Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä vähän oudot asiat tuntuvat korreloivan keskenään?

Vierailija
22.09.2016 |

Ja nyt sitten sellaisia hauskoja arkipäivän havaintoja eikä mitään vääntöä siitä, onko asiasta tutkimusnäyttöä ja "ei päde ainakaan minun kohdallani".

Tunnen paljon miespuolisia luonnontieteellisen ja teknisen alan ihmisiä. Matemaatikkoja, tietojenkäsittelytieteilijöitä, fyysikkoja, diplomi-insinöörejä... Huomattavan moni heistä harrastaa maantie- tai maastopyöräilyä ja on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Missään muussa tuntemassani "ihmisryhmässä" pyöräily ei ole kovinkaan suosittu harrastus, saati intohimon kohde. Väitän siis, että pyöräilyharrastus korreloi luonnontieteiden ja tekniikan alan akateemisuuden kanssa.

Kommentit (395)

Vierailija
81/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuus ja tyhmyys.

Luovuus ja älykkyys kulkevat yleensä käsi kädessä, näin olen itse huomannut, eivät toki ole yksi ja sama asia mutta yleensä löytyvät samasta ihmisestä.

Vierailija
82/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos pyöräilyn harrastajat ovat olleet aina niin vittumaista porukkaa.

T: Humanisti juoksulenkiltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että pahimmilla rötteloitsijöillä ja kiusaajilla (yläasteen pojilla) on monilla sellaiset apinamaiset kasvot. Vähänkuin Robbie Williamsilla (se laulaja). Vaikka heillä ei tietääkseni olekaan mitään oikeaa kehitysvammaa tms. johon ne kasvonpiirteet liittyisi.

Vierailija
84/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erään kauppaketjun paistopisteellä töissä. Olen huomannut sen,että jos laarissa on jotain tuotetta vähän jäljellä, asiakkaille tulee ikään kuin kiire saada ne viimeiset sieltä. Tätä on vähän hankala selittää. Tiedän kyllä suosituimmat tuotteet, ja joskus on kyse niistä, joskus taas niistä vähemmän suosituista. Onkohan taustalla jonkinlainen ajatus siitä, että "noiden täytyy olla hyviä kun niitä on niin vähän jäljellä" tms.

Lyhyesti: mitä vähemmän tuotetta jäljellä, sitä varmemmin asiakkaat sitä haluavat.

Tässä voi olla perää. Yksi ystävä nimittäin antoi vinkin, miten toimia jos ei Alkossa viinihyllyllä osaa päättää mitä sitä ostaisi. Ottaa pullon sitä viiniä, jonka hyllypaikka alkaa näyttää jo melko tyhjältä: on kuulemma merkki siitä, että viini on hyvää ja siksi suosittua. Näin toimiessaan ei ole ikinä kuulemma joutunut pettymään ostamaansa viiniin :D 

Vierailija
85/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein jo yläaste-/lukioikäisenä sellaisen huomion, että monesti pianoa soittavat pojat ovat myös keskimääräistä parempia matikassa, elleivät jopa erittäin lahjakkaita.

Usein myös näillä matikassa hyvillä pianonsoittajapojilla on miespuolisiksi varsin kaunis käsiala. 

Joskus nämä kolme ominaisuutta ilmenivät samassa ihmisissä, joskus näistä vain jotkin kaksi yhtäaikaa. 

Oletteko muut huomanneet tätä samaa? 

Mä olen huomannut saman pojissa kouluaikanani, mutta oman kokemuksen perusteella tytöissä asia on täysin päinvastainen. Tunnen monta lukiolaista pianonsoittajatyttöä omani mukaanlukien, jotka ovat lähes poikkeuksetta enemmän tai vähemmän huonoja matikassa. Kukaan ei ole pitkässä matikassa.

Vierailija
86/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isommassa asemassa työelämässä, sitä hajamielisempi ja organisointikyvyttömämpi. Onneksi on assarit.

Vierailija
87/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alhainen äo

ei suvaitse kuin omia suvaitsevaisia mielipiteitä

esim rasmus ryhmä 

Vierailija
88/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikillisesti lahjakkaat ovat usein myös hyviä piirtämään.

Vierailija
89/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein jo yläaste-/lukioikäisenä sellaisen huomion, että monesti pianoa soittavat pojat ovat myös keskimääräistä parempia matikassa, elleivät jopa erittäin lahjakkaita.

Usein myös näillä matikassa hyvillä pianonsoittajapojilla on miespuolisiksi varsin kaunis käsiala. 

Joskus nämä kolme ominaisuutta ilmenivät samassa ihmisissä, joskus näistä vain jotkin kaksi yhtäaikaa. 

Oletteko muut huomanneet tätä samaa? 

Mä olen huomannut saman pojissa kouluaikanani, mutta oman kokemuksen perusteella tytöissä asia on täysin päinvastainen. Tunnen monta lukiolaista pianonsoittajatyttöä omani mukaanlukien, jotka ovat lähes poikkeuksetta enemmän tai vähemmän huonoja matikassa. Kukaan ei ole pitkässä matikassa.

Totta :D Mutta viulisti/sellistitytöt pärjäävät matikassa. T. Pianistinainen

Vierailija
90/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikorkeassa on fiksut ihmiset jotka opiskelee mitä haluaa

yliopistossa on kunnianhimoiset ihmiset jotka pätee joka asiassa

Vierailija
91/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuus ja tyhmyys.

Luovuus ja älykkyys kulkevat yleensä käsi kädessä, näin olen itse huomannut, eivät toki ole yksi ja sama asia mutta yleensä löytyvät samasta ihmisestä.

Lasken itseni aika tyhmäksi ja olen luovan alan ammattilainen. Teen freelance-keikkoja ulkomaille ja tienaan ihan kivasti.

Mielestäni älykkyys on nimenomaan matemaattista käsityskykyä. Lukiossa minulla oli lyhyen matikan keskiarvo 5 ja en kirjoittanut matikkaa, koska tiesin, etten voisi päästä sitä läpi. Enkä ole kyllä mikään poikkeuksellisen tyhmä taiteilija, vaan ihan tyypillisen tyhmä.

Vierailija
92/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiyteen hurahtaneet,kiintymysvanhemmuutta kannattavat,kestovaippailijat=Koti kuin pommin jäjiltä,jä äiti pitkäaikaistyötön.

- Ja lapset onnellisia ja tasapainoisia?

Vierailija
93/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä jos on huono/sottaisempi käsiala kuin "keskivertotytöllä", on usein niitä oikeasti älykkäämpiä (näkyy vasta lukio/yliopistotasolla nämä erot hyvin pärjäävien, sekä oikeasti älykkäiden välillä)

Vierailija
94/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tapaamillani todella intohimoisilla eläinihmisillä on aika huonot sosiaaliset taidot. Eivät tule kovin hyvin toimeen muiden ihmisten kanssa ja suhtautuminen toisiin ihmisiin on kyyninen tai jopa vihamielinen. Varmaan juuri siksi viihtyvät mieluummin eläinten kanssa.

Vierailija
95/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat naiset ja vihamielinen/epäluuloinen asenne kanssaihmisiä kohtaan. Lihavilla miehillä ei ilmene samaa, mutta naisilla tämä on hämmästyttävän yleistä. Johtuneekohan se siitä, että naisille oma ulkonäkö on monesti hyvin keskeinen ja tärkeä asia joten samantien ollaan ikään kuin puolustusasemissa mikäli keskustellaan normaalipainoisen/hoikan (vieraan ihmisen) kanssa. Tulee sellainen alemmuudentunne? Ja sitten tekee mieli olla tyly ja ilkeä toiselle.

Ehkä ne lihavat naiset vaan kuulevat niin paljon vittuilua muilta ihmisiltä, että se tekee epäluuloiseksi ja vihamieliseksi.

Sellaisen olen huomannut, että mitä kauniimpi nainen on, sitä ystävällisempiä ja avuliaampia miehet hanta kohtaan ovat.

Vierailija
96/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla todella intohimoisilla eläinihmisillä on vähän kehnot sosiaaliset taidot.

Vierailija
97/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiyteen hurahtaneet,kiintymysvanhemmuutta kannattavat,kestovaippailijat=Koti kuin pommin jäjiltä,jä äiti pitkäaikaistyötön.

- Ja lapset onnellisia ja tasapainoisia?

Työttömän lapsista tulee todennäköisesti työttömiä.

Vierailija
98/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon nousu ja aamu korreloi vahvasti yhteen

Vierailija
99/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaasta tykkäävät ja sitä paljon syövöt saavat poikalapsia.

Oma havaintoni on että määrätietoisemmat ja itsevarmemmat naiset saavat enemmän poikalapsia.

Vierailija
100/395 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaatehulluus ja äidin ylipaino

Ai nyt hymyilyttää. On käynyt myös itsellä mielessä vaikka kuulunkin itse ns. joukkoon. Kiva se on vaatettaa lasta nätistä kun itseään ei voi. Varsinkin joskus on tullut puettua lapsi vaatteisiin jotka olisivat siis tosi cool myös itseni päällä aikuisten koossa (jos siis olisin 20kg laihempi)