Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävällä muita menoja viikonlopuna - pistin poikki

Vierailija
11.09.2016 |

Olen tapaillut tai seurustellut miehen kanssa jonkin aikaa. Tapaamme useita kertoja viikollakin, mutta pääosin vietämme aikaa yhdessä viikonloppuisin.

Perjantai-iltana miehellä olikin meno, josta kertoi viestillä vasta perjantai-iltapäivällä, vaikka meno on sellainen, että se on ollut tiedossa jo vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin, luultavasti pitempäänkin. Minä olin olettanut, että olemme perjantai-illan yhdessä. Mitään ei oltu sovittu erikseen, mutta oletin koska näin on ollut aiemminkin.

Lauantaina otin asian puheeksi viestillä - että ikävää ettei voinut kertoa minulle aikaisemmin, koska minullakin voisi olla omia suunnitelmia, jos vain ajoissa tietäisin, että emme näe. Mies ei mitenkään selitellyt tai pahoitellut myöhäistä infoaan, mutta kertoi lähtevänsä nyt lauantaina muuttoavuksi toiselle puolelle Suomea.

Mitä mieltä palstalla ollaan? Minä pistin välit poikki saman tien. Miehen toiminta on välinpitämätöntä, itsekästä ja itsekeskeistä ja osoittaa, ettei hän välitä minusta tai yhteisestä ajastamme. Enkä ihmettelisi, vaikka nuo kerrotut menot olisivat tekosyitä ja hänellä olisi toinen tai useampikin nainen.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä pimee :D

Vierailija
62/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina kuunnella omia vaistojaan eikä avkeittiöpsykologeja. Moni jää junnaamaan suhteeseen missä toinen ei kommunikoi avoimesti. Ap on lukenut miehen merkit aika hyvin ketjun mukaan: Mies on ihmistyyppinä hyvin tarkka muiden menoista ja suunnitelmista. Sitten itse on mahdollisesti "flunssassa" ja sitten yhtäkkiä muuttoapuna. Kertoo viikonlopun suunnitelmansa perjantaina ip, lähtee perjantaina. Sitten lauantaina selittää hyvin tarkkaan menonsa kun on tullut jätetyksi ap:n taholta. Ap huomauttaa, että myöhäistä, jos olisi hyvää tahtoa niin olisi kommunikoinut aiemmin.

No, ei minunkaan mieleiseni mies. Olisin voinut jäädä vielä selvittelemään = roikkumaan huonoon suhteeseen kun olisin luottanut ihmisten väliseen hyvään tahtoon. Ap vaistosi, että suhde on vinoutunut. Oikea ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaukset 49:lle ja 50:lle: Mies siis ei missään vaiheessa pahoitellut tai myöntänyt tehneensä väärin, totesi vain lyhyesti, että ok, jos niin haluat niin ei olla yhteyksissä. Tosin yritti sitä ennen seikkaperäisesti tehdä lauantain menoistaan selvää kun huomautin siitä, että perjantaista ei ajoissa ilmoittanut. Tällöin totesin, että taitaa nyt lauantai-iltapäivänä olla enää myöhäistä selitellä viikonlopun suunnitelmia minulle, niistä olisi voinut puhua aiemmin jos halua oli. Totesin, etten pidä toiminnastaan enkä halua enää tavata, koska en voi luottaa. Siihen sitten vastasi siis lyhyesti, että ok, ei sitten. Ja sen jälkeen vielä, että "uskomatonta paskaa".

Hän ei ole roikkuja-tyyppiä, ja toisaalta oli varmaan helpotus saada meidän jutulle ja viestittelylle päätepiste niin saattoi keskittyä loppuviikonlopun siihen seuraansa, jonka oli itselleen järkännyt (jos näin oli).

Jonkun toisenlaisen kanssa olisin voinutkin asian käsitellä ja keskustella ja antaa aikaa suhteelle. Kuten tuolla jo mainitsin, mies on sekä työasioissaan ja oman talouden hoidossa suunnitelmallinen. Lisäksi hän vaatii aina lapsiltaan ja minultakin tarkat tiedot tulemisista ja menemisistä. Ehkä juuri siksi, että voi pelata omaa peliään ja niveltää menonsa kun tietää missä toiset liikkuu.

Mielikuvituksessasi olet jo luonut hänelle (nais-)seuraa. Oletko varma, ettet kärsi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä? Sille on tyypillistä luoda valtava draama ja keksiä ihan uskomattomia "totuuksia" siitä, kuinka toiset ihmiset ovat tehneet pahantahtoisia suunnitelmia selän takana?

Mutta vielä kerran: olet todennut, ettet voi luottaa ja siksi on turha enää tavata, joten on aika siirtyä eteenpäin.

No enpä ole käynyt psykiatrilla diagnoosissa, joten ei voi tietää, mitä persoonallisuushäiriöitä on :D Oletko itse koskaan käynyt?

Totuuksina en epäilyksiäni tietenkään pidä - olen tehnyt vain johtopäätöksen, että suhdetta ei kannata jatkaa, kun en luota.

Sinä voit siirtyä eteenpäin - minä käsittelen mennyttä suhdetta ja eroon johtaneita syitä niin pitkään kuin koen tarpeelliseksi.

Vierailija
64/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostat vähän hankalalta tyypiltä, ap. Eli sinä saat haluta omaa tilaa ja aikaa mutta mies ei? Ymmärtäisin suuttumuksesi, jos olisitte edes sopineet jotain viikonlopusta ja mies olisi tehnyt oharit, mutta kun ette olleet. Mielestäni olet kohtuuton. Olisit itse voinut varmistaa mieheltä etukäteen, ehtiikö hän nähdä sinua viikonloppuna vai ei. Voihan olla, että mieskin ajatteli, että sinä ehkä haluat olla itseksesi viikonloppuna, kun et ollut kysynyt hänen suunnitelmistaan mitään. Anyway, kuulostaa vähän siltä, ettei tapailussanne ollut kovin suuria tunteita puolin eikä toisin, jos se tuollaiseen pikkuasiaan kaatuu. Kun oikeasti rakastaa, joustaa ja pyrkii selvittämään ja sopimaan asiat eikä vain pane suhdetta poikki heti ensimmäisen ongelman tultua vastaan.

Varmasti olen hankala, ainakin miehen kannalta. Hyvä niin.

Minä saan haluta omaa aikaa ja niin saa mieskin haluta. Minusta kuitenkin on luonnollisempaa, että se, jolla on muita menoja, joista on jo hyvissä ajoin tietoinen, mainitsee aktiivisesti näistä menoistaan itse. Olisi takertuvaa varmistella joka ilta, että nähdäänhän me huomennakin? Entä ylihuomenna? Kommunikaatio toimii tehokkaammin niin, että se jolla on jotain erityistä, itse sen tuo esiin.

En ymmärrä tuota toistelua siitä, ettei "suuria tunteita" ole. Jokainen tietää vain yksin tunteidensa suuruuden. Mies tahollaan ja minä tahollani. Ketjussa on jo ainakin kolme tai neljä kertaa jankattu tätä tunteiden suuruutta. Se on minusta tuota draamahakuisuutta, jolla näitä asioita ei ratkaista järkevästi.

-ap

Vierailija
65/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi miehen vastauskin kyllä kertoo jotain. Olen joskus kiukutellut miehelle turhasta ja mies on ollut sen jälkeen seikkaperäinen ja sovitteleva. Ap:lle sanottiin vain heipat..

Vierailija
66/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän aloittajaa. Itsekin haluan tietää toisen suunnitelmista mahdollisimman pian, niin tiedän itsekin miettiä etukäteen mitä haluan tehdä kun toinen on muualla. Ei mua häiritse pätkääkään se, että toisella on omaakin elämää, vaan se, että parisuhteessa oleva ei siitä omasta elämästä vaivaudu edes ilmoittamaan hyvissä ajoin. Koen, että minun menoilla ja tekemisillä ja mukavuudella ei ole toiselle kovinkaan suurta merkitystä tuolloin. Itse omia menoja suunnitellessa yritän informoida toista heti kun tiedän missä milloinkin ajattelen olla, että toinen voi miettiä itselleen mukavaa tekemistä. Ihan siis yksinkertaista toisen huomioon ottamista.

Monella miehellä (ei toki kaikilla, omalla kohdalla vain tullut enemmän miehissä tälläistä vastaan) on tuo tietynlainen ajattelemattomuus voimakkaampaa. Ehkäpä miehet vaan ovat suoraviivaisempia ja joustavampia. Omalle miehelleni suunnitelmien muutokset eivät ole mikään ongelma, mulle ne aiheuttavat harmaita hiuksia koska mä olen kuitenkin se, joka suunnittelee aikataulut, ruokailut ja muut, eikä mies edes osaa ajatella mitä se tarkoittaa jos syöjiä onkin kahden sijasta viisi ja ruokaa on varattu kahdelle..

Vierailija
67/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika nopea liikkeissäsi, ap, mutta ymmärrän pointtisi. En ymmärrä miksi aina pitäisi vain hyväksyä miehen nopeasti muuttuvat suunnitelmat. Meillä kävi niin, että molemmat tulimme ja menimme miten halusimme ennen lapsia. Kerron heti, että lapset tehtiin yhteisestä halusta. Tilanne on nyt se, että miehellä on menoja edelleen entiseen malliin, kun itse kökin lasten kanssa kotona. Mies saattaa lyhyelläkin varoitusajalla ilmoittaa omista menoistaan. Olen pyytänyt häntä merkitsemään menot kalenteriin, jotta tiedän missä mennään. Tällainen pyyntö on kuulema liikaa vaadittu, koska se rajoittaa miestä! Omia menoja en pysty suunnittelemaan, koska en tiedä milloin mies on sopinut mitäkin. Joskus olen vain lähtenyt, mutta mies syyllistää minua. En nauti omista menoista, kun mies syyllistää minua ennen lähtöä "koska hän ei ikinä pääse mihinkään".

Olisi pitänyt tajuta jo suhteen alussa mihin tämä johtaa! Nyt voin vain odottaa, että lapset kasvavat, jotta pääsen itse liikkumaan vapaammin. Taitaa moni muukin tässä ketjussa olla kaltaiseni lapanen, koska miehen menoja puolustellaan sokeasti.

Laita kalenteriin ylös molempien menot. Vain sillä tavalla saatte molemmat todellisen kuvan menoistanne. Joskus mustakin tuntuu että mies on koko ajan menossa. Sitten tajuan että viime viikolla en tullut kertaakaan suoraan töistä kotiin vaan oli omia menoja. Tämän lisäksi perjantai-ilta ja lauantaipäivä menivät omissa menoissa. Paperille laittaminen tuo puolueettoman totuuden esille. Näin mieskin saa konkreettista todistusaineistoa siitä kuinka paljon on menossa verrattuna suhun ja näkee kumpi valittaa turhasta.

Vierailija
68/72 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia kynnysmattoja täällä naiset. Oikeesti?! Hohhoijaa 

Vierailija
69/72 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin oikein teki ap!!! Ei pidä alistua kynnysmatoksi  Ei sellaista tilannetta ole, ettei naisen vaisto olis oikeassa.

Vierailija
70/72 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletit, että mies on vain sinun kanssasi ja unohtaa kaiken muun. Eihän mies ollut luvannut sinulle edes mitään yhteistä viikonloppua. 

Hyvä, että mies pääsi sinusta. Kovin suuria tunteita sinulla ei tainnut ollakaan, kun noin vain lopetit suhteen. Sielläpä ole yksiksesi. 

Vierailija
71/72 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tapahtui 10 vuotta sitten. Mitenkähän tämä on nostettu esiin tässä kohtaa.

Vierailija
72/72 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tapahtui 10 vuotta sitten. Mitenkähän tämä on nostettu esiin tässä kohtaa.

Yksi no life nostelee. Tänään nostelussa Mies teki väärin -aloitukset.