Mitkä vähän oudot asiat tuntuvat korreloivan keskenään?
Ja nyt sitten sellaisia hauskoja arkipäivän havaintoja eikä mitään vääntöä siitä, onko asiasta tutkimusnäyttöä ja "ei päde ainakaan minun kohdallani".
Tunnen paljon miespuolisia luonnontieteellisen ja teknisen alan ihmisiä. Matemaatikkoja, tietojenkäsittelytieteilijöitä, fyysikkoja, diplomi-insinöörejä... Huomattavan moni heistä harrastaa maantie- tai maastopyöräilyä ja on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Missään muussa tuntemassani "ihmisryhmässä" pyöräily ei ole kovinkaan suosittu harrastus, saati intohimon kohde. Väitän siis, että pyöräilyharrastus korreloi luonnontieteiden ja tekniikan alan akateemisuuden kanssa.
Kommentit (395)
Tuohan on ihan tilastollinen fakta, että musikaalisuus ja matemaattisuus korreloi keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Tein jo yläaste-/lukioikäisenä sellaisen huomion, että monesti pianoa soittavat pojat ovat myös keskimääräistä parempia matikassa, elleivät jopa erittäin lahjakkaita.
Usein myös näillä matikassa hyvillä pianonsoittajapojilla on miespuolisiksi varsin kaunis käsiala.
Joskus nämä kolme ominaisuutta ilmenivät samassa ihmisissä, joskus näistä vain jotkin kaksi yhtäaikaa.
Oletteko muut huomanneet tätä samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painavemmat naiset syövät aina todella vähän kouluruokailussa. Ehkä sama pätee työpaikkaruokailuunkin?
Hoikat syövät normaalin annoksen.Tää on totta! 20 vuotta olen ollut opettajana ja olen huomannut tuon. Erityisesti tytöillä on niin, että pulskat eivät syö juuri mitään kouluruokailussa, nirsoilevat kaikesta. Kotona varmaan sitten vetävät nälissään kaikenmaailman herkut, koska ovat niin pulskia.
kai siinä on myös se ettei jaksa kuunnella miten possu kauhoo ruokaa naamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissäni ja työpaikallani: maantiepyöräily, juoksu ja suunnitus ovat uraohjusten harrastuksia. Duunarit käyvät salilla. Tietysti osa harrastaa kumpaakin, osa ei mitään ja poikkeuksia löytyy, mutta näin pääpiirteissään.
Sama havainto. Lisäksi naisten osalta vaikuttaa siltä, että fitness-kisailu tai siitä haaveilu on enimmäkseen duunariporukan juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tein jo yläaste-/lukioikäisenä sellaisen huomion, että monesti pianoa soittavat pojat ovat myös keskimääräistä parempia matikassa, elleivät jopa erittäin lahjakkaita.
Usein myös näillä matikassa hyvillä pianonsoittajapojilla on miespuolisiksi varsin kaunis käsiala.
Joskus nämä kolme ominaisuutta ilmenivät samassa ihmisissä, joskus näistä vain jotkin kaksi yhtäaikaa.
Mieheni on ammattipianisti ja ihan onneton matikassa. Muutoin muusikot monesti ovat hyviä loogisessa ajattelussa, mitä matematiikassa tarvitaan. Itse ällän kirjoitin siitä ja siis myös olen muusikko.
Vierailija kirjoitti:
Alhainen älykkyysosamäärä ja käsittämätön viha homoseksuaaleja ja ihmisiä kohtaan, jotka kuuluvat muuhun etniseen ryhmään.
Mielestäni ko. Ryhmiin korreloi myös vaikea lapsuus ja/ tai rankka koulukiusaaminen. Mikä on outoa, jotenkin ajattelen että itse syrjintää ja kaltoinkohtelua kokeneilta luulisi löytyvän sitä empatiaa muit kohtaan jos keltä. Tosin älykkyysosamäärä saattaa selittää.
Koiranomistajilla on usein tuuheat (pitkät) hiukset, usein myös ponnarilla. Heppahullut ovat hoikkia ja pitkähiuksisia.
Vierailija kirjoitti:
Suklaasta tykkäävät ja sitä paljon syövöt saavat poikalapsia.
olen suklaariippuvainen ja mulla on 4 poikaa :-)
Mitä harvempi koko (muualta tänne kärrätystä) suvusta koskaan ollut töissä, sitä kalliimmat hyödykkeet jne . käytössä
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset ja vihamielinen/epäluuloinen asenne kanssaihmisiä kohtaan. Lihavilla miehillä ei ilmene samaa, mutta naisilla tämä on hämmästyttävän yleistä. Johtuneekohan se siitä, että naisille oma ulkonäkö on monesti hyvin keskeinen ja tärkeä asia joten samantien ollaan ikään kuin puolustusasemissa mikäli keskustellaan normaalipainoisen/hoikan (vieraan ihmisen) kanssa. Tulee sellainen alemmuudentunne? Ja sitten tekee mieli olla tyly ja ilkeä toiselle.
Syynä saattaa olla outo yhteys ehkä vuosia jatkuneen koulukiusaamisen ja vaikeuksien luottaa muihin ihmisiin välillä. Outoja ja ilkeitä nuo läskit.
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa mutta ei ole mitenkään outoa. Asialla on nimittäin tieteellisti todistettu korrelaatio en linkkaa). Hyvä käsiala on luonnollisesti seurasta pianonsoiton harjaannuttamasta käden hienomotoriikasta.
Vierailija kirjoitti:
Huonotuloisuus ja brändien sekä materian himo
Minä olen aika maskuliininen nainen ja jos randomisti kiinnostun jostain miehestä, hän on usein homo. On käynyt mielessä, että tässä jotain evoluutioon viittaavaa takana.
Olen erään kauppaketjun paistopisteellä töissä. Olen huomannut sen,että jos laarissa on jotain tuotetta vähän jäljellä, asiakkaille tulee ikään kuin kiire saada ne viimeiset sieltä. Tätä on vähän hankala selittää. Tiedän kyllä suosituimmat tuotteet, ja joskus on kyse niistä, joskus taas niistä vähemmän suosituista. Onkohan taustalla jonkinlainen ajatus siitä, että "noiden täytyy olla hyviä kun niitä on niin vähän jäljellä" tms.
Lyhyesti: mitä vähemmän tuotetta jäljellä, sitä varmemmin asiakkaat sitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset ja vihamielinen/epäluuloinen asenne kanssaihmisiä kohtaan. Lihavilla miehillä ei ilmene samaa, mutta naisilla tämä on hämmästyttävän yleistä. Johtuneekohan se siitä, että naisille oma ulkonäkö on monesti hyvin keskeinen ja tärkeä asia joten samantien ollaan ikään kuin puolustusasemissa mikäli keskustellaan normaalipainoisen/hoikan (vieraan ihmisen) kanssa. Tulee sellainen alemmuudentunne? Ja sitten tekee mieli olla tyly ja ilkeä toiselle.
Syynä saattaa olla outo yhteys ehkä vuosia jatkuneen koulukiusaamisen ja vaikeuksien luottaa muihin ihmisiin välillä. Outoja ja ilkeitä nuo läskit.
Ei päde ollenkaan sitäpaitsi, itselläni on tullut painon kanssa ongelmia vasta aikuisiällä, vuosia peruskoulun jälkeen :D Miten painonnousu tekisi ihmisestä ilkeän? Ei niin mitenkään, onhan veemäisiä ihmisiä hoikissakin mutta heidän ilkeyteensä ei niin kiinnitetä huomiota kuin lihavien, he saavat helpommin anteeksi huonon käytöksen kun taas ylipainoisen ihmisen paino nostetaan aina esille.
Puutteellinen empatiakyky ja esimiesasema.