Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassaraivo vaanii kaupoissa – kenen kuuluu laittaa kapula ostosten väliin?

Vierailija
17.09.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-2000001262274.html

Tämä keskustelupalstojen kestoaihe kuohuttaa ajoittain jokaista kaupassakävijää.

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asiakas laittaa kapulan, aina. Ei mua haittaa jos edellä oleva haluaa maksaa minun ostokseni.

Jos näin joskus tapahtuisikin, niin kuvitteletko todellakin että ostoksesi olisivat maksutapahtuman jälkeen edelleenkin sinun?

Ei vaan mä haen ne uudestaan. Että näin tyhmiä onkin..

Siis miten on mahdollista, että niin moni ei laita sitä puuttuvaa kapulaa? Kaupassa käynnin pitäisi olla nopeaa ja sujuvaa, mutta nämä pällit tahallaan haluaa tehdä siitä vaikeaa.

Jono kulkee hitaasti. Kassa joutuu korjata kuitteja, tunkea etuhihnalle takaisin ne vahingosssa luetut ostokset. Ei niin helppoa jos hihna jo täynnä. Todella pitkä homma korjata se kuitti ja aloittaa alusta, ja ne kaikki tavarat siinä sylissä nostaa riskiä siitä, että vahingossa lukee tuotteen monta kertaa ja tulee virheitä.

Vierailija
82/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelee täällä ketjuja lukiessa, että pieni sota Suomeen ei olisi pahitteeksi, jotta ihmiset tipahtaisi taas maan pinnalle ja alkaisi ajatella oikeita asioita.

Jos elämä on sillä tasolla, että raivotaan jostain kapuloista kaupassa, niin ehkä tosiaan olisi hyvä, jos koko elämä romahtaisi, voisi sen jälkeen arvot vähän muuttua ja elämä keskittyä oikeisiin asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se laittaa, joka on tavaransa hihnalle jo nostanut. Kapula on ilmoitus seuraavalle, että hän voi alkaa lastata omia ostoksiaan hihnalle.

Mikä tässä on niin helvetin vaikeaa?

Mikä siinä on niin helvettiä vaikeaa laittaa se kapula siihen, oli sitten ensin tai jälkeen -asiakas?!

Voi pyhä yksinkertaisuus tätä pinisieluisuutta 😧

Itse laitan ostosteni jälkeen, mutta välillä se unohtuu. Samoin joskus on edellisellä asiakkaalla unohtunut laittaa kapula niin sen kyllä siihen laitan ennen ostoksiani. Ei kai sillä ole väliä kuka sen siihen laittaa, kun vaan laittaa.

Ei tulisi mieleenkään osoittaa mieltäni ja olla laittamatta (vähin äänin) se kapula siihen hihnalle, jos se EI siinä ole, kun rupean ostoksiani hihnalle mättämään.

Taitaa olla pääkopassa hieman vikaa, jos tästä ongelman saa aikaiseksi.

Kapula ennen tai jälkeen ostosten - ihan sama, kunhan sen joku siihen laittaa.

Kerran yksi nainen jätti tietoisesti laittamatta kapulan perässäni, kun olin itse sen unohtanut laittaa ensin olleena ostosteni perään. Akka katsoi tyyliin se on sun syy, kun ostokset meni sekaisin. Itse olisin laittanut kyllä ostoksiani ENNEN kapulan, jos olisin ollut sen tilanteessa. Näinhän ihmiset yleensä toimii, koska 50v ei ole KOSKAAN ennen kukaan jättänyt tahallaan kapulaa laittamatta.

Menkää mielensäpahoittajat hoitoon, jos ja kun se kapulan laitto on jonkun TIETYN ihmisen toimi 😂

Kärryn kanssa on 2 metrin päästä siitä kapulasta, että se on helvetin vaikeata.

Onko jossain kaupassa ihmiset jotenkin sidottu siihen kärryyn kiinni?

Mutta samaa sanon kun muutama muukin. Mitä väliä tälläkin asialla on? Itse pääsääntöisesti laitan sen kapulan omien ostosten perään ja laitan sen myös tarvittaessa ennen omia ostoksiani.

Who cares. Naurattaa mielenosoittajat ja tyypit, jotka tahallaan haluavat hankaloittaa asioita (eli jättävät sen kapulan tietoisesti laittamatta)....

Ja ei kai kukaan kuvittele, että jos omia ostoksia menee edellisen asiakkaan kuitille, että ne saisi ilmaiseksi? Huutonaurua.

Vierailija
84/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen asiakas ei laita kapulaa, minä lastaan tavarani kiinni hänen ostoksiinsa. Aina on kapula ilmestynyt siihen mihin se kuuluu ja sen toimesta kenen se kuuluu siihen asettaa.

Oletpa hassu. Mikset vaan laita unohtunutta kapulaa ennen omia ostoksiasi?

Minä saan kylmiä väreitä tällaisista ihmisistä, jotka ovat ottaneet asiakseen opettaa tuntemattomia "tavoille", tekemään asioita "niin kuin ne kuuluu tehdä".

Ihan vaan sen takia en laita, koska ne kapulat ovat minun ulottuvuuteni ulkopuolella. Jos ne kapulat pitää laittaa teidän tavallanne, niiden kapuloiden pitäisi olla sen hihnan alkupäässä. Nyt ne kapulat on siellä lähellä kassaa ja saadakseen sen kapulan laitettua pitää toimia kuin jääkiekkopelaaja ja taklata siihen ostostensa viereen jäätynyt asiakas pois tieltä.

Minä en mielelläni ryhdy tönimään ketään ihan vain sen takia, että tämä onneton ei tajua ilmoittaa kapulalla ostostensa olevan valmiina hihnalla.

Minä saan kylmiä väreitä tyhmistä ihmisistä.

Suu auki ja pyydä niitä lähemmäs, haloo. Kyllä se pitää vaan siinä olla, ei ole vaikeaa. Eipä tarvi kassan 56 kertaa päivässä kysellä, että kelle kuuluu mikä.

Ei niillä muutakaan puhuttavaa ole. Laitetaanko pussiin (kondomit)

Mitä?

Vierailija
85/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme First World Problems.

Vierailija
86/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se laittaa, joka on tavaransa hihnalle jo nostanut. Kapula on ilmoitus seuraavalle, että hän voi alkaa lastata omia ostoksiaan hihnalle.

Mikä tässä on niin helvetin vaikeaa?

Mikä siinä on niin helvettiä vaikeaa laittaa se kapula siihen, oli sitten ensin tai jälkeen -asiakas?!

Voi pyhä yksinkertaisuus tätä pinisieluisuutta 😧

Itse laitan ostosteni jälkeen, mutta välillä se unohtuu. Samoin joskus on edellisellä asiakkaalla unohtunut laittaa kapula niin sen kyllä siihen laitan ennen ostoksiani. Ei kai sillä ole väliä kuka sen siihen laittaa, kun vaan laittaa.

Ei tulisi mieleenkään osoittaa mieltäni ja olla laittamatta (vähin äänin) se kapula siihen hihnalle, jos se EI siinä ole, kun rupean ostoksiani hihnalle mättämään.

Taitaa olla pääkopassa hieman vikaa, jos tästä ongelman saa aikaiseksi.

Kapula ennen tai jälkeen ostosten - ihan sama, kunhan sen joku siihen laittaa.

Kerran yksi nainen jätti tietoisesti laittamatta kapulan perässäni, kun olin itse sen unohtanut laittaa ensin olleena ostosteni perään. Akka katsoi tyyliin se on sun syy, kun ostokset meni sekaisin. Itse olisin laittanut kyllä ostoksiani ENNEN kapulan, jos olisin ollut sen tilanteessa. Näinhän ihmiset yleensä toimii, koska 50v ei ole KOSKAAN ennen kukaan jättänyt tahallaan kapulaa laittamatta.

Menkää mielensäpahoittajat hoitoon, jos ja kun se kapulan laitto on jonkun TIETYN ihmisen toimi 😂

Kärryn kanssa on 2 metrin päästä siitä kapulasta, että se on helvetin vaikeata.

Onko jossain kaupassa ihmiset jotenkin sidottu siihen kärryyn kiinni?

Mutta samaa sanon kun muutama muukin. Mitä väliä tälläkin asialla on? Itse pääsääntöisesti laitan sen kapulan omien ostosten perään ja laitan sen myös tarvittaessa ennen omia ostoksiani.

Who cares. Naurattaa mielenosoittajat ja tyypit, jotka tahallaan haluavat hankaloittaa asioita (eli jättävät sen kapulan tietoisesti laittamatta)....

Ja ei kai kukaan kuvittele, että jos omia ostoksia menee edellisen asiakkaan kuitille, että ne saisi ilmaiseksi? Huutonaurua.

Juuri näin. En tajua mikä päässä viiraa jos ei ymmärrä, että kuittien korjailuun ja alusta aloittamiseen menee ikuisuus.

Mahtaa olla nää tyypit elämässä turhautuneita johonkin muuhun kun pitää "näpäyttää" ja vaikeuttaa toisten asiakkaiden kaupassa käyntiä ja sen kassan työskentelyä.

Vierailija
87/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus ap: kysymykseen: kohteliaampi ja viisaampi laittaa sen kapulan. Viisaudella tarkoitan sitä, että hän ymmärtää, että kun itse tekee pienen liikkeen, se sujuvoittaa hänenkin ostotapahtumaa.

Vierailija
88/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asiakas laittaa kapulan, aina. Ei mua haittaa jos edellä oleva haluaa maksaa minun ostokseni.

Jos näin joskus tapahtuisikin, niin kuvitteletko todellakin että ostoksesi olisivat maksutapahtuman jälkeen edelleenkin sinun?

Siis miten on mahdollista, että niin moni ei laita sitä puuttuvaa kapulaa? Kaupassa käynnin pitäisi olla nopeaa ja sujuvaa, mutta nämä pällit tahallaan haluaa tehdä siitä vaikeaa.

Jono kulkee hitaasti. Kassa joutuu korjata kuitteja, tunkea etuhihnalle takaisin ne vahingosssa luetut ostokset. Ei niin helppoa jos hihna jo täynnä. Todella pitkä homma korjata se kuitti ja aloittaa alusta, ja ne kaikki tavarat siinä sylissä nostaa riskiä siitä, että vahingossa lukee tuotteen monta kertaa ja tulee virheitä.

Niinpä. Voi kun laittaisivat sen kapulan jälkeensä!

Vierailija
89/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjassamme First World Problems.

Joo, mutta kassana ollessani tää oli jotenkin maailmaa suurempi ongelma asiakkaille. Jatkuvasti sai kysellä, että kenen nämä on tai ite sinne päin katsoessani laittaa se kapula siihen (olisi ollut muutakin tekemistä).

Vierailija
90/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen asiakas ei laita kapulaa, minä lastaan tavarani kiinni hänen ostoksiinsa. Aina on kapula ilmestynyt siihen mihin se kuuluu ja sen toimesta kenen se kuuluu siihen asettaa.

Minä saan kylmiä väreitä tällaisista ihmisistä, jotka ovat ottaneet asiakseen opettaa tuntemattomia "tavoille", tekemään asioita "niin kuin ne kuuluu tehdä".

Ihan vaan sen takia en laita, koska ne kapulat ovat minun ulottuvuuteni ulkopuolella. Jos ne kapulat pitää laittaa teidän tavallanne, niiden kapuloiden pitäisi olla sen hihnan alkupäässä. Nyt ne kapulat on siellä lähellä kassaa ja saadakseen sen kapulan laitettua pitää toimia kuin jääkiekkopelaaja ja taklata siihen ostostensa viereen jäätynyt asiakas pois tieltä.

Minä en mielelläni ryhdy tönimään ketään ihan vain sen takia, että tämä onneton ei tajua ilmoittaa kapulalla ostostensa olevan valmiina hihnalla.

Suu auki ja pyydä niitä lähemmäs, haloo. Kyllä se pitää vaan siinä olla, ei ole vaikeaa. Eipä tarvi kassan 56 kertaa päivässä kysellä, että kelle kuuluu mikä.

En pyydä. Jos ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät tajua yksinkertaista asiaa, niin menköön ostokset sekaisin. Se edellinen idiootti siinä kärsii ja se on hyvä niin.

Vierailija
91/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus ap: kysymykseen: kohteliaampi ja viisaampi laittaa sen kapulan. Viisaudella tarkoitan sitä, että hän ymmärtää, että kun itse tekee pienen liikkeen, se sujuvoittaa hänenkin ostotapahtumaa.

Ei näillä mummoilla mitään kiireitä ole.

Vierailija
92/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Voi kun laittaisivat sen kapulan jälkeensä!

Ei! Vaan jos se kapula PUUTTUU, niin ihan helv#tin sama, että kuka sen siihen laittaa..

Kyse on kahden sekunnin hommasta ja on erittäin erittäin tärkeää, että se siihen laitetaan.

Vierailija
93/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako joku tästäkin jonkun ongelman?

Saa ja aika pahastikkin. Kun olin töissä kassalla tuli aina joskus tilanteita, missä piipasin kahden asiakkaan ostokset yhteen, kun sitä kapulaa ei oltu laitettu väliin. Joillakin ihmisillä on hyvin vahva mielipide siitä kumman tehtävä se kapulan laittaminen on. Yritin siinä nätistä selittää molemmille asikkaille, että jos nyt toinen nyt edes laittaisi sen kapulan ostosten väliin niin päästäisiin kaikki paljon helpommin tälläisessä tilaneteessa, ja ei siihen ei ole mitään virallista ohjetta/sääntöä/etikettiä.

Itselleni ei tuota mitään ongelmaa laittaa kapulaa ostosten eteen ja taakse. Mutta jotkut ihmiset kokevat, että jos he laittoivat jo yhden kapulan ostosten eteen niin ei samalla kertaa voi laittaa toista kapulaa hihnalle. Tämähän on aivan liian raskasta normaalille ihmiselle.

Miksei sellaista ohjetta ole, kun kaikkia muita lappuja on ollut aikaa liimailla, ettei yhtä pulloa kaljaa saa ostaa silloin eikä tällöin. 

Laitatte lapun, että jokainen laittaa sen oman ostoksensa jälkeen, eli huolehtii omista ostoksistaansa, kuten tapana on.

Anteeksi mitä? Aikuiset ihmiset tarvitsevat kaupan puolesta lapun, jossa asia selitetään?

Tunge kapula perseesees drölli.

Ihan tosissani kysyin. Jos se ei siinä ole, se laitetaan siihen.

Vierailija
94/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos suomalaiset kommunikoisivat normaalisti vieraidenkin kanssa niin näitäkään patoutumia ei syntyisi?

Vierailija
95/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina molemmille puolille omia ostoksiani jos vain ehdin. Jos joku on niin nopea että ehtii ennen minua niin ei voi mitään, mutta lähtökohtaisesti aina itse, koska en halua mitään sekaannuksia tai viivästyksiä kassalla. Mikään vaivahan tuo ei ole, joten en kyllä voi ymmärtää miksi tällaisestakin asiasta suomalaiset saavat riidan aikaan?

Vierailija
96/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pyydä. Jos ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät tajua yksinkertaista asiaa, niin menköön ostokset sekaisin. Se edellinen idiootti siinä kärsii ja se on hyvä niin.

Mikä sua vaivaa? Idioottimaistahan on jättää se puuttuva kapula laittamatta!

Kasva aikuiseks ja mene terapiaan käsittelemään näitä sun tunteita.

Siitä kärsit eniten sinä (hidasta), kaikki jonossa takanasi ja se kassaneiti.

Vierailija
97/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladon tavarat ja laitan kapulan jos takana on joku. Jos ei ole, niin silloin en laita. Jos siihen joku sitten tulee niin hän laittaa kapulan. Yleensä ei tarvitse koska ostokseni ovat jo pitkälti kassatyöntekijän ulottuvilla, joten seuraava voi alkaa huoletta latomaan rojujaan hihnan toiseen päähän. Näin on tehty Savossa aina ja tullaan tekemään. Ikinä ei ole kukaan tullut urputtamaan.

Miksi kapulaa ei voi laittaa AINA ostostensa perään, vaikkei takana olisikaan ketään? Se kapulan laitto kun vie sen 3 sekunttia.

Vierailija
98/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan aina molemmille puolille omia ostoksiani jos vain ehdin. Jos joku on niin nopea että ehtii ennen minua niin ei voi mitään, mutta lähtökohtaisesti aina itse, koska en halua mitään sekaannuksia tai viivästyksiä kassalla. Mikään vaivahan tuo ei ole, joten en kyllä voi ymmärtää miksi tällaisestakin asiasta suomalaiset saavat riidan aikaan?

Äläpä. On niin vaikeaa käyttää 1 sec kapulan laittamiseen.

Vierailija
99/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä onnistunut maksattamaan edellisellä asiakkaalla, mutta mutta enpä ole vielä joutunut maksamaan jälkeeni tulevankaan ostoksia.

Vierailija
100/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 vuotta olen ostoksia tehnyt eikä koskaan ole ollut ongelmia kapuloiden kanssa eikä ilman.