Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut suostuvat yhteiseen lapseen mutta eivät naimisiinmenoon?

Vierailija
16.09.2016 |

Vaikka toinen osapuoli haluaisi kovasti naimisiin. Lapsi kuitenkin on ok. Eikö tuo yhteinen lapsi kuitenkin ole sitovampi? Miksei sen jälkeen voisi tehdä tuota pienempää sitoumusta, jos se on toiselle kovin tärkeää? Olen huomannut tämän olevan yleistä erityisesti tietynlaisilla miehillä.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidät naimisiin menoa niin välttämättömänä?

Puhuin tapauksesta, joissa parisuhteen toinen osapuoli pitää naimisiinmenoa tärkeänä.

Ap

Siitä huolimatta. Mietin vastausta esittämääsi kysymykseen ja koitan ymmärtää miksi se naimisiin meno on niin tärkeää. Ehkä en vain ymmärrä, koska en koe moiselle tarvetta, mutta jos puolisoni naimisiin tahtoisin olisin valmis keskustelemaan aiheesta ymmärtääkseni mikä olisi se suurin tärkeä muutos, jonka vuoksi toinen haluaisi naimisiin.

Perintöasiat ratkaisivat meillä asian. Aviolesken perintömenettely on huomattavasti suotuisampi kuin testamentti.

Aika vähän avioliitolla on merkitystä perintöasiassa jos parilla on yhteinen tai yhteisiä lapsia.

Entä jos lapsi kuolee ennen avomiestä?

Vierailija
102/104 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä on kaksi lasta ja yhteinen talo enkä halua naimisiin, koska siinä en näe siinä mitään järkeä tai iloa kenellekään. Perimisasiat voi hoitaa testamentillakin. Olen siis nainen.

Eron tullessa toivot, että olisit mennyt naimisiin. Tai jos toinen kuolee nuorena. Kannattaa ottaa selvää mitä käytännössä tarkoittaa ositus ja miten esim vakuutuksissa vaikuttaa avioliitto. Oletko kuullut lesken eläkkeestä?

Olen samantyyppisessä tilanteessa, lapsi ei aikomusta mennä naimisiin. Jos puolisoni kuolisi nuorena miksi katuisin etten mennyt naimisiin? Olen finanssialalla töissä ja haluaisin tietää miten avioliitto vaikuttaa vakuutuksiin :) ja se leskeneläke, sitä saisi parisataa kuussa joidenkin kuukausien ajan kelalta. Hurraa, henkivakuutuksesta saa jopa jotain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidät naimisiin menoa niin välttämättömänä?

Puhuin tapauksesta, joissa parisuhteen toinen osapuoli pitää naimisiinmenoa tärkeänä.

Ap

Siitä huolimatta. Mietin vastausta esittämääsi kysymykseen ja koitan ymmärtää miksi se naimisiin meno on niin tärkeää. Ehkä en vain ymmärrä, koska en koe moiselle tarvetta, mutta jos puolisoni naimisiin tahtoisin olisin valmis keskustelemaan aiheesta ymmärtääkseni mikä olisi se suurin tärkeä muutos, jonka vuoksi toinen haluaisi naimisiin.

Perintöasiat ratkaisivat meillä asian. Aviolesken perintömenettely on huomattavasti suotuisampi kuin testamentti.

Aika vähän avioliitolla on merkitystä perintöasiassa jos parilla on yhteinen tai yhteisiä lapsia.

Entä jos lapsi kuolee ennen avomiestä?

Vierailija
104/104 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies haluaa naimisiin. Minä en. Yhteisiä lapsia kolme. Ajatus avioliitosta ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi