Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isän raiskaaman tytön on pakko synnyttää. Kuolemanvaarassa olevan naisen on pakko synnyttää. Kuollutta sikiötä kantavan on pakko synnyttää.

Vierailija
17.09.2016 |

Puolassa poliitikot yrittävät ajaa läpi täydellisen aborttikiellon. Järkyttävää. Tätäkö tännekin hihhulit haluaisivat?

http://motto.time.com/4495681/poland-abortion-law-protest-amnesty-inter…

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tässä maailmassa ei saa mua vihasemmaks kun nää abortinvastustajat. Hyi vittu mitä ihmisiä te ootte.

Vierailija
62/97 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen panetukset on ihan yhtä tärkeitä kuin miestenkin. Miksi laitat syyn ainoastaan sen niskoille jonka sisällä se yhdessä aikaansaatu raskaus alkaa? Miksi naisen pitäis pidättäytyä? Olen sama kommentoija, joka teki kondomin ja jälkiehkäisyn petettyä abortin raskausviikolla 5. Mikään lapsi ei siinä hengestään päässyt, vaan kolmilevyinen alkio jolla ei ollut sydäntä eikä aivoja. Tiedoksesi, että myöskään spermallaan tilanteen aiheuttanut osapuoli ei halunnut, että jatkan raskautta. Mikset syytä häntä? Mua sinunlaisen puupään harmitus toisten yksityisasioista lähinnä naurattaa. Ei voi järjellä käsittää, mikä sua vaivaa ihan oikeasti. Taidat olla vähän todellisuudesta vieraantunut. Adoptiolapsi on aina erityistarpeinen ja hylkäyskokemuksen kokenut. Naisen stressi vaikuttaa sikiöön. Mieti nyt vähän mikä elämässä on kauheinta ja taistelun arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään abortit, tervetuloa laittomat ja vaaralliset kotikeskeytykset. Puhumattakaan roskapöndeihin tai mihinlie ketunkoloihin kuolemaan jätetyistä babyista. Ja on niitäkin, jotka hyppäävät mieluummin hirteen kuin synnyttävät.

Vierailija
64/97 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokaisella naisella on oltava oikeus aborttiin. Mutta en ymmärrä, miksi asioita pitää vääristellä niin, ettei abortin tekijöille vain tulisi paha mieli. Moni sanoo, että abortti on omassa tilanteessa lapsen etu, vaikka adoptioon antaminen sitä olisi todellisuudessa. En kannata lapsen pitämistä itse huonossa elämäntilanteissa, ja ymmärrän, jos terveys asettaa raskaudelle kohtuuttomia riskejä. Suomessa adoptiolapset ovat kuitenkin erittäin haluttuja ja adoptiovanhemmat todella sitoutuneita vanhemmuuteen. Kannatan siis kaikille oikeutta aborttiin, mutta ärsyttää lässytys siitä, miten se olisi lapsenkin kannalta paras ratkaisu. Useimmissa tapauksissa puntarissa on uusi kokonainen elämä vs. yhdeksän kuukauden epämukavuus ja sosiaalisesti kiusallinen tilanne ja paha mieli ja haikeus siitä, kun luopuu aikanaan synnyttämästään lapsesta. Valinta on jokaisen naisen oma, jokainen punnitsee itse vaihtoehdoistansa koituvat uhraukset, mutta olkaa rehellisiä itsellenne ja myöntäkää, että asetatte itsenne etusijalle. En sano, että se olisi väärin, mutta terveen sikiön kohdalla on turha lätistä mistään lapsen edusta.

Näissä keskusteluissa huomaa, miten asioita on sosiaalisesti hyväksyttyä käsitellä vain muodikkaasta näkökulmasta. Aborttikeskusteluissa on ok mustamaalata adoptioita ja liioitella lapsen traumoja (jos nainen synnyttää Suomessa terveen lapsen ja tietää jo raskausaikana antavansa tämän adoptioon, niin lapsi ei todellakaan joudu mihinkään sijaiskotipyöritykseen). Jos puhutaan sateenkaariperheistä, nämä samat argumentit ovat kuitenkin ahdasmielistä ilkeilyä, eikä biologialla ole siinä yhteydessä enää mitään merkitystä.

Vähän sivupolku tähän, mutta: mun mielestä adoptiopäätös on täysin raskaana olevan naisen (ja normaalissa suhteessa myös tulevan isän) oma asia, mutta mielestäni adoptiota ei myöskään pitäisi pitää helppona win-win-ratkaisuna hankalaan tilanteeseen. Monet aikuiset adoptoidut, jopa synnäriltä adoptoidut, joilla hyvät a-vanhemmat, kokevat eron biologisesta äidistään ja geeniperimästään aiheuttaneen heille syvän trauman ja monet heistä, ainakin lukemani perusteella pitävät aborttia parempana ratkaisuna ei-toivottuun raskauteen (tästä on olemassa kymmeniä blogeja ja nettiprojekteja). Mä olen täysin sateenkaariperheitten vanhemmuuden puolella, mutta lukemieni kokemusten perusteella en hyväksy vauvan tarkoituksellista erottamista biologisesta äidistään (sijaissynnytystä), oli se sitten hetero- tai miesparin hyväksi. Naispareillahan näin ei yleensä tapahdu vaan toinen äideistä synnyttää lapsen.

Vierailija
65/97 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaisin itseni mielummin kun synnyttäisin kakaran.

Vierailija
66/97 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Polish government has just accepted a total abortion ban and abortion penalization for further consideration

:(((((

Vierailija
67/97 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tommonen mee läpi ja jos menee ni ei muuta ku muuttoa toiseen valtioon vaan :)

Meni jo. Elämme vuotta 2016. Seuraavaksi varmaan aletaan polttaa noitia rovioilla.

68/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolalaisten hulluus yltyy edelleen. Onko tästä jossakin joku addressi jonka voisi allekirjoittaa omalla nimellään? Amnestyn kampanjoissa en ole ollut mukana varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen mutta nyt voisin tehdä poikkeuksen, vaikka ovatkin sitä mieltä että kaikki miehet ovat raiskaajia.

http://yle.fi/uutiset/3-9189573

"Lakiehdotuksen mukaan abortti kiellettäisiin kokonaan. Lakia rikkovat äidit voitaisiin tuomita vankilaan kahdesta viiteen vuoteen."

Onko mahdollista että tuollainen voi mennä lävitse EU:n jäsenmaassa? Jos on niin varsin ilmeisesti Suomessa käytetään EU:ta perusteettomasti esteenä monelle omaa elämäämme parantavalle mutta Suomea suosivalle laille.

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2016/09/a-dangerous-backward-ste…

Siis oikeasti. Tämä tapahtuu Euroopassa vuonna 2016, EU:n jäsenvaltiossa. Eikä EU tee asialle mitään.

WTF???

Vierailija
69/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Polish government has just accepted a total abortion ban and abortion penalization for further consideration

:(((((

Linkki tähän?

Vierailija
70/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on totta, niin tulos on vain valtavasti ahdistusta, kotitekoisia keskenmenoyrityksiä ja itsemurhia.

Vierailija
71/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on virhe. Abortin saisi edelleen, jos raskaus vaarantaa terveyden pahasti.

Vierailija
72/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös suomessa on paljon uskonnollisia yhteisöjä, jotka kieltävät abortin kokonaan, kaikissa tilanteissa.. Sellaiseen uskontoon syntyneelle laki ei merkitse juuri mitään, ainoastaan yhteisön "lait".

Vierailija
73/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään tässä maailmassa ei saa mua vihasemmaks kun nää abortinvastustajat. Hyi vittu mitä ihmisiä te ootte.

Murhaajat ja lapsenraskaajat on kevyttä kamaa sen rinnalla, että joku julkeaa puolustaa elämää ja ehkä jopa pitää sitä pyhänä. Pthyi!

Vierailija
74/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai puolassa sentään saa syödä ehkäisypillereitä ja käyttää kumia? Toisaalta ei varmasti ole ihmisillä mikään ongelma mennä tekemään abortti toiseen eu maahan mikäli abortti kielletään puolassa.. siitä vaan rajan yli saksaan, liettuaan tai slovakiaan joissa abortti on laillinen

Vierailija
75/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä pro-life tyyppejä. Miksi mun elämä olis vähemmän arvokkaampi kuin sen alkion joka kasvaa mun sisällä? Miksi mun pitäis uhrata 9kk mun elämästä että joku saa adoptiojonossa lapsen? Tää on mun keho ja mulla on oikeus päättää siitä. Yleensähän noi pahimmat abortinvastustajat on uskonnollisia miehiä. Helppo niiden puhua.

Ehhehe. Yli 10 000 aborttia ja harva noista on hengenvaarassa. Eettiseltä ja moraaliselta kannalta aborttia on hyvin vaikea perustella. Ei sillä mitään tekemistä tarvitse olla uskonnon kanssa. 80 vuotta elämää ja vs. parin kuukauden "uhraus" koska olet huolimattomuuttasi tullut raskaaksi omien toimiesi seurauksena. Syntyvyys vähenee ja kun ajattelee kuinka paljon esim. tietty kansanedustajaparille olisi tuonut iloa saada adoptoida. Eivät liene alkuunkaan ainoita.

Ai että naisen pitäisi olla niinkuin lehmä joka synnyttää toisten tarpeisiin?

Jokainen hallitsee itse omaa kehoaan, myös nainen. Ja nainen tekee lapsen jos itse haluaa ja jos ei halua niin ei tee. Nykyaikana naisen lisääntyminen on viimeinen asia jolla naista voidaan alistaa ja osa pitää siitä kynsin hampain kiinni.

Siinä samalla moni esim Puolassa menettää vaimon, äidin, tyttären, siskon, ystävän, työntekijän jne. Mutta em ihmisten kärsimyksilläkään ei ole mitään väliä kunhan saadaan rangaista ja alistaa maailman syntisintä olentoa eli naista joka ei saa.....na aio synnyttää lasta. Kuolemahan tulee puoskariaborttien ja itsemurhien jälkeen. Sitäkin harmittelevat kun eivät pystyneet itsemurhia estämään kun meni hyvät lapset hukkaan.

Vierailija
76/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai puolassa sentään saa syödä ehkäisypillereitä ja käyttää kumia? Toisaalta ei varmasti ole ihmisillä mikään ongelma mennä tekemään abortti toiseen eu maahan mikäli abortti kielletään puolassa.. siitä vaan rajan yli saksaan, liettuaan tai slovakiaan joissa abortti on laillinen

Mitäs kuule luulet kirkon ajattelevan moisesta haureudesta!

Vierailija
77/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa on virhe. Abortin saisi edelleen, jos raskaus vaarantaa terveyden pahasti.

Ei. Siinäkin on ongelma. Lääkärit eivät uskalla tehdä aborttia ennen kuin viime tipassa, ettei heitäkin viedä roviolle.. siis oikeuteen ja vankilaan laittoman abortin suorittamisesta. Heidän kannattaa odottaa, että äiti kuolee ja yrittää sitten jotain, jos yrittävät. Ja tämä on ihan totta.

Vierailija
78/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes hararsta seksiä koska sitä ei kuulu harrastaa jos ei ole valmis myös vahinkoihin.

Höpsistä. Sinä et harrasta seksiä koska kukaan ei anna sinulle.

Vierailija
79/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttikielto on todrlla huono asia. Todella huono.

Vierailija
80/97 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kaipaan linkkiä. En ainakaan netistä ole löytänyt uutista