Vierailija

Puolassa poliitikot yrittävät ajaa läpi täydellisen aborttikiellon. Järkyttävää. Tätäkö tännekin hihhulit haluaisivat?

http://motto.time.com/4495681/poland-abortion-law-protest-amnesty-intera...

Sivut

Kommentit (97)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Ja jossain keskenmenon saanu laitetaan vankilaan. Huh hah hei.

Joo Argentiinassa eräs nainen vangittiin keskenmenon takia. Häntä syytettiin murhasta, joten häntä uhkasi ilmeisesti kuolemantuomio.

Onneksi Amnesty otti asian hoitaakseen, osallistuin itse kampanjaan allekirjoittamalla adressin,joka lähetettiin syyttäjälle ja lopputulos oli se, että nainen on nyt vapautettu. Tosin joutui virumaan vankilassa 2 vuotta.

Vierailija

Niin että yritetään vähentää laittomia abortteja kieltämällä kaikki abortit. Aika tiukka aborttilaki vaikuttaa olevan jo nykysellään, niin en nyt ymmärrä tuota logiikkaa. Nytkään oikeat lääkärit ei uskalla tehdä abortteja, kun laki on noin tiukka. Puoskareille on tuon lain jälkeen menossa kuitenkin ihmisiä oli laki mikä tahansa. Jos tietäisin että kuolisin raskauteen, niin kyllä itse menisin vaikka riskillä jollekkin puoskarille, kun mitä menetettävää siinä vaiheessa on. Hyvä Puola!

Vierailija

HS: Puolassa tehtiin vuonna 2014 noin 1 800 laillista aborttia. Saman verran abortteja tehtiin sitä edeltävänä vuonna.

Suomessa taas abortteja on yli 10 000 per annum vaikka väestöä on kymmenesosa.

Vierailija

Kuollutta sikiötä kantavan pakko synnyttää? Miten kuollut sikiö muuten poistuu kuin synnyttämällä? Ilmeisesti tässä tarkoitetaan ettei synnytystä/kohdun tyhjennystä aloiteta lääkkeellisesti vaan annetaan luonnon hoitaa hommansa? Vai että ei imukaavita kun sikiö on menehtynyt kohtuun? Esim. Yli 20 viikkoinen on pakko synnyttää kun ei kait niin suuria imuvehkeitä ole. Toki sikiö voitaisiin esim jenkkityyliin paloitella ja kaapia ulos kohdusta nukutuksessa.

Suomessakin yli 12 viikkoiset kuolleet sikiöt pitää synnyttää.

Vierailija

Mä en ymmärrä näitä pro-life tyyppejä. Miksi mun elämä olis vähemmän arvokkaampi kuin sen alkion joka kasvaa mun sisällä? Miksi mun pitäis uhrata 9kk mun elämästä että joku saa adoptiojonossa lapsen? Tää on mun keho ja mulla on oikeus päättää siitä. Yleensähän noi pahimmat abortinvastustajat on uskonnollisia miehiä. Helppo niiden puhua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä pro-life tyyppejä. Miksi mun elämä olis vähemmän arvokkaampi kuin sen alkion joka kasvaa mun sisällä? Miksi mun pitäis uhrata 9kk mun elämästä että joku saa adoptiojonossa lapsen? Tää on mun keho ja mulla on oikeus päättää siitä. Yleensähän noi pahimmat abortinvastustajat on uskonnollisia miehiä. Helppo niiden puhua.

Ehhehe. Yli 10 000 aborttia ja harva noista on hengenvaarassa. Eettiseltä ja moraaliselta kannalta aborttia on hyvin vaikea perustella. Ei sillä mitään tekemistä tarvitse olla uskonnon kanssa. 80 vuotta elämää ja vs. parin kuukauden "uhraus" koska olet huolimattomuuttasi tullut raskaaksi omien toimiesi seurauksena. Syntyvyys vähenee ja kun ajattelee kuinka paljon esim. tietty kansanedustajaparille olisi tuonut iloa saada adoptoida. Eivät liene alkuunkaan ainoita.

Vierailija

Järjestäytynyt uskonnollisuus kaikissa muodoissaan on yksinomaan haitallista. Voi kun tulisi oikeasti se maailmanhallitus ja kieltäisi kaikki uskonnot laakista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ehhehe. Yli 10 000 aborttia ja harva noista on hengenvaarassa. Eettiseltä ja moraaliselta kannalta aborttia on hyvin vaikea perustella. Ei sillä mitään tekemistä tarvitse olla uskonnon kanssa. 80 vuotta elämää ja vs. parin kuukauden "uhraus" koska olet huolimattomuuttasi tullut raskaaksi omien toimiesi seurauksena. Syntyvyys vähenee ja kun ajattelee kuinka paljon esim. tietty kansanedustajaparille olisi tuonut iloa saada adoptoida. Eivät liene alkuunkaan ainoita.

Kyseinen kansanedustaja pari ei ole kelvollinen adoptiovanhemmuuteen, koska toisella heistä on rikostuomio. Syy on siis ihan "omaa huolimattomuutta" siellä..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

"Parin kuukauden uhraus" :D Lisääntymisbiologia ei liene vahvin alueesi.

Naisen terveydelle raskaus on aina riski, vaikka olisi ns. perusterve. Sinä asetat siis vain potentiaalisen ihmisenalun jo olemassa olevan ja ehkä huomattaviakin saavutuksia tehneen ihmisen edelle?

t. tyytyväinen selibaatissa eläjä

Vierailija kirjoitti:
Puolassa poliitikot yrittävät ajaa läpi täydellisen aborttikiellon. Järkyttävää. Tätäkö tännekin hihhulit haluaisivat?

http://motto.time.com/4495681/poland-abortion-law-protest-amnesty-intera...

Muistuttaa Irlannin aborttilainsäädäntöä, vaikka ei ihan 1:1. Sielläkin katolinen kirkko on vielä hyvin vahva. 

Raskauden loppuvaiheessa kohtuun kuolleen vauvan synnyttäminen on kai aika yleistä. Sama systeemi on Suomessa (ainakin tietämässäni kahdessa tapauksessa). Sille on ilmeisesti ihan asiallisesti, lääketieteelliset perusteet. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
That's life. Sananmukaisesti. Antaisi vaikka adoptioon kun jonoja ja hyviä vanhempia jotka ovat epätoivoisia on vaikka kuinka.

Toi on yleinen harhaluulo siitä että adoptio on lapselle paras vaihtoehto ja lapsi saa kodin heti koska pitkät jonot adoptiovanhempia. Todellisuudessa monet menevät suoraan lastenkotehin ja sieltä epäilyttäviin ammatteihin kun elämä meni huonosti. Vain kolmasosa saa hyvän tulevaisuuden, adoptio on hyvin byrokraattinen ja pitkä prosessi kummallekkin osapuolelle, niin vanhemmalle kuin lapselle. Lapsen ylittäessä iän 5 monet vanhemmat eivät lasta edes halua koska haluavat tuntea myös pikkuvauva iän lapsensa kanssa ja eivät siedä ajatusta että lapsella olisi muita muistoja kun adoptionvahempansa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat