Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
201/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 20-vuotiaat Jarmon ja Sepon :D hauskat nimet. Oma nimeni taas oli yleinen juuri syntymävuoteni aikoihin, eli aika tavallinen Emma olen, 20-vuotias minäkin.

Vierailija
202/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä kirjoitti:

Olen 80-luvun alkupuolella syntynyt Heidi ja saman ikäisiä kaimoja kyllä riittää.

Olen ajatellut, että jos saan joskus tyttären, niin haluaisin nimetä hänet Eiraksi mummoni jälkeen (mielestäni nimi on myös kaunis), mutta taitaa olla ainakin vielä liian mummomainen. Luulen kuitenkin että ennemmin tai myöhemmin tuo Eira tulee taas suosioon.

Lausutaanko se ÖÖRä?

Eikun ihan Eira vaan suomalaisittain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kirjoitti:

Olen 80-luvun alkupuolella syntynyt Heidi ja saman ikäisiä kaimoja kyllä riittää.

Olen ajatellut, että jos saan joskus tyttären, niin haluaisin nimetä hänet Eiraksi mummoni jälkeen (mielestäni nimi on myös kaunis), mutta taitaa olla ainakin vielä liian mummomainen. Luulen kuitenkin että ennemmin tai myöhemmin tuo Eira tulee taas suosioon.

Mä tiedän yhden 5-vuotiaan Eiran. Ensin nimi tuntui vähän yllättävältä, mutta nyt en enää ihmettelisi, jos vastaan tulisi muitakin pieniä Eiroja. :)

Vierailija
204/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila. Syntynyt 92.

Vierailija
205/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 4-vuotiaan Erkin. Ei varmaan satu juurikaan kaimoja samalle luokalle.

Vierailija
206/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena naapurissa asui 70-luvun lopulla syntynyt Jere. Silloin nimi oli tosi erikoinen.

207/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin tunnenhan mä -82 syntyneen Erkinkin

208/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 70-luvun alussa syntyneen Jorman

Vierailija
209/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2003 syntynyt Tuula aiheutti paljon kummastusta ristiäisissä.

Vierailija
210/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen -99 syntyneen Jaanan. Oli kuulemma hänen ala-asteella ollut toinenkin Jaana. Oikein hyvin sopii nimi kyseiselle lapselle. Voisin itsekin harkita omalle lapselle antavani.

Tosi  paljon nykyään on alle 2v. Einoja, Oivia ja Arveja. Tytöissä taas Aini ja Seela.

Vierailija
211/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla syntynyt Marjatta. Monenlaista kummeli-vitsiä olen saanut kuulla! 

Vierailija
212/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin tuli Aili, kuvittelin hänen olevan eläkeikää lähestyvä nainen, mutta kyseessä olikin kolmekymppinen seksipommi.

Kahvit tyrskähti näppikselle. Kerros, miten tarina jatkuu?

Ei mitenkään, erittäin itseriittoinen..

Vierailija
213/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote kirjoitti:

Kasarilla oli Aino -kirjat. Aino leipoo, Aino hammaslääkärissä jne. Maikki Harjanteen kirjoja hänellä oli tyttö Aino.

Aino-kirjasarjan tekijä on Kristiina Louhi (teksti ja kuvat)

Vierailija
214/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 1981 syntynyt Josefin. Ja se 70-luvulla syntynyt Jessica on mun sisko! Meillä on kaksi veljeäkin Fredrik ja Daniel. Ollaan lähtöisin Ruotsista ja meillä on aika tyypilliset sen ajan ruotsalaisnimet.

Kun muutettiin Suomeen 1980-luvun lopulla, niin asuttiin ensin pienessä kunnassa Keski-Suomessa, mistä äidin suku oli kotoisin. Oltiin kai vähän outoja siellä, kun meillä on kaksiosainen ruotsalainen sukunimikin. (Jota en tähän viitsi kirjoittaa, vaikka kaikki meidät tästä tunnistaakin hah haa).

Kaikki mun luokalla silloin oli Niinoja, Lauroja, Hennoja ja Milloja. Ja pojat oli Janeja ja Pettereitä. Veljen luokalla oli yksi toinenkin Daniel kyllä.

Kun muutettiin kaupunkiin ja menin ruotsinkieliseen lukioon, sielläkään ei ollut kaimoja. Mutta mun sisaruksilla olikin todella paljon suomenruotsalaisia koulu- ja muita kavereita joilla olikin sama nimi. Jessica, Fredrik ja Daniel on olleet todella yleisiä nimiä suomenruotsalaisilla 1980-luvulla syntyneillä.

Viime talvena tuli se Felixin mainos, jossa on se musta Josephine-niminen suomalainen tyttö, joka tykkää kalastaa. Tulin siitä hirveän iloiseksi. Ajattelen, että varmaan törmään häneen joskus ja menen jutteleen että mitä kaima. Me tultaisiin varmaan hyvin juttuun.

Vierailija
215/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-80 luvun puolivälistä Helena täällä. Inhosin nimeäni lapsena, kun se oli just sellainen äitien ja vanhempien tätien nimi. Vrk:n mukaan mulla on kyllä paljonkin kaimoja -80-luvun ihmisissä, mutta monilla ei taida olla kutsumanimenä Helena. Nykyään tykkään nimestä ja olen tavannut yllättäen hyvinkin nuoria kaimoja parin vuoden sisällä.

Vierailija
216/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena naapurissa asui 70-luvun lopulla syntynyt Jere. Silloin nimi oli tosi erikoinen.

Asuitte siis meidän naapurissa. Mun veli on -70-luvun lopulla syntynyt Jere ;)

Vierailija
217/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden yli 80-vuotiaan Päivin. Hänen kaimoistaan suuri osa taitaa olla syntynyt kuusikymmenluvulla.

Mutta niitä riittää siten sitäkin enemmän. Tosin kaikki tuntemani Päivit on vaihtaneet toisen nimensä käyttöön, osansa oli kai kun herkässä iässä huippu suosituksi kappaleeksi tuli Göstan Poika nimeltä Päivi.

Se lauluhan vain parantaa Päivi-nimen mainetta! Minun tuntemani Päivit ovat lähinnä kyrsiintyneet nimen mahdottomuudesta ulkomailla ja järjettömistä väännöksistä.

Tuttavani Päivi on Englannissa Pievi.

Vierailija
218/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo vuodelta -81 täällä. Hyvä ystäväni oli ala-asteella Sirpa samaa vuosimallia. Terkut vaan Sirpalle ja muille jotka tunnistaa tällaisen parivaljakon...

Vierailija
219/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari oli minun ikäisilläni vielä suosittu, luokallani parhaimmillaan kolme Saria. Nimi vain ei oikein tunnu sopivan minulle, ihan liian pirteä. Mieluummin olisin vaikka Satu.

Vierailija
220/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 80-luvun lopun Isla. Tyttöni aloitti vuosi sitten päiväkodissa ja olivat siellä luulleet, että nimet ovat menneet sekaisin lomakkeissa - oli askarreltu äidille valmiiksi oikein oma nimikyltti lapsen lokerikon oveen :D Muilla tosin siinä luki lapsen nimi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi