Te, joilla käy siivooja..
Mitä kuuluu siivoojan töihin normaalisti, kun hän käy? Varmaan koko asunnon imurointi ja vessojen pesu? Mitä muuta hän tekee viikottain (tai miten usein hän nyt käykään)?
Kommentit (39)
Meillä: imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhkiminen. Vessojen ja kylpyhuoneiden pesu. Lisäksi meillä vaihtaa myös lakanat ja silittää pyykit. Varmasti riippuu mitä on sovittu. Tietenkin pitää olla sellaista että "vieras" myös pystyy tekemään. Esim. varsinainen tavaroiden järjestely on vaikeaa.
Pölyjen pyyhkiminen sellaisista paikoista, joihin yltää kiipeämättä korokkeelle. Imurointi, lattioiden nihkeä/kosteapyyhintä (ei tarkoita pesua), vessojen pesu, keittiön pesu, lasi- ja peilipintojen pyyhkiminen. Lisäksi meillä pyyhitään jokatoinen kerta keittiön kaapistot ja joka toinen kerta sisäovat. Lisäksi erilaisia erikseen sovittuja tehtäviä, jos tulee mieleen.
Kaikkea mitä siivoukseen liittyy, etkö tiedä?
Imurointi, lattioiden pesu, pintojen pyyhintä, vessan pesu, lakanoiden vaihto viikottain. Saunanpesu kerran kuussa.
Meillä käy siivooja kerran viikossa ja tekee seuraavat jutut:
-pyyhkii pölyt
-imuroi
-moppaa lattiat
- pesee vessat/kylppärit
-puhdistaa keittiön pinnat tarpeen mukaan
- vie roskat
-vaihtaa lakanat ja pyykkää, kuivaa ja mankeloi ne
Välillä sovitaan jotain ekstrajuttuj tarpeen mukaan
Imurointi, lattioiden nihkeäpyyhintä, pölyjen pyyhkiminen, keittiön ja kylpyhuoneiden (3kpl) siivous. Nämä siis viikottain.
Kiitos teille. Kuinka usein siivooja pesee lattiat oikein pesuaineella?
Itsestä tuntuisi oudolta, että vieras vaihtaisi lakanat, mutta kaipa siihen tottuisi.
Vielä.. Kuuluuko viikkosiivoukseen esim suihkukaapin pesu?
Vierailija kirjoitti:
Vielä.. Kuuluuko viikkosiivoukseen esim suihkukaapin pesu?
Sellainen peruspyyhintä kuuluu useimpiin. Jos haluat sen puhdistettavan erityisen tarkkaan, mainitset asiasta sillä kerralla siivoojalle tai sitten pyydät, että se laitetaan sinne joka kerta tehtävien tehtävien joukkoon.
Eikö kenelläkään viedä mattoja ulos?
Vierailija kirjoitti:
Ei, silloin kun meillä viedään matot ulos, ne viedään poistoon, ja hankitaan uudet, entistä ehommat tilalle.
Paljonko maksatte viikkosiivouksesta? Kauanko siivooja on kerralla?
Pakko kysyä, että miksi ette siivoa itse?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea mitä siivoukseen liittyy, etkö tiedä?
Kysymys oli hyvä, vastauksesi ilkeä.
Meillä käy joka toinen viikko, ja vie matot ulos jos sää sallii. Joskus pakkasilla sovitaan, että jättää matot ulos, ja minä tai mieheni nostetaan ne sitten illalla sisälle. Lattioiden nihkeäpyyhintä, pölyjen pyyhintä, wc:n pesu (x 2).
Vaihdan lakanat mieluiten itse. Mutta siivoojan kanssa voi sopia ihan mitä vaan, sehän on han sovittavissa oleva juttu!
Vierailija kirjoitti:
Koska siivoaminen on tylsää ja aikaavievää puuhaa. Jos voimme ostaa palvelun, miksemme tekisi niin? Jää sekin aika jollekin mukavammalle. Olemme molemmat töissä, joten siivous pitäisi aina tehdä viikonloppuna, eikä huvita laittaa vähäisiä vapaapäiviä siivoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitäisi viedä ulos? Ei mattojen tamppaus mummutyyliin ole suositeltavaa. Kannattaa lukea tehokkaasta siivoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Elämässäni on paljon muutakin kuin siivoaminen, käytän aikani mieluummin niihin. Lisäksi minulla on varaa työllistää yhtä ihmistä edes osittain.
Imurointi, lattian pesu, vessan pesu ja pölyjen pyyhkiminen.