Mitkä vähän oudot asiat tuntuvat korreloivan keskenään?
Ja nyt sitten sellaisia hauskoja arkipäivän havaintoja eikä mitään vääntöä siitä, onko asiasta tutkimusnäyttöä ja "ei päde ainakaan minun kohdallani".
Tunnen paljon miespuolisia luonnontieteellisen ja teknisen alan ihmisiä. Matemaatikkoja, tietojenkäsittelytieteilijöitä, fyysikkoja, diplomi-insinöörejä... Huomattavan moni heistä harrastaa maantie- tai maastopyöräilyä ja on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Missään muussa tuntemassani "ihmisryhmässä" pyöräily ei ole kovinkaan suosittu harrastus, saati intohimon kohde. Väitän siis, että pyöräilyharrastus korreloi luonnontieteiden ja tekniikan alan akateemisuuden kanssa.
Kommentit (395)
Korrelaatio kuvaa muuttujien välistä yhteyttä, mutta se ei kerro syy-ja seuraussuhdetta, joten kuten tuolla aikaisemmin joku kuvasi jäätelön kulutus korreloi hukkumisten määrän kanssa.
Mä en saisi varmaan sanoa tätä, koska itsekin olen humanisti, mutta nyt olen pari syksyä ollut opintoja aloitelleiden kanssa tekemisissä ja täytyy todeta: se kuka työpaikalla ei jaksa, ei jousta, on laiska ja perustelee sen omilla oikeuksillaan (eli itsekkyydellä) on humanisti.
Mitä täydellisempi vartalo, sitä enemmän löytää siitä epäkohtia.
Sinnkumiehet ostoksilla ja aina pienen pohtimisen jälkeen valitsee:
- sen keltaisen vessapaperipaketin
-tuplapatukan
-yhden sipulin
Outoa!
Selfieiden pommitus someen yhtä kuin huono itsetunto
Äitiyteen hurahtaneet,kiintymysvanhemmuutta kannattavat,kestovaippailijat=Koti kuin pommin jäjiltä,jä äiti pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Mä en saisi varmaan sanoa tätä, koska itsekin olen humanisti, mutta nyt olen pari syksyä ollut opintoja aloitelleiden kanssa tekemisissä ja täytyy todeta: se kuka työpaikalla ei jaksa, ei jousta, on laiska ja perustelee sen omilla oikeuksillaan (eli itsekkyydellä) on humanisti.
Mun on nyt pakko kysyä: miten opintoja aloittelevista näkee työpaikalla käyttäytymisen?
Larppaaminen ja ei-niin-viehättävä ulkonäkö
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset ja vihamielinen/epäluuloinen asenne kanssaihmisiä kohtaan. Lihavilla miehillä ei ilmene samaa, mutta naisilla tämä on hämmästyttävän yleistä. Johtuneekohan se siitä, että naisille oma ulkonäkö on monesti hyvin keskeinen ja tärkeä asia joten samantien ollaan ikään kuin puolustusasemissa mikäli keskustellaan normaalipainoisen/hoikan (vieraan ihmisen) kanssa. Tulee sellainen alemmuudentunne? Ja sitten tekee mieli olla tyly ja ilkeä toiselle.
Itse olen havainnut ihan päinvastaista, ylipainoiset ihmiset kulkevat yleensä hartiat lysyssä ja silminnähden itseään häpeillen missä tahansa liikkuvatkin, koska ovat tottuneet ihmisten halveksuviin katseisiin ja ilkeisiin kommentteihin heidän painostaan. Heillä on muiden seurassa vaikea olla koska he joutuvat arvostelun kohteeksi jatkuvasti muiden ihmisten toimesta, se on yleensä niin että hoikat ja normaalipainoiset ylenkatsovat ylipainoisia ihmisiä ja lihavat ihmiset ikäänkuin joutuvat pyytelemään anteeksi omaa olemassa oloaan muiden ei-lihavien ihmisten seurassa.
Alhainen älykkyysosamäärä ja käsittämätön viha homoseksuaaleja ja ihmisiä kohtaan, jotka kuuluvat muuhun etniseen ryhmään.
Ne joita ei kotona opetettu syömään tai edes maistamaan terveellisiä ruokia sairastuvat alle nelikymppisinä vakavasti, jopa niin etteivät tule toimeen ilman ulkopuolista apua. On aikuisia jotka ei syö hedelmiä eikä marjoja ja keitoista onkivat pois muut kasvikset paitsi perunat. No ei ollut varmaan uutinen monelle.
Vähän naiselliset, taiteilijasieluiset miehet saa tyttölapsia
Vierailija kirjoitti:
Lihavat naiset ja vihamielinen/epäluuloinen asenne kanssaihmisiä kohtaan. Lihavilla miehillä ei ilmene samaa, mutta naisilla tämä on hämmästyttävän yleistä. Johtuneekohan se siitä, että naisille oma ulkonäkö on monesti hyvin keskeinen ja tärkeä asia joten samantien ollaan ikään kuin puolustusasemissa mikäli keskustellaan normaalipainoisen/hoikan (vieraan ihmisen) kanssa. Tulee sellainen alemmuudentunne? Ja sitten tekee mieli olla tyly ja ilkeä toiselle.
Ennemmin naisten ulkonäkö on (historiallisesti ja edelleen) koettu naisen "arvon" mittariksi, jolloin pulskempi kokee helposti arvottomuudentunnetta ihan yleisesti. Erityisesti jos nainen on lihonut aikuisiällä ja tietää ns. molemmat maailmat. Voi olla myös, että on tottunut saamaan halveksuntaa osakseen, jolloin on luonnollisesti epäluuloinen uusia tuttavuuksia kohtaan jotka näyttävät/muuten vaikuttavat samalta kuin halveksijat.
Painavemmat naiset syövät aina todella vähän kouluruokailussa. Ehkä sama pätee työpaikkaruokailuunkin?
Hoikat syövät normaalin annoksen.
Homomiehet puhuvat paljon reippaampaan tahtiin ja ilmeikkäämmin kuin heteromiehet.
Avioeron ajattelu ja kuukautisten alkaminen, aina ennen menkkoja olen masis ja mies ärsyttää aivan valtavasti. Peitän kyllä tunteeni kun tiedän että johtuu vain menkoista. Minulla siis ihana mies ja ollaan oltu yhdessä yli kymmenen vuotta.
Tein jo yläaste-/lukioikäisenä sellaisen huomion, että monesti pianoa soittavat pojat ovat myös keskimääräistä parempia matikassa, elleivät jopa erittäin lahjakkaita.
Usein myös näillä matikassa hyvillä pianonsoittajapojilla on miespuolisiksi varsin kaunis käsiala.
Joskus nämä kolme ominaisuutta ilmenivät samassa ihmisissä, joskus näistä vain jotkin kaksi yhtäaikaa.
Oletteko muut huomanneet tätä samaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä huonompi itseluottamus naisella, sitä enemmän katselee toisia naisia arvostellen ja etsii niistä vikoja. Pitää kaikkia muita naisia kilpailijoinaan.
Tämä on totta, ja yleensä nainen, jolla on huono itseluottamus, on keskimääräistä kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Painavemmat naiset syövät aina todella vähän kouluruokailussa. Ehkä sama pätee työpaikkaruokailuunkin?
Hoikat syövät normaalin annoksen.
Tää on totta! 20 vuotta olen ollut opettajana ja olen huomannut tuon. Erityisesti tytöillä on niin, että pulskat eivät syö juuri mitään kouluruokailussa, nirsoilevat kaikesta. Kotona varmaan sitten vetävät nälissään kaikenmaailman herkut, koska ovat niin pulskia.
ylipaino,nainen, pieni koira sekä tykkääminen näistä hassunhauskoista tuubi,putous,yms