Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko "elämäm koululainen" jos en ole käynyt kouluja?

Vierailija
11.09.2016 |

En ole pahemmin opiskellut, tekeekö se minusta elämäm koululaisen, vai mikä se määritelmä on?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole muuta kuin luuseri "elämäm koululainen"?! Vittu mikä urpo.

Vierailija
2/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm koululaisesta tulee itselle mieleen: "Suomi suomalaisille" eikä itse käydä töissä, koska sossu maksaa. Myös Suomileijona-koru on must. Pöhöttynyt olemus ja ollaan humalassa maanantaina klo 10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoit juuri itsestäsi vähemmän imartelevan kuvan.

Vierailija
4/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoit juuri itsestäsi vähemmän imartelevan kuvan.

So? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja mitä näitä nyt oli...

Vierailija
5/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kouluttamaton. Mikä tuossa on epäselvää?

Elämänkoululla ei kait kyllä muodollista koulutusta tarkoiteta, vaan ihan vain elämän tuomia kokemuksia. Me kaikki ollaan elämänkoulussa.

Vierailija
6/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämäm koulu" on asenne, johon kuuluu koulutuksen halveksunta, sekä viha herroja ja kaikkea uutta kohtaan.

Vierailija
7/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole käynyt?

Itseäni on kiinnostanut koulunkäynti ja opiskelu aina ja mulla onkin keskimääräistä enemmän tutkintoja täysipäiväisen työnohessa suoritettuna.

Vierailija
8/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa yliopiston käyneistäkin on elämän koululaisia. Rasistijuntteja, jotka on jumiutuneet sinne kultaiselle 1800-luvulle arvoineen ja elämä on ollut niin rankkaa kun joku mamu kehtaa ajaa bussia. Se on asenne eikä koulutuskysymys, mutta eiköhän näitä kouluttamattomissa ole valtaosa.

Vierailija
9/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme maisterin tutkintoa ja yritän ymmärtää ihmisiä, koska olen kouluttautunut alalle, jossa yritetään ymmärtää ihmisiä. Vaikeaa se joskus on, mutta älkää laittako fb-statukseenne koulutukseksi 'elämän koulu'.

Vierailija
10/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa että olet koulua käynyt, hoh hoijaa.

Vierailija
11/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Elämänkoululainen on elämää pakosti kokenut ja siitä jotain oppinut ihminen. "Elämän koululainen" taas jämähtänyt, työtön, keskikaljaa kittaava ja todella sivistymätön. Ennen kaikkea juurikin sivistymätön, johon ei keksi mitään muuta puolustusta kun "oonki käyny elämäm koulua", vaikka oikeasti on toistanut samaa pientä rutiiniaan jo 30 vuotta.

Vierailija
12/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole käynyt?

Itseäni on kiinnostanut koulunkäynti ja opiskelu aina ja mulla onkin keskimääräistä enemmän tutkintoja täysipäiväisen työnohessa suoritettuna.

Kyllä minuakin kiinnostaisi koulunkäynti mutta minulla on pahoja sosiaalisia pelkoja ja opinnot ovat jääneet tuon vuoksi väliin. Olen tietysti tehnyt paljon päästäkseni niistä eroon, mutta en ole onnistunut.

Ap

Vierailija
13/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa fiksummalta kuin ne elämämkoulun kohkaajat. Asian kyseenalaistaminen jo estää ryhmään kuulumisen. Idiootteja on joka koulutustasolla, kuten 8 sanoi.

Vierailija
14/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron: Olen 60+ mummo, joka ihastui 70-luvulla siihen, että sai töitä. Hain kuitenkin Taideteolliseen korkeakouluun ja tulinkin valituksi sinne. Isä oli kuitenkin sitä mieltä, että ei Helsinkiin missään nimessä tyttö lähde yksin. En sitten lähtenyt ja jäin ajelehtimaan satunnaisissa töissä. Nyt alkaa olla jo ihan sama, koska kohta kuitenkin olen eläkkeellä.

Vierailija
15/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäm koululaisesta tulee itselle mieleen: "Suomi suomalaisille" eikä itse käydä töissä, koska sossu maksaa. Myös Suomileijona-koru on must. Pöhöttynyt olemus ja ollaan humalassa maanantaina klo 10.

Ei välttämättä noin. Minä olin myös liian laiska viemään yhtään koulua loppuun saakka, mutta olen pärjännyt elämässä kohtalaisesti. En tietenkään yllä yhtä koviin ansioihin kun akateemiset tässä koulutusta arvostavassa yhteiskunnassamme. Sossu- tai työttömyyskorvauksia en ole kuitenkaan koskaan nostanut ja olen vielä kuusikymppisenä siistissä sisätyössä. Ulkoiset puitteetkin vähintään keskitasoa, ei velkaa, omakotitalo pääkaupunkiseudulla, uudenkarhea Mersu pihassa ja vaimon auto tallissa.

Vierailija
16/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "elämän koululainen" on henkilö joka ei ole käynyt kouluja ja on lisäksi mokannut jollain tavalla, ryypännyt, joutunut linnaan, raha-asiat retuperällä jne., ja sitten yrittää esittää positiivisessa valossa töppäilyjään, onhan henkilö elämän koulussaan oppinut enemmän kuin kermaperse keskiluokasta. Alaryhmänä elämäm koulululaiset, joilla on lisäksi korostuneesti rasismi elämän sisältö.

Vierailija
17/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta "elämän koululainen" on henkilö joka ei ole käynyt kouluja ja on lisäksi mokannut jollain tavalla, ryypännyt, joutunut linnaan, raha-asiat retuperällä jne., ja sitten yrittää esittää positiivisessa valossa töppäilyjään, onhan henkilö elämän koulussaan oppinut enemmän kuin kermaperse keskiluokasta. Alaryhmänä elämäm koulululaiset, joilla on lisäksi korostuneesti rasismi elämän sisältö.

Eikö syrjäytynyt, kouluja käymätön, vaikkapa linnakundi/päihdeongelmainen toisaalta ole voinut oppia elämästä jotain arvokasta ja sellaista mitä hyvin toimeentuleva ja turvallista elämää viettänyt "kermaperse" ei ole voinut oppia? Koulussa tietysti omaksuu teoriatietoa, mutta turvallinen elämä estää ihmistä näkemästä ne elämän murjat puolet. Voihan ne nurjat puolet nähnyt ihminen käyttäytyä "sivistyneestä" ihmisestä tahdittomasti, mutta kuka meistä on määrittelemään mikä elämässä on oppimisen arvoista ja mikä ei? Jos kaikki olisivat syrjäytyneitä, yhteiskunta olisi tietysti tuhoutunut, mutta jos asiaa katsotaan vain yksilön näkökulmasta, niin kyllä rankka elämä saattaa opettaa ihmiselle tärkeitä asioita - olkoonkin ettei elämäm koululaiset osaa niitä välttämättä ääneen sanoa tai edes tiedosta.

Vierailija
18/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa yliopiston käyneistäkin on elämän koululaisia. Rasistijuntteja, jotka on jumiutuneet sinne kultaiselle 1800-luvulle arvoineen ja elämä on ollut niin rankkaa kun joku mamu kehtaa ajaa bussia. Se on asenne eikä koulutuskysymys, mutta eiköhän näitä kouluttamattomissa ole valtaosa.

No eihän ole. Elämänkoulu on juurikin sitä, että ei ole kouluttautunut ja julistaa miten elämä opettaa. Iso osa elämänkoululaisista on rasistijuntteja, mutta se ei ole mikään määritelmä

Vierailija
19/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin fb:ssä, että eräs kaverini, fysiikan tohtori, on ilmoittanut olevansa elämäm koululainen. Kaikkihan me ollaan, jotkut kuvittelevat itsestään liikoja.

Vierailija
20/23 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan uskomattoman koulutususkovaisia, varsinkin kouluja käymättömät. Onneksi useimmat korkeakoulutetut tajuavat oman koulutuksensa sattumanvaraisuuden ja rajallisuuden, joten osaavat arvostaa myös elämänkoulua. Usein heikompiosaisia halveksuvat ne, jotka ovat itse ihan vain inasen heidän yläpuolellaan ja on kova pelko siitä, vaikuttavatko he itsekin jonkun muun mielestä luuserilta. Pelko pois, sivistyneet ihmiset eivät onneksi halveksi heikompiaan.