Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##Ensikot VKO 10##

06.03.2006 |

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suippo kyseli lahjoitettavista tavaroista.

Kääntäen voi omasta puolestani vastata. Olen aina ollut kova tyttö shoppailemaan vaatteita ja kenkiä. Lahjoitan myös usein vanhola vaatteita ystäville jotka eivät itse halua/voi satsata yhtä paljon. Minusta on tosi kivaa antaa pois itselleni käyttämättömiä tavaroita kun tietää että niistä on jollekulle iloa.Varsinkin jos itseltä on jäänyt laihtumisen tai lihomisen tuloksena joku sika kallis design puku käyttämättömäksi.Onneksi joku saa nauttia siitä.

Enkä todella toivo että jollekin jää kiitollisuudenvelka fiilistä Jos lahjoitaa ei saa ajatella että vastaanottaja on jotain velkaa. Se on silloin kauppa eikä lahjoitus ja siinä myyjä saa/pitää määrittää tavaran hinta jonka ostaja sitten maksaa tai hylkää.

Vierailija
62/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Monethan on vain iloisia, kun toisillekin kelpaa se, mitä ovat itse pitäneet hyvänä omalle lapselleen. Ja voittehan aina sanoa, että jos lahjoittajalla on itsellään myöhemmin tarvetta tavaroille, niin annatte sitten ne takaisin. Niin ei tunnu niin suurelta se saaminen.

Itse ajattelen jo nyt, että olisi ihana, jos paras ystäväni saisi joskus lapsen, ja voisin sitten antaa heille kaikkia meidän lapselle pieneksi jääviä tavaroita...

Torstain jatkoa!

t. Picapica ja Peukaloinen 17+1, joka on saanut myös jo säkillisen serkkunsa vanhoja vaatteita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain veljeni perheeltä turvakaukalon ja vaunut. Heille maksoin 150e, koska tiedämme, että heilläkään liikaa ole rahaa. Juuri otettu omakotitalovelka ja kaksi pientä lasta. Toisaalta, saimme mieheni veljen perheeltä myös kaikennäköistä pientä, mutta heille emme ole korvanneet tavaroita mitenkään erityisemmin, koska heillä on kaikkea aivan tarpeeksi. Jotain pientä ajattelin heille ostaa, ehkä viinipullon tms.

Eilen oli synnärille tutustuminen. Ihan mukava keikka tai ainakin tuntuu, että synnyttämään on kiva mennä. Jäi lämpöinen fiilis. Toivottavasti on samainen fiilis kun sieltä aikanamme kotiudumme. Päivittäin sitä jo odottaa, että tulisikohan jotain merkkiä synnytyksen käynnistymisestä, vaikka tiedänkin, että Kepa saisi vielä ainakin viikon pysytellä masussa.

Aivan sairaan väsynyt olen kokoajan, eikä minkäänlaista aivotoimintaa vaativaa saa tehtyä. Vähän jänskättää muutamat tentit ja raportit...

Hauskaa torstain iltapäivää. Pitäs lähteä tekemään jättiostokset ku lauantaina tulee vierahia.

Piia ja Kepa rv35+1

Vierailija
64/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo kirjottaa vaikka mitä ja sit tää h#*%tikone jumi..kyllä ottaa päähän.

Mii, istukan paikka selviää rakenneultrassa viikon 20 paikkeilla. Ei näkyny meilläkään np-ultrassa, mut en sit tiedä miten asiaan vaikutti se että mulla se on takaseinämässä? Sen ansiosta on liikkeet tuntunu jo viikolta 15=) Jännä, sitä kerrotaan miltä liikkeet tuntuu ja samaan hengenvetoon lisätään ettei ensisynnyttäjä tunne niitä niin aikaisin kun ei tiedä miltä pitäis tuntua..oonko mä ainoa jonka mielestä tuossa on pieni ristiriita?!

Suippo, ota vastaan vaan mitä annetaan, voithan kysäistä haluavatko he jotain korvausta tavaroista. Jos ei rahaa niin jotain muuta? Meille on miehen sisko ja vanhemmat ostaneet tosi paljon kaikkea kallista mikä on hävettänyt mua suunnattomasti, mutta auttaahan se meitä tiukassa tilanteessa ja anoppi on sanonut että he auttavat mielellään, onhan tässä ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä=) Ja vaikkei olisikaan, se on heille jotenkin itsestäänselvyys. Ja ollaan sovittu että saadaan maksaa pikkuhiljaa takaisin kalleimpia, esim vaunuja jos halutaan, mikä helpottaa mun olotilaa suuresti=)

Seksistä; meillä on mennyt koko raskauden ajan yhtä lujaa kuin ennenkin, oon oikeestaan yllättynyt siitä ettei masu oo edes tiellä. Mitään kauhean akrobaattista ei tietenkään voi tehdä=) Mies suhtautuu onneksi niin luontevasti kaikkeen. Mut suosittelen hommaamaan jotain lelua tms piristystä, josta MOLEMMAT nauttivat. Samalla hyvä muistutus siitä että sitä on edelleen Nainen, ei pelkästään tuleva äiti. Kun meidän kenenkään kohdalla tuskin on kyse neitseellisestä sikiämisestä...

Käytiin muuten eilen tutustumassa synnäriin ja täytyy sanoa että neuvolalääkäri ja terkka olivat kaukaa viisaita; mulle iski niin järkyttävä pelko että olin vähällä alkaa oksentamaan samantien..siellä näytettiin synnytysvideo joka ei ollut niin siisti versio kuin neuvolassa näkemäni. Ok, oon tiennyt että se on varmasti rankan näköistä kun iso möykky pusketaan pienestä reiästä, mutta en ois halunnu sitä nähdä niin aitiopaikalta kuvattuna!! Sitten olikin niin kova paniikki päällä ettei niitä tiloja oikein tajunnut edes katsella...oon tässä jutellut vauville ja nauttinut nyt kahta enemmän siitä että hän on vielä masussa, mutta on jotenkin NIIN sekava olo silti! Tavallaan haluais vauvan kuitenkin rantautuvan ennen kuin on niin jätti ettei mahdu mitenkään (oon koko ajan vähän muutenkin pelännyt isoa vauvaa) ja sit toisaalta, viimeinen tilaisuus ottaa kaikki irti raskaudesta.

Illalla sitten vielä suppaili tosi kipeästi, miehen kanssa naureskeltiin että ne 3 ässää tais olla yhdelle päivälle vähän liikaa mutta pääni sisällä itkin miten ne " oikeat" supistuskivut kestää kun nämäkin oli niin kipeitä! Mutta edelleen, se on otettava vastaan mitä tulee ja saan olla kiitollinen siitä että tää raskaus on sujunut näinkin hyvin. Synnytyspelkoa pahempaa ois varmasti 9 kk huoli vauvan selviämisestä tms...

Tulipa sitten kirjailtua tämäkin novelli uusiksi..! Pyykit on oottaneet koneessa valmiina jo jonkun aikaa=D Samoin nuo vauvan lakanakankaat edelleen kaipaa ompelijaansa. Saapahan näitäkin tehtyä kun mies on iltavuorossa, vaikka onkin mulle pitkä päivä yksin=/

Eipä haittaa niin paljon vaikka jumii tähänkin välillä=)

Kuinka moni teistä muuten tekee itse vauvalle vaatteita/lakanoita tms?

-Ankka &36+5-

Vierailija
65/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Kylläpä täällä on pino kasvanut! Pitäisikiöhän alkaa nuita päivän-kahden pinoja miettiä, jos näin ahkeria olemme? Tai mikäs tässä pitkässäkään oikeastaan ois vikana...

Onpas ollut mahtava päivä! Meillä oli koulun hiihtokisat ja mikäs oli tuolla paisteessa lähettää nauravia lapsia matkaan ja kannustaa hyviin suorituksiin. Aurinko lämmitti ja kaikilla oli hyvä mieli. Sieltä sitten kiiruhdin parturiin, missä sain taas uuden, kirkkaamman värin hiuksiin. Nyt voisikin sitten ottaa pienet hyväntuuliset tirsat... ;o)

Ykkösope: mulla on ollut oikeastaan tähän viikkoon saakka hyvin samanlainen tunne kuin sulla eli ei ole tuntunut miltään noita arkoja rintoja ja väsymystä lukuunottamatta. Nyt on sitten tilanne toinen ja vaikkei ihan oksulle saakka ole tarvinnutkaan kiirehtää, niin kuvottava olo on jo melkein koko ajan. Eilen olin oppilaitten kanssa luistelemassa ja leikin hippaa heidän kanssaan niin siellä piti oikein leikki lopettaa, ettei tarttenut lähteä laitaa halaamaan...

Miehen lahjoista on ollut päänvaivaa mullekin. Usein on tullut ostettua vaatteita, leffoja tai nyt viimeks oon kerännyt Viivi ja Wagner sarjakuvakirjoja. Mies itse sanoi joku päivä, että jos lahjan osto ahdistaa, niin hyvää viskiä hän mielellään ottaa pullon lahjaksi silloin tällöin. Pistän sen kyllä korvan taa.

Mä jo aloin myös ehdotella miehelle noitten kaukaloitten ja vaunujen oston suunnittelua. Ensin hän oli sitä mieltä, että miks hän, mutta sitten hänellä oli jo selkeä näkemys, että kolmipyöräset vaunut meille, jotta hän pääsee juoksemaan ja minä rullistelemaan sitten vaavin kanssa. Suunniteltu oli siis valmiiksi. =)

Samaan syssyyn puhuttiin miehen kanssa juuri tuosta suipon mainitsemasta akan vaavin " hinnasta" eli mitä kaikkea pitää hankkia. Olimme yhtä mieltä siitä, että jos joku ystävistämme antaa tai lainaa tavaroita, niin mielellämme otamme vastaan. Ja toki maksamme tai korvaamme mielellämme jollain muulla tavalla. Eli kyllä apu kannattaa ottaa vastaan. Ja tosiaan " maksaahan" voi niin monella tavalla: vaikka hoitamalla heidän lapsiaan joskus tai muuta vastaavaa.

Juu ja synnytyksestä ja ultrista on ollut terveisiä. Ultraterveisiä lueskelen innolla, onhan itsellä se edessä ensi viikolla. Synnytyskertomuksenkin luin, mutta itse kyllä kammoan koko ajatusta jo nyt niin paljon, että mieluummin heti ilmoittautuisin sektioon.

Ja kun tuonne osastolle päästiin niin sananen myös siitä seksiasiastakin: meillä on myös näin alkuun kammarin puolella hyvin pitkälti nukuttu. Jos kohta ihan jo siitä syystä, että olen iltaisin niin törkeän väsynyt ja miehellä on pukannut töissä stressiä. Eilen juteltiin aiheesta pitkään ja syvällisesti ja huomasimme myös pientä sanoisinko kyllästymistä vanhoihin kuvioihin. Täällä siis edessä pienen piristysruiskeen etsiminen. No tulevana viikonloppuna lähdemme kaveriporukalla Turkuun ja yövymme hotellissa, niin josko jo ihan maiseman vaihto toisi uutta ideaa myös tolle puolelle.

Ja vielä raha-asioista: meillä on edelleen omat tilit. Asumme minun omistamassa asunnossa, joten minä hoidan sen lainan, mies yhtiövastikkeen. Molemmat huolehtivat omien autojensa kustannuksista ja muut laitamme suunnilleen puoliksi. Kun aikanaan ostamme yhteisen talon, jaamme myös ne kustannukset tasan. Kun mies oli opiskelija, minä maksoin enemmän kuluja ja varmaan kun vauva syntyy ja minä jään kotiin niin mies maksaa enemmän. Molemmilla meillä on suunnilleen saman kokoinen palkka.

Mutta nyt alkaa olla sellainen romaani, että tuskin kukaan jaksaa lukea. Huh!

Aurinkoista mieltä kuitenkin kaikille!!

-amy ja EkaVekara 7+0 (Jihuu!)[/color]

Vierailija
66/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi,

Suippo: Ota ilolla vain vastaan kaikki mitä saat. Tietysti voit kysyä, mitä olet velkaa ja tarjota rahaa, mutta todennäkösesti he tulevat kieltäytymään rahasta. Jos itestä tuntuu siltä, että jotenki pitäs korvata, niin ainahan varmaan lapsenhoitaja illaksi kelpaa tai sit joku viinipullo tai jokin leipomus ois varmasti silti ihan kiva :)

Itellä tilanne se, että ei taho oikein kellään tutulla enää olla vauvalle vaatteita tai muita tavaroita. Ainoastaan velipojalta saadaan muutamia vaatteita (todennäkösesti), kun ovat juuri käyneet pieneksi omalle lapselleen. (serkusten ikäeroksi tulee n. 5kk) Ite en henkilökohtasesti pidä tavaroiden/vaatteiden lainailusta, vaan joko ihan suoraan annetaan tai sitten niistä maksetaan jotain.

WcAnkka kyseli vaatteiden/lakanoiden ompelusta...

Ompelisin kyllä petivaatteita ja ruokalappuja jne ite, mutta kun ei ole ompelukonetta :( Anoppi-kokelas lupasi kyllä maksaa koneen, jos vain jostain löydän käytetyn, hyväkuntoisen ja huolletun koneen, eli nyt vain pitäs jaksaa lähteä katseleen... Vaatteiden ompeluun ei taitoni ihan riitä!

Muuten tänään ei ollut yhtään niin tylsä ja pitkäveteinen päivä kuin eilen. Osaksi johtunee varmaan siitä, että tuo ukko-kulta oli tänään aamuvuorossa (eilen illassa), eli on ollut minun seurana päivällä.

Aamupäivällä käytiin pitkästä aikaa koiran kans kunnon lenkillä ja sit oltiin koiran lempipuuhassa, eli myyräjahdissa :D On ihan sekopäinen, kun pääsee pellolle irti, vaikka lunta on niin, että oikeastaan muuta ei näy ku häntä. Metsästää muka tosissaan myyriä oikein murinan kanssa, vaikka tuskin on ainuttakaan nähny :D Hauskaa kateltavaa.

Sit tein hieman alottelevaa listaa jo tavaroista mitä pitää vielä hommata ennen vauvan tuloa ja mitä kerkeää hommata syntymän jälkeen. Myös lista synnärille otettavista tavaroista tuli tehtyä.

Pertti-Irmeli on ollu yhtä liikkuvalla tuulella ku pari aijempaakin päivää, potkuja satelee. Myös kolotukset ja jomotukset jatkuvat samanlaisina ku eilen, liitoskivut ehkä hieman kasvamassa.

Huomenna ois neuvola ja sit pitäs käydä työpaikalla viemässä sairaslomatodistus. Vois yrittää kans muistaa soittaa Naistenklinikalle, jos sais sovittua tutustumisajan sinnekki.

Nyt kattoon salkkareita ja sit saunaan. Illalla vielä Lost ja sit onki valmista kauraa nukkumaan...

Lisa & Pertti-Irmeli rv 32+2

Vierailija
67/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on meinaa niiiiiiiin törkee päänsärky TAAS.Tää rupee olee jo jokapäivästä....hulluks tulee....kärsiikö kukaa muu ja mikä avuks ku panadolit ei auta?

Ultrakuulumiset:Pikkunappula olikin yli viikon vanhempi,joten LA aikaistu 10.9 ;)Nyt siis kasassa jo 13+4....;)Niskaturvotusta oli 1,2mm ja istukka takaseinässä ja pituutta kaverilla oli 7,54cm.Että tällasta!

Vierailija
68/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oli pikkunen viikon vanhempi... eikö ollutkin kiva, kun meni viikolla rv:t eteenpäin!

Vierailija
69/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan asiat rullaa vauhdilla, auto ja vauva-asiat :) Jännä juttu tosiaan, jos masuvauva oli viikon vanhempi! Mutta mikäs sen parempi, sulla pompsahti lukemat ihan erinäköiseksi kertaheitolla :)

Mullakin on inhottavaa päänsärkyä tosi usein eikä Panadolista oo siihen mitään apua. Ihan tuskaa, mutta kestän mitä vaan pienen myttyseni vuoksi.

Olin tänään ihanalla tanssitunnilla ja ostin sinne 10 kerran kortinkin. Aion käydä tunneilla mahdollisimman pitkään, niin tämä mamma pysyy vetreänä. Lisäks oon käyny uimassa. Mites muilla nää urheilut, ootteko jatkanu harrastuksia normaalisti ja kuinka pitkään?

Joku kyseli itse tehdyistä vaatteista... Mä oon jo tehnyt vauvalle vaatteita neulomalla, ja aion kyllä tehdä myös ompelemalla, kunhan vähän selviää, onko meille tulossa pikku prinssi vai prinsessa. Mulla on kyllä niin vahva poikafiilis, että jo nyt jännittää mitä rakenneultrassa parin viikon päästä selviää (jos selviää). Oon varmaan ihan pöllämystynyt, jos ne sanookin, että olis tyttö :)

NapNapille kiitos synnytyskertomuksesta, ihanaa että kaikki meni niin kuin olit toivonutkin.

Öitä Enskat!

-Q- ja -q- 16+3

Vierailija
70/113 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan tulla teidän kanssa jakamaan tällaiset tärkeät asiat kuin että täällä alkoi tunti sitten irtoamaan limatulppa ja viimeisen tunnin aikana luulen tunteneeni 3 ensimmäistä supistusta! :) Mulla ei koko raskaus aikana ole ollut yhtään harjoitussupistusta joten siksikin ihan jännää! Mutta minä menen tarkistamaan sairaalakassin sisällön ja laitan pyykit kuivumaan, sitten vaan odotellaan tapahtuuko jotain nopeastikin vai meneekö viikko vielä.

SEV rv 38+1

Vierailija
71/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vaan kommentoimaan, että jännitetään nyt yhdessä, joko taas yksi uusi ensikko-vauvi on tulossa maailmaan :)

Mukavia viikonloppuja toivottelen myös!

Mii- ja mynkerö rv 19

Vierailija
72/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEV:llä menee jännäksi... Jos vielä olet lukemassa, niin voimia synnytykseen! Toivotaan, että kaikki menee nopeasti ja hyvin!

Itsellä olo jatkuu yököttävänä. Pienet välipalat alkaa olla jo pakollisia. Ja unta riittäisi vaikka muille jakaa. Nyt pitäisi kuitenkin jaksaa siivota. Onneksi neliöitä on vielä tämä alle 60.

Töissä piti pomolle kertoa raskaudesta tänään, kun maanantain neuvolasta en ennätä ihan ajoissa töihin, enkä viitsinyt alkaa mitään valkoista valhetta keksimään. Siinä sitten kyyneleet silmissä halattiin ja höpistiin mukavia. Ihan hyvä mieli on vaikka näin aikaisin jouduin kertomaan - ehkä siitä voi olla hyötyä jatkossa, ettei tartte selitellä enempää, jos äkkiä joutuu poistumaan tms.

Nyt kuitenkin imurin varteen ja myöhemmin sitten ehkä takaisin. Aurinkoista viikonlopun alkua kaikille!!!

-Amy ja EkaVekara rv 7+1

Vierailija
73/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkgreen]Ihan alkuun tsemppia SEV.lle, jos vielä olet linjoilla!

Lahjakeskusteluun otan minäkin osaa. Olen onnellisessa asemassa, että tavaroiden lahjoittajia on ja eri suunnilta. Saamme turvakaukalon lainaksi ja vaunut lahjaksi. Samoin olen jo saanut ja saan äitiysvaatteita lahjaksi. Olen lainaajilta kysellyt, mitä he haluaisivat korvaukseksi, eivätkä oikein mitään suostu ottamaan. Jotain pientä varmaan kuitenkin annan. Niin ja ehkäpä lainaan omia, itselle ostamiani mammavaatteita heille sitten seuraaviin raskauksiin?? Saadaan varmaan lainaksi/ lahjaksi myös jonkun verran vauvan vaatteita. Osa niistä on mun siskon pojalle ostamiakin, joten vuoroin vieraissa, kuten sanotaan.

Vielä ei olla ehditty ostaa mitään juttuja pienokaiselle, vaikka kovasti tekisi jo mieli. Ehkäpä ensi perjantain ultran jälkeen löydämme tiemme lastentarvikeliikkeeseen...

Aurinkoista viikonloppua!

Sippu ja pikku-tikru 11+6[/color]

[/quote]

Vierailija
74/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan siis äitiysvaatteita LAINAKSI! =))

Vierailija
75/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut viikon nettipimennossa bussilakon takia ja oon nyt lukenut putkeen kauheen määrän viestejä. Ei oikein muista enää mitä kaikkia juttuja on ollut. Täytyypi siis omaa (.)

Olo on jo kohentunut. Vähän huonoa oloa välillä, jos tulee syötyä liian harvoin.

Seksistä oli puhetta. Meillä on innokas mies joutunut kärsimään mun väsymyksestä, mutta ehkä se tästä helpottaa. Se vois auttaa myös hänen ajoittaiseen masennukseensa, joka toivottavasti ei jatkuisi vauvan synnyttyä. Ultrassa käynti tosiaa auttoi miehen suhtautumiseen raskauteen. On alkanut paljon enemmän olemaan kiinnostunut asiasta.

Mä haluisin ompelutaitoisena kauheesti ommella äitiys- ja vauvanvaatteita, mutta kouluhommat pitää niin kiireisenä ettei vielä kauheesti ehdi. Mulla on hyvä imetyspaidankaavakin, jolla oon kaverille jo tehnytkin kovassa käytössä olevan paidan. Masu on kyllä jo niin pyöristynyt, että pakko on joku paita ommella pian.

Iik bussi lähtee!

t:nau rv13+1

Vierailija
76/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kuulumisia..

Amy ja ykkösope (ja kaikki muutkin), oliko teillä jo kovasti oireita kuudennella rv:lla? Huolestuttaa kun ainoa kunnon oire on mulla edelleen nännien aristus ja hieman suurentuneet rinnat. Ei kuvota, ei väsytä. Ja se edelleen jatkuva menkkamainen kipu kohdussa. Kuinka kauan teillä on kipua (ja tarkoitan nyt nimenomaan tälläistä " menkkakipua" ) jatkunut? Joku kertoikin sen loppuneen rv 6, entä muilla, muistatteko?

Hienoja ultrakuulumisia monilla, niitä on kiva aina lukea!

SEV:ltä oli lähtenyt limatulppa liikenteeseen, jos vielä olet koneella niin tsemppiä oikein kovasti koitokseen! Ellei sitten uusi nyytti ole jo tullutkin maailmaan :)

Viipero rv viisi plus neljä (jostain syystä ei nyt tuu numeroita ruutuun meidän näppäimistöstä??? höh)

Vierailija
77/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä sellasta pistelyä alavatsassa viikkoa ennen kuin menkat alkaa. Viime kesänä sitä oli myös ja jatkui vielä plussan jälkeenkin muistaakseni aika pitkälle...ihan ku ois menkat ollu jatkuvasti tulollaan. Muutama vk sitä tais kestää! Muuten mulla oli samat oireet kuin sulla+väsymys ja mielialanvaihtelut, nuo ois voinu alkuun pistää menkkojen piikkiin=)

SEVille tosiaan onnea matkaan, oot sitten menossa jo nyt tai myöhemmin=)

Täällä vaan paniikki kasvaa, ei oo tullu vielä polille kutsua ja aika alkaa olla kortilla=/

-Ankka & 36+6-

Vierailija
78/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suippo, täällä kyllä ollaan ainakin otettu kaikki vastaan mitä vaan ollaan ilmaiseksi tai halvalla saatu¿ tosin sitten esim. vaunut ostettiin uutena itse.

pepsille onnittelut hienoista ultrakuulumisista! =)

Mä oon kutonut vauvalle jotain vaatetta. Ompelukoneiden kanssa mulla ei synkkaa yhtään¿ =D Mun äiti sitten taas ompelee vauvalle liinavaatteita, pyyhkeitä jne.

SEV, jännät paikat siellä! =) Kiva kun näitä ensikkovauvoja on alkanut syntyä oikein urakalla.

Mä jäin nyt sitten viikoksi yksin kotiin kun mies lähti lappiin¿ tosin heti tulin sitten porukoilla käymään =D Toisaalta ihana kun saa olla ihan omissa oloissaan seuraavan viikon. Saa laittaa vauvan juttuja valmiiksi, kutoa, ottaa rennosti jne. Keskiviikoksi varasin itselleni kasvohoidon kun sain mieheltä joululahjaksi lahjakortin sellaiseen tuohon paikalliseen kylpylään. Ajattelin sitten samalla käydä kylpylän puolella pulikoimassa.

Unet alkaa olla aika vähissä tällä mammalla, mutta väsy ei oo kuitenkaan päässyt yllättämään. Kai sitä alkaa kroppa valmistautua lyhyisiin uniin. Muutenkin olo alkaa fyysisesti olla aika tukala, mutta henkisesti sitten taas vointi on mitä mainioin. Uskomatonta, että laskettuun aikaan on enää seitsemän viikkoa!!!

Nyt makuuniin namuostoksille¿

[color=red]pikku-milli & paco 33+0[/color]

Vierailija
79/113 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella tännekkin.

Pepsiksellä olikin mukavat ultrakuulumiset :)

Täällä Oulussa ei ole kaupungin puolelta tarjota, kuin rakenne ultra. Onneksi pääsin perus-sairauteni takia äitipolin hoiviin ;) siellä nimittäin tehtiin myös np-ultra, turvotusta oli 1,2mm ja verikokeen riski luku oli 1:4649, eli ihan olematon. Tahtovat siellä äitipolilla tehdä myös rakenne ja seuranta ultrat, ei kuulemma ole se kaupungin tarjoama tarpeeksi hyvä.. no minä en valita pääseepähän useammin pikkuista katsomaan.

Pahoinvointi ja oksentelu loppuivat tiputukseen. Olis pitäny tajuta mennä aijemmin sinne sairaalaan nyt jo viikon ajan tosi hyvä olo.

Kaveri oli muuten kasvanu viikossa reilun sentin, hassua verrata niitä ultrakuvia, kun muutos on niin suuri :)

Nyt sitten aletaan odottelemaan milloin tuntuu ekat liikkeet, istukka on takaseinämässä, joten ei ole potkuja vaimentamassa sekään. Milloin teillä ekat liikkeet on tuntunu?

T:Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 13+4

Vierailija
80/113 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni mulla kesti tota ajoittaista menkkaimaista kipua jonnekin kymmenennen raskauviikon huitteille ja senpä vuoksi istuin usein öisin suihkussa (kipukohtauksia tuli öisin ja suihku helpotti). Mua kyllä väsytti tosi paljon ja kuvotusta oli muutamaan otteeseen (kertaakaan en oksentanut). Kuvotus ajottain siihen ihan rv 5-7 tienoille. Olin ravintolassa töissä ja silloin oli aikamoinen helle, että se varmaan " edesauttoi" asiaa.

Eilen olin neuvolassa. Paino oli noussu aivan törkeesti turvotuksen vuoksi ja verenpainekin jonkin verran. Keskiviikkona on vika lääkärineuvola. Jos meininki on sama, joudun käydä verenpaineiden mittauksessa ja antamassa pissanäytteen parin päivän välein... Argh.

Iglu ja Kepa rv35+3