Mitä outoa/tökeröä/kummallista vieras on tehnyt teillä ollessaan?
Löysin samasta aiheesta vuosien takaisen ketjun, mutta se oli valitettavasti lukittu. Jatketaan tässä!
Itselläni ei ole tällaisia kokemuksia kuin yksi.
Mieheni kaveri oli meillä iltaa istumassa. Miehet istuivat olohuoneessa, ja minä laittauduin kylppärissä. Olin juuri asentamassa piilareita silmiini, kun ovi aukesi, tämä kaveri tuli sisään veti housut kinttuunsa, istui pöntölle muina miehinä ja ryhtyi vääntämään sitä itseään! Siinä mun vieressäni! Tuikkasin pöyristyneenä toisen piilarin nopeasti silmään ja häivyin.
Viipyi muuten melkein puoli tuntia istunnollaan. Sen verran tunsin kaveria että kehtasin sanoa suorat sanat.
Kertokaahan tekin!
Kommentit (471)
Parhaan ystäväni mies söi HUULIRASVANI.
Hän lähti kahvipöydästä eteiseen kuulemma soittamaan puhelua ja minä sitten lähdin hakemaan samoihin aikoihin keittiöstä lisää tarjottavia pöytään. Keittiöstäni näkee eteiseen, ja jäin vähän sivusilmällä katsomaan siinä samalla kuin keittelin myös lisää kahvia.
Siinä sitten kyseinen mies seisoi vaan eteisessäni. Hän otti naulakossa olevasta takintaskustani huulirasvan ja katseli ympärilleen, ettei kukaan näkisi, muttei huomannut minua? tai sitten ei vaan välittänyt, miten vaan. Kuitenkin hän vaan haukkaa huulirasvastani suuren köntin (eli kaiken, mitä siitä oli jäljellä) ja alkaa syömään sitä? Hän laittoi putkilon takaisin taskuun ja rennosti tuli takaisin keittiöön hymyillen. Itse palattuani pöytään kyselin, että oliko ollut hyvä puhelu.
Osa mieheni suvusta ei ole kovin hyväkäytöksistä ja usein vielä retostelevat asialla.
On ihan perus että arvostelevat mun tekemää ruokaa. Tässä pari esimerkkiä: "tää keitto on kauheata litkua, onks tääl muuta kuin lientä??", "Tää piirakkahan on kuivunutta!!!!" ja kyse hyvästä normaalista perusruoasta! ja "onpas tota mutakakkua vähänlaisesta, otankin heti iiiison palan ennen kun loppuu" (ja leikkaa puolet kakusta itselleen). yms.
Tavallista on myös että juhlissa haukkuvat kovaäänisesti muita ja pölöttävät vaikka auton hitsaamisesta niin kovaan ääneen tunteja ettei muilla ole mahdollisuutta osallistua tai vaihtaa puheenaihetta...
Miehen meitä nuorempi kaveri tuli kylään. Sanoin, että ota vaan ruokaa jos on nälkä.
Hän tuumasi että "Ei kun minä ootan että Pertiltä (nimi muutettu) saan luvan"
Koska tietenkään naisen sana ei talossa paina! Hämmennyin suuresti ja kirosin Pohjois-Savon takahikiäiset arvot.
Vierailija kirjoitti:
Ei ottanut mitään tarjottavia. Olin nähnyt vielä vaivaa, ei edes sanonut mitään tekosyytä, "voi vitsi kiitos mut söin just hirveesti tms", vaan hyvin selkeästi näytti nyrpeää naamaa ja istui kädet puuskassa pöydän ääressä. Veljen aikuisesta naisystävästä kyse. Oli aika vaivaannuttavaa, kun hän oli ainoa, joka ei koskenut mihinkään.
Olisiko jokin ruokavamma..
Itselläni on keliakia ja on enemmän sääntö kuin poikkeus etten vieraisilla syö mitään.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin joskus nuorempana saksalaisen pojan kanssa. Vanhempani eivät olleet vielä koskaan tavanneet häntä ja lensimme yhdessä Saksasta (olin heillä käymässä siellä) Suomeen vanhempieni luokse. Äiti oli varautunut vävypojan tuloon näkemällä hirveän vaivan, oli siivonnut koko talon ja leiponut ja tehnyt ruokaa ja jääkaappi oli täynnä kaikkia herkkuja.
No mitä tekee tämä exäni: ensimmäiseksi alkaa arvostelemaan, että onpas teillä likaiset lattiat ja sen jälkeen kitisemään ruuasta! Kuinka Saksassa ei syödä tuollaisia valmispakattuja leipiä vaan leivät ostetaan leipomosta ja liha lihakaupasta eikä marketista valmiiksi pakattuna jne.. Uskoi vasta käytyään ystäväni luona, että ei syödä sen "huonompaa" ruokaa kuin muutkaan, vaan että täällä ei tosiaankaan ole mitään leipomoja ja lihakauppoja mistä noudetaan päivän ruuat...
Onneksi valitti edes englanniksi, niin äitini ei ymmärtänyt mitään. Kaikenlisäksi ei edes ymmärtänyt, miksi raivostuin niin hirveästi! Kuinka kiittämätön voi ihminen olla..Nykyinen anoppini on aivan ihana ihminen ja siksi en olekkaan asiasta mitään viitsinyt sanoa, mutta suoraan sanottuna vähän ärsyttää hänen tapansa ottaa aina (mitään kysymättä) koira mukaan meille. Tykkään kyllä heidän koirastaan, mutta se on tosi pitkäkarvainen ja sillä tuntuu olevan karvanlähtöaika ympäri vuoden. Sattuvat tulemaan kyläänkin yleensä aina, kun olen vasta imuroinut. Noh, koiran kyläilyn jälkeen saakin imuroida heti uudestaan.. Enkä liioittele: karvoja on AIVAN KAIKKIALLA. Sohva ja lattiat täynnä. Vaaleat karvat vielä erottuvat tummasta lattiasta ja sohvasta. Kaikenlisäksi koira usein hinkkaa kakkaista peppuaan vaaleeseen mattoomme (ilmeisesti kutittaa). Anoppi vaan nauraa koiransa touhuille ja päivittelee "pääsetpä taas imuroimaan"..
Nyt kun tulevat seuraavan kerran, sulla on siivoustouhut silätapaa kesken, että matot ovat rullalla odottamassa tamppausta ja imuri on juuri otettu esiin ja olet aikeissa alkaa imuroimaan. Tuo peräpään hankaaminen koiralla voi olla myös anaalirauhasen tulehdus ja kyllä se olisi vietävä eläinlääkäriin.
Kutsuin työkaverin saunomaan ja ottamaan olutta... No oltiin saunassa ja sitten kaveri sano, että tulee kohta takaisin. Istuin ja nautin löylyistä, rupesin ihmettelemään missä kaveri viipyy ja aikana huhuilin koska ajattelin hänen olevan kylpyhuoneessa... Ei kuulunut mitään joten lähdin sitten etsimään häntä. Ihme ähinää ja voihkintaa kuului makuuhuoneesta ja siellä kaveri pani minun vaimoa kiihkon vallassa!
No ero tuli ja työkaveria ei enään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies ei riisunut kenkiään vaan marssi suoraan eteiseen paskaisissa työkengissään. Olisi tehnyt mieli heittää niskaperseotteella takaisin rappukäytävään.
On muuten tosi yleistä. Eikö ne ajattele, että matonpesuista voi tulla isompi lasku asiakkaalle, kuin siitä itse asiasta, jonka vuoksi heidät pyydettiin?
Tarkkaan ottaen sun kotisi on sen huoltomiehen työpaikka, ja sitä koskee koko joukko työturvallisuuslainsäädöntä. Josse jää kiinni siitä, että työpaikalla ilman turvakenkiä, sekä se itse että sen pomo saa sakot. Ja kun pomo saa sakot, se itse on vaarassa saada kenkää vähän toisessakin mielessä. Eli työmíehen kannalta sun mattosi ei VOI olla niin kallis, että ne kengät otettaisiin pois,. Kerää mattosi pois tai levitä suojakangas!
Ja kukahan ne sakot perii? Todellakaan ei ole missään säädetty, että töitä on aina tehtävä turvajalkineet jalassa. Jos toisen kotiin menee, eikä vie mukanaan mitään raskasta jolla voi loukata, ne turvajalkineetkin voi ottaa jalasta. Suojakangas on ihan hyvä ehdotus jos ennakkoon tietää missä työt tehdään.
Oletko ikinä kuullut työturvallisuuslaista? Se nimenomaan velvoittaa työnantajan huolehtimaan työntekijän turvallisuudesta, ja ennaltaehkäisemään työstä aiheutuvia onnettomuuksia ja haittoja.
Mun kaverini (kaunis, siisti, akateeminen) käy aina vessassa ovi auki. Hänen luonaan keittiöstä on suora näkymä vessaan ja vähän ällötti jäädä pöytään syömään, kun kaveri lähti pissalle ja jätti oven auki. Siinä me sitten kasuaalisti juteltiin, kaveri samalla pissaa lorottaen. Myös meillä käydessään jättää oven auki, lapset käyvät vuoronperään häntä siellä jututtamassa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ottanut mitään tarjottavia. Olin nähnyt vielä vaivaa, ei edes sanonut mitään tekosyytä, "voi vitsi kiitos mut söin just hirveesti tms", vaan hyvin selkeästi näytti nyrpeää naamaa ja istui kädet puuskassa pöydän ääressä. Veljen aikuisesta naisystävästä kyse. Oli aika vaivaannuttavaa, kun hän oli ainoa, joka ei koskenut mihinkään.
Olisiko jokin ruokavamma..
Itselläni on keliakia ja on enemmän sääntö kuin poikkeus etten vieraisilla syö mitään.
Tai syömishäiriö? Olen itse entinen anorektikko, ja inhosin tilanteita, joissa oli "sosiaalinen pakko" syödä tarjottua ruokaa. Välillä tuli käyttäydyttyä juuri tuolla tavalla, eli murjotin ja tiuskin, koska tilanne ahdisti niin paljon.
Ala-asteella kaveri pyyhki perseensä käsipyyhkeeseen, kun wc-paperi oli päässyt loppumaan meidän vessasta. Oltiin tällöin ehkä 11-12v. Pyyhe siis löytyi wc:n nurkasta saman päivän illalla, kukaan meidän perheestä se ei ollut, koska olin ollut tämän kaverin kanssa meillä kahdestaan koko päivän.
Olisi voinut huutaa mua heittämään uuden rullan tai käyttänyt käsisuihkua, ei olisi tarvinnut pilata hyvää pyyhettä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veli (ex)tyttöystävineen oli tullut meille eräisiin juhliin. Asuivat kaukana, joten yöpyivät meillä muutaman päivän syöden ja juoden laskuumme, mikä toki ei ollut ongelma, kyllähän sitä nyt sen kerran vieraita kestitsee, kun kerran käyvät. Tökeröä oli se, että kun pyysimme juhlapäivänä, voisivatko he tulla auttamaan hieman ruokien ym tarjolle laitossa, tämä tyttökaveri suputti langolle, että "ei tosiaankaan mennä, me olemme vieraana täällä!" Vierashuoneen ovi oli sen verran auki, että satuin kuulemaan. Mielelläni olisin kyllä ollut kuulematta, koska pöyristyin niin, että kihisin. No, lanko tuli kuitenkin, ei varmaan kehdannut olla auttamatta, mutta tämä likka istui huoneessa kuin tatti. Juhlimaan ilmestyi sitten viimeisen päälle laitettuna platookorkkarit jalassa. Ja kyse oli aikuisista ihmisistä.
Oliko tyttö albanialainen?
Veljien kanssa iltaa viettämässä meillä kotona, avovaimo ei kotona. Yhtäkkiä veli hyppää makuuhuoneestamme avovaimoni stringit korviin asti vedettynäj. Ajatteli sen olevan hauskakin pila. Oli vähän vaivaantunut olo.
Noriko kirjoitti:
Paikkakunta Lahti.
WT sisarukset, päällle 30v molemmat, entisen koulukaverin tutut.
Muija rääkyy ihan saatanan lujaa, valittaa kaikesta, siivoaa kysymättä, varastelee vaatteita ja väittää omikseen, lotraa suihkussa loputtomiin, syö kaapit tyhjiksi ja ilmeisesti varasteli ruokaa mukaansa, pesee vajaita koneellisia öisin, uikuttaa, valittaa eikä usko millään kun sanoo että lähde.
Lainailee jopa alusvaatteita kun omat BABE 100% pinkit persehousut pesettää mun laskuun.Veli on rauhallisempi mutta yhtä samanlainen.
Kerran yllätin sen ahmimasta kaakaojauhetta lusikalla suoraan paketista ja oli levittänyt puolet sisällöstä pitkin pöytiä. Jäädessään kiinni tuijotti mua hölmistyneenä :---D
Jos kävin kaupassakin, kaikki ostamani ruuat katosi näiden kusipäiden suuhun/matkoihin.
Tupakat hävisi aina myös salaperäisesti.Tää mies tonki jopa kuiva-ainekaapin ja veti kylmää hernekeittoa suoraan tölkistä. Lihapullia yllätin vetämästä kans, ja kiinni jäädessään sönkötti että "mä otin vähä ruokaa ku tuli nälkä". Joopajoo, jääkaappi tyhjä ja oli pakko vetää lisää.
Varasti myös rahat lompakostani ja oli kuin ei olisi tehnyt mitään.Olis niin paljon kerrottavaa lisää.
T.H ja S.P, OLETTE KUSIPÄITÄ, vetäkää överit vaikka itsenne vtun piripellet.
Ja päästät ne sisälle syystä että..?
Olin vuokralla asunnossa, joka myytiin eteenpäin ja minun piti muuttaa pois uusien omistajien alta. Tämä pariskunta muutti taloon ennen kuin ehdin muuttaa pois sieltä. Sain onnekseni sovittua, että voin viedä kamojani uuteen asuntoon jo etukäteen ennen kuin vuokrasopimus astui voimaan. Mulla oli muuttoapuna yksi tyttökaveri, jonka kanssa kuskailtiin jotain irtainta uuteen asuntoon.
Muuton jälkeen uusi omistaja viestittelee perääni, onko tavaroideni mukaan lähtenyt vahingossa omistajan rouvan harmaa huopakassi, jossa on pesuaineita ja voiteita. Kun olin purkanut (vähäiset) tavarani ja todennut ettei kasssia löydy, ilmoitin tästä omistajalle ja kehoitin heitä etsimään vielä kotoaan kun heillä tuntui aika paljon olevan kaikkea kamaa jonka sekaan kassi olisi voinut hävitä. Rouva vielä lähetti sähköpostia myöhemmin ja kyseli uudestaan kassin perään, kun ei ollut sitä kotoaan löytänyt.
Myöhemmin sitten tapasin tätä muuttokaverina ollutta frendiä, jonka olalla heilui harmaa huopakassi ja hän ilmoitti heti kättelyssä mistä oli kassin ostanut, vaikka en edes moista kysellyt. Olen melko varma että kyseessä on sama kassi. Kaverillani tuntuu olevan taipumusta kleptomaniaan, etenkin kun hän on kännissä mutta selvinpäinkin näköjään. Olen esimerkiksi hanskani ja piponi joutunut yhden illan aikana kaivamaan hänen laukustaan useamman kerran. Harmittaa vähän, kun tämä kassinsa menettänyt rouva varmasti luulee että minä sen kassin vein.
Vierailija kirjoitti:
Noista huoltomiehistä. Asun opiskelija-asunnossa ja meillä voi huoltoasioista tehdä vain vikailmoituksen, ja huoltomiehet käyvät paikalla kun käyvät, ennalta ilmoittamatta. Kerran kävi niin, että meidän eteisen kaapin tanko tippui alas, joten tein huoltoilmoituksen. Tyhjensin eteisen jo ennakkoon kaikista takeista, matoista, kengistä yms. Eteisen kaappi on heti ensimmäisenä vastassa, kun ovesta tulee sisälle. Kaikki oli siis valmista huoltomiehen tuloa varten.
Eräänä päivänä (pari viikkoa huoltoilmoituksen teon jälkeen) tulin kotiin yliopistolta, niin huomasin, että tanko on korjattu. Samalla huomasin, miten lattiaa pitkin meni hiekkaisen kuraiset jäljet eteisen lattiaa eteenpäin meidän käytävälle, olohuoneen poikki ja makuuhuoneeseemme. Sielä oli matolla tepastelu. Ihmettelen, että miksi ihmeessä. Soitin asuntosäätiöön ja kysyin, että miksi eteisen kaappia korjaamaan tullut huoltomies on käynyt myös olohuoneessamme ja makuuhuoneessamme, jossa huoltomies on selkeästi älynnyt jättäneensä jälkiä mattoomme, sillä tahroja oli hinkattu. Mitään selitystä ei saatu. Vissiin oli meidän muu asunto ja sisustus kiinnostanut :D
Huoltomiehistä puheenollen, meiltä hajosi joskus opiskelija-asunnossa jääkaappi. Soitettiin huoltomies, joka tuli paikalle viimeisen päälle humalassa. Yritti käynnistää jääkaappia, vaikka sanoin, että johto nyt ei ole seinässä. Ilmoitin asiasta ja seuraavana päivänä tuli pari selvin päin olevaa, ja toivat uuden jääkaapin.
Vierailija kirjoitti:
Yövieraat, jotka eivät halua käyttää petivaatteita. Meillä on nukkumapaikaksi vain sohva, ja ikinä ei haluta käyttää lakanaa kun "ei mua varten tarvitse vaivautua". Tyynyksi kelpaa koristetyynyn ilman tyynyliinaa.
Ärsyttää, koska en halua että mun sohvalla nukutaan ilman petivaatteita. Nukkuessa kuitenkin aina hikoilee ja sohvan kangas imee sitten mehut itseensä.
Pakko on levittää itse lakanat jo valmiiksi, koska vieras kuitenkin kieltäytyy siinä vaiheessa kun ehdotan petivaatteiden laittoa. Eikä siinä kehtaa sitten väkisin tuputtaa lakanaa ettei vieras loukkaannu kun epäilen hänen hygieniaansa.
Minä vastaan aina tälläisille vieraille, että on pienempi vaiva pestä lakana, kuin sohvan päällinen. Jos joku ottaa hygienia-asian puheeksi niin vetoan siihen, että meillä vieraat nukkuu aina puhtaissa.
Meillä on sukulaisperhe, jonka kanssa vieraillaan puolin ja toisin pariin kolmeen kertaan vuodessa. Perheen mies on sähköasentaja. Kun soitellaan, ja tullaan maininneeksi, että ollaan vaihtamassa hellaa / uunia / kiuasta, he alkavat aina kinuta kylään. Maksamme mielummin paikalliselle sähkömiehelle, kuin se, että passaamme tätä perhettä koko viikonlopun tarvittavien osien hinnalta. Heille kun pitää olla täysin gluteeniton ja laktoositon ruoka tarjolla, vaikka perheessä ei edes olla keliaakikkoja, ja ei-gluteeniton kakku kyllä kelpaa, jos se herkulliselta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sukulaisperhe, jonka kanssa vieraillaan puolin ja toisin pariin kolmeen kertaan vuodessa. Perheen mies on sähköasentaja. Kun soitellaan, ja tullaan maininneeksi, että ollaan vaihtamassa hellaa / uunia / kiuasta, he alkavat aina kinuta kylään. Maksamme mielummin paikalliselle sähkömiehelle, kuin se, että passaamme tätä perhettä koko viikonlopun tarvittavien osien hinnalta. Heille kun pitää olla täysin gluteeniton ja laktoositon ruoka tarjolla, vaikka perheessä ei edes olla keliaakikkoja, ja ei-gluteeniton kakku kyllä kelpaa, jos se herkulliselta näyttää.
Kerran eräs kaverini oli luonani käymässä ja lähti käymään vessassa. Viipyi todella pitkään ja lähdin katsomaan mikä kestää. Löysin hänet huoneestani penkomassa laatikoitani. En ole sen jälkeen kutsunut tätä "kaveria" kotiini.
Sori tää meni väärään threadiin!