*** *** EX-Haahujen VIIKKO 10 *** ***
Kommentit (98)
Kävin myös eilen kiireessä lukemassa pinoa ja näin femmiksen lohduttoman viestin. Siinä vaiheessa en ehtinyt kommentoida ja kuinkas ollakaan, kaikki olikin hyvin :) Täällä näköjään riittää jännitystä ihan riittämiin, ei tarvi telkkariakaan enää seurata :D
Ja tiitiäinen oli saanut vauvan! Aivan ihanaa :) Onnea kovasti koko perheelle.
Meillä ollaan oltu ulkoilemas miehen ja poikansa kanssa kun on ollut aivan mielettömän kaunis päivä. Piti tulla sisälle, ettei nokka pala tuolla paisteessa pimeän talven jälkeen. Olo on tasainen, selkäkään ei ole pahasti vaivannut kun on tuo loma (kiitoksia vaan kaikille loman toivotuksista). Vaavi liikuskelee aika ajoin ja ilmeisesti kasvaakin kovasti kun välillä tuntuu nahkaa kinnaavan niin kovin (tai sitten hän venyttelee). Perätilassa tuntuisi olevan edelleen, kun tykkää hyppiä mun pissirakon päällä...
Huomenna onkin sitten puoli kymmenen aikaan aamulla se sydämenlyöntien seuranta tuolla äitipolilla. Aika rauhallisin mielin sinne olen menossa, eihän tuo asia murehtimalla tuosta miksikään muutu. Ja tosiaan näin sen yhden viestiketjun aikaisemmin, missä keskusteltiin noista rytmihäiriöistä. Vaikuttaa olevan aika yleisiä sikiöillä. Helpottaa sekin tieto.
Mutta, nauttikaahan aurinkoisesta sunnuntaista vielä!
Mauku 29+2 (kääk, kohta liitytään kolmenkympin kerhoon!)
Ja ulkoiltu on täälläkin =) Tossa meidän lähiladulla oli hiihtokisat ja ennen niitä oltiin jo hyvä tovi kävelyllä kuopuksen kanssa.Yhteensä siis noi 4½ tuntia ulkoilin :) Tytöt osallistui kisaan ja niille hurrattiin ladun varressa ja sit käytiin koululla kahvittelemassa ja palkintojen jaossa.Eli ihan kivasti on päivä mennyt.Nyt vaan on taas liitokset KIPEET!Mä näköjään saan taas ton inhan vaivan :( Nelosesta oli pahimmillaan melkein liikuntakyvytön liitoskipujen takia.Viitosesta ei ollut mitään ja nyt ekan kerran ilmaantuivat joskus viikolla 8.On kyllä pitkiä aikoja,ettei ole mitään vaivaa,mutta näin kun on pitkään jalkojen päällä,niin näyttäis pahenevan.Hohhoijjaa,tulee varmaan mielenkiintoinen kesä...Vaikka mielellään ne kivutkin kestää kunhan vaan...
En tiiä tuuletinko liian aikaisin,että mahatautivaara ohi.Tänään on isäntä ollut kipee ja valittaa mahaansa :( Voi yäk,mä en haluu sitä itelleni!!!!!!Enkä kyllä enää lapsillekaan!!
Sari,pesue ja sintti 15+3 (taisin eilen jo laittaa samat viikot...mä oon ihan sekaisin päivistä...)
Neronja, eipä taida montaa viikkoa mennä kun vauvamasun piilottaminen uimahallissa on jo lähes mahdotonta ; )
Nipsuselle suuret onnittelut ja tervetuloa. Päivitän sinut listaan huomiseksi.
Maukulle onnea huomiseen sydänseurantaan. Eiköhnä kaikki ole hyvin, kuten arveletkin.
Voi Sartsu, eikö tuo sairaus voisi jo jättää teidät rauhaan. johan tuossa uuvut kokonaan. toivotaan kuitenkin, että miehelläsi on jotakin muuta vaaratonta ja tauti on jo tiessään.
Aika huomaa. sata viestiä tällä viikolla :-D
Omaa napaa: Mies on ollut reissussa ja palaa vasta illalla. Päivän vietin ystäväni kanssa ja jotenkin tuntuu, että papu on ihan hiljaa kun tulin syöneeksi brunssin ja vielä lounaankin ja suklaata ja käveltyäkin tuli yli kolme tuntia. Ihan hauskaa oli viettää ihan tyttöjen päivää. käytiin siis brunssilla, näyttelyissä, parissa museossa ja lounaalla. Nyt olen yhä vielä ihan vyöryvä ähky.
Pitäisi imuroida, laitella pyykkejä ja käydä kaupassa vielä ennen kun mies palaa. On oikeastaan ihan hauskaa viettää viikonloppua ihan vain itsekseen. Eilen oli kummipoika veljensä ja äitinsä kanssa kylässä. Vaikka olivat vain pari tuntia, kovaääninen melskaaminen ja touhuaminen kyllä veivät voimat. Jännää, miten sitä kääntyy sisäänpäin raskauden edetessä muutenkin. Ja itse asiassa haluaisin vain kölliä miehen kainalossa.
Kävin myös ostamassa eilen ihan ensimmäiset poika-vaatteet papulle. En oikein osaa kokoa arvioida ja ostinkin sellaisia 70-senttisiä enemmänkin syysvaatteita.
Käväisen aamulla neuvolassa ennen töihin lähtöä ja päivitän ja aloitan siksi ensi viikon ex-haahu-listan jo tänään, jotta se on aamulla valmiina. Koettakaa kestää. Toivottavasti se ei vallan hautaudu muiden viestien sekaan.
Nyt viikkaan loput vaatteet kaappiin, imuroin ja ryntään ruokaostoksille.
Ihanaa sunnuntai-illan jatkoa
Aapeli ja papu 26+2
Tuolla on siis ensi iikkoinen pino jo valmiina, kun joku reipas ex-haahu aamulla herää siihen kirjoittamaan :)
Useampi päivitys sinne nyt tuli tarkistattehan, että ne ovat oikein. Lisäsin Hende sinutkin sinne, kun viestistä tietosi löytyivät, oliko se ok?
Valtavasti onnea Tiitiäiselle pikkuisestasi.
Aika jännä oli katsoa noita syntyineitä. Viimeisimmät vauvat näkyvät olevan kovin saman kokoisia. Ex-haahujen taattua vauva-ainesta :-D
Laurikselle(olithan se sinä?) piti vielä kommentoida 3d-ultrasta. Meillä Helsingissä sen hinnaksi Kela-korvauksen jälkeen jäi 130¿. tämä kun on ensimmäisemme ja kokemus oli mielestäni ihana joten suosittelen kyllä vaikka onkin vähän kalliinpi juttu. Tai itse asiassa normaalin yksityislääkärin hintainen (=ovat järkyttävän kalliita lääkärit).
Lasken sen hinnan niin, että nyt olen saanut rauhassa " tutustua" pikkuiseen ja olenkin ahkerasti katsellut kotona dvd:tä ja ultrakuvia. Ja aina kun siltä tuntuu, voin katsoa ultraa uudelleen. Suosittelen siis, jos se vain on mahdollista.
Aapeli
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=violet]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=violet]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=violet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=violet].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 29.3[/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=violet]Hope74: [/b][/color] minä -74, mies -73, lapset 11/98 sekä 11/01, 4 keskenmenoa [color=red] LA 30.7 [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 20.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 7.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 15.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Aloitin pinon jo nyt sunnutaina, kun aamusta en ole varma miten ehdin. Toivottavasti tämä vielä maanantaiaamuna löytyy :)
Ihanaa viikkoa kaikille
Aapeli ja papu 25+2
Taas olisi maanantai ja uusi viikko edessä. Täällä Pirkanmaalla olisi taas sellaiset -12,8 astetta pakkasta. Hyi. Mutta, kuitenkin näyttää tulevan oikein ihana päivä.
Femmamma: Tsemppiä tämän päivän neuvolaan!! Tulehan kertomaan uutiset kun pääset kotiin. =)
Olikohan joitain vie kenelle piti kommentoida... Hö, en muista.
Oma napa: Tänään olisi sitten se alkuraskauden ultra.. Jännittää aivan älyttömästi. Se on vasta illalla, kun mennään sinne yksityiselle. En saanut edes kunnolla nukutuksi.. Mies odottaa myös iltaa jolloin näkisimme meidän Asukin. Se puhuu siitä koko ajan. Jännittää häntäkin.
Olo on ollut suhteellisen hyvä, ei ole onneksi ollut vielä toista samanlaista päivää mikä oli viime torstaina. Välillä tekee huonoa, mutta kun syö jotain pientä niin olo helpottuu. Mies tokas eilen, että on sun rinnat isontuneet, kun " kävi käsiks" niihin. =)
Nyt kovasti toivoo vaan et kello olisi jo niin paljon ja oltaisiin siellä ultrassa.. Haluan niin kovasti nähdä Asukkimme. Mutta, kuitenkin pelottaa samalla.
Olikos niitä kenellä lähestyy se h-hetki ja ovat saamassa oman nyytin jo syliin..?
Toivotan kaikille oikein ihanaa ja aurinkoista maanantaita!! =)
Kaksonen76 ja Asukki 6+4
Täällä mahatauti jatkaa voittokulkuaan :' ( Nuorimmainen on torstaiaamusta saakka ollut enempi tai vähempi kipee,torstain jälkeen ei ole oksentanut,mutta ripuloi sit senkin edestä.Nelonen on samassa taudissa ja aamulla sit kaks seuraavaa ilmoitti,että maha on kipee.Enpä uskaltanut niitä kouluun ja eskariin laittaa...Eli mulla on nyt neljä tenavaa täällä puolikuntoisena ja itselläki kamala olo.Nukuin toooosi huonosti kun taas kuuntelin koko yön kuka oksentaa seuraavaks,ja mihin...ja sit iski vielä kunnon räkätauti päälle.Huoh,tää on niin tätä!Noo,eiköhän tää tautirupeama tästä helpota...viimeistään ens viikolla :-O Tulis jo kesä ja lämmin ja taudittomampi kausi(tosin me ollaan tänä talvena sairastettu harvinaisen vähän!)
Kaksoselle peukut pystyssä ultraan!!!Toivottavasti siellä masussa voidaan hyvin :)
Femmiksen neukkulakuulumisiakin tässä ootellaan....Toivottavasti kuului äänet,ettet joudu samaan paniikkiolotilaan kun mä :)
Sari,oksentava pesue ja pikkuheppu 14+4
Sydämelliset onnittelut Netelle komian kokoisesta pojasta ja ihanaa vauvantuoksuista arkea!!!
Neronjalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!! Tuo sinun nimimerkkisi on muuten " hassu" . Aina kun ajattelen sitä, niin äännän sen mielessäni espanjalaisittain eli jiin tilalle hoon.
Wilkunalle tsemppiä viimeisiin päiviin/viikkoihin!!!!
Maukulle jaksamisia odotteluun!!! Ihanaa, että osaat suhtautua asiaan rauhallisin mielin.
Viime viikon pinossa oli tuosta jossittelusta. Itse teen sitä vieläkin. Viimeinen keskenmeno oli kuitenkin niin myöhäisillä viikoilla, että en vieläkään oikein uskalla ajatella, että toukukuussa saisimme ihan oikean vauvan. Lapsetkin usein sanovat, että toivotaan kovasti, että me saamme vauvan, ettei meidän vauva taas kuole. Tuntuu kamalalta, että pienet lapsetkin ajattelevat niin, mutta toisaalta viime kertainen raskaus vaikutti myös heihin todella paljon. Ja nyt vasta viikonloppuna, kun olin mahataudissa, niin oikein tajusin, että miten voimaakkaasti viime keväinen vuodelepo vaikutti lapsiin....lapset olivat pe-iltana vielä hereillä kun oksensin ensimmäistä kertaa, jolloin tyttö 4v. alkoi hysteerisesti itkemään, että onko vauva kunnossa. Seuraavana päivänä, kun vain makasin sängyssä kykenemättä nousemaan ylös montaa kertaa, niin tyttö makasi lähes koko päivän vieressä ja vaikersi, että äiti mä haluan, että sä kävelet, mä en halua, että sä oot taas kipeä ja makaat vaan sängyssä. Isoveli onneksi jo ymmärsi, että tällä kertaa makaan vaan yhden päivän ja että vauva on kunnossa.
Muuten taisi tuo mahatauti säikyttää juniorinkin, kun oli yli puoli vuorokautta liikkumatta ja minä jo aivan paniikissa. Sen jälkeen alkoikin sitten sellainen vilske, että meinasi loputkin sisuskalut hajota. Toinen synnytys aikoinaan käynnistyi mahataudilla ja nyt on lantiopohjan ja kaikki muutkin sieltä löytyvät lihakset todella kipeät. Viikon päästä on onneksi ultra, jossa näkee kohdunsuun tilanteen. Siihen asti elellään aika rauhallisesti.
Tulipas kirjoitettua pieni romaani, nyt kun lapset ovat kerhossa ja täällä on aivan hiljaista.
Aurinkoista mahankasvattelu viikkoa kaikille!!!
Uba-aba tasan 28
Onpas nyt vatsatautia liikenteessä vähän siellä sun täällä. Meillä ei ole siitä kovin hyvät kokemukset, koskapa jouduttiin tytön kanssa yöksi sairaalaan tiputukseen ed.vatsataudin aikaan (tyttö oli silloin 6kk). Vaippalasten kanssa tuo ripulointikaan ei ole kauhean mukavaa :(
Uba-aba: voi että miten sun lapsesi huolehtivat vauvasta! Mutta eihän teillä ole enää hätää, koska vauva selviäisi kuitenkin hengissä vaikka jo syntyisikin. Saitko sä jonkun syyn siihen (vai niihin?) myöhäiseen keskenmenoon?
Em. liittyen: kyllä sitä vaan tulee vielä jossiteltua vaikka niin lupasin, että np-ultran jälkeen aion nauttia raskaudesta. Tai kyllä mä nautinkin, mutta kehittelen välillä tyhmiä kauhukuvia siitä, että raskaus vielä keskeytyy. Etenkin nyt kun masussa on ollut hiljaisempaa (itse asiassa luulen, että ne tuntemani liikkeet jo viikkoja sitten ovat olleet vain ilmakuplia) niin heti tulee ajateltua, että entä jos... Tai mitä jos rakenneultrassa selviää joku trisomia tms. Muttamutta, kyllä tää masu kasvaa kovaa vauhtia ja nyt taas ihan viime päivinä on ollut enemmän sellaista tunnetta, että varmasti se oli vaavi joka möyryää eikä suolisto. Mullahan on istukka edessä, joten se varmasti vaimentaa muutenkin noita liikkeitä.
Kaksolle tsemppiä ultraan! Muistan kun itse odotin alkuraskauden ultraa ihan paniikissa ja vannoin, että tästä lähin varaan ultrat heti aamuksi, ettei mene koko päivä vauhkotessa.
Niin ja en ole varmaan onnitellut Neronjaa np-ultrasta! Jännä muuten, että sulle muutettiin LA aikaisemmaksi: mullahan sikiö oli myös 6 päivää edellä mittoja (alkuraskauden uä:ssä vastasi täsmälleen viikkoja), mutta aikaa ei muutettu. Saa nähdä miten sit rakenneultrassa on kasvanut.
Meillä tyttö on edelleen aika innoissaan masuvauvasta ja muistaa monesti kertoa isälle, että äidin masussa on vauva :) Aika ajoin tyttö myös silittelee masua ja viimeksi pääsi pehmosammakkokin silittämään sitä tassullaan...Viime viikolla ihmettelin iltapesun yhteydessä tytön pullukkaa masua ja kysyin tyhmänä siltä, että " mikähän sun masussa on, onko sielläkin vauva?" . Tyttö katseli mua ihmeissään ja sanoi " eikun porkkaanaa, ÄIDIN masussa on vauva" (oli just syönyt porkkanaa). Niin, mitäs tässä tyhmiä kyselet?
Jaa, ei kai sitä muuten kummempia. Töiden pariin taas kerran.
KK ja Onni rv15+6
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=violet]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=violet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=violet].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 29.3[/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=violet]Hope74: [/b][/color] minä -74, mies -73, lapset 11/98 sekä 11/01, 4 keskenmenoa [color=red] LA 30.7 [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 20.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 7.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 15.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5. [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7. [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8. [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8. [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8. [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9. [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9. [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
mies on tän viikon lomalla joten menin neuvolaan jo hyvissä ajoin lueskelemaan lehtiä.Eilen illalla vielä luin tätä palstaa ja ajattelin että onkohan viimeinen kerta kun tulen lukemaan..
Klo 8 olin jo odotus salissa lueskelemassa näennäisen tyynesti.Myöhässä pääsin sisään ja aluksi puhuttiinkin aiheesta" olemme olleet miltei naapurit" ,asuttu lapsuudessa samalla kadulla samassa kaupungissa,joka siis ei ole Tampere :) No tehtiin kaikki rutiinit ja joka välissä kun täytettii neuvolakorttia jne,olin sanomassa että katsotaan nyt tarviiko tätäkään jne.Hb oli sikamatala jo nyt 112,ja sain lähetten pieneen verenkuvaan heti tälle viikolle ja siihen sokerirasitukseen.Normaalisti mulla on noin 140 toi hb.Viimein päästiin itse asiaan eli niiden äänien kuunteluun.Katselin kattoon ja kuuntelin omaa sykettä siitä laitteesta.Paskat,ajattelin,ja aloin jo muokata tätä käyntiä päässäni ihan huviretkeksi joka ei liittynyt siihen että olisin MUKA raskaana,että kuhan kävin vaan terkkarin vastaanotolla.Niin sitten...sitten sieltä yhtäkkii kuulu paljon nopeemmat jympseet,en ollut uskoa korvia.160-170 bpm jyrkytti ja terkkakin sanoi että oikeen napakat ja hyvät vaihtelut on nyt! Siis HUOH.Uskomatonta miten kevein askelin sitä sitten loikkikaan kotio,ihan ninkuin Sartsukin ultrastaan.Ja nyt ei enää pelota mennä sinne ultraan,vaan iloisin mielin ja ihanaa että mies pääsee sinne mukaan saamaan konkreettista näyttöä mitä on tullut tehdyksi.Voi iih,ihanaa,ompa nyt hyvä ja euforinen olo :) taisin saada ruusunpunaiset lasit mukaani neuvolasta..heh.
Eli ei se näköjään aina mitään pahaa merkitse että oireet loppuu,ja kuin taikaiskusta tänä aamuna oli taas muuten yökkö olo.
No niin mutta nyt arkipuuhiin,tai ensin pitää saalistaa tuo pikkunaskali kiinni,ja hoitaa sen pippeliä,siinä on vissiin iho tulehdusta kun punottaa kovasti vaikka rasvaakin.
Ja sitte päikyille kanssa,tuo hermoileminen ottaa niin kovasti voimille nääs.
Femmis 12+0 ja todistettavasti jyskytävä sydän
Ensinnäkin Kaksoselle valtavasti onnea ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin!!!
Monilla tuntuu tosiaan olleen tuota mahatautia. Meilläkinhän sen sairasti puolet. Luojan kiitos, että itse kuuluin siihen puoleen perheestä, joka ei sairastunut. Mies ei oksentanut kuin kerran, mutta sellainen etova olo ja ruokahaluttomuus kesti sillä viikon. Sartsullekin tsemppiä potilaitten kanssa! Pikaista paranemista teille kaikille!!!
Uba-aba, kiitos onnitteluista. Sulla on tosiaan hauska tyyli ääntää nikkini ;-). Onneksi olet jo päässyt mahataudista yli. Onnea sinulle loppuodotukseen! Toivotaan, että aika kuluu nopeasti ja pääsette koko perhe jännityksestä ja saatte pikkuisen hoivattavaksi!
Kerttukasperi, kiitos sinullekin onnitteluista. Tuosta LA:n siirtämisestä lääkäri sanoi, että heillä on sellainen käytäntö, että jos sikiön mitat poikkeavat yli 2 pvää kuukautisista lasketusta iästä, niin LA:ta muutetaan. Mullahan sikiö oli kahdessa ekassa ultrassa kaksi päivää isompi ja nyt sitten peräti sen kuusi päivää. Itse olin ihan hyvillä mielin, että pääsin " harppaamaan" raskaudessa eteenpäin. Katsoin aiemmista neuvolakorteista, että niissä vauvelit on olleet kaksi päivää isompia kuin menkoista laskettuna, mutta LA:ta ei koskaan muutettu. Niihin aikoihin mulla olikin kuukautiskierto pitempi kuin nuo viime aikoina olleet.
Oli helpottavaa lukea, että sinullakin, KK, vauveli on ollut välillä hiljaisempi. Viime viikolla tunsin muutaman kerran aivan selvät liikkeet, mutta nyt on taas mennyt useampi päivä, etten ole huomannut mitään. Rupeaa tietysti vähän huolestuttamaan, vaikka masu kyllä mielestäni edelleen kasvaa.
Femmikselle onnittelut sydänäänistä! Nyt vaan kevyin mielin eteenpäin! Meilläkin on joskus pojalla punottanut pippeli. En nyt muista ollaanko laitettu siihen perusrasvaa, mutta ainakin ollaa yritetty pestä huolellisesti. Siitä se on sitten parantunut.
ON: Oma th edelleen lomalla. Joudun menemään huomenna Kajaaniin proteiinikontrolliin. Toivon mukaan tuo th suostuisi kuuntelemaan sydänäänet. Ei oo nyt tosiaan liikkeitä tuntunut muutamaan päivään, joten heti tietysti vähän mieltä vaivaa. Ehkäpä vauveli on jotenkin vaihtanut asentoa eikä liikkeet niin selvästi tunnu.
Jeps, mutta nyt on pakko jatkaa hommia.
Mukavaa päivää kaikille!
neronja rv14+3
Mahtavaa, että voit huokaista helpotuksesta kuultuasi pienen vauvelinalkusi sydänäänet! Yritä pitää tämän jälkeen mieli korkealla ja uskoa, että kaikki sujuu hienosti ihan loppuun asti :-)
Pitelen täällä peukkuja pystyssä Kaksosen ultrakäyntiä odotellessa!
Edelleen olen täällä yhtenä kappaleena, ja tuntuu siltä, että supistukset ovatkin vähentyneet lähes olemattomiin. Edellisenä yönä vatsaan koski kyllä aika lailla, mutta varsinaisia supistuksiaei ollut. Eilen päivällä tuli vain pari kivuliasta supistusta, muuten olo oli ihan hyvä. Toisaalta olen myös ottanut aika rauhallisesti tämän viimeksi kuluneen viikon, jotta saisimme vauveliinin pysymään masussa vielä vaikka viikon verran eteenpäin. Keskiviikkona tulee täyteen 37 raskausviikkoa, joten ihan hyvällä mallilla ollaan! Vaikka oma olo alkaa olla jo tukala, sitä tietysti kuitenkin toivoo, että vauvan syntymä menisi aika lähelle laskettua aikaa: onhan vauvan aina helpompi ponnistaa itsenäiseen elämään, mitä valmiimpana se masusta ulos tulee.
Jaaha, pitää kai ryhdistäytyä tästä koneen vierestä muihin hommiin! Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!
Ja jopa olen sittenkin pinoutumassa : )
Päivitin tuohon listaan nyt Neten pikkuisen prinssin. Pahoittelen, että se vie nyt vähän pinotilaa, mutta kun viikko on niin pitkä aika, että tiedot pääsevät hautautumaan muutoin. Ja tuon viestin jälkeen tulikin muuta ja nyt vasta ehdin oikeasti pinoutua.
Kaksoselle hurjasti onnea ultraan ja paljon jaksamista ja malttia tämän hurjan pitkän päivän odottelun kanssa.
Mitä iheemn vatsatautua täällä on liikeellä
Sartsu saatkin toimia ihan kipusiskona. Kurjalta kuulostaa. Jaksamista tautien keskelle. Täytyyhän niiden pian jo helpottaa, eikö niin ; )
Uba-aba. Kurjalta kuulostaa lasten huoli. Kovin inhimillistähän se on, mutta varmasti sydäntä raastavaa, varsinkin kun siihen lasten pelkoon on lisättävä omat pelkosi. Olet jo onneksi kovin turvallisilla viikoilla ja eikös pikkuisesi ole sylissäsi jo viimeistään parin kuukauden kuluttua : )
Femmikselle suuren suuret onnittelut ihanista neuvolakuulumista ja pikkuisesta sähäkästä sydämestä. Se tunne tuollaisten jälkeen on sanoin kuvaamaton ja ihanan kevyt. Aivan kuin kaikki maailman huolet olisi pyyhitty maailmasta pois. Ja niinhän se tietenkin onkin :)
Neronja. Aika jännää, että siirsivät laskettua aikaa kahden päivän perustella. NKL sanoi, että jos yli viikon heittää, niin sitten vasta siirretään. Tosin minun LA:nihan ei olekaan laskettu kuukautisten vaan hedelmöittymisen mukaan ja siksi piti paikkansa. Jos olisi neuvolan laskurin mukaan laskettu papu ¿syntyisi¿ jo kesäkuun ensimmäisinä päivinä ja nyt LA on 16.6 ja siinä on pysynyt.
On se hurjaa, että jo nyt liikkeitä tunnet, mutta niin kai se on kun kyseessä ei ole ensimmäinen raskaus. Minusta kun tuntui, että ainakin jonnekin viikolle 18-19 asti liikkeet olivat hyvin hentoja ja epäsäännöllisiä ja vasta viimeisen kuukauden aikana papu on oppinut pyörimään säännöllisesti joka päivä ja usein. Minähän kävin silloin rv 18 erikseen neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä juuri siitä syystä, että pikkuinen oli niin hiljaksiin. Nyt ei enää ole! :-D
Hauskaa, että olet Wilkuna vielä yhtenä kappaleena ja pikkuinen malttaa pysyä kasvamassa. Kurjaa kuitenkin, että olosi on tukala ja kipuja ja supistuksia on. Oletko olut ihan vuodelevossa?
Omassa navassa ei ihmeempää. työnteko ei tahdo kiinnostaa sitten tippaakaan. Ja jääneeköhän minulta tuo koulusta valmistuminen kokonaan. Kun sitä lopputyötä en kerta kaikkiaan saa tehtyä. Työni hoidan, mutta mitään extraa en kyllä saa aikaiseksi ja muutenkin ajatukset ovat nyt varsin muualla. Opintoaikani päättyy nyt keväällä ja kaikki muu on suoritettu ja koen olevani todellinen luuseri. Pitäisi varmaankin anoa jotakin opiskeluajan pidennystä. Mutta saako sitä vauvan kanssa ainakaan tehtyä, tuskin. Nyt pitäisi viikonloppu siihen käyttää ja rutistaa se alkuun oikein kunnolla. Sittenpä se tulisi tehtyä¿ Plääh. Typerää tämä saamattomuuteni kun kaikessa muussa olen niin kovin tehokas ja luin lähes neljän vuoden opinnotkin 2,5 vuodessa ja lähes jokaisesta kurssista on huippuarvosana¿ Mutta kun nyt elämässä on tärkeämpiäkin asioita pohdittavana.
Masu tuntuu leviävän sivuille. Tytöksi väittävät ulkopuoliset, mutta rakenneultrassa näkemieni palleroiden perusteella ja yksityislääkärin hataran aavistuksen perusteella päättelen toisin. Huomenna on Brunolle aika, joten sittenpä sekin selviää.
Ai niin, piti kertoa, että perjantain karkeloissa olin oikein pitkän kaavan mukaan ja vasta kahden jälkeen kotona. Suurin osa ajasta meni kuitekín ruokailuun. Olipas huisia. Tanssittiin ja kaikkea. Vähän kyllä tuntui hassulta olla ravintolassa kun en ole raskauden aikana käynyt. Tai siis käymme kyllä miehen kanssa kuukausittain ulkona syömässä ja joskus olen ollut hänen mukanaan alkuillasta lähipubissa (savuton) kun on juonut yhden oluen, mutta muutoin en ole ollut. Oma porukkamme suhtautui perjantaina kovin ihanasti. Meitä oli vain kaksi naista, joten sain oikein erityiskohtelua. Huolehtivat niin, että jo nolotti ja tunsin itseni typerykseksi.
Tällä viikolla on viimeinen ¿täysi¿ työviikko. Tarkoittaa siis sitä, että olen täysin normaalisti päivätöissä äitiysloman alkuun, mutta ensi viikosta jää yksi jumpistani pois ja huhtikuun alusta jäävät sitten ihan kaikki jumpat, jollei lääkäri muuta määrää. tuntuu, että tuon yhdenkin ylimääräisen extra-työtunnin pois jääminen on helpottavaa.
Oikein ihanaa talvipäivää kaikille
Aapeli ja papu 25+3
Aapeli_77:
Neronja. Aika jännää, että siirsivät laskettua aikaa kahden päivän perustella.
Siis otetaanpas vielä alusta ;-). Rv6+6 masukkini vastasi viikkoja 7+1. Rv 8+6 masukkini vastasi viikkoja 9+1. Ja np-ultrassa menkoista laskettuna rv12+6 masukkini vastasi viikkoja rv13+5 eli oli kuusi päivää isompi. Ja lääkäri selitti, että heillä on sellainen periaate, että jos sikiön koko heittää enemmän kuin kaksi päivää, niin LA:ta korjataan. En tiedä, mistä lääkäri laski, että mulla olisi ollut ultrapäivänä 13+0 (tuon laittoi siis neuvolakorttiin ultran ajankohdaksi), koska nettilaskureitten mukaan mulla oli 12+6. Ja sitten lääkäri sihtaili ja sihtaili raskauskiekkoa ja sieltä sai sitten uudeksi LA:ksi 3.9. (entinen 7.9.) eli se siirtyi siis neljällä päivällä... Menköötpä nuo päivät ja LA:t ihan miten tahansa, niin mulle oli pääasia, että vauveli oli kasvanut hyvin. Moni on ihmetellyt tätä LA:ni siirtämistä (täällä ex:issä, syyskeijuissa ja toistuvissa km:issa), mutta en viitsinyt ruveta vastustelemaan, kun lääkäri itse ilmoitti, että siirretään. Mun puolesta tuohon exien listalle voisi laittaa LA:kseni tuon 3.9., koska sen mukaan lasken nyt nämä rv:ni.
Tämä nyt siis selvennyksenä tähän LA-asiaan ;-).
neronja rv14+3
ONNEKSI kaikki on kuitenkin hyvin, huhhuh.. enää ei saa säikytellä!!!
Ihana juttu että kaikki on hyvin :)))))
Ja ihanaa swehina, jos on totta että olet plussannut!!
Tästä tulikin melkoisen jännitysnäytelmän jälkeen ihan onnellinen päivä :))
Nyt suihkuun.. t. wbm 19+3