Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörryin tänään bussissa - kukaan ei auttanut

Vierailija
26.09.2016 |

Menkat siis alkoivat tänään ja oli kovat kivut. Bussi oli ihan täynnä, joten jouduin seisomaan. Yhtäkkiä alkoi huimaamaan kamalasti. En ehtinyt tekemään mitään, kun yhtäkkiä olin lattialla. Kukaan ei siis ensinnäkään ottanut minua kiinni eikä huomioinut muutenkaan. Tuijottivat vaan. Luulivat kai, että kaaduin vaan. En uskaltanut enää nousta seisomaan, joten istuin loppumatkan lattialla. Taas sain paljon tuijotuksia osakseni, mutta kukaan ei edelleenkään kysynyt, olenko ok tai luovuttanut minulle istumapaikkaansa. Mulla oli niin heikko olo, etten pystynyt puhumaan mitään, koska pelkäsin oksentavani. Kyllä oli avuton olo siinä. Mikä suomalaisia oikein vaivaa?

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kylläkin Turussa. T: oikea ap

Hahahaha. Eikö tullut mieleen, että jos tänne kirjoittaa tositarinoita julkisilta paikoilta, niin joku tunnistaa 100% varmasti? :D

Vierailija
82/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen nähnyt, että ihmiset ovat aika äkkiä kyselemässä vointia jos joku istuu vaikkapa katukivetyksen reunalla. Olen nähnyt. Helsingissä. 

Ap:lla käynyt kummallisen huono tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkkatarinat nuo naisen inttitarina.

Lahjoitan sinulle mielelläni kertaluonteisesti yhdet krampit, kun jalat lähtevät alta keskellä katua.

Tässä on vain ero, että mieheltä ei edes lähtisi jalat alta joidenkin hemmetin menkkojen takia. Joten ottaisin mielelläni vaikka kaikki kramppisi ja kipusi vastaan.

Karma kuuli toiveesi. Odota vaan.

Vierailija
84/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kylläkin Turussa. T: oikea ap

Hahahaha. Eikö tullut mieleen, että jos tänne kirjoittaa tositarinoita julkisilta paikoilta, niin joku tunnistaa 100% varmasti? :D

Ja siis ap on matkustanut bussilla? Hähää! Nyt ap jäit kiinni bussilla matkustamisesta!

Vierailija
85/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kerran ambulanssin maassa kouristuskohtauksessa sätkivälle spurgulle ja ohi kävelevä mies haukkui minut pataluhaksi koska 'taas noita hyysätään'. Ambulanssihenkilöt toimivat asiallisesti ja veivät spugen mukanaan.

Vierailija
86/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, kuspäitä ovat. Itse olisin vaistomaisesti napannut kiinni, tai ainakin yrittänyt. Niin mulla refelksit toimii, enkä voi sille mitään. Tulee ihan luonnostaan. Olisin kyllä myös antanut sulle paikkani.

Juuh, niinhän me kaikki täällä internetissä.

Vierailija
87/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan sinulle mielelläni kertaluonteisesti yhdet krampit, kun jalat lähtevät alta keskellä katua.

Tässä on vain ero, että mieheltä ei edes lähtisi jalat alta joidenkin hemmetin menkkojen takia. Joten ottaisin mielelläni vaikka kaikki kramppisi ja kipusi vastaan.

Suomessa ei kyllä uskota mihinkään karman lakiin.

Vierailija
88/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus Helsingistä: liukastuin jäätyneellä kadulla, löin pääni ja ympärilleni tuli viisi ihmistä auttamaan. Huolehtivat että pääsin kotiin koska en halunnut ambulanssia.

Vierailija
89/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hävettää olla suomalainen! Hyvä, että kerroit kokemuksestasi, toivottavasti se tavoitta mahdollisimman monen tajuamaan, että kyllä sitä känniläistäkin pitää auttaa, jos on hätä, eikä liene suuri vahinko kysyä "onks kaikki ok?" vaikka turhankin takia. 

Olen asunut pian vuosikymmenen poissa Suomesta, enkä ole missään muualla maailmassa törmännyt vastaavaan, joten tämä asia saa minut näkemään niin punaista! Mistä tämä heitteillejättö, piittaamattomuus ja välinpitämättömyys muita kanssaihmisiä kohtaan kumpuaa? Johtuuko se ylipäätänsä heikoista sosiaalisista taidoista, vahvasta yksityisyyden arvostamisesta vai mistä ihmeestä? Ei voi ymmärtää...

Oletko asunut jossain pikkukylässä? Kyllä sitä hienoissa ulkomaissakin osataan. Joku brittilehti teki kerran testin, jossa laitettiin pienet lapset istumaan keskelle jotain Lontoon isoa metroasemaa ja katsottiin kuinka moni tuli kysymään, että onko kaikki hyvin. Lopputulos oli, että aika rauhassa saivat lapset siellä yksikseen olla.

Välinpitämättömyys ym. ei ole puolusteltavaa, mutta minua aina ärsyttää tämä, että miten Suomi on niin paska paikka kaikkiin muihin paikkoihin verrattuna.

T. Ex-ulkosuomalainen

Vierailija
90/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kyllä uskota mihinkään karman lakiin.

Karmaan ei tarvitse uskoa.

Vierailija
91/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan liian jotain - itsekkäitä ja itsekeskeisiä - ollaan niin individualisteja että ei nähdä kuin oma napa ja unohdetaan muut. Kuka tällaisista ihmisistä edes tykkää, mutta eipä sillä kai väliä mitä muut ajattelee. Ihmisiä vaivaa ihmisenä olemisen köyhyys.

T. Norppa

Vierailija
92/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei :/ Pakko kyllä myöntää että oon itse sellainen että aina vähän seurailen tilannetta että tekeekö muut jotain, mutta autan sitten kuitenkin jos tilanne on paha ja muut ei tee mitään.

Oon vaan niin ujo ja pelottaa että saan tyyliin huudot, menin kerran keskellä päivää auttamaan jotain naista joka kaatui keppien kanssa ja vastaus oli "Painu vaan vittuun siitä" :D Oli vielä ihan selvinpäin, tai ainakin vaikutti siltä.

Vierailija
93/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi. Tuttu meininki. Mutta mikset sanonut mitään?

Vierailija
94/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei :/ Pakko kyllä myöntää että oon itse sellainen että aina vähän seurailen tilannetta että tekeekö muut jotain, mutta autan sitten kuitenkin jos tilanne on paha ja muut ei tee mitään.

Oon vaan niin ujo ja pelottaa että saan tyyliin huudot, menin kerran keskellä päivää auttamaan jotain naista joka kaatui keppien kanssa ja vastaus oli "Painu vaan vittuun siitä" :D Oli vielä ihan selvinpäin, tai ainakin vaikutti siltä.

Niinpä. Meitä on sellaisia, jotka haluavat tehdä asiat omin voimin, eivätkä kaipaa apua, ellei ole henki lähdössä.

Vierailija
95/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas kävi vuosia sitten Vantaalla niin, että bussia odotellessa alkoi yhtäkkiä huomaamaan. Näkö alkoi sumeilla, tiesin jo että kohta lähtee taju (olen ennenkin pyörtynyt...) ja yritin hädissäni kaivaa puhelinta esille, mutten nähnyt enää näpytellä mitään.

Näkö lähti täysin, korvissa humisi ja vaivoin kuulin jonkun kysyvän "oletko sä kunnossa?". Mitään en ehtinyt vastata kun jalat petti alta, mutta otettiin kiinni ja autettiin pysäkin penkille. Ohi kävellyt pariskunta ja pysäkillä odotellut nainen auttoivat minua, soittivat ambulanssin ja odottivat siinä kanssani kunnes lanssi tuli paikalle.

Hitto kun ei ole voinut saada kiittää 😞 kun ei tosiaan ole nykypäivänä itsestäänselvyys saada apua.

Ja ei edes selvinnyt miksi pyörryin :/

Vierailija
96/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hävettää olla suomalainen! Hyvä, että kerroit kokemuksestasi, toivottavasti se tavoitta mahdollisimman monen tajuamaan, että kyllä sitä känniläistäkin pitää auttaa, jos on hätä, eikä liene suuri vahinko kysyä "onks kaikki ok?" vaikka turhankin takia. 

Olen asunut pian vuosikymmenen poissa Suomesta, enkä ole missään muualla maailmassa törmännyt vastaavaan, joten tämä asia saa minut näkemään niin punaista! Mistä tämä heitteillejättö, piittaamattomuus ja välinpitämättömyys muita kanssaihmisiä kohtaan kumpuaa? Johtuuko se ylipäätänsä heikoista sosiaalisista taidoista, vahvasta yksityisyyden arvostamisesta vai mistä ihmeestä? Ei voi ymmärtää...

Oletko asunut jossain pikkukylässä? Kyllä sitä hienoissa ulkomaissakin osataan. Joku brittilehti teki kerran testin, jossa laitettiin pienet lapset istumaan keskelle jotain Lontoon isoa metroasemaa ja katsottiin kuinka moni tuli kysymään, että onko kaikki hyvin. Lopputulos oli, että aika rauhassa saivat lapset siellä yksikseen olla.

Välinpitämättömyys ym. ei ole puolusteltavaa, mutta minua aina ärsyttää tämä, että miten Suomi on niin paska paikka kaikkiin muihin paikkoihin verrattuna.

T. Ex-ulkosuomalainen

Kiinassa on tapana, että jos ajaa vahingossa lapsen päälle autolla, niin peruutetaan ja ajetaan pari kertaa uudestaan että varmasti kuolee. Tästä on ollut videoitakin netissä. Eikä siellä muutenkaan jäädä auttamaan ketään, koska siinä helposti joutuu maksumieheksi. Syyllinen etsitään aina ja usein se on se auttaja jos muita ei löydy.

Vierailija
97/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas kävi vuosia sitten Vantaalla niin, että bussia odotellessa alkoi yhtäkkiä huomaamaan. Näkö alkoi sumeilla, tiesin jo että kohta lähtee taju (olen ennenkin pyörtynyt...) ja yritin hädissäni kaivaa puhelinta esille, mutten nähnyt enää näpytellä mitään.

Näkö lähti täysin, korvissa humisi ja vaivoin kuulin jonkun kysyvän "oletko sä kunnossa?". Mitään en ehtinyt vastata kun jalat petti alta, mutta otettiin kiinni ja autettiin pysäkin penkille. Ohi kävellyt pariskunta ja pysäkillä odotellut nainen auttoivat minua, soittivat ambulanssin ja odottivat siinä kanssani kunnes lanssi tuli paikalle.

Hitto kun ei ole voinut saada kiittää 😞 kun ei tosiaan ole nykypäivänä itsestäänselvyys saada apua.

Ja ei edes selvinnyt miksi pyörryin :/

Ihan tottako tuollaisen takia soittivat ambulanssin?😨 Mikseivät laittaneet taksiin? Kalliiksi tulee jos kaikki huimauspyörtymiset kuskataan lanssilla sairaalaan. Se on tarkoitettu niille potilaille, joita ei saada muulla kyydillä kuljetettua. Toivottavasti joku oikeasti ambulanssin tarpeessa oleva ei jäänyt ilman kun sinua kuskattiin.

Vierailija
98/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kämppikseni pyörtyi lähijunassa raskaana ollessaan (raskaus ei vielä näkynyt), ja yhtään kukaan ei viitsinyt auttaa edes sen vertaa, että olisivat sanoneet vaikka konnarille asiasta. Yksin sai herätä päättäriltä omia aikojaan. Kyseessä oli vielä itsenäisyyspäivä, ei paljon tehny mieli lippuja liehutella kun hän pääsi kotiin ja kertoi mitä oli tapahtunut.

Vierailija
99/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajoin linja-autopysäkin ohi, jossa oli kaatunut ihminen.  Minua rupesi vaivaamaan ja oli pakko ajaa uudelleen vähän ajan päästä tuosta paikasta ohi ja onneksi joku oli auttanut henkilöä.  Ei pitäisi ajaa ohi van vaikka hätävilkut päälle (sitä vartenhan ne on) ja kysymään mikä on.

Vierailija
100/211 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastaavanlainen kokemus. Kupsahdin jalkakäytävälle Helsingin kantakaupungissa, oli aamu ja liikkeellä oli paljon ihmisiä. Siinä sitten istuin ja pitelin päätäni, ja ohikulkevat ihmiset tuijottivat.

Pääsin läheiseen terveyskeskukseen talojen seinistä kiinni pidellen, ja päädyin ambulanssilla sairaalaan (löin pääni katuun, pää kuvattiin ja jouduin jäämään tarkkailuun aivotärähdyksen vuoksi).

Tuossakin tapauksessa jos olisi miehenä mennyt jeesaamaan niin olisi saanut hautaan asti pelätä syytettä tapon yrityksestä. Ikinä ei tiedä mitä joku voimaantunut feministi keksii tarinoida. Ihan turhaa tässä maassa on ketään jeesata kun kaikki vaan haastaa tapon yrityksestä tai haistattelee tai lyö nyrkillä. Tähän on pyritty, tähän on tultu. Olet omillasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme