miksei muka tyttöä ja poikaa samaan huoneeseen
Monilla tuntuu olevan tuollainen mielipide. Itse olen aina ollut samassa huoneessa 3 v nuoremman veljeni kanssa. Ongelmia ei ollut. Leikittiin tosi paljon yhdessä, välillä ns. tyttöjen leikkejä ja välillä poikien. Silloin ennen tosin leikittiin enemmän ulkona kavereiden kanssa. Ja ennen myös pojat ja tytöt leikkivät enemmän ja luontevasti yhdessä.
Itse aion laittaa tytön ja pojan samaan huoneeseen (vaikka jokaisella ois mahdollisuus omaankin huoneeseen) ja toivon että he myös oppivat paitsi jakamista myös luontevaa kanssakäymistä toisen sukupuolen kanssa.
Tuntuu, että tässä mennään tasa-arvon suhteen takapakkia. On niin tärkeää, että on Supernaisellinen (punainen/vaal.punainen) Tyttö(je)n huone ja Miehekäs (tumma/sininen) Pojan/Poikien huone.
Lienen yksin ajatukseni kanssa.
Kommentit (2)
ikää kyllä vasta 3.5 ja 5, mutta tulevaisuus meillä vielä auki, eli ei vielä olla päätetty millaiseen asuntoon tästä vuokralta lähdettäis....
Asuttiin kyllä vielä hetki sitten vanhassa omakotitalossa johon oli yläkerran remontti valmistumassa, sinne olisimme saaneet kaksi makkaria,
yksi pieni meille ja yksi aika iso lapsille.
oli siis suunnitelmissa silloin että muksut on samassa huoneessa, mutta sitten kyllästyttiin ainaiseen remontointiin ja myytiinkin talo!
Nyt siis mietitään mitä tehdään...
Olisihan se kiva jos muksuilla oli omat huoneet, kun yleensä huoneet ovat niin pieniä, että nytkin tekee tiukkaa että kahden kamat mahtuu...
Mutta jotenkin se vaan on yleinen käsitys ja toimintamalli että tyttöjä ja poikia ei voi laittaa samaan huoneeseen.
Mutta teillä tehdään teidän tavalla, älä välitä muiden kommenteista!!!
ja ainahan sisustuksen saa tehtyä molemmille sopivaksi!
Jos sattuu olemaan tilaa vaikka kuinka, niin mikäs siinä sitten antaa kaikille omat huoneet, mutta hyvin varmasti pärjäävät samassakin.
Tai jos on kaksi esim. leikki-ikäistä jakamassa kahta huonetta, niin voisin kuvitella että ratkaisu, jossa on yhteinen leikkihuone ja yhteinen makuuhuone, olisi kivempi, sukupuolesta riippumatta.
(Meillä oli pitkään näin, tosin molemmat poikia.)
Sitten teini-iän kynnyksellä, ehkä n. 10 v. eteenpäin, alkavat kaivata varmaan jo omaa huonetta, ja riippumatta siitä ovatko samaa vai eri sukupuolta. (Siis jos mahdollista.)