Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Vierailija kirjoitti:
Olen 3-kymppinen Pirkko. Ikätoverini ovat yleensä tyyliin Jenni, Niina, Laura, Tiina... Heidän äitinsä ovat samannimisiä kuin minä. Ei ollut hauskaa lapsena, mutta nyt olen tottunut nimeeni ja tämä on piristävän erilainen retronimi. Veljeni on muutes Reijo, pari vuotta nuorempi kuin minä. :)
Jaahas, ne Perä-Seinäjoen Virtaset! Sano terveisiä Reiskalle!
Olen 80-luvulla syntynyt Minea. Ainoa tuntemani kaima on serkkuni viime vuonna syntynyt tytär. :D Eipä tuota nimeä muutenkaan kovin paljon ole, mutta suurin osa kaimoista taitaa olla lähinnä pikkutyttöjä.
Oma nimeni on melko harvinainen, mutta käsittääkseni se ei ole minään vuosikymmenenä ollutkaan mikään valtavirran nimi.
Sen sijaan mieleen tuli tapaus noin 6-7 vuoden takaa, kun olin jäätelökioskilla kesätöissä. Kioskille tuli perhe, jolla oli arviota 5 ja 3 -vuotiaat poika ja tyttö. Ilmeessäni oli pitelemistä, kun äiti kysyi kovaan ääneen, että "Jouni ja Tarja, mitä makua otatte" :D
Vierailija kirjoitti:
Olen 80-luvulla syntynyt Minea. Ainoa tuntemani kaima on serkkuni viime vuonna syntynyt tytär. :D Eipä tuota nimeä muutenkaan kovin paljon ole, mutta suurin osa kaimoista taitaa olla lähinnä pikkutyttöjä.
Golffari?!
Mun nimi on ajaton ja kansainvälinen, mutta haluaisin vaihtaa..
2000-luvun alussa törmäsin kerran perheeseen, jonka n. 3-v. kuopus oli nimeltään Jorma...
Mummonimi mullakin. Nykyään tosi muodikas nimi.
Fort kirjoitti:
60 luvun Titta, ei ollut kaimoja
Titan kulta-aika taisi olla 80-luvulla?
Virpi 27 v. Ei ole koskaan osunut kaimaa mihinkään koulu- tai harrasteryhmään tai vastaaviin. Kiva, ettei ole tarvittu erottamiseksi keksiä kutsumanimiä tyyliin "Virpi K". Ei ole koskaan kiusattu nimestä.
Samanikäisiä tuttuja, joilla on myös vanhemmat nimet: Seppo, Erkki, Päivi, Merja, Yrjö, Anneli.
Pikkulapsia, joiden nimi on yllättänyt: Esko, Heikki, Mari.
Mun eskarikaverilla oli 80-luvulla tosi erikoinen nimi, mitä monet hämmästelivät. Pinja :)
Mä oon vuonna -86 syntynyt Heli, eipä oo samannimisiä-ja ikäisiä tullut vastaan =)
80-luvulla syntyneet Irja ja Merja. Useampi 80-luvulla syntynyt Jouko.
Pojallani on kerhossa kavereina Raija, Oili ja Paavo. (Eri perheistä kaikki siis.) Musta aika jänniä nimiä, kun omasta suvusta tiedän noita 70-80 -vuotiaista..
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Saksankielisessä Keski-Euroopassa on ihan valtavasti 60-luvulla syntyneitä Petroja. Petra, Kerstin, Karin ja Anke ovat nimiä, joita ei varmaan täällä kukaan antaisi lapsilleen tänään. Suomen Minnoja, Sareja, Päivejä ja Ritvoja :)
-90-luvun alussa syntynyt Pentti.
Vierailija kirjoitti:
-92 syntynyt Seppo sekä -97 Riitta taitaa olla pahimmat mitkä tiedän.. Sekä muutama parikymppinen Juha.
Tunnen 3 parikymppistä Juhaa, yhden nelikymppisen. Miellän siis 20-30-vuotiaalle ihan normaaliksi nimeksi
90-luvulla syntynyt Ella. Samanikäisiä kaimoja on melko vähän, mutta nuorempia hyvvin paljon, kun oli monena vuonna suosituin tyttöjen nimi
Olen Martta vuodelta 1992. Ikäisteni joukossa tuntuu olevan lähinnä Janeja, Joneja ja Toneja ja sitten Jenniä ja Jennaa.
-92 syntynyt Seppo sekä -97 Riitta taitaa olla pahimmat mitkä tiedän.. Sekä muutama parikymppinen Juha.