Mitä outoa/tökeröä/kummallista vieras on tehnyt teillä ollessaan?
Löysin samasta aiheesta vuosien takaisen ketjun, mutta se oli valitettavasti lukittu. Jatketaan tässä!
Itselläni ei ole tällaisia kokemuksia kuin yksi.
Mieheni kaveri oli meillä iltaa istumassa. Miehet istuivat olohuoneessa, ja minä laittauduin kylppärissä. Olin juuri asentamassa piilareita silmiini, kun ovi aukesi, tämä kaveri tuli sisään veti housut kinttuunsa, istui pöntölle muina miehinä ja ryhtyi vääntämään sitä itseään! Siinä mun vieressäni! Tuikkasin pöyristyneenä toisen piilarin nopeasti silmään ja häivyin.
Viipyi muuten melkein puoli tuntia istunnollaan. Sen verran tunsin kaveria että kehtasin sanoa suorat sanat.
Kertokaahan tekin!
Kommentit (471)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies ei riisunut kenkiään vaan marssi suoraan eteiseen paskaisissa työkengissään. Olisi tehnyt mieli heittää niskaperseotteella takaisin rappukäytävään.
On muuten tosi yleistä. Eikö ne ajattele, että matonpesuista voi tulla isompi lasku asiakkaalle, kuin siitä itse asiasta, jonka vuoksi heidät pyydettiin?
Kuinka ne tuollaisia osaisivat ajatella? Poikamiehet ei edes huomaa jos matto on paskainen, tai äiti pesee sen. Sitten sen peseekin vaimo. Koko aikana mies ei huomaa, että matolle tapahtuu jotakin tai että se on välillä poissa.
Meillä oli huoltomies jäljistä päätellen saapastellut paitsi matoilla, myös keittiön työtasoilla. Ilmastointia säädettiin.Tähän miesten huomaamattomuuteen yksi tosi hyvä video :)
TÄÄ OLI HYVÄ😀😀
Kerran kesähelteellä exän kaveri lätkäisi kiveksensä meidän tiskipöydälle niitä viilentääkseen. Samainen tyyppu joskus talvella kännissä kusi meidän parvekkeen nurkkaan, kun ei jaksanut mennä vessaan. Voi että mä vihasin tota ihmistä.
Taas koirista... meillä oli niitä usein vieraina ennen kuin hankimme kissat. Jotkut vieraat antavat koiransa syödä ruuan tähteet, jotka on rääpitty yhteen, lautaselta (siis ihmisten ruokailulautaselta), ei kiitos! Ja sitten aina tämä: äkkiä äkkiä, koiralle juomakuppi, ja kaivetaan kaapista joku mun leivontakulho. En halua sekoittaa ihmisten ja koirien ruokailuastioita ollenkaan, kiitos. Ottakaa koiralle oma juomakuppi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kaverit jotka eivät tuo omia hygieniatuotteita mukana. Ei tulisi mieleenkään mennä kylään ilman shampoota, hoitoainetta, hammastahnaa ym ja sitten vaan käyttää kyläpaikan tuotteita. Valitettavasti melkein kaikki kaverini tekevät näin. Toinen on saunoja kyläilijät ketkä eivät tuo omia pyyhkeitä. Tottakai vieraat saavat pyyhkeet käyttöönsä mutta jos varta vasten tullaan vaan saunomaan ja istumaan iltaa muutamaksi tunniksi kyllä itse vien pyyhkeen mukana sillä ärsyttävää pestä ja silittää kerran käytetty pyyhe uudestaan vielä jos vieraita on useampia niin siinä onkin sitten paljon ylimääräistä tekemistä.
Kyllä shampoot kuuluu talon piikkiin tulla. Hammastahna tietenkin oma, koska en halua toisten bakteerikantaa turhaan suuhuni. Pyyhkeetkin jos meinataan jatkaa siitä vaikkapa baariin, koska aika ikävä kantaa mukana jotain märkää pyyhettä. Tietenkin jos isolla porukalla tullaan, niin pitää ottaa huomioon pyyhkeiden rajallisuus.
Kuka ihmeessä silittää pyyhkeet?
Munkin mielestä todella noloa valittaa siitä, että vieraat lainaavat shampoota ja hoitoaineita yms. pesuaineita. Tosi outoa ajatella tuossa tilanteessa sitä, miten rasittavaa on pestä pyyhe uudestaan. Paljon enemmän vaivaa syntyy jos joka paikkaan pitää viedä oma pyyhe. Toki itse ainakin vien jos on erityisesti saunomaan kutsuttu, mutta usein yökyläillessä kavereilla käydään jossain vaiheessa myös suihkussa ja silloin yleensä lainaillaan pesuaineet ja pyyhkeet. Ja jos joku saunavieras pyytää pyyhettä lainaan niin en todellakaan ajattelisi siitä aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.
Erään tutun luona vieras lotrasi koko pesuainepullon! Oli ekaa kertaa kylässä ja oli tosi outo veto.
Vierailija kirjoitti:
Yksi perhetuttu tuli kylään koiransa kanssa, koira alkoi heti hosumaan ympäriinsä ja meni syömään mun kissojen ruuat :D No ei se niinkään haitannut eikä koira tietenkään itse osaa ajatella että on kylässä, mutta outoa oli ettei se tuttu edes yrittänyt kieltää koiraansa tai kysyä että onko ok jos ne ruuat katoaa hänen lemmikin suuhun (oli ihan ok, mutta olisin kyllä itse kysynyt tai jotain).
Sitten vierailun lopuksi koira kusi eteisen matolle ja vieraan ainoa reaktio oli istua paikoillaan ja todeta "Noniin nyt se pissaa tuonne!!" :D Ei edes pahoitellut tai tarjonnut siivousapua, istui vaan ja katsoi kun minä hääräsin sen kusiläikän kimpussa.
Tutun koira ripuloi meidän matolle. Aloin siivoamaan sitä rakin ripulia niin tuttu lähti pesemään koiransa p*skajäänteitä vessan lavuaarille*yök*. Siis siinä samassa ihmiset pesee kasvonsa, kätensä, hampaansa. Olisi vienyt suihkuun tai ulos puutarhaletkulle. Lässytti vain, että toisella massu sekaisin....
N27 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yövieraana ollut kaveri kävi lainaamassa ominpäin puhtaat pikkarit mun vaatekaapista. Tepasteli sitten ne jalassa sanomatta mitään asiasta. Oli myös pessyt hampaansa mun hammasharjalla. Kiva!!!
Meillä ihan normaalia että lainataan toisten pikkareita jos toisen luona yötä ollaan tai mitä vaan vaatteita sattuu löytämään ja pitämään kivana, ja kyllä pestään kavereiden kesken myös toistemme hammasharjoilla hampaamme ja käydään paskalla ovi auki, yleensä kylläkin niin että muut meikkaa siinä samalla kun yks istuu paskalla :D suppeeta porukkaa täällä, tai sitten vaan huonoja kavereita.
Hyi helvetti.
Kaveri (nainen) aikoinaan kylässä ollessaan istui sohvalla ja kaivoi nenäänsä ja tuputti kaikki (nenä)tavaransa sohvan viereen lattialle. Ja sitä räkäähän kyllä riitti 😨
Kiva oli sitä räkää siitä lattialta vierailun jälkeen siivota, kun pieneksi "räkävuoreksi" oli kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri (nainen) aikoinaan kylässä ollessaan istui sohvalla ja kaivoi nenäänsä ja tuputti kaikki (nenä)tavaransa sohvan viereen lattialle. Ja sitä räkäähän kyllä riitti 😨
Kiva oli sitä räkää siitä lattialta vierailun jälkeen siivota, kun pieneksi "räkävuoreksi" oli kasvanut.
*vieläkin oksettaa, 20v jälkeen!
Mulla oli nuorempana synttärit ja kutsuin pari kaveria kylään, olimme n. päälle parikymppisiä. Kaverini kysyi, että voiko tuoda mukanaan yhden miespuolisen kaverin (olen siis nainen) ja sanoin, että sopiihan se. No olin laittanut tarjolle mm. patonkia ja erilaisia levitteitä keittiöön. Keittiössä oli myös meidän hamsterin terraario pöydän ja tarjottavien vieressä. Kun vieraat olivat lähteneet, huomasimme mieheni kanssa, että hamsterin terraarioon oli pääliosaan pyyhitty levitteitä, siis sillai kun leviterasiaan vedetään veitsellä reunaan ne veitsen ylimääräiset rasvat. Ei mikään iso juttu, mutta ihmettelimme ja nauroimme silti, että se oli varmasti tämä kaverin kaveri, oli sellainen raksamies. Olisihan ne ylimääräiset voinut pyyhkiä rasiaan takaisin :D
Toinen juttu sattui, menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta olimme lähdössä ulos mieheni kanssa ja pyysimme mieheni serkun ja hänen vaimonsa mukaan, emme olleet nähneet heitä vuosiin ja ajattelimme, että olisi kiva nähdä ja viettää iltaa yhdessä. No sovimme tapaavamme ravintolassa ja muistaakseni matkalla sovittuun ravintolaan saimme viestin heiltä, että voiko heidän kavereitaan tulla mukaan. No olimme vähän kummastuneita, koska emme tunteneet lainkaan näitä kavereita ja tarkoitus oli bondata monien vuosien jälkeen serkun kanssa. No mitä siinä muuta sanomaan, kun että joo voi tulla, miten sen voisi korrektisti sanoa, että ei voi tulla.
Illanvietossa kävi sitten niin, että nämä serkun kaverit olivat tosi puheliaita ja hitusen päällepäsmäröiviä siten, että illan aikana jauhoivat omia juttujaan ja eivät esim. edes yrittäneet tutustua meihin. Lopulta jatkoimme baariin ja sekin valittiin näiden tyyppien mukaan, jossa meno jatkui samanlaisena, että me tunsimme olevamme vähän paitsiossa, vaikka koko illan pointti oli bondautua uudestaa serkun kanssa. Ärsytti ja ärsyttää edelleen miten jotkut ei tajua, ettei niitä omia kavereita voi joka paikkaan ängetä, varsinkaan kun kyse ei ollut mistään isoista opiskelijabileistä, tosin sinnekin pitäis kohteliaasti kysyä voiko tulla tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kaverit jotka eivät tuo omia hygieniatuotteita mukana. Ei tulisi mieleenkään mennä kylään ilman shampoota, hoitoainetta, hammastahnaa ym ja sitten vaan käyttää kyläpaikan tuotteita. Valitettavasti melkein kaikki kaverini tekevät näin. Toinen on saunoja kyläilijät ketkä eivät tuo omia pyyhkeitä. Tottakai vieraat saavat pyyhkeet käyttöönsä mutta jos varta vasten tullaan vaan saunomaan ja istumaan iltaa muutamaksi tunniksi kyllä itse vien pyyhkeen mukana sillä ärsyttävää pestä ja silittää kerran käytetty pyyhe uudestaan vielä jos vieraita on useampia niin siinä onkin sitten paljon ylimääräistä tekemistä.
Kyllä shampoot kuuluu talon piikkiin tulla. Hammastahna tietenkin oma, koska en halua toisten bakteerikantaa turhaan suuhuni. Pyyhkeetkin jos meinataan jatkaa siitä vaikkapa baariin, koska aika ikävä kantaa mukana jotain märkää pyyhettä. Tietenkin jos isolla porukalla tullaan, niin pitää ottaa huomioon pyyhkeiden rajallisuus.
Onko sulla tapana imeskellä hammastahnaa?
Ei nyt maailmaa kaada, mutta yleensä ärsyttää vieraat, jotka kysyvät tyyliin saanko yhden hajustamattoman kosteuspyyhkeen lapselleni tai saisiko mieheni syödä yhden soijajukurtin kaapistanne, varmasti löytynee sellainen?
Tai sitten, että tätä hedelmäsalaattia on todella hankala syödä tällaisella ottimella hae kaapistasi LEIKKELEHAARUKKA, ok? Ja kun vastaa, että ei ole, niin vieras minuutin päästä. Voisitko oikeasti hakea sitten jonkin vastaavan välineen kuin leikkelehaarukka.
No kun ei ole!
Itse en kysele ylimääräisiä kylässä, otan omat erikoistavarat mukaan.
Avasi vähän väliä jääkaapin oven - olimme käyneet hetki sitten kaupassa, hän oli miehen kaveri - tuli outo fiilis. Ei hän pahaa varmaan tarkoittanut, en minäkään jaksanut kun kotimme oli kuin särkyneen pyörän majatalo.
Meillä näin myös. :) Muut täällä kuulostaa tylsiltä.
Eräs ystäväni tuli käymään meillä perheensä kanssa (äiti eli tämä ystäväni, isä, kolme lasta alle 10 v). Meitä asuu tässä talossa kolme, siis minä, mieheni ja lapsemme 7v. Ystäväni perheessä kannatetaan vapaata kasvatusta, joten nämä suloiset kullannuput aloittivat heti riekkumisen. Oma lapsemme katsoi touhua järkyttyneenä. Katsoin hetken ystäväni lasten touhua (menivät oma-aloitteisesti availemaan ovia ja kurkkimaan kaappeihin, klähmivät seiniin mustia kädenjälkiä, arvostelivat kovaan ääneen rumasti kotiamme jne.) mutta koska vanhempansa eivät reagoineet touhuun, puhalsin pelin poikki. Kerroin lapsille, että meidän kodissa on meidän säännöt. Kun tullaan sisään, käydään ihan ensimmäisenä pesemässä kädet. Toisten tavaroihin ei kajota ilman lupaa eikä mennä itse tutkimaan muiden tavaroita, koska eiväthän nämäkään lapset haluaisi meidän toimivan niin heidän tavaroidensa kanssa. Mielipiteitä saa ja pitää olla ja ne ovat jokaisen omia, mutta on epäkohteliasta arvostella toisten tavaroiden ulkonäköä yms. No lapset kyllä ottivat nopeasti opiksi! Menivät sitten meidän lapsemme kanssa pihalle leikkimään.
Ei siinä mitään. Mutta sitten kahvipöydässä istuessamme nelistään aikuisten kesken, ystäväni katseli ympärilleen ja huokaisi: "olispa meilläkin edes näin siistiä". ANTEEKSI? En keksi, miten kotimme olisi voinut olla siistimpi. Olemme äärimmäisen siistejä ihmisiä ja rakastamme puhtautta, siivoamme mielellämme. Meillä ei tarvitse ennen vieraiden tuloa tehdä mitään siivousta, koska siivo on aina hyvä. Missään ei ole ylimääräisiä tavaroita, kaikelle on oma paikkansa. Ihan oikeasti näemme valtavasti vaivaa, jotta joka paikka kiiltää puhtauttaan ja on järjestyksessä. Sitten saimme tuollaisen kommentin. Kyllä loukkaannuin.
Heitä emme kutsu enää kylään.
Vierailija kirjoitti:
#179 Itsekin inhoan suunnattomasti, kun lähtöä yritetään estellä. Tai moukat hidastelevat lähdön hetkellä jääden oven rakoon jauhamaan turhista viime hetken asioista, ja lirkuttelemalla niitä h*vtin kuluneita kliseitä: "Hei kiitti vielä ku kävit!" "Koitetaanko nähä taas PIAN!" "Oli TOSI KIVA nähä"..
Sitten ihan pari konkreettista huomiota: siskollani on tukanlähtöä, ja meillä kylässä ollessaan hän pöyhi irtoavaa pehkoaan koko illan sohvan nurkassa nin että karvat ja hilse lensi. Seuraavana päivänä hänen lähdettyään löysin hänen jättämän muiston olohuoneen lattialta, sohvan takaa: järkyttävä hiuskasa. KIITOS. Huomattiin kyllä. Mieheni imuroi sen kasan.
Mutta tosiaan kaikista eniten vituttaa ne suustaan kiinni jäävät jaarittelijat ja saivartelijat, jotka varastavat ihmisten aikaa turhalla paskanjauhannallaan. Nykyään olen oppinut jo sen verran, että kun toiselta alkaa riistäytyä jaarittelu käsistä ja puheripuli alkaa, rehellisen itsekkäästi keskeytän ja poistun tilanteesta.
Kursailua pidettiin fiksuna muinoin, serkkuni oli utelias, seisoimme pihassa ja sanoin keitänkö kahvit, no eiii.. "ei sitten" vastasin ja istahdin rapulle. Olin juuri muuttanut sinne. Hän ei koskaan enää käynyt loukkaantui niin. En vain tykännyt hänen karkeudestaan ja kun emme saaneet mitään apua heiltä.
Nuorena olin ihmeissäni, radio oli auki ja kaveri meni vaihtamaan kanavaa kysymättä mitään. Hän oli kotonaankin sellainen röyhkeä ja omavaltainen. Haukkui kusipääksi jotakuta tuttuaan, selitettiin vaikeina ettei tunneta, on paha ottaa kantaa, hän suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin mielestä todella noloa valittaa siitä, että vieraat lainaavat shampoota ja hoitoaineita yms. pesuaineita. Tosi outoa ajatella tuossa tilanteessa sitä, miten rasittavaa on pestä pyyhe uudestaan. Paljon enemmän vaivaa syntyy jos joka paikkaan pitää viedä oma pyyhe. Toki itse ainakin vien jos on erityisesti saunomaan kutsuttu, mutta usein yökyläillessä kavereilla käydään jossain vaiheessa myös suihkussa ja silloin yleensä lainaillaan pesuaineet ja pyyhkeet. Ja jos joku saunavieras pyytää pyyhettä lainaan niin en todellakaan ajattelisi siitä aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.
Erään tutun luona vieras lotrasi koko pesuainepullon! Oli ekaa kertaa kylässä ja oli tosi outo veto.
Mihinköhän sai hävitettyä kaikki vaahdot? 😮
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni tuli käymään meillä perheensä kanssa (äiti eli tämä ystäväni, isä, kolme lasta alle 10 v). Meitä asuu tässä talossa kolme, siis minä, mieheni ja lapsemme 7v. Ystäväni perheessä kannatetaan vapaata kasvatusta, joten nämä suloiset kullannuput aloittivat heti riekkumisen. Oma lapsemme katsoi touhua järkyttyneenä. Katsoin hetken ystäväni lasten touhua (menivät oma-aloitteisesti availemaan ovia ja kurkkimaan kaappeihin, klähmivät seiniin mustia kädenjälkiä, arvostelivat kovaan ääneen rumasti kotiamme jne.) mutta koska vanhempansa eivät reagoineet touhuun, puhalsin pelin poikki. Kerroin lapsille, että meidän kodissa on meidän säännöt. Kun tullaan sisään, käydään ihan ensimmäisenä pesemässä kädet. Toisten tavaroihin ei kajota ilman lupaa eikä mennä itse tutkimaan muiden tavaroita, koska eiväthän nämäkään lapset haluaisi meidän toimivan niin heidän tavaroidensa kanssa. Mielipiteitä saa ja pitää olla ja ne ovat jokaisen omia, mutta on epäkohteliasta arvostella toisten tavaroiden ulkonäköä yms. No lapset kyllä ottivat nopeasti opiksi! Menivät sitten meidän lapsemme kanssa pihalle leikkimään.
Ei siinä mitään. Mutta sitten kahvipöydässä istuessamme nelistään aikuisten kesken, ystäväni katseli ympärilleen ja huokaisi: "olispa meilläkin edes näin siistiä". ANTEEKSI? En keksi, miten kotimme olisi voinut olla siistimpi. Olemme äärimmäisen siistejä ihmisiä ja rakastamme puhtautta, siivoamme mielellämme. Meillä ei tarvitse ennen vieraiden tuloa tehdä mitään siivousta, koska siivo on aina hyvä. Missään ei ole ylimääräisiä tavaroita, kaikelle on oma paikkansa. Ihan oikeasti näemme valtavasti vaivaa, jotta joka paikka kiiltää puhtauttaan ja on järjestyksessä. Sitten saimme tuollaisen kommentin. Kyllä loukkaannuin.
Heitä emme kutsu enää kylään.
No eikö tuo ollut sitten kohteliaisuus? Kyllä mä ainakin sen sellaisena ottasin, jos joku mulle sanois mun kodista, että " Olispas mullakin näin siistiä".
Vierailija kirjoitti:
Avasi vähän väliä jääkaapin oven - olimme käyneet hetki sitten kaupassa, hän oli miehen kaveri - tuli outo fiilis. Ei hän pahaa varmaan tarkoittanut, en minäkään jaksanut kun kotimme oli kuin särkyneen pyörän majatalo.
Siis mikä? :D Ei auttanut googletuskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena likkana juotiin kaverin kanssa valkovenäläisiä ja toikkaroitiin tuhannen tuiterissa kohti keskustaa kun äkisti alkoi tulla tosi heikko olo ja mentiin meikäläiselle. No, yritin olla oksentamatta ja kaveri hakkasi selkään että "kyl se siit helpottaa", ja hihitteli ja laski housut kinttuun ja lorotti matolleni. Jatkoi siitä yksin juhlimaan...
Toisen kerran porukkaa oli etkoilla luonani ja tämä samainen kusijatar jäi poikaystävänsä kanssa kämppääni kun tuli taas hieman huono olo. Oli talvi, ja yöllä kotiintullessani ikkunat olivat apposen auki ja kesyrotillani viiksikarvoissa jääpuikkoja. Pahoittelivat kyllä jälkeenpäin, ja taisin jotain mutista "kovin raikkaasta kämpästä".
Mitä hittoa? Selviskö sun rotat hengissä? Ne kun helposti vilustuvat. :/
Kyllä selvis. Kolmisen vuotta eli se toinen, ja se toinen taas, no, olin matkoilla ja sattuneesta syystä lähti avonaisesta ikkunasta livohkaan (hoitovastuussa olevan kuningasajatus antaa rottien maistaa vapauden tuulia ja samalla tuulettaa pieni, kuuma kotini ja vessareissun jälkeen olikin paikalla enää yks rotta). Oli sitten kiivennyt pihalla jonkun tupakalla olleen miehen olkapäälle ja kumpikin oli pelästynyt... Suloinen råtta se oli. Harmitti isosti.
Anteeksi, ei ollut tarkoitus nauraa mikäli rotalle kävi köpelösti tuossa kohtaamisessa mutta alkoi kieltämättä huvittaa ajatus säikähtäneestä miehestä tupakalla kun rotta raukka halusi vain tehdä tuttavuutta :D
Kuvittelen kohtauksen mielessäni niin, että se mies seisoi tupakoiden ja tuijotellen tyhjyyteen eikä huomannut rottaa, ja rotta istui olkapäällä katsellen samaan suuntaan... ja sitten molemmat kääntyivät katsomaan toista samaan aikaan.
Siinä taas nähdään, kun amerikkalaiset tuhlaa luonnonvaroja. Ja silti kaikki heillä mukamas on niin suurta ja hienoa ja paremmin kuin muualla. Oikein käsi sydämellä lauletaan kansallislaulua. Sori, mut näyttää teennäiseltä. Ja isot autot, bensaa palaa ja otsonikerros ohenee.