin ihan kiitetty avusta ihan paikan päällä tai jälkikäteen. Taidat vain perustella itsekkyyttäsi naurattavilla perusteluilla, vaikka lainkin mukaan ihmisiä pitää auttaa. Sinusta itsestäsikin olisi varmaan ok, jos itse tarvitsisit apua ja ohikulkijat eivät auttaisi vaan vetoaisivat vastaavaan höpönlöpöön. M32

Vierailija
147/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman törkeää. Itse pyörryin kerran Shanghain metrossa, varmaan hapenpuutteen vuoksi koska siellä oli niin paljon ihmisiä. Heti kun kaaduin, vapautui istumapaikka vierestä ja lähimmät matkustajat kampesivat minut siihen istumaan. Ehkä Kiinassa osataan ottaa paremmin toiset huomioon, koska ihmisiä on niin paljon.

Vierailija
148/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en miehenä koske tuntemattomia naisia.

Käpälöinti ja auttaminen ovat 2 eri asiaa. t. ambulanssikuski

Vierailija
149/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun turussa ja näen paljon auttamista. Useamman kerran on käynyt, että olen nähnyt jotain, esim kaatumisen, ja ollut menossa auttamaan, mutta joku muu on ehtinyt ensin. Siitä tulee turvallinen olo. Viimeksi kävi näin kun olin yöllä palaamassa kotiin ja katsoin kauempaa kun selkeästi liikaa ottanut poika hortoili kadulla. Ennen kuin ehdin kohdalle oli siinä jo selkeästi miehelle täysin vieras nainen yrittämässä ohjata miestä sinne minne mies oli menossa ja pois siitä autotien vierestä.

Minulla on Turusta valitettavasti päinvastaisia kokemuksia, mutta ihanaa, että sinä olet törmännyt avuliaisiin ihmisiin.

Vierailija
150/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkkatarinat nuo naisen inttitarina.

Lahjoitan sinulle mielelläni kertaluonteisesti yhdet krampit, kun jalat lähtevät alta keskellä katua.

Tässä on vain ero, että mieheltä ei edes lähtisi jalat alta joidenkin hemmetin menkkojen takia. Joten ottaisin mielelläni vaikka kaikki kramppisi ja kipusi vastaan.

:-) Miehillä'hän on tunnetusti korkeampi kipukynnys? Ainakaan mies ei tunnustaisi, että menkkakipujen takia tässä irvistelee.

Vierailija
151/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metoo. En olisi mennyt lähellekään. Olisi tullut ahdistelusyyte.

Mielestäni näin myös raukkikset perustelevat tekemisiään. Sen lähinnä uskoo he itse. Oikea syy on oma epävarmuus ja kehtaamattomuus. Toivotaan, että joku toinen ottaa vastuu ja itse paetaan. Sitten rehennellään meetoolla miksei autettu.

Vierailija
152/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metoo. En olisi mennyt lähellekään. Olisi tullut ahdistelusyyte.

Kyllä ihmiset sitten ovat naurattavia, jos eivät erota auttamista asiattomuuksista. Itseäni ei ole koskaan syytetty mistään, vaikka autan ihmisiä ihan ammatikseni.

Vierailija
153/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en miehenä koske tuntemattomia naisia.

Ensin voi kysyä, tarviiko henkilö apua. Jos hän ei pysty vastaamaan, niin sitten varmaan pitää soittaa ambulanssi. Jos hän sanoo, että tarvitsee apua vaikka ylösnousuun, niin jos ei luvan saatuaankaan voi koskea, niin voi kysyä josko joku muukin tulis auttamaan. Keinot on monet. 

Vierailija
154/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkkatarinat nuo naisen inttitarina.

Lahjoitan sinulle mielelläni kertaluonteisesti yhdet krampit, kun jalat lähtevät alta keskellä katua.

Tässä on vain ero, että mieheltä ei edes lähtisi jalat alta joidenkin hemmetin menkkojen takia. Joten ottaisin mielelläni vaikka kaikki kramppisi ja kipusi vastaan.

Mistä sinä tiedät, kun sinulla ei ole kokemuksia asiasta? Sama kun minä sanoisin, että pyh migreeni-, murtuma- ja syöpäkivuille, eivät tunnu missään - vaikka itselläni ei ole edes kokemusta niistä.

Vierailija
156/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten auttamisessa riskinä on jo pidemmän aikaa ollut riski joutua myös itse syylliseksi kun menee auttamaan. Autat hieman väärin niin saat itse syytteet vammantuottamuksesta.

Lähiaikoina metoo kampanja on myös rajoittanut liikkumavaraa.

Vierailija
157/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla sama kun kerran itse pyörryin.. En ollut kerennyt syömään koko päivä, joten aika heikko happi alkoi olla. Odotin miestäni hakemaan minua kun pyörryin kaupan pihalla, en tiedä kuinka kauan olin tajuttomana eikä kukaan tullut auttamaan. Piha täynnä autoja koska yleinen nuorien hengauspaikka. Oli lauantai-ilta, eli tottakai tuijottivat autoista ja olettivat että olen kännissä/aineissa. Ihan selvinpäin olin, ja säikäytti pahasti koska en ollut koskaan ennen pyörtynyt.

Vierailija
158/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat katsoneet viimeksi tulleen "Silta"-sarjan jakson.

Vierailija
159/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoinen nainen hoitaa omat ongelmasa ihan itse.

Auttaisitko sitten kaatunutta miestä? Ei tuollainen velliperse ***kku auta takuulla ketään!

Vierailija
160/211 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan luulivat, että kaaduit ja että istut huviksesi lattialla, kun on täyttä? Ruuhkabussissa voi olla vaikea nähdä, mitä tapahtuu. Suomalaisten on myös yhtä vaikea kysyä apua kuin auttaa. Itsekään en kovin hevillä lähtisi keneltäkään kysymään istumapaikkaa, vaikka olisin pyörtymisen rajalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme