Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävällä muita menoja viikonlopuna - pistin poikki

Vierailija
11.09.2016 |

Olen tapaillut tai seurustellut miehen kanssa jonkin aikaa. Tapaamme useita kertoja viikollakin, mutta pääosin vietämme aikaa yhdessä viikonloppuisin.

Perjantai-iltana miehellä olikin meno, josta kertoi viestillä vasta perjantai-iltapäivällä, vaikka meno on sellainen, että se on ollut tiedossa jo vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin, luultavasti pitempäänkin. Minä olin olettanut, että olemme perjantai-illan yhdessä. Mitään ei oltu sovittu erikseen, mutta oletin koska näin on ollut aiemminkin.

Lauantaina otin asian puheeksi viestillä - että ikävää ettei voinut kertoa minulle aikaisemmin, koska minullakin voisi olla omia suunnitelmia, jos vain ajoissa tietäisin, että emme näe. Mies ei mitenkään selitellyt tai pahoitellut myöhäistä infoaan, mutta kertoi lähtevänsä nyt lauantaina muuttoavuksi toiselle puolelle Suomea.

Mitä mieltä palstalla ollaan? Minä pistin välit poikki saman tien. Miehen toiminta on välinpitämätöntä, itsekästä ja itsekeskeistä ja osoittaa, ettei hän välitä minusta tai yhteisestä ajastamme. Enkä ihmettelisi, vaikka nuo kerrotut menot olisivat tekosyitä ja hänellä olisi toinen tai useampikin nainen.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehelläsi ei saa olla muuta elämää kuin sinä?

Vierailija
2/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohteliastahan se olisi mieheltä ilmoittaa, jos on vakiintunut tapa, että vietätte tuon ajan yhdessä.

Mielestäni kuitenkin ylireagoit pahasti. Mies kuitenkin ilmoitti pe-iltapäivällä, eli ehkä ärsyttävän viime tipassa, mutta kuitenkin ilmoitti.

Kannattaa opetella keskustelemaan. Aika helpolla tuli tuo ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"vaikka meno on sellainen, että se on ollut tiedossa jo vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin, luultavasti pitempäänkin" ohis ps: kannattaa lukea se aloituskin ennenkuin vastaa

Vierailija
4/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kipakasti ap toimi. Parisuhteessa pitää ottaa sen molemmat osapuolet huomioon ja suoda toiselle välillä muutamia erehdyksiäkin. Ap taitaa olla aika nuori vielä eikä elämän tosiasiat ole vielä tulleet vastaan. Kolahtaisivat tämmöisetkin asiat oikeaan perspektiiviin.

Mut hyvä, että pääsiti miehen menemään. Varmasti hänelle ottaja löytyy.

Vierailija
5/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä miehellä taisi olla nyt onni matkassa... Pääsi karkuun ajoissa.

Vierailija
6/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"vaikka meno on sellainen, että se on ollut tiedossa jo vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin, luultavasti pitempäänkin" ohis ps: kannattaa lukea se aloituskin ennenkuin vastaa

Niinhän mä luinkin. Ei tuo ole mikään maata kaatava asia, mies oli kyllä onnekas, että pääsi karkuun.

T. 1

Vierailija
7/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa säälimättömälle mutta mielestäni teit oikein. Kyllä aikuinen kertoo ajoissa että btw ensi tai sitä seuraavana viikonloppuna on sovittu kavereiden kanssa menoa. Silloin asia ok ja voi itse suunnitella jotain ihan muuta.

Mulla ainakin luottamus loppui. Jotenkin aattelen että voi koska tahansa tehdä saman uudelleen.

Vierailija
8/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän mä luinkin. Ei tuo ole mikään maata kaatava asia, mies oli kyllä onnekas, että pääsi karkuun.

T. 1

Anteeksi, olisi pitänyt kirjoittaa että ymmärrä eikä lue. Jos ap. olisi niellyt mukisematta olisi hän kynnysmatto. sama ohis

Vierailija
9/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa, minuakin ärsyttää se, ettei miesystäväni ole kovin suunnitelmallinen ja häneltä on alkuviikolla turha vielä kyselläkään mitä hän viikonloppuna haluaisi tehdä, koska vastaus on tyyliin "pitää katsoa" tai "en vielä tiedä". Niinpä siinä tapauksessa, jos itselläni on jotain sellaisia suunnitelmia joihin hän liittyy (eli haluaisin olla yhdessä jomman kumman luona tai lähteä yhdessä jonnekin) niin kerron asian. Jos suunnittelen viikonlopulle jotain, mikä edellyttää lippujen hankkimista etukäteen tms., niin haluan häneltä varman päätöksen. Eikä hän ole koskaan tehnytkään sellaisessa tapauksessa ohareita.

Minusta aloittajan virhe oli tässä: "Mitään ei oltu sovittu erikseen, mutta oletin koska näin on ollut aiemminkin." Jonkin verran parisuhteessakin on lupa olettaa, mutta jos tulevaisuudessa haluaa välttyä yllätyksiltä niin kannattaa avata suunsa ja kysyä tai tehdä niitä ehdotuksia, että vietettäisiin tuleva viikonloppu tietyllä tavalla. Jos toinen ei osaa päättää, mitä aikoo viikonloppuna tehdä, niin sitten kannattaa miettiä mitä itse haluaa. Minä kävin eilen ystävän kanssa Tallinnassa, kun mies ei osannut ajoissa päättää lähteekö tänä viikonloppuna kaverilleen vai ei. En jäänyt odottamaan hänen lopullista päätöstään vaan ostin päiväristeilun ja kiva päivä olikin.

Välien katkaisemisen sijaan olisi kannattanut istua alas ja keskustella suhteen "pelisäännöt" tässä asiassa.

Vierailija
10/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikuttaa siltä ettei teillä ole ollut kovin kummoisia tunteitakaan pelissä joten mikäs tuossa. Kannattaa ap deittailla vain sellaista miestä josta oikeasti pidät. 

Vierailija
11/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko miehen pitänyt etukäteen antaa APlle kopio kalenteristaan jotta tämä tietäisi kaikki miehen menot? Ei kai parisuhdetta voi rakentaa olettamalle että jos ei mitään ole erikseen ilmoitettu niin aika vietetään yhdessä? Mistä mies olisi voinut tietää että AP on suunnitellut heille yhteisen perjantai-illan ja kieltäytynyt kaikista muista suunnitelmista kun AP ei ole miehelle kertonut tätä? Taisi tosiaan mies päästä ajoissa karkuun... Ärsyttää naiset jotka saavat hepulin kun miehellä onkin oma elämä. AP olisi voinut avata sanaisen arkkunsa perjantain suhteen sen sijaan että pitää erota kun mies ei ollutkaan tajunnut tehdä tiliä menoistaan siltä varalta että APlla on yhteisiä suunnitelmia.

Vierailija
12/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla toinen nainen. Jos mies oikeasti välittäisi sinusta hän kyllä kertoisi reissusta, välittäisi itsekin yhteisestä ajasta. Parempi viheltää peli poikki, ap teki viiltävän oikean ratkaisun. Miten muuten mies reagoi?

Luulisi ettei ensin oikein mitenkään kun on mielessä reissu ja jos se ei sitten toimi, no ei varmaan toimi kun on välimatkaa, niin alkaa yhteydenpito. Eli hetken houkutus, välttely ja uusi pommitus. Tyhmä mies.

Vierailija
13/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä edes ollut suunnitelmia sille viikonlopulle. Jos miehellä on omaa elämää, se meinaa heti toista naista? Minä veikkaisin että kyseessä on kuherteluvaiheen tasaantuminen, jolloin ei enä olla toisessa kiinni koko ajan. Kuuluu normaaleihin parisuhteisiin.

Vierailija
14/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen yhden ihmisen jonka mielestä läheisillään ei saisi olla omaa elämää.

Hermostuu hirveästi muiden omista menoista ja vaatii ilmoittamaan aikataulut hyvissä ajoin. Vaatii myös selitykset niistä omista menoista, siis miksi niitä menoja on, kenen kanssa ja mitä siellä tehdään jne.

Todella raskas henkilö.

Ap:n teksti kuulosti aivan hänen kirjoittamaltaan. Kyseessä ei kuitenkaan voi olla sama henkilö sillä tämä minun tuntemani on vanha nainen jolla ei ole miessuhteita (sillä kaikki miehet on niin hankalia ja itsekkäitä).

Vierailija
15/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
16/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessaa pitää palvoa. Älä kiusaa miehiä, siirry naisiin.

Vierailija
17/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan vastaavaa kokemusta naisesta.

Tapaamispäivänä kun tiedustelen tarkkaa tapaamispaikkaa ilmoittaakin ettei edes muistanut että meidän piti tavata tänään.

Enpä enää kysynyt ulos.

-Mies-

Vierailija
18/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuori, vaan keski-ikäinen.

Asiasta on miehen kanssa aiemminkin keskusteltu, tämä ei ollut ensimmäinen kerta. En hyväksy tuollaista käytöstä häneltä siksi, että hän on muuten elämässään äärimmäisen suunnitelmallinen. Siksipä epäilen, että hänen menettelynsä on laskelmoitua ja tahallista, ja siihen laskelmointiin ei ole puhtoiset syyt. Hän on halunnut esimerkiksi välttää tilanteen, että tarjoudun tulemaan mukaan muuttoon.

Kun katselin hänen viestejään taaksepäin, huomasin hänen varmistaneen viikonlopun poissaoloaan jo keskiviikosta lähtien valittelemalla, että on flunssainen. Hänellä on todennäköisesti ollut suunnitelma tavata joku nainen, mutta ei ole ollut tuolloin vielä varma, joten on valinnut flunssan, joka voi pahentua tai parantua. Kun sitten tapaaminen järjestyykin muualle kuin tälle paikkakunnalle, tuli muutto.

Mies on pettänyt entistä vaimoaan, joten en ihmettelisi, jos ei olisi raidoistaan päässyt. Yhtään joustoa en anna, tuolla historialla luottamus pitää ansaita.

Tässä on vielä sekin, että yleensä mies on se, joka haluaa olla koko ajan yhdessä ja nähdä joka päivä, uuvuksiin saakka. Minä kaipaisin enemmän omaakin aikaa. Osaan nauttia yksinolosta, mutta miehellä pitää aina olla seuraa. Siksikin olen melko varma, että sitä seuraa on nyt järkätty toisaalla.

-ap

Vierailija
19/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nuori, vaan keski-ikäinen.

Asiasta on miehen kanssa aiemminkin keskusteltu, tämä ei ollut ensimmäinen kerta. En hyväksy tuollaista käytöstä häneltä siksi, että hän on muuten elämässään äärimmäisen suunnitelmallinen. Siksipä epäilen, että hänen menettelynsä on laskelmoitua ja tahallista, ja siihen laskelmointiin ei ole puhtoiset syyt. Hän on halunnut esimerkiksi välttää tilanteen, että tarjoudun tulemaan mukaan muuttoon.

Kun katselin hänen viestejään taaksepäin, huomasin hänen varmistaneen viikonlopun poissaoloaan jo keskiviikosta lähtien valittelemalla, että on flunssainen. Hänellä on todennäköisesti ollut suunnitelma tavata joku nainen, mutta ei ole ollut tuolloin vielä varma, joten on valinnut flunssan, joka voi pahentua tai parantua. Kun sitten tapaaminen järjestyykin muualle kuin tälle paikkakunnalle, tuli muutto.

Mies on pettänyt entistä vaimoaan, joten en ihmettelisi, jos ei olisi raidoistaan päässyt. Yhtään joustoa en anna, tuolla historialla luottamus pitää ansaita.

Tässä on vielä sekin, että yleensä mies on se, joka haluaa olla koko ajan yhdessä ja nähdä joka päivä, uuvuksiin saakka. Minä kaipaisin enemmän omaakin aikaa. Osaan nauttia yksinolosta, mutta miehellä pitää aina olla seuraa. Siksikin olen melko varma, että sitä seuraa on nyt järkätty toisaalla.

-ap

Eli mies on liikaakin seurassasi ja sinä nauttisi yksinolosta. Ja vedät hirveät kilarit siitä kun mies ilmoittaa perjantaina että hänellä on lauantaina omia menoja 😕

Vierailija
20/72 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi ollut ihan hyvä parisuhdepäivityksen paikka. Olitte selvästikin, tai ainakin sinä olit, vajonnut turvalliseen "tietää ainakin ettei yksin tarvitse olla"-tilaan ja nyt sitä luottamusta horjutettiin.

Vuodenaikojen vaihtelut monesti muuttaa myös ihmisten aikatauluja, on harrastuksia ja kaveriporukoita joiden kanssa ollaan tekemisissä enemmän kausittain. Luultavasti uusia romansseja alkaa ja erojakin tulee tämän luonnollisen vaihtelun kautta.  Ehkäpä miehellä oli sosiaalisesti köyhä kesä ja siksi sait hänet itsellesi aina kun kaipasit.

Voit ap pitää tätä suhdetta ja eroa siitä kokemuksena joka oli ja loppui tai ehkä voisit halutessasi vielä jutella miehen kanssa ja miettiä mitä odotatte suhteelta. Onko teillä yhteiset tavoitteet vai kaipaatteko erilaista suhdetta?