Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)
Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.
Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D
Kommentit (474)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta selittyy sillä että vaatteet ovat suomalaisia sekä suunnittelultaan että valmistukseltaan.
Mut ei helvetti sentään, jotain vaatteita joista lapset kasvaa ulos parissa kuukaudessa ja niistä pitäisi maksaa liki 100 euroa? Se ei ole mitenkään järkevää rahankäyttöä ja jälleenmyyntiarvo riippuu aivan täysin siitä onko ko. merkki enää "in" äitipiireissä kun niitä haluaa myydä eteenpäin.
Miten ne ovat valmistukseltaan suomalaisia, jos ne tehdään Virossa?
Okei, luin sivun sitten huonosti. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen yksittäisen vaatekappaleen hintaa, keskimääräinen palkkataso Virossa kun on edelleen valtavan alhainen.
Ompelijan keskipalkka Virossa on 548 €/kk (lähde palgat.ee) miinus vero 21 %, eli käteen jää 433 euroa.
Hikipajat muuttavat koko ajan lähemmäksi.
Tuo on kyllä jännä ilmiö,kun lähipiirissäkin ne jotka eniten ostaa näitä kalleimpia merkkejä,on niitä köyhimpiä wt-mammoja. Joku valtava näyttämisen halu siinä täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ikinä ostais näitä uutena/ täydellä hinnalla. Enhän osta itsellenikään mitään niin kallista perusvaatetta, niin miksi lapselle jolle ne menee vain hetken? Kirpparilla jos on tullut vastaan hyvään hintaan, niin olen ostanut. usein vaan kirppikselläkin hinnat on näissä kovat.. usein alennusmyynneistä saisi uutena samaan hintaan. mielestäni käytettyä ei voi myydä -50% hinnalla.
Että sylettää tällaiset siipeilijät...
Eikä tajuu edes hävetä. Ostele kirppareilta, ne onkin köyhiä varten.
Ai pitäis ihan hävetä sitä jos sattuu tekeen hyviä kirppislöytöjä? :D Jokainen myyjä on ihan itse ne hintansa määritellyt. toiset haluaa tavaroistaan eroon, ja varmistaa sen halvemmilla hinnoilla. Taidat olla itse sellainen röyhkeä myyjä, joka ahneuksissaan pyytää reikäisistäkin räteistä maltaita, koska lahkeessa on joku merkki.
Et missään sanonut, että ostat -kaiken- kirpparilta. Sitä vastaan mulla ei ole mitään. Siipelemistä on se, että elää muiden kustannuksella=polkee muiden ansiota=vaatii alennuksella toisten työtä.
Kirppari taas on köyhälle täysin kunniallinen tapa hankkia tavaraa. Itsekin kävisin kirppareilla, jos pystyisin, koska taloudellisesti ollaan tosi tiukoilla.
En ole kirpparimyyjä, kuvailemaasi tyyppiä haukumme pilkallisesti ”aarrekauppiaaksi” puolisoni kanssa. Olemme siis täsmälleen samaa mieltä käytetyn tavaran arvosta sinun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, jotka hankkivat vain tarpeellista lapsilleen. Meillä siis on kotona kymmenittäin käyttöpaitoja, housuja, sukkahousuja, mekkoja... Paras ystäväni ostaa harkiten. Niiden 3 v. pojalla on kolmet collegehousut ja yhdet farkut, kolme lyhythihaista ja kolme pitkähihaista paitaa. Kysyin, miten tuo kolmen systeemi pyörii. Yksi vaatekerta päällä, yksi vaatekerta kulkee päivittäin repussa päiväkotiin vaihtovaatteeksi ja yksi vaatekerta kotona kaapissa vaihtovaatteena. Kun menee vaatteet pyykkiin, pesevät ne puhtaaksi, että on käytössä vaihtovaatteeksi taas seuraavana päivänä. Kaikki on kallista merkkivaatetta. Ystäväni myy ne halvalla eteenpäin, kun ei enää mahdu päälle. Lisäksi heillä on kesät, talvet erilliset ulkoiluvaatteet eteisessä. Meillähän eniten kuluu housujen polvet ja tulee tahroja ulkona, kun tenavat juoksevat myös sisävaatteilla ulkona. Varmasti rahallisesti meillä tuhlataan enemmän vaatteisiin. Jos halvempia paitoja ja mekkoja on 15 kpl ja ne maksaa 10-20€/kpl, sillä hinnalla saisi kevyesti 3 merkkipaitaa. En kuitenkaan ole itse niin järjestelmällinen ihminen, että pystyisin tuohon vaatteiden minimointiin.
Ja saa sitten olla säntillinen pyykknpesijä, että varmasti on puhtaat vaatteet lapselle.
Meillä eräs tuttu ”konmarittaa”, mutta kyse on lähinnä siitä, ettei häntä kiinnosta ostaa lapselle vaatteita juuri ollenkaan.
Manaa mm. sitä, kun ”taas pitää ostaa lapselle kengät ja takki”, öööh, niin pitää! Totta helvetissä sun pitää ostaa lapselles vaatetta.Olen itse järjestelmällinen ihminen, mutta tuo ”ostan lapselle vain 1 t-paidan ja housut” - menetelmä ei kyllä ole järkevää tai ihailtavaakaan, esim. kun lapsi tulee illalla kotiin ja kertoo, että housut ovat ihan likaiset ja paita vaikka repesi ja muut on pesussa ja unohdat kerran pyykätä, niin siinähän laitat lapsen likaisissa vaatteissa kouluun 👍
Minä nautin siitä, kun saan pestä pyykkiä, mutten nauttisi sitten, jos olisi kokoajan kamala paniikki ”nyt pitää pestä että lapsella on vaatetta seuraavana aamuna”..
Kaikki tavallaan.
Edellisessä kommentissa oli kerrottu 3 vaatekappaleen systeemistä. Miksi se sinun mielessä muuttuu muotoon "ostan lapselle vain 1 t-paidan ja housut"?
Ihmettelenpä vaan.
Ööh. Onko se 3 vaatekappaletta tai 2, joka tapauksessa aivan liian vähän 🤔😂
Onneksi ei tarvitse säätää tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on vain poikia. Nykyisin koululaisille farkut ja joku siisti paita, tummansininen tai harmaa. Talvivaatteet lasketteluun sopivat. Kierrätetään lapselta toiselle kun ei tarvitse olla se uusin gugguun/molon/x malli.
Vauvana ja taaperona oli ihan yksi hailee mitä niillä oli päällä, likaiseksi tai puhki se meni kuitenkin alta aikayksikön. Tärkeänä olen pitänyt sitä että ulkovaatteet ovat hyvät, niissä on helppo liikkua ja ovat vedenpitävät. Kolmen pojan jäljiltä ei tarvitse jälleenmyyntiarvoja liioin miettiä.
Kyllä pääsen helpolla kun näitä lukee.
Miksi luulet että tyttöä automaattisesti kiinnostaa vaatteen merkki, varsinkin jos kotona ei ole siitä paasattu?
Tai että tytöt ei niin peuhaa tai riehu ulkona 🙄 Tyypillinen poikien äiti. Tytöt tykkää vaan pinkistä ja rimpsuista ja on tyhmiä eikä yhtään liikunnallisia.
Ei tästä nyt tarvitse hermostua kenekään. Ihan omilla silmillään kuitenkin jokainen näkee että tyttölasten pukeutumiseen satsataan paljon enemmän. Tytöille on myös enemmän valikoimia kaupassa, niinkuin naisille on miehiä enemmän. Kirpputoreilla on 5 kertaa enemmän myynnissä tyttöjen kuin poikien vaatteita. Ihan omin sanoin tuossa kuvailit tyttöjä(si?), minähän en sanonut mitään sinne päinkään. Tyypillinen tyttöjen äiti.
Höpöhöpö. Ihan samallalailla ne hurahtaneet merkkiäidit pukee poikansa kalliisiin vaatteisiin, ihan on vanhemmasta kiinni mitä ostaa eikä tarjonnasta tai sukupuolesta.
Onhan se vähän hassun näköistä kun lapsi näyttää muotilehdestä reväistyltä ja äiti vieressä kulkee littaan astutuissa kengissä ja muutenkin kulahtaneissa vaatteissa.
Rumia ja outoja malliltaan nuo gugguut kun vilkaisin. Ihme röyhelöitä missä sattuu ja värit tosi kulahtaneita. Ei mitään tyyliä ja klassisuutta. Ja yhdessä mallikuvassa lapsella oli selkeästi liian pieni vaate, tai sitten on tarkoituksella niin kireä että maha pullottaa rumasti. Mitä noissa kukaan näkee, että hakuaa maksaa niistä niin paljon? Joukkoharhaa ja kulutushysteriaa, sanon minä.
upsis kirjoitti:
Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.
Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D
Kaikille 200 euroa ei ole mikään iso raha. Ja usein ne ihmiset ovat niitä samoja, joiden mielestä heidän lapsensa ainaitsee vain parasta.
Äidithän ne shoppailee. Miksi jotku käyttää tuhansia euroja johonkin laukkuihin?
Yhtä outoa.
Hahah siis onko jonkun lastenvaatemerkin nimi oikeasti Molo!!! Ikinä ostaisi mistään hinnasta lapselle vaatetta jossa lukee molo.
Joku markkinapelle kieli poskella ehdottanut kys. nimeä koettaakseen meneekö lävitse, ja menee kuin häkä näille pissismutseille.
Vierailija kirjoitti:
Hahah siis onko jonkun lastenvaatemerkin nimi oikeasti Molo!!! Ikinä ostaisi mistään hinnasta lapselle vaatetta jossa lukee molo.
Joku markkinapelle kieli poskella ehdottanut kys. nimeä koettaakseen meneekö lävitse, ja menee kuin häkä näille pissismutseille.
Tuliko yhtään mieleen että saattais olla tuo Molo ihan ulkomainen merkki, jossa sanalla ei suomenkielen tapaista kaksoismerkitystä? Näitä kun sattuu. Tiedän mm.ihmisen jonka sukunimi on Vittu, mutta ei se hänen äidinkielessä römpsää tarkoita. Suomessa asioidessa toki hienoista huvittuneisuutta aiheuttaa.
Ette te ehkä ymmärräkään, jotka hyvällä omalla tunnolla ostatte H&M yms hikipajalla lapsityövoimalla valmistettuja rääsyjä... Joitakin taas kiinnostaa ettei sellaista toimintaa tue. Itse ennemmin maksan suomalaisesta, eettisestä ja ekologisesta laatuvaatteesta.
Ostin tytöilleni muutaman mekon, puseron ja leggarit jostain vuoden takaisesta alekampanjasta. Vaatteet legginssejä lukuunottamatta olivat tosi vähällä käytöllä, koska mekot eivät istuneet ja paidat olivat epäkäytännöllisiä (tiukkoja pitkähihaisia avaralla kaula-aukolla). Plussaa siitä että ekalla käyttökerralla vaaleaan kankaaseen piirretty sininen tussi lähti sappisaippualla täysin pois. Mutta ei ollut meidän juttu, jaksoin myydä pari paitaa facekirpulla halpaan hintaan ja loput annoin ilmaiseksi naapurille.
Ja gugguun vaatteista siis kysymys.
-edellinen
No ollaan sitten wt, mutta meillä on aika paljon gugguun ja vimman vaatteita tytöllä, erityisesti legsuja. Minkään muun merkkiset pökät ei istu niin hyvin, kun typy on malliltaan semmonen todella hoikka ja pitkä. Mikään h&m tmv. ei käy millään, tai pitäis olla jotkut henkselit niissä :D Olen samaa mieltä ettei noissa aina laatu ja hinta ole ihan tasassa, mutta aikaa myöten oppinut tietämään mitkä värit/matskut kestää paremmin käyttöä ja kirpparilta ostellu enimmäkseen. Aika säälittä ollaan pidetty päiväkodissa, ulkonakin ja pääsääntöisesti hyvin ovat puhdistuneet pesussa. Oon kyllä tykänny.
Siis v ituttaa se, että gugguun tai vimman tms merkkien ostamista perustellaan luonnon kannalta hyväksi vaihtoehdoksi. Sit kun näiden mammojen lasten vaatekaappeihin katsoo niin siellä on about kakssataa erilaista vaatekertaa ja kolkytä ulkopukua. Eiks nyt olis aika paljon ystävällisempää luonnolle lopettaa toi hlvetin materiaali sekoilu???
Vierailija kirjoitti:
Tässä on joku sukupolvijuttu. Nykyäidit ostaa näitä kukkuumoloja silmät kiiluen. Musta tuli äiti 90-luvulla ja 2010-luvulla. Monesti olen ihmetellyt tätä nykyäitimenoa. Että jotkut 70-luvunkin potkarit on must ja niistä maksetaan älyttömiä.
Ihan hyvin olen pärjännyt ja lapseni pukenut ei niin merkkitietoisena ja kohkaamatta. Joo kiva maksaa 40 e piposta ja saada siitä 38 e. Onko pipo silti ihan oikeasti kauhean paljon parempi kuin se 15 e pipo, josta saa vaikka 5 e? Sille teidän Marja Liisa Onnisulollle on yhdentekevää, onko sillä joku kukkuu vai kirahvi päällään.
Älkää nyt hyvät äidit viittikö.
No jos 15 e pipon on tehnyt sun lapses ikäinen orjatyöllä, niin oliskohan se...?
Vierailija kirjoitti:
No ollaan sitten wt, mutta meillä on aika paljon gugguun ja vimman vaatteita tytöllä, erityisesti legsuja. Minkään muun merkkiset pökät ei istu niin hyvin, kun typy on malliltaan semmonen todella hoikka ja pitkä. Mikään h&m tmv. ei käy millään, tai pitäis olla jotkut henkselit niissä :D Olen samaa mieltä ettei noissa aina laatu ja hinta ole ihan tasassa, mutta aikaa myöten oppinut tietämään mitkä värit/matskut kestää paremmin käyttöä ja kirpparilta ostellu enimmäkseen. Aika säälittä ollaan pidetty päiväkodissa, ulkonakin ja pääsääntöisesti hyvin ovat puhdistuneet pesussa. Oon kyllä tykänny.
Mä ostin kirppikseltä parit eri malliset Gugguun housut tytölle, mut ne roikkuu päällä hoikalla ja 104 koossa meinaa lahkeet jäädä lyhyiksi vaikka pituutta on vasta 95cm... Ei jatkoon, vaikka kivan näköisiä olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hele että mulla menee hermo teihin jotka ette tiedä mistään mitään :D tää ei oo mikään suomalainen merkki, luuletko tosiaan että ne miettii nimiä sen perusteella mitä se tarkottaa joksku suomeks
Ei varmaan saa mainostaa, mutta laittakaa lisää noita suomalaisia "tuntemattomia" firmoja. Haluan ostaa suomalaista, mutta en ole kuullutkaan tuosta mikä se m:llä alkanut olikaan?