Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörryin tänään bussissa - kukaan ei auttanut

Vierailija
26.09.2016 |

Menkat siis alkoivat tänään ja oli kovat kivut. Bussi oli ihan täynnä, joten jouduin seisomaan. Yhtäkkiä alkoi huimaamaan kamalasti. En ehtinyt tekemään mitään, kun yhtäkkiä olin lattialla. Kukaan ei siis ensinnäkään ottanut minua kiinni eikä huomioinut muutenkaan. Tuijottivat vaan. Luulivat kai, että kaaduin vaan. En uskaltanut enää nousta seisomaan, joten istuin loppumatkan lattialla. Taas sain paljon tuijotuksia osakseni, mutta kukaan ei edelleenkään kysynyt, olenko ok tai luovuttanut minulle istumapaikkaansa. Mulla oli niin heikko olo, etten pystynyt puhumaan mitään, koska pelkäsin oksentavani. Kyllä oli avuton olo siinä. Mikä suomalaisia oikein vaivaa?

Kommentit (211)

Vierailija
1/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista.

Vierailija
2/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulivat että olet kännissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kuulu minulle"

"Onkohan toi aineissa tai kännissä?"

"Aika kovaa tää bussi heiluu kun toi yks tyyppikin kaatu..."

Vierailija
4/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, kuspäitä ovat. Itse olisin vaistomaisesti napannut kiinni, tai ainakin yrittänyt. Niin mulla refelksit toimii, enkä voi sille mitään. Tulee ihan luonnostaan. Olisin kyllä myös antanut sulle paikkani.

Vierailija
5/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytätkö vihreältä tai onko jotain mokutuspinssejä tms

Vierailija
6/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tuo on joku voimaantunut vammainen, joka haluaa osoittaa pärjäävänsä yhteiskunnassa omin voimin. Parempi, etten mene sekaantumaan - voisi vaikka loukkaantua"

Vierailija
7/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä vaivaa. En tosiaan.

Vierailija
8/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ihmiset auta. Huomattu on kyllä

Vierailija
9/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui varmasti Helsingissä?

Oikein.

Ap

Vierailija
10/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaavanlainen kokemus. Kupsahdin jalkakäytävälle Helsingin kantakaupungissa, oli aamu ja liikkeellä oli paljon ihmisiä. Siinä sitten istuin ja pitelin päätäni, ja ohikulkevat ihmiset tuijottivat.

Pääsin läheiseen terveyskeskukseen talojen seinistä kiinni pidellen, ja päädyin ambulanssilla sairaalaan (löin pääni katuun, pää kuvattiin ja jouduin jäämään tarkkailuun aivotärähdyksen vuoksi).

Vierailija
11/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen ettei taskujasi tyhjätty auttamisen varjolla.

Vierailija
12/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä muita mikään vaivannut. Sinullahan se vaiva oli. Aika epäuskottavann hullulta tuntuu kuvitella, että lojuit siellä lattialla ja kukaan ei kiinnittänyt pienintäkään huomiota. Kompastelivat vaan ylitsesi? Niinkö se oikeesti meni?

Vierailija
13/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineidenkäyttäjiä on nykyään sen verran paljon, että kaikki ikävät puolet heijastuvat myös syyttömiin sivullisiin. Sinua varmaankin luultiin käyttäjäksi, jolloin kukaan ei uskalla koskea sinuun tai puhua sinulle.

Vierailija
14/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun myös Helsingissä ja kokemukseni mukaan ihmiset ovat yllättävänkin avuliaita. Jännä juttu.

Vierailija
15/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin olla samassa bussissa. Näytit oikeasti aineissa olevalta.. Ja pidit outoa ääntä

Vierailija
16/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkatarinat nuo naisen inttitarina.

Vierailija
17/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pk-seudulla todistanut useampaakin pahoinpitelyä sivullisena, kun jo maassa makaavaa uhria potkitaan päähän. Olen ollut noissa tapauksissa ainoa, joka on soittanut hätäkeskukseen. Muut esimerkiksi bussipysäkillä olleet sivulliset ovat katselleet lähinnä varpaitaan tai taivaalle. Väliin ei toki uskalla mennä, kun veri lentää ja raivo päällä, mutta tuntomerkit voi aina antaa ja kutsua apua.

Vierailija
18/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkkatarinat nuo naisen inttitarina.

Lahjoitan sinulle mielelläni kertaluonteisesti yhdet krampit, kun jalat lähtevät alta keskellä katua.

Vierailija
19/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kerran bussin peräpäästä käynyt auttamassa kaatuneen naisen pystyyn, kun kukaan edessä istuva ei auttanut. Muistan miten ärtynyt olin.

Vierailija
20/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan erilainen kokemus kesältä. Bussissa kaatui mies, kun bussi teki nopean jarrutuksen. Häntä ryntäsi heti auttamaan useampi ihminen, kysyttiin tarvitseeko mies ambulanssia jne. Hän sanoi olevansa ihan kunnossa, ja loppumatka sitten juteltiin porukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi