##Ensikot VKO 10##
Kommentit (113)
Hei!
Viikkoja näitä keskusteluja jo lukeneena tajusin tänään, että täällähän on tallainen ensikkojen pinokin... Olen ollut niin syvälle juurtuneena tuolla elokuisissa, etten ole muita pinoja juuri katsellutkaan.
Lähden kaivelemaan ensikkojen esittelypinoa, jos sellaisenkin vielä löytäisin.
t. Picapica ja Peukaloinen rv 16+5
Jälleen kerran pikainen pinoutuminen. Uuteen kämppään netti aukeaa kai keskiviikkona ja nyt oon taas porukoilla käymässä.
Viipero, tervetuloa porukkaan ja onnittelut plussasta! =)
Meillä oli viikonloppuna nyt ne kaverin polttarit ja oli ihan hauskaa. Mieskin tuli ehjänä kotiin poikien polttareista...
Eilen sitten menikin kaikki ihan käteen. Ensin polttareista kotiuduttuani huomasin, että jääkaappi on lämmin ja jouduin heittämään kaikki pois. Ja mä kun olin ihan vasta käynyt ostamassa kaapin täyteen ruokaa. Jotenkin ihan ihmeellinen se jääkaappi... säätö on ykkösestä kutoseen ja heti jos laittaa alle vitoseen niin koko kaappi lämpiää.
Sitten kun kävin uudestaan kaupassa ja tulin sieltä kotiin niin onnistuinpa rikkomaan miehen autosta sivupeilin. Siitä tuli 150¿ lasku. Ihan niinkuin tässä nyt olis ylimääräistä rahaa...
Raskausarvista oli puhetta. Mulla on pari pientä arpea molempien rintojen alaosassa, mutta ne on tosiaan niin alhaalla, etteivät kyllä juurikaan näy. Muuten ei oo yhtään arpea tullut.
[color=red]pikku-milli & paco 32+3[/color]
Tervetuloa uusille!!
Heräsin juuri päikkäreiltä :) Ekat päikkärit tämän raskauden aikana, ehdinkin jo muutaman tunnin olla hereillä yöunien jälkeen ;) Ihme ja kumma miten tämä väsymys nyt juuri on iskemässä???
Burde, käyppäs lukemassa tuo viime viikon pino! Taisin esittää sulle jonkun kysymyksen, jota nyt en muista :)
Vai että Wc-Ankkakin säilynyt tähän asti raskausarvilta :) Aika pitkälle oot päässyt! Toívottavasti nyt ei ala tulla oikein olan takaa!! Ja Pikku-millillekin ehtii vielä tulla, vai mitä ;) Rasvailetteko muuten masuanne sun muuta joka päivä?? Koska aloititte rasvailun?? Mulla kun nuo tissit on jo turvoksissa ja kutisevat niin on pakko jo iltaisin rasvailla!!
NapNap taitaa olla synnärillä nyytti kainalossa???
MiaMik rv 10+5
Joku sitä väsyä kiroili. Sama vika on tullut takaisin. Jatkuvasti tutisin tai ainakin paljon makailisin, koska Kepa taitaa pönnätä tuohon kylkiluuhun ja siitä seuraa kipua. Niin, siis istuminen on yhtä tuskaa.
Mietin juuri, kun en niin tarkkaan kaikkai vielä muista, että missähän päin nämä ajokorttien uudet omistajat mahtavat huristella. Pitäsköhän olla kovinkin varovainen täällä omilla nurkilla =)
Siitä laivareissusta piti sanomani, että kyllä tuli todistettua, ettei laivalla ole mitään muuta ajanvietettä kuin se ikuinen juominen tai syöminen. Onneksi meillä oli sentään pikkuneiti mukana, niin sen seikkailuja seuratessa aika jotenkin kului =) Ja se yö oli yhtä tuskaa, sillä uni ei tullut kunnolla silmään laisinkaan. Mietin kyllä, että vaavin ja miehen kanssa voisi lähteä kesällä Tallinnaan kun se nyytti menisi varmaan kätevästi vaunuissa/kantoliinassa vielä.
Itse muuten rasvailen masuani lähestulkoon aina suihkun jälkeen eli kerran tai kaksi päivässä, mutta niin on masu vaan silti revennyt. Eipä voi mitään. Saas nähdä palautuuko koskaan inhimillisen näköiseksi.
Kaipa sitä on taas tullut raapustettua. Mukavaa maanantain jatkoa. Mä oon kotini vankina...
Iglu ja Kepa rv34+5
Minä en ole vielä aloittanut mitään säännöllistä rasvaamista tai mitään muutakaan itseni hoitamista. Mutta suunnitelmissa on. Kai se pitäisi, että saisi rutiiniksi... En ole koskaan ollut kovin aktiivinen itseäni rasvaamaan muualta kuin naamasta, vaikka olen tosi kuivaihoinen. On varmaan niin paljon tätä rasvattavaa pinta-alaa, ettei vaan mitenkään ehdi tehdä sitä säännöllisesti :D
Nännit näyttää erilaisilta nykyään (ja ai että ne on kipeet öisin!) - pitäisiköhän niihin laittaa jotain tököttejä joskus? Kissojen kanssa on muuten tapahtunut jotain todella kummallista (tai siis ensin toisen kanssa ja vähän sen jälkeen piti testata heti toisella :D): olin sohvalla ilman vaatteita eräänä iltana vähän aikaa saunan jälkeen ja kissalla on tapana aina tulla siihen syliin, tai ainakin käydä puskemassa. No, siinä kun on sylissä tissi ekana vastassa, niin siihenhän se sitten ekana puski (auts), ja mikä outoa, jäi nuuskimaan mun nänniä pitkäksi aikaa! :-/ Vähän omituista... Toisena iltana piti kokeilla toisen kissan reaktiota (ei hitto, mitkä eksperimentit meillä..) ja se oli aivan sama. Että jotain omituista noissa nyt on, kissoissa tai minussa :P Ihan pimeetä.
Heippa viipero ja tervetuloa tälle puolelle! Itse olen ainakin hyvin sopeutunut joukkoon - samanlaista mukavaa sakkia kuin tuolla kuumeilupuolellakin. =)
Ja tervetuloa myös picapica!
Hienoa, Mii, että olet uskaltautunut ajelemaan heti kortin saatuasi. Niin se vaan on, että vaikka auto on toisenlainen kuin kouluauto, niin kannattaa paljon ajella, jotta tottuu. Turvallisia kilometrejä teille!
Mitenkäs pepsin omaehtoiset ajelut sujuu?
Ykkösope, kuullostaa jännältä nuo teidän " shoppailut" ... Tuollaisia asioita on ihana suunnitella vaikka ajankin kanssa yhdessä murun kanssa.
Voi pikku-milli, kyllä nyt sattuu ja tapahtuu. Olehan nyt varovainen, ettet itseäsi telo pahemmin. (Eikös sulla ollut se nenä-onnettomuus sen samaisen jääkaapin kanssa? vai muistanki väärin?)
Iglu, mietin kanssa tuota risteilyjuttua tässä yks päivä, kun meillä on ollut tapana tyttöjen kanssa käydä Tukholmassa kesäisin. Taitaa kyllä multa jäädä tää kesä väliin, kun en kuitenkaan jaksa siellä selvinpäin riekkua yömyöhään ja mitäs sitä vaan hyttiin istumaan lähtis.
rasvakeskusteluun osallistun myös sen verran, että minulle rasvailu on ihan arkipäivää suihkun jälkeen, mutta lähinnä sääriin, jotka ovat kuivat kuin paperia, mutta ehkä alan piakkoin opetella koko kehon rasvailua. Rinnat alkaa vähän kutista silloin tällöin, joten niistä syytä aloittaa ennen massun kasvua.
Muutoin omaan oloon kuuluu sen verran uutta, että eilen ja varsinkin tänään on ollut sellaista ikävää pientä kuvotusta. varsinkin, jos on pitkää syömättä. Eli en kai itsekään välty pahalta ololta... Ensi viikolla sitten neuvola ja ultra. Odotan ihan hirmuisesti!
Ai niin, käytiin eilen kummipoikamme ja hänen kaksoisveljensä 1-v. synttäreillä. Voi sitä sutinaa, mutta olipas ihanaa! Sielläkin uutisemme lipsahti. Nyt kyllä aika moni jo tietää. Jos nyt sitten ensi viikolla kertoisi myös vanhemmille.
Mutta nyt emmerdalen pariin. Hyvää alkanutta viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!
-amy ja EkaVekara 6+4
Tervetuloa viipero ja picapica:)
Rasvakeskusteluun: Mä oon öljynny jo jonkun aikaa masua ceralan öljyllä aina iltaisin, mulla on kuiva iho ja masunahka alkaa nykyään heti kipristellä jos ei öljyä.
Oiskohan NapNap tosiaan synnärillä kun ei kuulu mitää...?:)
Nyt en jaksa enempää turista, väsy meinaa iskeä kun olin vielä töiden jälkee tunnin koirapuistossa..--> sohvalle viltin alle:)
Queen 17+5
Jippii,
nyt se sit viimein tuli tuo kauan odotettu äitiyspakkaus vm -05! Kaikki pienet (60cm) vaatteet ja pyyhe&harsot ovat jo pesussa, isommat (70cm) ajattelin pessä vasta lähempänä tarvetta.
On ne niin pieniä ja söpöjä:) Miehen kanssa yhdessä avattiin paketti ja ihasteltiin :)
Rasva- ja arpikeskusteluun: Olen todella laiska rasvailemaan itteä, eli hiukan vähemmälle on jäänyt nytkin. Yhtään raskausarpea ei vielä ole (onneksi), vaikka viikkoja tulee huomenna täyteen huikeat 32! Johtunee osaksi varmaan siitä, että tuo minun paino ku ei ole noussut yhtään...
Niille joita väsymys vaivaa, nukkukaa ihmeessä niin paljon kuin vain pystytte! Mulla oli alkuraskauden aikana rytminä 1h hereillä ja sit 2h unta. Nukuin siihen päälle vielä ihan normaalit yöunet. Ei vain silmät pysyny auki. Monta päivää meni niin, että olin yhteensä vuorokauden aikana hereillä vain 4h! Ja hemoglobiini oli kuitenki koko ajan hyvä, eli ei johtunu siitäkään väsymys...
Mie taijan mennä nyt hiukan kertailemaan vanhoja tekstejä, niin oppisin muistamaan edes sen, että mistä päin te kaikki masuanne kasvatatte :)
palailemme taas
Lisa ja Pertti-Irmeli
Tänään on sitten kasassa rv12+0....jippiii ;)Vieläkään ei oo oikee sisäistäny sitä,että on raskaana.Ku mahakaa ei näytä kasvaneen.No ehkä pien kumpu on tullu mut ei sitä oikee huomaa.Välillä pistää miettimään että kasvaakoha siellä ees ketään?Rinnat on edelleen sikakipeet,ollu ovulaatiosta lähtien...heh...eli 10 viikkoo jo.Nytkö sen energisen keskiraskauden pitäis alkaa?Sallikaaa mun epäillä..........;)
Tervetuloa uudet mukaan!
Kahella eri autolla(vanhoja pas...... kumpikin) oon kokeillu ajamista ja vois kyllä sanoo että melkonen shokki oli siirtyä autokoulun autosta vanhaan....huh huh...ja sitten vielä toinen näistä autoista ei lähteny enää seur. pvnä käyntiin kun minä olin ed.iltana sitä viimeks käyttäny ja tietenkin aattelin heti että oon tehny sille jotain.No tää vika ei onneks musta johtunu.Ja sit tää toinen auto,meiän oma,niin tänä aamuna meinasin lähtä kauppaan sillä ekaa kertaa iteksee,ni se huuti ku syötävä tossa pihassa ja vaik ei painanu kaasuakaa ni se huus......no kaikkien huutamisien jälkee se paska ei enää lähteny ees käyntiin uuestaa ja jouduttii työntämään se ruutuun takas.Ukko kiroilee minkä jaksaa ja leikillään sano et aika jännä et just sillo ku sä lähet ni tapahtuu tällasta........no sitku päästii sisälle ni rupesin itkee pillittämääm ku v....tti nii paljo nää " ajokokemukset" ......mies sit siihen et ei se sun vika ollu.Myöhemmin selvis että sieltä oli bensapumppu irronnu....huh huh.....kyllä alko hyvin mulla nää ajokokeilut!
Torstaina ois np-ultra,vähä kyllä jännittää onks siellä vielä elämää ja onko kaikki kunnossa.
Voikaa paksusti!
-Pepsi ja vompatti rv12+0
Viime yö oli kaamea. Makuuasennossa närästää julmetusti ja heräilin alle tunnin välein närästykseen. Rennie on ennen auttanut, nyt siitä tuli todella paha olo. Ja pystyssä huimaa ja oksettaa. Noinkohan sitä saa vielä loppumetreillä jonkun taudin vai tekiskö synnytys tuloaan? Mies sairastui tuossa flunssaan joten toivottavasti ei tartuta muhun..
Tästä huolimatta päivä on ollut ihan ok, hieman väsyttää mutta en uskallta vaakatasoon laittautua närästyksen pelossa. Kamala tunne oli yöllä tosissaan tuohon herätä. Mutta jaksoin lenkkeillä vähän koirien kanssa ja sain nuoremman jopa trimmattua, vau. :) Nyt pojat repii tyhjiä wc-paperi rullia kun pistin sisään vähän makupaloja. Kuluu energia hieman kun ei musta ole pitkille lenkeille enää entiseen malliin. Onneksi mies jaksaa käyttää välillä ulkona niin pääsevät kuitenkin.
Minä olen ollut koko raskauden ajan todella huono rasvailemaan. Rintoihin arvet tulivat jo ennen vko 30 ja ne on ihan kaamean näköiset. Tuossa pari viikkoa sitten arpeutui takamus, mahassa sen sijaan ei ole arven arpea. Mutta mä uskon että arvet olisi tulleet vaikka olisin ahkerammin rasvaillutkin!
Alkuraskaudesta mä nukuin todella paljon, parhaimmillaan 20h/vrk! Oltiin miehen vanhempien mökillä maalaustalkoissa ja mä en pysyny hereillä kun sen verran että kävin ruokapöydässä. Mies oli sitten selittänyt että mä en voi olla maalauspuuhissa mukana kun olen niin allerginen maaleille, mikä on kyllä ihan totta että olen todella allerginen kaikille tuollaisille mutta kyllä mua silti nolotti! :) Myöhemmin anoppi tunnusti että oli kyllä käynyt mielessä josko olisin raskaana (tai kipeenä kun ei oltu toisaalta lapsista vielä puhuttu mitään).
Mutta mutta nyt taas jatkamaan paperitöitä. Mitähän sitä ajatteli kun äitiysloman ajaksi otti miljuuna hommaa? Tälle vuodella 3 hallituspaikkaa joissa 2 yhdistyksessä olen sihteerinä! :D Onneksi enää yksi homma ja viikonloppuna 2 hallituksen kokousta ja sitten olisi ohi hetkeksi...
Meille syntyi tyttö lauantaina 4.3. klo 10.35. Paino 3630g ja pituus 52cm.
Synnytys sujui nopeasti mutta hyvin, minä ja tyttö voidaan hienosti!
NapNap + tyttö 2vrk
[color=darkorchid]NapNapilta oli tällainen viesti esittelypinossa:
Meille syntyi tyttö 4.3. lauantaiaamuna rv39+3, 3630g ja 52cm.
[/color]
[color=deeppink][size=3]Vaaleanpunaiset onnittelut NapNap Sinulle ja miehellesi! ♥ Voi miten ihanaa, nauttikaa nyt vauvantuoksuisesta arjesta oman pikku prinsessanne kanssa!!! Me jo vähän ajateltiinkin, että niinköhän sulle tulikin yllättäen lähtö synnärille, kun mitään ei sen limatulpan jälkeen kuulunut. Toivottavasti kaikki meni hienosti ja voitte koko perhe hyvin! Tulethan jossain vaiheessa laittamaan synnytyskertomusta, kun jaksat. Mutta nautiskelkaa ja lepäilkää nyt vaan, ihanaa!!!! Menee ihan kylmät väreet, kun ajattelee, missä pilvissä te tällä hetkellä mahdatte leijua! Onnea onnea onnea vielä kerran![/color][/size]
Halauksin,
-Q-
Suuren suuret vaaleanpunaiset onnittelut NapNap + perhe! :)
SEV rv 37+5
Paljon onnea koko perheellenne, NapNap!!!!
Kun ehdit niin käy tosiaan kertomassa miten synnytys sujui=)
Lämmöllä -Ankka & 36+2-(herkkä olo,meinaa tulla itku=)
Uskaltaako sitä jo tänne odotuspuolelle kirjoitella...
Vieläkin aika sekaisin olen tuosta viivasta, mutta ihanaa...!!! =)
En olisi uskonut että näin nopeasti tärppää.uskomatonta...
aika sanattomia täällä ollaan vielä...
LA siis vauvan sivun laskurin mukaan 10. marraskuuta...toivotaan että kaikki menee hyvin...
Mukava kuulla, että pieni tyttö tuli maailmaan hienosti ja nopeasti :) Hyvä NapNap ja onnea kovasti! Minäkin odotan jonkinlaista synnytyskertomusta - ekakertalaisten kokemukset tuntuu tietysti läheisimmiltä itselle.
Ja onnea Elinalle plussasta, tervetuloa mahankasvattajien joukkoon vaan!
Pepsi: Kyllä minäkin olen jo vähän itkuja vääntänyt tuon ajelemisen takia. Pelottaa ja arveluttaa niin kamalasti, että eilenkin kun mies patisti minut viemään hänet ensin töihin ja sitten itsekseni ajamaan omalle työpaikalle, niin kyllä oli alkumetreillä (ensin vihaisena miehen autosta ulos häädettyäni) kyyneleet silmissä, kun pelotti niin kamalasti lähteä yksin köröttelemään. Ja sehän se, kun oman miehen kritiikki koskettaa vähän liikaakin, ja sit kun ei onnistu niinkuin haluaisi, niin johan siitä voi aina pienet pillitykset järkätä... :D Kaipa tää tästä joskus. Toivottavasti meillä ei auto leviä nyt heti samantien, se on kuitenkin jo kaikista mahdollisista kohdista ollut remontissa parin viimeisen vuoden aikana, joten mitä tahansa kai voi olla odotettavissa...
Viime yönä heräsin, lähdin vessaan, " vauvapömppöön" sattui vähän ihan keskelle ja mua paleli ihan käsittämättömän paljon. Hytisin ja vapisin ihan horkassa vessanpöntöllä sitten ja yritin samalla kaivella viereisestä kuivaustelineestä edes jotain vaatetta päälleni (meillä kun alasti nukutaan muuten aina). Ja sitten kun siinä unenpöpperössä kehitin vielä huolen siitä, että en ollut tuntenut mitään liikkeitä mahassa edellisenä iltana, niin johan oli pieni aamuyön hysteria päällä mun mielessä seuraavat puoli tuntia - kunnes onneksi uni tuli taas. Taitaa tuo huolehtiminen kasvaa mahan kanssa samaan tahtiin ja näitä huolestumiskohtauksia on varmaan tulossa kymmeniä vielä tulevien kuukausien aikana. Että tämmöistä täällä tänään.. :]
Mii-
Hei!
Onko kellään ideoita, mitä tehdä, kun miestä on nyt alkanut vauvan tulo kamalasti ahdistamaan ja pelottamaan. Kun yritän udella, että mikä erityisesti, niin Kaikki Vaan. Minusta olemme ihan keskimääräisellä järjellä varustettuja ja keskinkertaisesti toimeentuleviakin, niin että mitään isompaa hätää ei pitäisi oikeasti olla.
Perhevalmennusta ei tässä kaupungissa tänä vuonna ilmeisesti järjestetä ollenkaan resurssipulan takia, niin että jos olisi ideaa, mistä ja miten lähteä asiaa purkamaan, vinkkejä otetaan vastaan. Omakin ilo raskaudesta menee pilalle, kun toinen on koko ajan kuin myrkyn niellyt ja näyttää siltä, että tässä on enää 5 kk elonaikaa ennen synnytystä! Ja tätä lasta on siis yhdessä yritetty 2,5 vuotta saada alulle, niin että mistään ykskaks-yllätyksestä miehelle ei ole kyse.
Picapica ja Peukaloinen 16+6
Jee, Viipero, mä jo joku päivä sua kaipailinkin ;) On kivaa, kun on muita " samalla viivalla" , vaikka kivaahan se on pidemmälle ehtineidenkin kuulumisia lueskella!
Viikonloppu meni taas liian nopeasti kaikenlaista häärätessä. Nyt olis kaunis ilma ulkoiluunkin, mutta kun rasittavan viikonlopun jälkeen on aivan poikki :) Olo ei vieläkään tunnu " yhtään miltään" , merkillistä touhua! Viikon päästä vasta mulla on aika ultraan, jossa kait jo jotain olis syytä näkyä/ kuulua, samoin vasta ensi viikolla on eka neuvola. Tällä viikolla siis ei mitään " aiheeseen liittyvää" , vaikka olis kyllä jotenkin kiva jotain " konkreettista" tehdä :) No, täytynee yrittää keskittää ajatuksia muihin asioihin tämä viikko, ensi viikolla sitten tilanteen mukaan... Jos vaikka veis ton miehen sormuksia shoppailemaan :) Me on oltu yhdessä jo 10 v, mutta kun ollaan molemmat melkoisia " jahkailijoita" ei ole saatu mitään aikaseks, paisti mitä nyt pillereiden nurkkaan hetion seuraamuksia :)) Nyt mun " tehopainostuksen" :) jälkeen kävimme jo lauantaina yhdessä kultasepän liikkeessä, muta täytyyhän sitäkin nyt vähän " jahkailla" :DD
Hyvää alkuviikkoa enskat! t. ope rv 7+0