Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassaraivo vaanii kaupoissa – kenen kuuluu laittaa kapula ostosten väliin?

Vierailija
17.09.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-2000001262274.html

Tämä keskustelupalstojen kestoaihe kuohuttaa ajoittain jokaista kaupassakävijää.

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ittee ainakin sieppaa, jos on räpylät niin täynnä tavaraa ettei pysty itse kapulaa laittamaan ja se edellä oleva untamo ei tajua sitä siihen heti pistää. Paitsi sitten kun lasken ostokset hihnalle, niin kyl se sit mulkoillen ja mielenosoituksellisesti siihen paukautetaan. :D

Muutenkin, eikö järki sano et se kapula tosiaan kertoo seuraavalle että "ostokseni olivat tässä, nyt on sinun vuorosi"?

Minä ainakin kannan ostokseni korissa tai lastaan ne kärryyn. En ikinä kulje kaupassa "räpylät täynnä tavaraa". Ja osaan ihan itsekin laittaa sen palikan siihen hihnalle vaikka edellinen asiakas ei sitä olisikaan laittanut. Päiväni ei siitä mene pilalle.

Vierailija
42/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vittu mähän oon mulkku. En sano mitään kassalle. En viimeksikään sanonut, hihittelin vain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä laitat sen vitun välilappus väliin tai sä saat ostaa munkin ostokset tai selitellä. Yksinkertaisesti näin. Jos huomaan, että edelläoleva on selvästi ajatuksissaan, niin voin sen siihen itsekin lisätä.

Vierailija
44/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman nolostellen laitan kapulan ostosteni perään vaikkei ketään olisi perässäni tulossa.

Vierailija
45/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei tätä julmaa maailmaa. Juuri kun olin toipunut Särkänniemen delffiineistä niin nyt ongelmaksi muodostui ostosten väliin laitettava kapula. Enään ei puutu kuin että isäni oli ss-mies kuten kirjailija Kati Tervo omasta isästään kertoi toissapäivän iltiksessä. Kraanastakaan ei tule kylmää vettä. Kuinka näiden valtavien ongelmien keskellä voi elää.

Vierailija
46/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

It´s up yours

Vierailija
47/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei tätä julmaa maailmaa. Juuri kun olin toipunut Särkänniemen delffiineistä niin nyt ongelmaksi muodostui ostosten väliin laitettava kapula. Enään ei puutu kuin että isäni oli ss-mies kuten kirjailija Kati Tervo omasta isästään kertoi toissapäivän iltiksessä. Kraanastakaan ei tule kylmää vettä. Kuinka näiden valtavien ongelmien keskellä voi elää.

Tuhlaat kuitenkin aikaasi täällä moralisoimassa muita. Mitkä ovatkaan siis oikeat ongelmasi, kerro toki aivan oikeasti, niin päästään nauramaan..  haha

Vierailija
48/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen asiakas ei laita kapulaa, minä lastaan tavarani kiinni hänen ostoksiinsa. Aina on kapula ilmestynyt siihen mihin se kuuluu ja sen toimesta kenen se kuuluu siihen asettaa.

Olisipa mielenkiintoista olla sinun edelläsi kassajonossa. Minä en nimittäin todellakaan seuraile että laittaako perässä tuleva kapulaa tai tuleeko perässäni ihmistä edes, enkä laita kapulaa kun omien ostosteni eteen, voisi tulla mielenkiintoinen tilanne. :D

Tapahtuisi vaan että sinä ostaisit takana tulevankin hihnalle laittamia tuotteita ja takana tuleva hakisi itselleen hyllystä lisää.

A. (sinä) Nämä tuotteet ei olleet enää minun.

B. (takanatuleva)------------------

A. Sanoin että nämä ei olleet enää minun

B.  Miksi sitten ostit ne ?

A.  Kun et laittanut kapulaa

B. ---------------------

Näin menisi minun osuuteni eli tuon Been.

Vierailija
49/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako joku tästäkin jonkun ongelman?

Vierailija
50/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina kapulan omien ostosteni jälkeen merkiksi siitä, että seuraava voi alkaa latoa ostoksiaan hihnalle. Minusta tämä on kohteliasta takana tulevaa kohtaan, enkä ymmärrä miksi tästäkin taas pitää tällainen valtava ongelma kehittää...Tämä on sitä arkipäivän huomaavaisuutta kanssaihmisiä kohtaan, jossa meillä suomalaisilla on vielä paljon opeteltavaa.

Vierailija
51/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asiakas laittaa kapulan, aina. Ei mua haittaa jos edellä oleva haluaa maksaa minun ostokseni.

Jos näin joskus tapahtuisikin, niin kuvitteletko todellakin että ostoksesi olisivat maksutapahtuman jälkeen edelleenkin sinun?

Vierailija
52/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos edellinen asiakas ei laita kapulaa, minä lastaan tavarani kiinni hänen ostoksiinsa. Aina on kapula ilmestynyt siihen mihin se kuuluu ja sen toimesta kenen se kuuluu siihen asettaa.

Olisipa mielenkiintoista olla sinun edelläsi kassajonossa. Minä en nimittäin todellakaan seuraile että laittaako perässä tuleva kapulaa tai tuleeko perässäni ihmistä edes, enkä laita kapulaa kun omien ostosteni eteen, voisi tulla mielenkiintoinen tilanne. :D

Tapahtuisi vaan että sinä ostaisit takana tulevankin hihnalle laittamia tuotteita ja takana tuleva hakisi itselleen hyllystä lisää.

A. (sinä) Nämä tuotteet ei olleet enää minun.

B. (takanatuleva)------------------

A. Sanoin että nämä ei olleet enää minun

B.  Miksi sitten ostit ne ?

A.  Kun et laittanut kapulaa

B. ---------------------

Näin menisi minun osuuteni eli tuon Been.

Mikä ihmeen keskustelu? Viimeksi en sanonut sanaakaan. A Joko ostaa kaikki tuotteet, laittaa kapulan tai itkee ja maksaa. Annan aivan rauhassa mennä omat ostokseni A piikkiin, koska voin tehdä rundin takaisin kauppaan ja ostaa vaikka 5x samat tuotteet.

t. Neiti B

Vierailija
53/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asiakas laittaa kapulan, aina. Ei mua haittaa jos edellä oleva haluaa maksaa minun ostokseni.

Jos näin joskus tapahtuisikin, niin kuvitteletko todellakin että ostoksesi olisivat maksutapahtuman jälkeen edelleenkin sinun?

Ei vaan mä haen ne uudestaan. Että näin tyhmiä onkin..

Vierailija
54/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu tarvii laittaa ollenkaan kapulaa! Seuraava laittakoon ostoksensa kun minä olen maksanut. Raivostuttaa tommoset ostostensa tunkijat 😡😡😡

Vierailija
55/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Vierailija
56/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vittu tarvii laittaa ollenkaan kapulaa! Seuraava laittakoon ostoksensa kun minä olen maksanut. Raivostuttaa tommoset ostostensa tunkijat 😡😡😡

Jumalauti näin! Ei kaupuloita rattaisiin, ettei jyvät erottuisi akanoista!!!

Vierailija
57/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako joku tästäkin jonkun ongelman?

Saa ja aika pahastikkin. Kun olin töissä kassalla tuli aina joskus tilanteita, missä piipasin kahden asiakkaan ostokset yhteen, kun sitä kapulaa ei oltu laitettu väliin. Joillakin ihmisillä on hyvin vahva mielipide siitä kumman tehtävä se kapulan laittaminen on. Yritin siinä nätistä selittää molemmille asikkaille, että jos nyt toinen nyt edes laittaisi sen kapulan ostosten väliin niin päästäisiin kaikki paljon helpommin tälläisessä tilaneteessa, ja ei siihen ei ole mitään virallista ohjetta/sääntöä/etikettiä.

Itselleni ei tuota mitään ongelmaa laittaa kapulaa ostosten eteen ja taakse. Mutta jotkut ihmiset kokevat, että jos he laittoivat jo yhden kapulan ostosten eteen niin ei samalla kertaa voi laittaa toista kapulaa hihnalle. Tämähän on aivan liian raskasta normaalille ihmiselle.

Vierailija
58/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ostosten jälkeen tietenkin, aika vajukki saa olla jos ei osaa sitä kapulaakaa laittaa. 

Vierailija
59/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kantaa

Milloin kassakapula laitetaan hihnalle?

Ennen omia ostoksia, edellisen asiakkaan ostosten jälkeen.Omien ostosten jälkeen, ennen seuraavaa asiakasta.Sekä että, sillä toiset eivät sitä laita.Ei milloinkaan, erottuvat muutenkin.

Omien ostoksien jälkeen. Muuten esim. kärryt tekevät melkein ostoshihnan pituisen välin, joten luonnollisesti se laitetaan omien ostoksien jälkeen. Tämän pitäisi jokaisen älyykkään Norjalaisen ymmärtää.

Vierailija
60/158 |
17.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei tävontä julmaa maailmaa. Juuri kun olin toipunut Särkänniemen delffiineistä niin nyt ongelmaksi muodostui ostosten väliin laitettava kapula. Enään ei puutu kuin että isäni oli ss-mies kuten kirjailija Kati Tervo omasta isästään kertoi toissapäivän iltiksessä. Kraanastakaan ei tule kylmää vettä. Kuinka näiden valtavien ongelmien keskellä voi elää.

Tuhlaat kuitenkin aikaasi täällä moralisoimassa muita. Mitkä ovatkaan siis oikeat ongelmasi, kerro toki aivan oikeasti, niin päästään nauramaan..  haha

Ohessa muutama

Yleisesti:

- Suomen talouden heikko tilanne ja julkisen velan voimakas kasvu

- Eurooppalaisittain heikko investointiaste

- työttämyyden kasvu

Henkilökohtaisesti:

- tuloveroprosentin korkeus

- polttoaineen kalleus

- arvonlisäveron korkeus

- kiinteistövero