Mitä outoa/tökeröä/kummallista vieras on tehnyt teillä ollessaan?
Löysin samasta aiheesta vuosien takaisen ketjun, mutta se oli valitettavasti lukittu. Jatketaan tässä!
Itselläni ei ole tällaisia kokemuksia kuin yksi.
Mieheni kaveri oli meillä iltaa istumassa. Miehet istuivat olohuoneessa, ja minä laittauduin kylppärissä. Olin juuri asentamassa piilareita silmiini, kun ovi aukesi, tämä kaveri tuli sisään veti housut kinttuunsa, istui pöntölle muina miehinä ja ryhtyi vääntämään sitä itseään! Siinä mun vieressäni! Tuikkasin pöyristyneenä toisen piilarin nopeasti silmään ja häivyin.
Viipyi muuten melkein puoli tuntia istunnollaan. Sen verran tunsin kaveria että kehtasin sanoa suorat sanat.
Kertokaahan tekin!
Kommentit (471)
:D Mä harjaan hampaani aina sohvalla esim. TV:tä katsellessa tai sitten tykkään muuten vaan kävellä ympäri kämppää samalla, varmaan moni muukin...? Tommoset helposti "unohtuu" päälle vieraillessakin, en kylläkään itse näe siinä mitään pahaa.
Muu kylppäritoiminta eri lukunsa sitten. En ymmärrä vieraita jotka tulevat ja paskovat ja jättävät ne rannut minun siivottavakseni, vessaharjaa saa käyttää ja roskis on pytyn vieressä jos muuta jätettä tulee...
Vierailija kirjoitti:
:D Mä harjaan hampaani aina sohvalla esim. TV:tä katsellessa tai sitten tykkään muuten vaan kävellä ympäri kämppää samalla, varmaan moni muukin...? Tommoset helposti "unohtuu" päälle vieraillessakin, en kylläkään itse näe siinä mitään pahaa.
Täällä yksi tepastelija!
Ja miksköhän mun viestini hävisi..?
Vierailija kirjoitti:
Muu kylppäritoiminta eri lukunsa sitten. En ymmärrä vieraita jotka tulevat ja paskovat ja jättävät ne rannut minun siivottavakseni, vessaharjaa saa käyttää ja roskis on pytyn vieressä jos muuta jätettä tulee...
Ällöttää! Roiskuu kaikenlais möhnää ympäriinsä ja tod. ällöttävää muiden katsoa. Miestäni moitin tästä usein.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo aikaisempi kirjoittaja, mutta mun mielestäni on tosi kummallista tuo, että tullaan pesemään hampaita sinne, missä muut seurustelevat. Minullakin on yksi ystävä, joka tätä tekee. Eikö ne ilta- ja aamupuuhat voisi suorittaa ihan rauhassa omassa yksityisyydessään kylppärissä?
Eräs entinen miesehdokas vain ohimennen kertoi käyttäneensä hammasharjaani oltuaan ensimmäistä kertaa asunnollani eikä ymmärtänyt mitä vikaa siinä oli.
Toinen asia oli se kun hän vain karisti tuhkia savukkeestaan parvekelaatikkooni, jossa oli syötäväksi tarkotettuja yrttejä, vaikka tuhkis oli ihan vieressä. Ja vielä virne naamallaan niikuin lapsella, joka tietää tekevänsä jotain tyhmää.
Lisäksi hän sanoi monta epäsopivaa asiaa ja kyseli asioita, jotka vaativat läheistä suhdetta eikä muutaman kerran tapaamista.
Lopetin "suhteen" muutaman päivän jälkeen tästä toisesta vierailusta asunnollani ja sanoin syyksi juurikin sen ettei hän ymmärrä sosiaalisia rajoja emmekä halua samoja asioita. Kyseinen herra ei siis halunnut parisuhdetta, mutta silti oli aivan liian mukavasti seurassani ja kyseli apua moneen turhaan asiaan.
Söi mun tekemää ruokaa. Hirveetä. Onkohan elossa?
Pari kaveria oli käymässä, eikä koskenut tarjottaviin ollenkaan! Pelkät kahvit joivat. Yksin söin munkkia sun muuta. Pahoitin vähän mieleni. Ja ihan normaaleja tarjottavia oli.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä törkeää mutta vähän sinne kummallisen puolelle. Yövieras kävi vessassa huuhtelemassa hammasharjansa, jonka jälkeen tuli sohvalle istumaan ja harjaamaan hampaansa. Mun mielestä oli ihan outoa :D Mieskin ilmesesti piti sitä outona tapana, sillä sanoi vieraalle että saa siellä vessassakin pestä hampaat. Vieras pyyteli hirveästi anteeksi ja kipitti vessaan.
Toinen vieras taasen kusi hirveän äänekkäästi. Meidän vessa on suht hyvin äänieristetty, ei kuulu normaalit äänet ulkopuolelle. Tämän vieraan käydessä vessassa kuuluu kamala lorotus, en edes tiedä miten niin kovan äänen saa aikaan pelkästään pissaamalla pönttöön.
Taidatte olla itse vähän kummallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena likkana juotiin kaverin kanssa valkovenäläisiä ja toikkaroitiin tuhannen tuiterissa kohti keskustaa kun äkisti alkoi tulla tosi heikko olo ja mentiin meikäläiselle. No, yritin olla oksentamatta ja kaveri hakkasi selkään että "kyl se siit helpottaa", ja hihitteli ja laski housut kinttuun ja lorotti matolleni. Jatkoi siitä yksin juhlimaan...
Toisen kerran porukkaa oli etkoilla luonani ja tämä samainen kusijatar jäi poikaystävänsä kanssa kämppääni kun tuli taas hieman huono olo. Oli talvi, ja yöllä kotiintullessani ikkunat olivat apposen auki ja kesyrotillani viiksikarvoissa jääpuikkoja. Pahoittelivat kyllä jälkeenpäin, ja taisin jotain mutista "kovin raikkaasta kämpästä".
Mitä hittoa? Selviskö sun rotat hengissä? Ne kun helposti vilustuvat. :/
Kyllä selvis. Kolmisen vuotta eli se toinen, ja se toinen taas, no, olin matkoilla ja sattuneesta syystä lähti avonaisesta ikkunasta livohkaan (hoitovastuussa olevan kuningasajatus antaa rottien maistaa vapauden tuulia ja samalla tuulettaa pieni, kuuma kotini ja vessareissun jälkeen olikin paikalla enää yks rotta). Oli sitten kiivennyt pihalla jonkun tupakalla olleen miehen olkapäälle ja kumpikin oli pelästynyt... Suloinen råtta se oli. Harmitti isosti.
Taloyhtiössä on tapana keväisin kokoontua ja jutella kesän aikana tehtävistä yhteisten alueiden puutarhatöistä (kesäkukkien hankintaa ja istutusta yms). Osallistuminen on täysin vapaaehtoista, eli asiasta kiinnostuneet tapaamisen järjestää. Kerran sanoin, että voidaan kokoontua meillä, ettei tarvitse ulkona seistä ringissä ja palella. Tapaaminen sujui mukavasti, asiat saatiin juteltua ja vieraat lähtivät. Kaikki paitsi yksi. Eli porukan ainoa mies oli istunut tuppisuuna koko ajan, eli selvästi ei puutarhahommat olleet kiinnostaneet. Muiden lähtiessä hän jäi istumaan sohvalle ja jutteli tyhjänpäiväisiä (entisistä naapureista, jotka siis olivat muuttaneet pois ennen kuin me muutimme tms). Sitten hän lähti kysymättä tekemään tupatarkastusta. Kiersi joka huoneen läpi ja lähes kaikesta oli jotain sanomista. Oli verhotangot laitettu huonosti, kylppärin kaakelit kovin ihmeelliset (ihan tavalliset 90-luvun peruskaakelit) ja erityisesti keittiön lavuaari oli ilmeisesti ennennäkemätön ihme ja "varmaan tosi kallis" (no se ei ole ihan peruslavuaarin mallinen). Olo oli kuin piilokamerassa. Kun hän tosissaan oli tunkemassa jo vaatekaappiin, niin oli pakko heittää mies ulos. Toistamiseen en ole esittänyt avointa kutsua naapureille ja seuraavana vuonna seistiinkin taas kevään tullen pihalla palelemassa.
Kursailu 2000-luvulla on mielestäni äärimmäisen epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa. Eli kun joku tulee käymään ja kysyn ystävällisesti, maistuisiko kahvi, kieltäydytään suurieleisesti sellaisella "Ei missään nimessä tarvitse minun takia keittää, ei ei ei!!" ja vaikka koittaa sanoa, että ihan tässä itsekin tekee mieli kahvia ja leivoinpa tuossa omenapiirakankin ihan sinua varten, niin silti vaan kieltäydytään, ettei vaan ole emännälle vaivaa. Sitten sitä sastetaan seistä tönöttää monta tuntia ulkona kuivin suin, kun välttämättä vieras ei tule edes sisälle. Tämä on erityisesti sellaisten 50-luvun ihmisten tapakasvatukseen sisältynyt käsittämätön jäänne ajoilta, jolloin kaikesta oli pula.
Yhdellä kaverillani (ei olla enää hirveästi tekemisissä tuosta varastelusta ja muistakin jutuista johtuen), joka ei nyt kuitenkaan ollut mitenkään niin läheinen, että olisi mitenkään päin "sopivaa" käytöstä, oli ärsyttäviä tapoja käydessään kylässä.
Meni aina itse jääkaapille, naposteli sieltä suuhunsa jos sattui jotain sopivaa löytymään tai sitten nurisi, että eihän täällä ole kuin valo. Availi itse kaappeja ja saattoi suihkutella hajuvesiäni ym.
Kerran kävi paskalla vessassa, eikä pessyt käsiä sen jälkeen. (Pienessä yksiössä, jossa vessa on ihan lähellä, valitettavasti ei jää arvailujen varaan kävikö paskalla ja pesikö käsiään..) Meillä oli leffan katselu kesken ja leffaherkkuina sipsejä. Vessatoimituksensa jälkeen tuli muina naisina syömään sipsejä, itselleni ei kyllä oikeen enää sen jälkeen maistunut..
Hänellä myös oli tapana "lainailla" kaikennäköistä omaisuuttani kysymättä minulta ja ilman aikomustakaan palauttaa. Kerran lähti mukaan tietokonepeli, kerran käsilaukku.. Teki samaa myös muille kavereille, välillä vei jotain ihan älytöntäkin, kuten puoliksi syötyjä suklaalevyjä. Muutamalta vei rahaa. En tiedä oliko kleptomaani, mutta ainakin siltä vaikutti. Vielä kiinni jäädessäänkin koitti viimeiseen asti kieltää ja vihaisena luovutti muiden tavarat takaisin..
Vierailija kirjoitti:
Yövieraat, jotka eivät halua käyttää petivaatteita. Meillä on nukkumapaikaksi vain sohva, ja ikinä ei haluta käyttää lakanaa kun "ei mua varten tarvitse vaivautua". Tyynyksi kelpaa koristetyynyn ilman tyynyliinaa.
Ärsyttää, koska en halua että mun sohvalla nukutaan ilman petivaatteita. Nukkuessa kuitenkin aina hikoilee ja sohvan kangas imee sitten mehut itseensä.
Pakko on levittää itse lakanat jo valmiiksi, koska vieras kuitenkin kieltäytyy siinä vaiheessa kun ehdotan petivaatteiden laittoa. Eikä siinä kehtaa sitten väkisin tuputtaa lakanaa ettei vieras loukkaannu kun epäilen hänen hygieniaansa.
Mulla kans yks kaveri kerran vänkäsi, että ei hänen takia tarvitse vaivautua. Kyseessä oli nainen, joka menee nukkumaan paksu pakkelikerros naamalla.
Ex-kaverini kusi siskoni parvekkeelle, ei kuulemma jaksanut lähteä vessaan kesken röökin polttamisen. Hyi stna!
Huoltomiehiltä on kiellettyä riisua jalkineita (samoin vaikka pyykkikoneen asentajilta) Se on valitettava määräys, jota on toteltava.
Kun kaveripariskunta saapuu yökylään niin neiti lainailee shampoot, hoitoaineet, suihkugeelit ja naamanpesuaineet. Myös hiustuotteet, harja ja kampa lainataan. Usein myös vierailee meikkipussilla ja käyttää mun meikkejä ja siveltimiä oman meikin tekoon. Tosi raivostuttavaa! Välillä piilota vierailun ajaksi jotain meikkejä tms mitä haluan pitää vain henkilökohtaisessa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Pari kaveria oli käymässä, eikä koskenut tarjottaviin ollenkaan! Pelkät kahvit joivat. Yksin söin munkkia sun muuta. Pahoitin vähän mieleni. Ja ihan normaaleja tarjottavia oli.
Mulle on käynyt usemman kerran vastaava.
Pyysin yksi joulu siskon kylään ennen kuin lähtee joulunviettoon. Hain työpäivän aikana tarjottavaa, kotona siivosin, laitoin tarjottavat pöytään ja latasin kahvinkeittimen valmiiksi. Olivat muistaakseni aika reippaasti myöhässä ja kun viimein tulivat ja kysyin ihan vain muodon vuoksi että juovatko kahvia niin ei millään kerkeä nyt, meillä on auto pihalla käynnissä. Nakkasivat joululahjan eteiseen ja kiitos hei. Oli tosi tyhjä fiilis ja muistaakseni itkin kun näin katetun pöydän ja kaikki tarjottavat: oli toki muutenkin niin vitun vaikeaa silloin, ei oikein nostattanut sitä fiilistä silloin.
Muutamaa vuotta myöhemmin sama asetelma, sama sisko ja taas joulu. En muistaakseni ollut kattanut pöytää valmiiksi, mutta muistaakseni kahvinkeitin ladattuna taas. Sovittu aika tuli & meni, ei ketään missään. Lähemmäs 2 tuntia sovitun ajan jälkeen tuli tekstiviesti että sooooooriiiii meillä kusi aikataulu niin reippaasti niin jätettiin sun lahja postilaatikkoon! Silloin en muistaakseni itkenyt, harmitti vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt usemman kerran vastaava.
Pyysin yksi joulu siskon kylään ennen kuin lähtee joulunviettoon. Hain työpäivän aikana tarjottavaa, kotona siivosin, laitoin tarjottavat pöytään ja latasin kahvinkeittimen valmiiksi. Olivat muistaakseni aika reippaasti myöhässä ja kun viimein tulivat ja kysyin ihan vain muodon vuoksi että juovatko kahvia niin ei millään kerkeä nyt, meillä on auto pihalla käynnissä. Nakkasivat joululahjan eteiseen ja kiitos hei. Oli tosi tyhjä fiilis ja muistaakseni itkin kun näin katetun pöydän ja kaikki tarjottavat: oli toki muutenkin niin vitun vaikeaa silloin, ei oikein nostattanut sitä fiilistä silloin.
Muutamaa vuotta myöhemmin sama asetelma, sama sisko ja taas joulu. En muistaakseni ollut kattanut pöytää valmiiksi, mutta muistaakseni kahvinkeitin ladattuna taas. Sovittu aika tuli & meni, ei ketään missään. Lähemmäs 2 tuntia sovitun ajan jälkeen tuli tekstiviesti että sooooooriiiii meillä kusi aikataulu niin reippaasti niin jätettiin sun lahja postilaatikkoon! Silloin en muistaakseni itkenyt, harmitti vain.
Voi ei, tuli paha mieli puolestasi :( Todella tökeröä käytöstä siskoltasi.
Ei ehkä törkeää mutta vähän sinne kummallisen puolelle. Yövieras kävi vessassa huuhtelemassa hammasharjansa, jonka jälkeen tuli sohvalle istumaan ja harjaamaan hampaansa. Mun mielestä oli ihan outoa :D Mieskin ilmesesti piti sitä outona tapana, sillä sanoi vieraalle että saa siellä vessassakin pestä hampaat. Vieras pyyteli hirveästi anteeksi ja kipitti vessaan.
Toinen vieras taasen kusi hirveän äänekkäästi. Meidän vessa on suht hyvin äänieristetty, ei kuulu normaalit äänet ulkopuolelle. Tämän vieraan käydessä vessassa kuuluu kamala lorotus, en edes tiedä miten niin kovan äänen saa aikaan pelkästään pissaamalla pönttöön.