Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi helvetissä opiskellessa on pakko käydä töissä jotta voi elää? Kun se koulunkäyti on se työ eli 8 tuntia päivässä!

Vierailija
20.09.2016 |

Mikä logiiikka, että opiskelijan pitää pitkien päivien lisäksi käydä töissä, jotta varaa elää edes jotenkin? Kun työttömän ei tarvitse tehdä mitään, jotta saa kohtuullisen korkean elintason. Tosi kannustavaa, vaikka itse olenkin hyvätuloisesta perheestä, eikä minun tarvitsisi töissä käydä.

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelijaa voi verrata 20 vuotta tuottavia töitä tehneeseen työttömään, niin työtöntä voidaan verrata roskakuskiin.

Opiskelijahan saa huiman elintason korotuksen tietenkin ryhtymällä suoraan roskakuskiksi, koska tienaahan se paremmin, kuin työtön. (ei tosin välttämättä jää penniäkään enempi käteen rahaa)

Vierailija
122/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti nyt vaan siitä opiskelijakortista. Kun olet työtön, et saa alennusta mistään. Opiskelija saa vähemmän rahaa kuin työtön, mutta kun hinnoista napsaistaan -50 % pois niin se tasaa aika hyvin sitä saatua summaa.

Olin opiskelija, nyt työtön. Siskoni taas on vielä opiskelija, ja hämmästelen miten halvalla hän pääsee ruokailujen suhteen. Yliopiston ruokalat ovat viikonloppuisinkin auki, ja laadukas ateria maksaa opiskelijakortilla sen jonkun 2 e.

Ja bussissa pääsee puoleen hintaan.

Kyllä, olen kateellinen!

Mä olen ollut opiskelija vuosikausia ja nyt vuoden työtön. Kerro nyt mullekin, niin että mä ymmärrä, että miten tilille tipahtava 550 euroa on jotenkin vähemmän kuin se opiskelija saama kolmesatanen?

MISTÄ muka saa -50 %? Mä en ainakaan ole saanut yhdestäkään merkityksellisestä asiasta bussilipun lisäksi järkevää alennusta. Pistäkää ihmeessä listaa. Vuokrasta ei saa alennusta, eikä ruoasta, eikä vaatteista. Eli mistä saa? Mistä sä revit sen 300 euroa alennusta?

Työtön pummi poraa. Ymmärrätkö, että nuorena on tarkoitus opiskella ja se on elintason kohotus, kun saa oman kämpän ja taskurahaa.

Tarkoitus ei ole, että sinä saat saman elintason kuin 20 vuotta töitä paiskinut keskiluokkainen.

(tekemättä mitään)

Mikä vitun elintason kohotus se opiskelijaksi siirtyminen mukamas on? Verrattuna mihin? Kuka saa vähemmän rahaa kuin opiskelija? Ville 5v karkkirahojensa kanssa vai? Siihenkö verrataan aikuista ihmistä? Edelleen, miksi työtön saa tuplat opiskelijaan verrattuna?

Ja mikä ihmeen 20 vuotta töitä paiskinut keskiluokkalainen? Ei työttömyys eikä opiskelu ikää katso.

Miksi roskakuski saa enemmän, kuin työtön? Mene roskakuskiksi, jos itkettää..

Roskakuski ei saa mitään, vaan työnantaja sille maksaa, koska työstä on maksettava palkkaa. Mitä se työtön tuottaa enemmän kuin opiskelija, että sille maksetaan tuplaten?

Se on tuottanut jo 20 vuotta. Opiskelija saa tulonsiirtoina opetuksen, jota työtön ei saa. Jos työtöntä voidaan vertailla opiskelijaan, niin roskakuskia voidaan aivan hyvin verrata työttömään, onhan se työtönkin töitä tehnyt.

Mitä se 0 vuotta työskennellyt työtön on tuottanut viimeiset 20 vuotta? Vastaa äläkä lässytä.

Roskakuski ei edelleenkään saa tukia, vaan siltä päinvastoin kerätään rahat pois verojen muodossa.

Työtön on tehnyt töitä, samoin roskakuski. Miksi ne eivät saa samaa rahaa?

Koska rahaa ei anneta menneistä töistä ennen eläkkeellepääsemistä, vaan nykyisistä. Rahanlähde on myös täysin eri. Onko sulla jokin aivovamma?

Opiskelijakin on eri, kuin 20 vuotta töitä tehnyt työtön. Alkaahan se pikkuhiljaa menemään sinunkin jakeluun, kun opetetaan, aivovammastasi huolimatta.

Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että jokainen työtön ei ole 20 vuotta tehnyt töitä?

Jos et ole sattunut huomaamaan, niin aivan ylivoimaisesti suurin ikäryhmä työttömissä on 15-24 vuotiaat.

http://www.tilastokeskus.fi/til/tyti/2015/13/tyti_2015_13_2016-04-12_ka…

Onko ne tehneet sen 20 vuotta töitä vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla ikäpolvella sitten viina onkin melko varmasti yksi syy työttömyyteen, ei tosin aina.

Vierailija
124/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti nyt vaan siitä opiskelijakortista. Kun olet työtön, et saa alennusta mistään. Opiskelija saa vähemmän rahaa kuin työtön, mutta kun hinnoista napsaistaan -50 % pois niin se tasaa aika hyvin sitä saatua summaa.

Olin opiskelija, nyt työtön. Siskoni taas on vielä opiskelija, ja hämmästelen miten halvalla hän pääsee ruokailujen suhteen. Yliopiston ruokalat ovat viikonloppuisinkin auki, ja laadukas ateria maksaa opiskelijakortilla sen jonkun 2 e.

Kyllä, olen kateellinen!

Mä olen ollut opiskelija vuosikausia ja nyt vuoden työtön. Kerro nyt mullekin, niin että mä ymmärrä, että miten tilille tipahtava 550 euroa on jotenkin vähemmän kuin se opiskelija saama kolmesatanen?

MISTÄ muka saa -50 %? Mä en ainakaan ole saanut yhdestäkään merkityksellisestä asiasta bussilipun lisäksi järkevää alennusta. Pistäkää ihmeessä listaa. Vuokrasta ei saa alennusta, eikä ruoasta, eikä vaatteista. Eli mistä saa? Mistä sä revit sen 300 euroa alennusta?

Työtön pummi poraa. Ymmärrätkö, että nuorena on tarkoitus opiskella ja se on elintason kohotus, kun saa oman kämpän ja taskurahaa.

Tarkoitus ei ole, että sinä saat saman elintason kuin 20 vuotta töitä paiskinut keskiluokkainen.

(tekemättä mitään)

Mikä vitun elintason kohotus se opiskelijaksi siirtyminen mukamas on? Verrattuna mihin? Kuka saa vähemmän rahaa kuin opiskelija? Ville 5v karkkirahojensa kanssa vai? Siihenkö verrataan aikuista ihmistä? Edelleen, miksi työtön saa tuplat opiskelijaan verrattuna?

Ja mikä ihmeen 20 vuotta töitä paiskinut keskiluokkalainen? Ei työttömyys eikä opiskelu ikää katso.

Roskakuski ei saa mitään, vaan työnantaja sille maksaa, koska työstä on maksettava palkkaa. Mitä se työtön tuottaa enemmän kuin opiskelija, että sille maksetaan tuplaten?

Se on tuottanut jo 20 vuotta. Opiskelija saa tulonsiirtoina opetuksen, jota työtön ei saa. Jos työtöntä voidaan vertailla opiskelijaan, niin roskakuskia voidaan aivan hyvin verrata työttömään, onhan se työtönkin töitä tehnyt.

Mitä se 0 vuotta työskennellyt työtön on tuottanut viimeiset 20 vuotta? Vastaa äläkä lässytä.

Roskakuski ei edelleenkään saa tukia, vaan siltä päinvastoin kerätään rahat pois verojen muodossa.

Koska rahaa ei anneta menneistä töistä ennen eläkkeellepääsemistä, vaan nykyisistä. Rahanlähde on myös täysin eri. Onko sulla jokin aivovamma?

Opiskelijakin on eri, kuin 20 vuotta töitä tehnyt työtön. Alkaahan se pikkuhiljaa menemään sinunkin jakeluun, kun opetetaan, aivovammastasi huolimatta.

Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että jokainen työtön ei ole 20 vuotta tehnyt töitä?

Jos et ole sattunut huomaamaan, niin aivan ylivoimaisesti suurin ikäryhmä työttömissä on 15-24 vuotiaat.

Ne olisikin pitänyt laittaa opiskelemaan sen ikäisinä. Johan me se käsiteltiin, että nuorena kuuluu opiskella.

Vierailija
125/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmalla ikäpolvella sitten viina onkin melko varmasti yksi syy työttömyyteen, ei tosin aina.

Se on usein seuraus, eikä oire.

Vierailija
126/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmää porukkaa täällä oikein on. Opiskelijat saa asumistukea, + heille on erittäin halpoja asuntoja verrattuna töissä käyviin. Bussikortit puoleen hintaan, opiskelija-alennuksia, verovapaata työtä saa tehdä, jota työtön ei saa tehdä. 

Mitä helvettiä kun on järjestetty kaikki, kuin manulle illallinen.

Tässä on toinen kohta, johon et ole uskaltanut kommentoida mitään.

Vierailija
127/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmää porukkaa täällä oikein on. Opiskelijat saa asumistukea, + heille on erittäin halpoja asuntoja verrattuna töissä käyviin. Bussikortit puoleen hintaan, opiskelija-alennuksia, verovapaata työtä saa tehdä, jota työtön ei saa tehdä. 

Mitä helvettiä kun on järjestetty kaikki, kuin manulle illallinen.

Tässä on toinen kohta, johon et ole uskaltanut kommentoida mitään.

Tuo kohta ei liitykään juuri mitenkään työttömien ja opiskelijoiden väliseen epäsuhtaan. Edelleenkään opiskelija ei saa bussilipun lisäksi kovin erikoisia etuja suhteessa työttömään. Asumistukea saa kuka vain, jopa työssäkäyvät.

Opiskelijoiden halvoista asunnoista minä en tiedä mitään, kun en sellaisia ole käyttänyt. Halpojahan kaikki kimppakämpät ovat, myös työttömille ja työssäkäyville. Enkä minä ole kuullut mitään siitä, että opiskelija saisi tehdä verovapaata työtä; eiköhän joku vain tarkoita sillä sitä, että jos tekee tarpeeksi vähän rahaa, niin verotuskin on nolla, mutta sehän koskee aivan kaikkia, ei vain opiskelijoita.

Se minua tässä kiinnostaa, että minkä helkkarin takia sille työttömälle Manulle järjestetään juhlaillallinen ja saa kaupan päälle vielä kylpyläviikonlopun, suhteessa opiskelijaan.

Vierailija
128/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtönhän on työnhakija, jotta saa työttömyyskorvausta ja näin velvollinen ottamaan vastaan tarjotun työn. Opiskelija saa tukea siihen, että opiskelee itseään hyödyttävän ammatin. Aika moni valitsisi opiskelun eikä työntekoa, jos työttömyystuilla saisi opiskella. Työtön on myös työssä ollessaan maksanut veroja ja työttömyysvakuutusmaksua sekä mahd. liiton jäsenmaksua omaa mahdollista työttömyyttä turvatakseen.

Vierailija
129/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin peruskoulun jälkeen ammattikouluun ja nyt opiskelen ammattikorkeassa. Ammattikoulun aloitettuani olen jatkuvasti tehnyt töitä koulun ohella enkä ole pitänyt mitään lomia lukuunottamatta yksittäisiä viikonloppuja tjs. siis noin kuuteen vuoteen. Olen köyhästä perheestä ja asun omillani, pakko oli heti nuorena muuttaa opiskelujen perässä. Ala on onneksi sellainen, että töitä on kyllä riittänytkin, mutta palkka ei vain ole kovin kummoinen. Lisäksi olen vielä hirveä perfektionisti ja ollut pienestä pitäen aina ns. kympin tyttö.

Nyt sairastuin sitten lopulta kunnolla burnouttiin, mutta ompahan se tehnyt tulojaan jo kauan.

Tulevaisuus tuntuu toivottomalta. En jaksa enää palata siihen, että minulla ei ole vapaata ollenkaan. Kun kaikki aika menee koulussa, kotona itseopiskeluun tai töihin (ja vielä monesti kolmivuorotyössä). Monesti olen kamppaillut myös katkeruutta ja kateellisuutta vastaan, sillä monet koulukaverini jotka ovat parempituloisista perheistä pääsevät niin paljon helpommalla.

Muutin takaisin kotiin, koska ilman niitä vähäisiä opiskelutukia tai jatkuvaa työn tekoa en voi asua omassa kämpässäni. Nyt ajattelen jo jättäväni kesken korkeakouluopinnot ja meneväni vain töihin jonnekin duunarihommiin, kun ei jaksa tätä pyöritystä enää.

Anteeksi tämä pieni purkaus.

Vierailija
130/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Kenenkään ei ole pakko opiskella, mutta yleensä opiskelu kannattaa. Jos ei ole valmis tilapäiseen köyhyyteen/vähäiseen vapaa-aikaan/lainanottoon, ei kannata opiskella ainakaan korkeakoulussa. Fakta kuitenkin on, että korkeakoulukoulutus parantaa työllistymismahdollisuuksia ja ennustaa suurempaa tulotasoa. Mutta  työttömäksihän voi kuka tahansa ryhtyä. Yksinkertaista!

Vierailija
131/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä logiiikka, että opiskelijan pitää pitkien päivien lisäksi käydä töissä, jotta varaa elää edes jotenkin? Kun työttömän ei tarvitse tehdä mitään, jotta saa kohtuullisen korkean elintason. Tosi kannustavaa, vaikka itse olenkin hyvätuloisesta perheestä, eikä minun tarvitsisi töissä käydä.

Toisaalta miksi kaikki pitäisi saada ilmaiseksi? Suomessa on ilmaiset koulut, tuet, kouluruoka yms... Usassa lapsille aletaan säästää syntymästä lähtien että pääsee yliopistoon.

"Suomessa on ilmaiset koulut, tuet, kouluruoka" PÄIVÄN VITSI. Ei nämä ole ilmaisia.

Ei tietenkään ne ole, taivaastako se ruoka tipahtaisi? Käytä vähän päätäsi, ehkä tajuat pointtini.

Vierailija
132/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä töissä. 900e (=laina ja tuki) ja se ~400e minkä saan töistä kuukausittain riittävät juuri ja juuri. Sarjalippu kouluun 230e/30 matkaa (mikä ei tietenkään riitä koko kuukaudeksi) osa vuokrastani 300e, lainanlyhennys 100e, puhelinlasku, puolet sähkö- ja nettilaskuista, e-pillerit, piilolinssit. Ainiin, ja jotain pitää syödäkin. Ja sitten vielä bensa, enpä tiedä paljonkohan siihenkin menee rahaa, mutta töihin on 40km matka. Yli 12h päivät joita pari kertaa viikossa joutuu vääntämään että ehtii kouluun ja töihin eivät ole kevyitä mutta minkäs teet. Harmittaa vaan että jokaiselta luennolta saa olla pois enintään kolme kertaa, eli en voi tehdä niin paljon töitä kuin Kela sallisi. Luulisi että yliopistossa ymmärrettäisiin olla vaikeuttamatta opiskelijoiden tienaamista, mutta ei. Ja ei, en todellakaan käytä 8h päivässä opiskeluun. Nytkin pitäisi kirjoittaa kolme esseetä huomiselle mutta en jaksa.

Vierailija
133/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha yrittää mammoille vääntää ratakiskosta että opiskelu on ohimenevä vaihe ja nimenomaan iso investointi yhteiskunnalta. Koska lapsiperheissähän on totuttu siihen, että kaikki maksetaan jonkun muun instanssin kuin vanhempien toimesta. Lisäksi mammoista on ihan kohtuullista, että muut lapset käy virikehoidossa samalla kun mamma löllyy kotona vauvan kanssa.

Että sellaista.

Jotenkin tuntuu, että tässä maassa ei nuoremmat sukupolvet enää yhtään arvosta mitään, mitä eteensä yhteiskunta tekee. Koulutuskin tukineen on Väärin ja Orjauttamismentaliteetilla järjestetty.

Ehkä kannattais sitten opiskella ulkomailla? Sais vähän kosketuspintaa siihen, miten Suomessa paapotaan opiskelijoita ja mammoja.

Ylikoulutetaan niin paljon, että opiskelemaan pääsee näitä vähemmän välkympiäkin tapauksia.

Vierailija
134/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mäkin välillä mietin. Viimeksi eilen, kun oli luentoja 10-12, hyppy ja harkkaryhmät 14-20 ja tänä aamuna taas luennolle kello 8, että kukahan työnantaja edes ottais mut töihin kun oon niin epäsäännöllisiin aikoihin yliopistolla, etten ehtis tehdä täyttä vuoroa oikeastaan ikinä. Tänä syksynä tulee täyteen 45 opintopistettä yliopiston asettamasta koko vuoden 55 opintopisteen tavoitteesta.

Vierailija
135/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te olette saaneet päähänne että opiskelu on vähintään 8h päivässä. Oäaika kujalla ihmiset kattokaa lukkareita vähän.

Ottakaa opiskelijoiden lomat vielä huomioon...

Vierailija
136/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin välillä mietin. Viimeksi eilen, kun oli luentoja 10-12, hyppy ja harkkaryhmät 14-20 ja tänä aamuna taas luennolle kello 8, että kukahan työnantaja edes ottais mut töihin kun oon niin epäsäännöllisiin aikoihin yliopistolla, etten ehtis tehdä täyttä vuoroa oikeastaan ikinä. Tänä syksynä tulee täyteen 45 opintopistettä yliopiston asettamasta koko vuoden 55 opintopisteen tavoitteesta.

Tuota varten tehdään töitä kesäisin tai otetaan laina. Mikä tässäkin on vaiketa

Vierailija
137/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätkää kirjoitti:

Mistä te olette saaneet päähänne että opiskelu on vähintään 8h päivässä. Oäaika kujalla ihmiset kattokaa lukkareita vähän.

Onko opiskelijan opiskeluun käyttämä aika pelkästään se koulussaoloaika vai? Ei ole kotitehtäviä tai ryhmätöitä eikä kokeisiin tarvitse lukea vai? Todella helposti menee toi 8h per päivä.

Vierailija
138/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

herätkää kirjoitti:

Onko opiskelijan opiskeluun käyttämä aika pelkästään se koulussaoloaika vai? Ei ole kotitehtäviä tai ryhmätöitä eikä kokeisiin tarvitse lukea vai? Todella helposti menee toi 8h per päivä.

Voi kauheaa....

Vierailija
139/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

herätkää kirjoitti:

Voi kauheaa....

Oisko susta kivaa töiden jälkee koko ilta vääntää jotain raporttia? Entä viikonloput?

Vierailija
140/212 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen kateellinen!

(tekemättä mitään)

Ne olisikin pitänyt laittaa opiskelemaan sen ikäisinä. Johan me se käsiteltiin, että nuorena kuuluu opiskella.

Kunhan maksaa sen kouluttautumisen ja elämän sen kouluttautumisen aikana.

Sitä paitsi ei ole mitään järkeä kouluttautua jos ei ole töitä. Esimerkiksi insinöörejä eivtarvita yhtään enempää tähän maahan. Nyt jo niistä on ylitarjontaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme