Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassaraivo vaanii kaupoissa – kenen kuuluu laittaa kapula ostosten väliin?

Vierailija
17.09.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-2000001262274.html

Tämä keskustelupalstojen kestoaihe kuohuttaa ajoittain jokaista kaupassakävijää.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen asiakas ei laita kapulaa, minä lastaan tavarani kiinni hänen ostoksiinsa. Aina on kapula ilmestynyt siihen mihin se kuuluu ja sen toimesta kenen se kuuluu siihen asettaa.

Minä tollasen tyrkyn tavarat olen lattialle viskannut. On hyvin oppinut pitää hajurakoa ja laittaa kapulansa itse.

Vierailija
122/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessäni oli ruuhkaisessa kassajonossa eilen kolmikymppinen löllykkä mieshenkilö, jonka housunperse roikkui polvissa, ostoksena oli yksi salmiakkiaski, eikä äijä vahingossa koskenut kapulaan.  Itsellä takana kymmenen tunnin työpäivä ja kärryntäysi ostoksia. Teki mieli huitaista taikinaposkea kapulalla lököttävään persaukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä laitat sen vitun välilappus väliin tai sä saat ostaa munkin ostokset tai selitellä. Yksinkertaisesti näin. Jos huomaan, että edelläoleva on selvästi ajatuksissaan, niin voin sen siihen itsekin lisätä.

Kyllä mulla on varaa ostaa ne sunkin rojusi. Ja mielelläni niin teenkin siitä ilosta että saat käydä heittämässä uuden rundin siellä ruuhkaisessa kaupassa.

Vierailija
124/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edessäni oli ruuhkaisessa kassajonossa eilen kolmikymppinen löllykkä mieshenkilö, jonka housunperse roikkui polvissa, ostoksena oli yksi salmiakkiaski, eikä äijä vahingossa koskenut kapulaan.  Itsellä takana kymmenen tunnin työpäivä ja kärryntäysi ostoksia. Teki mieli huitaista taikinaposkea kapulalla lököttävään persaukseen. 

Ehkä kyseinen henkilö oli tehnyt 20 tunnin työpäivän.

Vierailija
125/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen asiakas ei laita kapulaa, minä lastaan tavarani kiinni hänen ostoksiinsa. Aina on kapula ilmestynyt siihen mihin se kuuluu ja sen toimesta kenen se kuuluu siihen asettaa.

Tokihan minä ostoksesi maksan, mutta vien ne sitten myös mukanani :) Kiva kun joku auttaa kaupassa keräämällä tavarat ja tuomalla ne minulle kassalle puolestani!

Vierailija
126/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on oikeassa? Etummainen, vai takimmainen?

Kaikki, joiden mielestä kapulan laitto on joko etummaisen tai takimmainen tehtävä, ovat VÄÄRÄSSÄ.

Koska ei sillä ole mitään väliä, kuka sen laittaa. Se joka huomaa, ehtii, muistaa... Ihan se ja sama, mutta toki se helpottaa kaikkien asiointia ja kassan työskentelyä, jos joku laittaa kapulan ostosten väliin.

Vierailija
127/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokihan minä ostoksesi maksan, mutta vien ne sitten myös mukanani :) Kiva kun joku auttaa kaupassa keräämällä tavarat ja tuomalla ne minulle kassalle puolestani!

Juuri näin. Jos toisella ostoksensa maksatuttaa, silloin ne ostokset myös siirtyköön maksajan omistukseen! Se omistaa, ken maksaakin. :)

Vierailija
128/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun väliä tällä asialla oikeasti? Teidän elämä on äärettömän surullista, jos teette tästä ongelman ja ärsyynnytte. Se laittaa kuka huomaa/ ehtii ensin. Ei sillä ole mitään merkitystä.

Vierailija
129/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ajattelee täällä ketjuja lukiessa, että pieni sota Suomeen ei olisi pahitteeksi, jotta ihmiset tipahtaisi taas maan pinnalle ja alkaisi ajatella oikeita asioita.

Jos elämä on sillä tasolla, että raivotaan jostain kapuloista kaupassa, niin ehkä tosiaan olisi hyvä, jos koko elämä romahtaisi, voisi sen jälkeen arvot vähän muuttua ja elämä keskittyä oikeisiin asioihin.

Olet kauhistuttavan oikeassa ja itsekin olen ajoittain ajatellut ihan samoin. Että ihmisapina tarvitsee välillä kunnon pullistelukonfliktin voidakseen keskittyä sen jälkeen olennaiseen. Omalta osalta toivoisin vaan, että ehtii uurnaan tai monttuun, ennen kuin seuraavan kerran repeää. Omat vanhemmat ovat sen kokeneet ja Raamatun sanonta siitä, että isien pahat teot ulottuvat hamaan seitsemänteen polveen ei ole mitään taivaasta tullutta sanelua, vaan vanhan kansan ja kansakunnan folkloren viisautta.

Vierailija
130/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on ihan loogista että se laitetaan omien ostosten jälkeen. Mut laitan tietenki myös omien eteen jos edellinen ei oo laittanut. Tälleen lyhyenä kyllä vaan vähän ärsyttää kun pitää kurotella sitä palikkaa jos edellinen yltäis paremmin. Ehkä seuraavalla kerralla olen rohkea, avaan suuni pyydään edellistä antamaan sen sieltä :D

Vierailija
131/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapulahan laitetaan kassahenkilöä varten kertomaan, että ostokseni loppuvat tähän. Jos se laitettaisiin kertomaan, että ostokseni alkavat tästä, silloinhan se pitäisi loogisesti laittaa tyhjälle (ei asiakkaita) kassalle mennessäkin ekaksi hihnalle.

Vierailija
132/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asiakas laittaa. Oli lapsellista tai ei, niin minä en sitä kapulaa laita muualle kuin omien ostosteni taakse.

Jos kassoja häiritsee se, että loppujen lopuksi kukaan ei laita kapulaa, niin voisivat sitten antaa selkeät ohjeet sen käytölle.

Kassojen tehtävä ei todellakaan ole alkaa kouluttamaan aikuisia ihmisiä käyttäytymään asiallisesti. Puhumattakaan siitä, että kassalla ei ole aikaa seurata missä loppuu kenenkin ostokset ja kuka laittaa kapulan ja ketä pitää ohjeistaa.

Vierailija
133/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapulahan laitetaan kassahenkilöä varten kertomaan, että ostokseni loppuvat tähän. Jos se laitettaisiin kertomaan, että ostokseni alkavat tästä, silloinhan se pitäisi loogisesti laittaa tyhjälle (ei asiakkaita) kassalle mennessäkin ekaksi hihnalle.

Kapula laitetaan kertomaan, että missä kohtaa vaihtuu asiakas ja ostokset. Jos ei ole jonoa, kassa kyllä näkee ilman kapulaakin missä kohtaa ostokset loppuvat.

Vierailija
134/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kapulaa, se edellinen asiakas yleensä ensin alkaa selittää kassahenkilölle, että nuo ei ole mun. Jos haluaa välttää tuon, kannattaa se kapula laittaa ostostensa perään. Ei ole vielä kertaakaan kukaan ostanut minun keräämiäni tavaroita.

Vierailija
135/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Toivottavasti et ole mikään byrokraatti missään virastossa tms. ja laatimassa ihmisille uusia kiemuroita asiointiin yms. 

Sinun logiikkasi mukaan ihmiset siis saattavat tuoda kassahihnalle tavaroita myös silloin, kun eivät aio niitä ostaa, ihan kuin näytille, että tällaisiakin tuotteita tästä kaupasta löytyy. Ja vasta kun kapula tulee vastaan, alkavat ostokset, jotka aiot maksaa. 

Vierailija
136/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asiat ihmisillä liian hyvin kun tällaisista jaksetaan valittaa.

Itse laitan kapulan tarpeen mukaan; jos jonossa ei ole ruuhkaa niin korvaan kapulan "hajuraolla" ja jos on niin laitan kapulat vaikka molempiin päihin tarpeen mukaan. Missään välissä päähän ei tule ajatus että olipas tuokin tökerö kun ei kapulaa voinut laittaa. :)

Vierailija
137/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole mitään sääntöä, itse en edes muista laitanko yleensä kapulan ostosteni jälkeen, eteen laitan jos sitä ei ole.

Vierailija
138/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliasta olisi pistää kapula omien ostosten jälkeen, mikäli huomaa että takaa tulee joku jonottamaan. Onhan se ikävää joutua kurottelemaan kaukaa sitä kapulaa ja siihen päälle eteen henkilö joka on jäänyt kukkumaan eteen, eikä hoksaa tai kehtaa antaa edes sen vertaa tilaa. Mikäli edessä oleva ei huomaa laittaa kapulaa, laitan sen itse ettei ostokset sekotu. Myöskin nämä, jotka ei kehtaa sitä käyttää ja vievät kauheasti tyhjää tilaa liukuhihnalla, kun voisi omat tavarat alkaa lappamaan sinne liukuhihnalle ettei takana olevan tarvitsisi tyhjiä oottaa, mutta jos ei ole kauheasti tavaraa jätän edellä olevan tuotteeseen pienen välin ja lapan omat kamppeet ja pistän kapulan niiden jälkeen.

Toinen asia myöskin mikä ärsyttää on se, kun lappaa korista tavaraa kassalle niin ennenkuin on kerennyt koria pois heittää tai edes välikapulaa toinen alkaa kiireessä tunkemaan ostoksensa takana kassalle jolloinka pitää pyytää anteeksi ja näyttää että pitäs koriki saaha sen henkilön läpi laitettua. Mikäli tuo ei auta niin silloin tungen sen korin vaikka väkisin, milloin ihmisen on pakko tehdä tilaa :D

Vierailija
139/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan eteen, jos se puuttuu. Kun ladon ison määrän ostoksia saatan laittaa sen taakse siihen ennen hihnaa, jotta takana tuleva ei liian aikaisin ala laittaa ostoksiaan. Joskus siitä huolimatta näin on käynyt. Jollain on kova kiire saada minut ostamaan vähemmän?. Omaan pyllyyni en sitä tunge, mutta voin joskus ottaa haasteen vastaan ja tunkea sen takana olevan mamman leveään ahteriin poikittain.

PS. En ole suuren suuri ja yleensä kassalla olen lauhkea lammas. Älkää antako ulkonäön harhauttaa. Valmennan uintia, harrastin vuosia karatea ja nykyään jujutsua ja escrimaakin. Tiedän siis kyllä, kuinka sitä kapulaa kuuluu käsitellä.

Vierailija
140/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kapulan aina ostosteni jälkeen, myös ennen ostoksiani jos edessäoleva ei ole sitä huomannut tehdä. Eli pidän itse huolen että omat  ostokseni ovat kivasti kahden kapulan välissä, tekivät muut mitä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi