Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä vähän oudot asiat tuntuvat korreloivan keskenään?

Vierailija
22.09.2016 |

Ja nyt sitten sellaisia hauskoja arkipäivän havaintoja eikä mitään vääntöä siitä, onko asiasta tutkimusnäyttöä ja "ei päde ainakaan minun kohdallani".

Tunnen paljon miespuolisia luonnontieteellisen ja teknisen alan ihmisiä. Matemaatikkoja, tietojenkäsittelytieteilijöitä, fyysikkoja, diplomi-insinöörejä... Huomattavan moni heistä harrastaa maantie- tai maastopyöräilyä ja on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Missään muussa tuntemassani "ihmisryhmässä" pyöräily ei ole kovinkaan suosittu harrastus, saati intohimon kohde. Väitän siis, että pyöräilyharrastus korreloi luonnontieteiden ja tekniikan alan akateemisuuden kanssa.

Kommentit (395)

Vierailija
101/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joita ei kotona opetettu syömään tai edes maistamaan terveellisiä ruokia sairastuvat alle nelikymppisinä vakavasti, jopa niin etteivät tule toimeen ilman ulkopuolista apua. On aikuisia jotka ei syö hedelmiä eikä marjoja ja keitoista onkivat pois muut kasvikset paitsi perunat. No ei ollut varmaan uutinen monelle.

Kas kas, 40 tulee mittariin parin viikon päästä tällaisella supernirsolla kaiken vihreän karsastajalla, eikä ole mitään sairauksia. Kohta tulee varmaan rytinällä. Tai sitten puhut vähän liioitellen.

Vierailija
102/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvaimmaisia halveksivat ovat Tyhmin ihmisryhmä jota tiedän.

Heillä ei riitä Ymmärrys siihen, että ihminen voi syntyä Jumalan luomana vammaisena tai vammautua myöskin elämänsä varrella esim.kolarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanan "värähtely" käyttö -> new age hörhöys 

Vierailija
104/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painavemmat naiset syövät aina todella vähän kouluruokailussa. Ehkä sama pätee työpaikkaruokailuunkin?

Hoikat syövät normaalin annoksen.

Eivät kehtaa muiden nähden syödä ja mättävät sitten illalla kotona sohvalla herkkuja. Eihän se paino muuten pysyisi yllä.

Vierailija
105/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono värisilmä ja vimma tehdä käsitöitä.

Vierailija
106/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa opiskelevilla miehillä on usein naismaisempi, pehmeämmän oloinen naama ja hintelämpi ruumiinrakenne, amiksessa opiskelevilla miehillä miehisempi, karkeampi naama ja rotevampi ruumiinrakenne. En tiedä aiheuttaako esimerkiksi pieni testosteronin määrä sen että sekä näismaisempi että todennäköisemmin hakeutuu yliopistoon.

Vierailija
107/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä todella monella lastentarhanopettajalla on silmälasit.

Vierailija
108/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvaimmaisia halveksivat ovat Tyhmin ihmisryhmä jota tiedän.

Heillä ei riitä Ymmärrys siihen, että ihminen voi syntyä Jumalan luomana vammaisena tai vammautua myöskin elämänsä varrella esim.kolarissa.

Jumala ei luo ketään, vaan ihmiset syntyvät sukupuolisen lisääntymisen seurauksena, kuten muutkin nisäkkäät.

Joskus lisääntymisprosessissa tapahtuu virhe, jolloin syntyy vammainen ihminen. Vammaiset eivät siis ole mitään omaa lajiansa, vaan heistä oli tarkoitus tulla samanlaisia kuin muistakin.

Vierailija
109/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä huonompi itseluottamus naisella, sitä enemmän katselee toisia naisia arvostellen ja etsii niistä vikoja. Pitää kaikkia muita naisia kilpailijoinaan.

Näinhän tämä on, muttei ole minusta outoa: huono itsetunto, kateus, ja muiden väheksyminen on yhteydessä toisiinsa

Vierailija
110/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostus Japania kohtaan ja normista poikkeava seksuaali-/sukupuoli-identiteetti.

Vierailija
111/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt sitten sellaisia hauskoja arkipäivän havaintoja eikä mitään vääntöä siitä, onko asiasta tutkimusnäyttöä ja "ei päde ainakaan minun kohdallani".

Tunnen paljon miespuolisia luonnontieteellisen ja teknisen alan ihmisiä. Matemaatikkoja, tietojenkäsittelytieteilijöitä, fyysikkoja, diplomi-insinöörejä... Huomattavan moni heistä harrastaa maantie- tai maastopyöräilyä ja on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Missään muussa tuntemassani "ihmisryhmässä" pyöräily ei ole kovinkaan suosittu harrastus, saati intohimon kohde. Väitän siis, että pyöräilyharrastus korreloi luonnontieteiden ja tekniikan alan akateemisuuden kanssa.

Aika vähän opiskelu- tai työkavereissani on pyöräilijöitä, mutta itse kyllä sellainen olen ja olen ollut jo 30 vuotta.

t.insinööri

Vierailija
112/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä harvempi koko (muualta tänne kärrätystä) suvusta koskaan ollut töissä, sitä kalliimmat hyödykkeet jne . käytössä

Tämä no hämmentänyt itseänikin. Naurattaa, kun 5 000 €/kk tienaavana tohtorina sekä vaatteeni että kännykkäni ovat tyypillisesti huonommat kuin vastapäisellä matulla, jolta niin tulot kuin koulutus puuttuvat, joukkoliikennevälineessä. Kaksi asiaa joita arvelen syiksi:

- Monissa kulttuureissa on tärkeää näyttää varallisuuttaan ja Pohjoismaissa ei. Siksi vähät rahat käytetään vaatteisiin. Kyllähän sosiaalituellakin voi ostaa kalliit vaatteet, jos tinkii muusta.

- Olen itse ostanut Androidini lueskeltuani netistä eri puhelimista. Lopullisesti taisin tehdä päätökseni Murossa olevan keskustelun perusteella. Mamuilta puuttuu tekninen tietous ja kyky hakea tietoa, ja siksi vaan ostetaan se uusin iPhone.

Vierailija
113/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä näkyy korrelaatio jalkapöydän murtumien ja pikkujouluajan välillä. Murtumat siis yleisemmin miehillä.

Vierailija
114/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksessä näkyy korrelaatio jalkapöydän murtumien ja pikkujouluajan välillä. Murtumat siis yleisemmin miehillä.

Mitä outoa tässä on, otsikkoon viitaten? ;)

Vierailija
115/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä harvempi koko (muualta tänne kärrätystä) suvusta koskaan ollut töissä, sitä kalliimmat hyödykkeet jne . käytössä

Tämä no hämmentänyt itseänikin. Naurattaa, kun 5 000 €/kk tienaavana tohtorina sekä vaatteeni että kännykkäni ovat tyypillisesti huonommat kuin vastapäisellä matulla, jolta niin tulot kuin koulutus puuttuvat, joukkoliikennevälineessä. Kaksi asiaa joita arvelen syiksi:

- Monissa kulttuureissa on tärkeää näyttää varallisuuttaan ja Pohjoismaissa ei. Siksi vähät rahat käytetään vaatteisiin. Kyllähän sosiaalituellakin voi ostaa kalliit vaatteet, jos tinkii muusta.

- Olen itse ostanut Androidini lueskeltuani netistä eri puhelimista. Lopullisesti taisin tehdä päätökseni Murossa olevan keskustelun perusteella. Mamuilta puuttuu tekninen tietous ja kyky hakea tietoa, ja siksi vaan ostetaan se uusin iPhone.

Yeah right! Netissä tosiaan jokainen voi leikkiä tohtoria. Kielellinen ilmaisusi on kuitenkin suoraan amiksen takapihalta, vain vitun hokeminen puuttuu siitä.

Vierailija
116/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena äidiksi tuleminen ja maalaisromanttinen sisustus.

Kaikilla tutuilla jotka saivat ensimmäisen lapsensa 17-20 tuntuu olevan aivan sama sistustyyli. Seinällä on se "Live, Laugh, Love" kyltti, jossain on puiset HOME kirjaimet, kaikki on valkoista, terassilla on sellainen kaapelikela valkoiseksi maalattuna. 

Vierailija
117/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tää ei loukkaa ketään, mutta nuorten naisten mielenterveysongelmat ja seksuaalivähemmistöön kuuluminen. Olen itse ollut hoidossa suljetulla osastolla ja muutenkin tekemisissä mt-ongelmaisten kanssa ja valtaosa on olleet muita kuin heteroita. Lisäksi näillä henkilöillä on usein shokkiväriä hiuksissa ja lävistyksiä kasvoissa. Tämä ei tosiaankaan ole mikään homous on sairaus -juttu vaan oma havainto.

Vierailija
118/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostus Japania kohtaan ja normista poikkeava seksuaali-/sukupuoli-identiteetti.

So true. Tosin ei ole outoa, jos tuntee japanilaista kulttuuria :)

Vierailija
119/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tapaamani reumaatikot ovat ilkeitä ja veemäisiä ihmisiä. Olen ihan varma, että joskus tulevaisuudessa tiedemiehet todistavat pitkäaikaisten pahojen ajatusten synnyttävän elimistöön tulehduksen josta kehittyy reuma.

Vierailija
120/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso muna ja kusinen pää