Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävällä muita menoja viikonlopuna - pistin poikki

Vierailija
11.09.2016 |

Olen tapaillut tai seurustellut miehen kanssa jonkin aikaa. Tapaamme useita kertoja viikollakin, mutta pääosin vietämme aikaa yhdessä viikonloppuisin.

Perjantai-iltana miehellä olikin meno, josta kertoi viestillä vasta perjantai-iltapäivällä, vaikka meno on sellainen, että se on ollut tiedossa jo vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin, luultavasti pitempäänkin. Minä olin olettanut, että olemme perjantai-illan yhdessä. Mitään ei oltu sovittu erikseen, mutta oletin koska näin on ollut aiemminkin.

Lauantaina otin asian puheeksi viestillä - että ikävää ettei voinut kertoa minulle aikaisemmin, koska minullakin voisi olla omia suunnitelmia, jos vain ajoissa tietäisin, että emme näe. Mies ei mitenkään selitellyt tai pahoitellut myöhäistä infoaan, mutta kertoi lähtevänsä nyt lauantaina muuttoavuksi toiselle puolelle Suomea.

Mitä mieltä palstalla ollaan? Minä pistin välit poikki saman tien. Miehen toiminta on välinpitämätöntä, itsekästä ja itsekeskeistä ja osoittaa, ettei hän välitä minusta tai yhteisestä ajastamme. Enkä ihmettelisi, vaikka nuo kerrotut menot olisivat tekosyitä ja hänellä olisi toinen tai useampikin nainen.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nuori, vaan keski-ikäinen.

Asiasta on miehen kanssa aiemminkin keskusteltu, tämä ei ollut ensimmäinen kerta. En hyväksy tuollaista käytöstä häneltä siksi, että hän on muuten elämässään äärimmäisen suunnitelmallinen. Siksipä epäilen, että hänen menettelynsä on laskelmoitua ja tahallista, ja siihen laskelmointiin ei ole puhtoiset syyt. Hän on halunnut esimerkiksi välttää tilanteen, että tarjoudun tulemaan mukaan muuttoon.

Kun katselin hänen viestejään taaksepäin, huomasin hänen varmistaneen viikonlopun poissaoloaan jo keskiviikosta lähtien valittelemalla, että on flunssainen. Hänellä on todennäköisesti ollut suunnitelma tavata joku nainen, mutta ei ole ollut tuolloin vielä varma, joten on valinnut flunssan, joka voi pahentua tai parantua. Kun sitten tapaaminen järjestyykin muualle kuin tälle paikkakunnalle, tuli muutto.

Mies on pettänyt entistä vaimoaan, joten en ihmettelisi, jos ei olisi raidoistaan päässyt. Yhtään joustoa en anna, tuolla historialla luottamus pitää ansaita.

Tässä on vielä sekin, että yleensä mies on se, joka haluaa olla koko ajan yhdessä ja nähdä joka päivä, uuvuksiin saakka. Minä kaipaisin enemmän omaakin aikaa. Osaan nauttia yksinolosta, mutta miehellä pitää aina olla seuraa. Siksikin olen melko varma, että sitä seuraa on nyt järkätty toisaalla.

-ap

Eli mies on liikaakin seurassasi ja sinä nauttisi yksinolosta. Ja vedät hirveät kilarit siitä kun mies ilmoittaa perjantaina että hänellä on lauantaina omia menoja 😕

Luepa aloitus tarkemmin. Mies ilmoittaa perjantai-iltapäivällä, että hänellä on perjantai-illaksi menoa, ja kun otan tämän myöhäisen infoamisen keskusteluun viestitse lauantaina, mies ilmoittaa, että on juuri lähdössä toiselle puolen Suomea auttamaan muutossa.

Vierailija
22/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehelläsi ei saa olla muuta elämää kuin sinä?

"vaikka meno on sellainen, että se on ollut tiedossa jo vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin, luultavasti pitempäänkin" ohis ps: kannattaa lukea se aloituskin ennenkuin vastaa

Nämä miehenkipeät akat ei kauheasti jaksa mitään lueskella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelusuhteessa ei olla tilivelvollisia toisille joka asiasta eikä ihme oletuksia pidä tehdä että toinen olisi aina ja ikuisesti vain kumppanin käytössä eikä muuta elämää saa suunnitella.. Sitten kun asutaan saman katon alla niin tuollaiset asiat ilmoitetaan hyvissä ajoin.

No ilmeisesti ap oli tämän ihmisen kanssa vain siksi ettei tarvitse olla yksin. Ei kai muuten toista nakata pois kuin rikkinäistä sukkaa, jos vähän tulee erimielisyyttä.

Vierailija
24/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole "saanut kilareita". Otin asian puheeksi lauantaina, ja kun kävi ilmi, että loppuviikonlopuksikin on ennalta infoamatonta menoa, totesin, että tämä tyyli ei vastaa käsitystäni seurustelusta enkä halua enää tavata.

Mitä nro 19 tarkoittaa kilareilla, kuinka määrittelee?

Kysyin mielipiteitä, miten muut toimisivat ja ajattelisivat itse vastaavassa tilanteessa.

-ap

Vierailija
25/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ketjun viestejä ja ap:lla on pointti, tarkkanäköinen nainen olet. Osaat päätellä ja tehdä johtopäätökset, et pelkää tehdä ratkaisua yksinäisyyden pelossa. Mielummin yksin kuin huonossa suhteessa. Aika moni muu tässä ketjussa vaikuttaa typerältä, ei yllätys.

Vierailija
26/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht. olen sitä mieltä, että hullua käytöstä sulta.

Vierailija
27/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa olisi ollut ihan hyvä parisuhdepäivityksen paikka. Olitte selvästikin, tai ainakin sinä olit, vajonnut turvalliseen "tietää ainakin ettei yksin tarvitse olla"-tilaan ja nyt sitä luottamusta horjutettiin.

Vuodenaikojen vaihtelut monesti muuttaa myös ihmisten aikatauluja, on harrastuksia ja kaveriporukoita joiden kanssa ollaan tekemisissä enemmän kausittain. Luultavasti uusia romansseja alkaa ja erojakin tulee tämän luonnollisen vaihtelun kautta.  Ehkäpä miehellä oli sosiaalisesti köyhä kesä ja siksi sait hänet itsellesi aina kun kaipasit.

Voit ap pitää tätä suhdetta ja eroa siitä kokemuksena joka oli ja loppui tai ehkä voisit halutessasi vielä jutella miehen kanssa ja miettiä mitä odotatte suhteelta. Onko teillä yhteiset tavoitteet vai kaipaatteko erilaista suhdetta?

Kuten tuolla jo kirjoitinkin, minulle ei ole ongelma olla yksin. Nautin omasta ajasta, ja on aina jopa hieman helpotus, kun sitä saan eikä tarvitse koko viikonloppua nyhjätä yhdessä. Se mikä minua ärsytti oli ettei mies infonnut asiasta ajoissa. Olisin lähtenyt mökille nauttimaan rauhallisesta viikonlopusta, jos olisin tiennyt.

Olemme keskustelleet siitä, mitä haluamme. Mies haluaa kuulemma toimivan parisuhteen, tehdä kaikkea yhdessä, matkustella ja harrastaa. Ja hän haluaa, että olen "kokonaan hänen omansa". Ehkä tuo viikonlopun roikottaminen oli yksi tapa varmistaa, ettei minulla ole omia menoja ja omaa elämää, kun hän on poissa.

-ap

Vierailija
28/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta on miehen kanssa aiemminkin keskusteltu, tämä ei ollut ensimmäinen kerta. En hyväksy tuollaista käytöstä häneltä siksi, että hän on muuten elämässään äärimmäisen suunnitelmallinen. Siksipä epäilen, että hänen menettelynsä on laskelmoitua ja tahallista, ja siihen laskelmointiin ei ole puhtoiset syyt. Hän on halunnut esimerkiksi välttää tilanteen, että tarjoudun tulemaan mukaan muuttoon.

Kun katselin hänen viestejään taaksepäin, huomasin hänen varmistaneen viikonlopun poissaoloaan jo keskiviikosta lähtien valittelemalla, että on flunssainen. Hänellä on todennäköisesti ollut suunnitelma tavata joku nainen, mutta ei ole ollut tuolloin vielä varma, joten on valinnut flunssan, joka voi pahentua tai parantua. Kun sitten tapaaminen järjestyykin muualle kuin tälle paikkakunnalle, tuli muutto.

Mies on pettänyt entistä vaimoaan, joten en ihmettelisi, jos ei olisi raidoistaan päässyt. Yhtään joustoa en anna, tuolla historialla luottamus pitää ansaita.

Tässä on vielä sekin, että yleensä mies on se, joka haluaa olla koko ajan yhdessä ja nähdä joka päivä, uuvuksiin saakka. Minä kaipaisin enemmän omaakin aikaa. Osaan nauttia yksinolosta, mutta miehellä pitää aina olla seuraa. Siksikin olen melko varma, että sitä seuraa on nyt järkätty toisaalla.

-ap

No sittenhän asia on selvä. Mitä oikeastaan halusit tältä keskustelulta, miksi avasit keskustelun aiheesta?

Vierailija
29/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ero oli hyvä ratkaisu. Jos toiveet ja tarpeet eivät kohtaa niin silloin on tosiaan turha jatkaa. On ihan oikeutettua haluta että suhteessa arvostetaan yhteistä aikaa ja omista menoista sovitaan ja iömoitetaan asiaan kuuluvalla tavalla. Jos kumppanissa on jo alkuvaiheessa epämiellyttäviä piirteitä niin todennäköisesti ne eivät tule ainakaan paranemaan.

Vierailija
30/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen hulluksi leimaaminen on muuten pettäjämiesten tyypillinen tapa ravistaa epäilykset harteiltaan. Tähän menevät mukaan näköjään sinisilmäiset naisetkin. Luota sinä ap vain omaan arvostelukykyysi.

Vierailija
31/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap jäädä vanhaksi piiaksi. Jos miehen kanssa seurustelee, niin pitää muistaa, että joskus ne kaverit menee sen naisen edelle. Tässä 2 ja puoli vuotta seurustelleena niin huomannut, että a) ukolle pitää antaa omia viikonloppuja yksikseen b) antaa omia vkloppuja kun ukot menee keskenään dokaamaan.

Kaikki naiset päästää miehensä. Mikset päästä sinäkin, ap. Jos mieheni estäis mun elämää, niin oisha se vähä outoa. Vaikka meillä ukko on se kellä enempi kavereita.

Ap taitaa muutenki olla semmonen joka löytää joka ukosta jonkun pikkuriikkisen vian, itse kun on täydellinen..

Vierailija
32/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen miestä, että pääsi hyvissä ajoin eroon noin kiukuttelevaisesta ja omistushaluisesta naisesta!

Vierailija
33/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kipakasti ap toimi. Parisuhteessa pitää ottaa sen molemmat osapuolet huomioon ja suoda toiselle välillä muutamia erehdyksiäkin. Ap taitaa olla aika nuori vielä eikä elämän tosiasiat ole vielä tulleet vastaan. Kolahtaisivat tämmöisetkin asiat oikeaan perspektiiviin.

Mut hyvä, että pääsiti miehen menemään. Varmasti hänelle ottaja löytyy.

Aina aletaan jauhaa tuota "taidat olla aika nuori". Kyllä nuorikin osaa päätöksiä tehdä. Ilmeisesti aloittaja ei ollut kovin kiinnostunut miehestä, tuskin tässä sen kummempaa oli.

Vierailija
34/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään kritisoivat ap:tä ne akat ,joille taitaa olla ok että mies vähän pettääkin omilla reissuillaan, niin pysyy tyytyväisenäkin

Vierailija
35/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ap jäädä vanhaksi piiaksi. Jos miehen kanssa seurustelee, niin pitää muistaa, että joskus ne kaverit menee sen naisen edelle. Tässä 2 ja puoli vuotta seurustelleena niin huomannut, että a) ukolle pitää antaa omia viikonloppuja yksikseen b) antaa omia vkloppuja kun ukot menee keskenään dokaamaan.

Kaikki naiset päästää miehensä. Mikset päästä sinäkin, ap. Jos mieheni estäis mun elämää, niin oisha se vähä outoa. Vaikka meillä ukko on se kellä enempi kavereita.

Ap taitaa muutenki olla semmonen joka löytää joka ukosta jonkun pikkuriikkisen vian, itse kun on täydellinen..

Ei mun miehellä ainakaan ole mitään epämääräisiä koko viikonlopun kestäviä menoja. Kavereita on enemmän kuin minulla ja niitä tapaa toisinaan muutaman tunnin ajan tai he tulevat meille kylään. Jos on baarireissuja niin niille minut kutsutaan aina mukaan ja olen muutenkin tervetullut kaikkiin tapaamisiin jos haluan.

Vierailija
36/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kristus minua ahdistaisi tuollainen suhde, missä koko ajan pitää joko olla yhdessä tai raportoida missä menee, kun ei voi olla yhdessä.

Kyllä sitä nyt omatkin elämät pitäisi olla. Ja miten voi olla aikuiselle naiselle vaikeaa keksiä "lyhyellä varoitusajalla" itselleen tekemistä, jos alkuperäinen oletus ei automaattisesti toteudukaan? Itse voisin tuossa kohtaa nopsasti todeta "Ai, harmi. No hyvä kun ilmoitit kuitenkin!" ja miettiä sitten miten viettäisin perjantai-illan ilman miestä. VARSINKIN kun ette olleet sopineet tai tehneet suunnitelmaa illanvietosta yhdessä, vaan sinä OLETIT niin, koska "näin on tehty aiemminkin". Oli kyse kuinka vakiintuneesta käytännöstä tahansa, kyllä suhteessa pitäisi osata puhua eikä olettaa. Mikä sinua olisi estänyt esim. kysymästä torstaina, että mitä tehdään huomenna, jolloin asia olisi tullut luontevasti puheeksi? Ainiin, paitsi olisit varmaan vetänyt herneen nenään siitäkin, jos mies olisi "vasta" tuossa kohtaa ilmoittanut.

Kuulostat muutenkin aika parisuhderiippuvaiselta (tai hyvin vastarakastuneelta), jos tapaatte monta kertaa viikossa, ja silti pääsääntöisesti pitää joka viikonloppukin olla toisen kainalossa. Tuohon vielä päälle tuo epäily, että ehkä miehellä onkin joku muu, kun ei yhtenä viikonloppuna halua olla kanssasi. Ei aikuisen ihmisen oma elämä lopu kuin seinään kun seurustelu alkaa. Tai ei ainakaan pitäisi.

Vierailija
37/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No sittenhän asia on selvä. Mitä oikeastaan halusit tältä keskustelulta, miksi avasit keskustelun aiheesta?

Halusin kuulla muiden mielipiteitä, saada ns. puolueettoman mielipiteen. Lisäksi viesteihin vastaaminen avaa asiaa itsellekin lisää. Voi tulla esiin puolia, joita en ole osannut ajatella.

Miehen kantahan on tietysti juuri tuo, että on täysin normaalia olla omia menoja ja ilmoittaa niistä vasta pari tuntia ennen, ja että moisesta suuttuminen on ylireagointia jne. Hänen kanssaan on turha vääntää, sillä AV:lta löytyy lopullinen totuus.

-ap

Vierailija
38/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oma logiikkani menee täysin päinvastoin. En aloittaisi parisuhdetta ihmisen kanssa, johon en voi luottaa. Luottamus on se ensimmäinen edellytys, minkä pitää täyttyä. Sitten jos osoittautuu, että ihminen ei ollut luottamukseni arvoinen, niin suhde päättyy. Ja kääntäen: minun tehtäväni ei ole ansaita miesystäväni luottamusta. Ellei hän luota minuun, en ole hänelle oikea nainen.

Vierailija
39/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Halusin kuulla muiden mielipiteitä, saada ns. puolueettoman mielipiteen. Lisäksi viesteihin vastaaminen avaa asiaa itsellekin lisää. Voi tulla esiin puolia, joita en ole osannut ajatella.

Miehen kantahan on tietysti juuri tuo, että on täysin normaalia olla omia menoja ja ilmoittaa niistä vasta pari tuntia ennen, ja että moisesta suuttuminen on ylireagointia jne. Hänen kanssaan on turha vääntää, sillä AV:lta löytyy lopullinen totuus.

-ap

Sinähän lopetit jo suhteen, joten mitä väliä miehen kannalla?

Vierailija
40/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten joo, mutta tässä ei ollut kyse kavereista, vaan työpaikan tilaisuudesta ja sukulaisen muutosta.

-ap