Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)
Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.
Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D
Kommentit (474)
en ikinä ostais näitä uutena/ täydellä hinnalla. Enhän osta itsellenikään mitään niin kallista perusvaatetta, niin miksi lapselle jolle ne menee vain hetken? Kirpparilla jos on tullut vastaan hyvään hintaan, niin olen ostanut. usein vaan kirppikselläkin hinnat on näissä kovat.. usein alennusmyynneistä saisi uutena samaan hintaan. mielestäni käytettyä ei voi myydä -50% hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Hinta selittyy sillä että vaatteet ovat suomalaisia sekä suunnittelultaan että valmistukseltaan.
Mut ei helvetti sentään, jotain vaatteita joista lapset kasvaa ulos parissa kuukaudessa ja niistä pitäisi maksaa liki 100 euroa? Se ei ole mitenkään järkevää rahankäyttöä ja jälleenmyyntiarvo riippuu aivan täysin siitä onko ko. merkki enää "in" äitipiireissä kun niitä haluaa myydä eteenpäin.
Miten ne ovat valmistukseltaan suomalaisia, jos ne tehdään Virossa?
Onneksi meillä on vain poikia. Nykyisin koululaisille farkut ja joku siisti paita, tummansininen tai harmaa. Talvivaatteet lasketteluun sopivat. Kierrätetään lapselta toiselle kun ei tarvitse olla se uusin gugguun/molon/x malli.
Vauvana ja taaperona oli ihan yksi hailee mitä niillä oli päällä, likaiseksi tai puhki se meni kuitenkin alta aikayksikön. Tärkeänä olen pitänyt sitä että ulkovaatteet ovat hyvät, niissä on helppo liikkua ja ovat vedenpitävät. Kolmen pojan jäljiltä ei tarvitse jälleenmyyntiarvoja liioin miettiä.
Kyllä pääsen helpolla kun näitä lukee.
Mä en viitsi ostaa noita merkkejä kirppariltakaan, patsi ehkö jos vähän kuluneita, koska en halua antaa mielikuvaa, että laitan sellaisia summia lapsen vaatteisiin. Se on musta irvokasta, kun maailmassa ja ihan suomessakin on lapsia, joilla ei ole mitään. Annan rahaa hyväntekeväisyyteen ihan oikeasti. Sinänsä on noissa se pointti, että ovat eettisempiä ja pieni yritys ei voi kilpailla henkkamaukan kanssa, mutta on ne hinnat tosi kovia. Laadukkaasta ulkovaattesta kovaan talvikäyttöön on hyvä maksaa jotain, mutta peruskotivaatteet ja arkivaatteet, en jaksa stressata sitä jälleenmyyyntiarvoa. Puen lapseni kauniist ja eettisesti, usein secondhandiin.
Joku ihmettelei, mitä väliä, jos kaikilla sama vaate. On päiväkodissa väliä, menee aina sekaisin, itse haluan pitäö hyvää huolta vaatteista, meillä eivät nukkaannu ja värjäänny, koska olen huolellinen pyykätessäni enkä halua säätää toisten venähtäneiden ja väsähtäneiden samojen vaatteiden kanssa..
Ihan järkyttävän kalliita ovat. Itse myös katsoin yhtä pupuhupparia, kun joku bloggaaja mainosti ostaneensa molemmille lapsilleen sellaiset. Jotain 80e oli kpl hinta.. jäi ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on vain poikia. Nykyisin koululaisille farkut ja joku siisti paita, tummansininen tai harmaa. Talvivaatteet lasketteluun sopivat. Kierrätetään lapselta toiselle kun ei tarvitse olla se uusin gugguun/molon/x malli.
Vauvana ja taaperona oli ihan yksi hailee mitä niillä oli päällä, likaiseksi tai puhki se meni kuitenkin alta aikayksikön. Tärkeänä olen pitänyt sitä että ulkovaatteet ovat hyvät, niissä on helppo liikkua ja ovat vedenpitävät. Kolmen pojan jäljiltä ei tarvitse jälleenmyyntiarvoja liioin miettiä.
Miksi luulet että tyttöä automaattisesti kiinnostaa vaatteen merkki, varsinkin jos kotona ei ole siitä paasattu?
Itse ostan gugguuta ja metsolaa siksi että on kotimaista, eettistä ja laadukasta. Ei niillä lapsilla järkyttävää määrää vaatteita tarvitse olla.
Toki olen huomattavasti parempituloinen kuin suomalainen keskituloinen henkilö, sen ymmärrän ettei kaikilla ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että tyttöä automaattisesti kiinnostaa vaatteen merkki, varsinkin jos kotona ei ole siitä paasattu?
Tai että tytöt ei niin peuhaa tai riehu ulkona 🙄 Tyypillinen poikien äiti. Tytöt tykkää vaan pinkistä ja rimpsuista ja on tyhmiä eikä yhtään liikunnallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinta selittyy sillä että vaatteet ovat suomalaisia sekä suunnittelultaan että valmistukseltaan.
Mut ei helvetti sentään, jotain vaatteita joista lapset kasvaa ulos parissa kuukaudessa ja niistä pitäisi maksaa liki 100 euroa? Se ei ole mitenkään järkevää rahankäyttöä ja jälleenmyyntiarvo riippuu aivan täysin siitä onko ko. merkki enää "in" äitipiireissä kun niitä haluaa myydä eteenpäin.
Kankaat Suomessa.
Ihmisiltä on hämärtynyt oikeiden tuotteiden hinnat. Virossa hinnat on kuitenkin erilaiset kuin hikipajoissa ja tuskin on lapsityövoimaa. Ekologisuus maksaa jonkun verran. Halpamaissa teetetään halvalla, mutta hinta maksetaan saastutuksella. Suosikaa lähituotantoa. Suomalainen ja eurooppalainen työ maksaa , mutta myös ne eurot jää tänne rikastuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan gugguuta ja metsolaa siksi että on kotimaista, eettistä ja laadukasta. Ei niillä lapsilla järkyttävää määrää vaatteita tarvitse olla.
Toki olen huomattavasti parempituloinen kuin suomalainen keskituloinen henkilö, sen ymmärrän ettei kaikilla ole varaa.
Jokainen voi panostaa suomalaisuuteen ja ekologisuuteen. Vaikka kirpputorivalinnoissaan. Sääli, ettei nykyään saa kampanjoita suosi suomalaista.
Nostan hattua arvoillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai että tytöt ei niin peuhaa tai riehu ulkona 🙄 Tyypillinen poikien äiti. Tytöt tykkää vaan pinkistä ja rimpsuista ja on tyhmiä eikä yhtään liikunnallisia.
Ei tästä nyt tarvitse hermostua kenekään. Ihan omilla silmillään kuitenkin jokainen näkee että tyttölasten pukeutumiseen satsataan paljon enemmän. Tytöille on myös enemmän valikoimia kaupassa, niinkuin naisille on miehiä enemmän. Kirpputoreilla on 5 kertaa enemmän myynnissä tyttöjen kuin poikien vaatteita. Ihan omin sanoin tuossa kuvailit tyttöjä(si?), minähän en sanonut mitään sinne päinkään. Tyypillinen tyttöjen äiti.
Komppaan tuota poikien äitiä. Kaupassa on kolme seinää tytöille ja yksi pojille. Poikien värit on likainen sininen, harmaa ja hyvässä lykyssä likainen punainen.
Itselläni on poika joka satsaa vaatteisiin liian kanssa. Ja vaatteiden pitää olla "Luxus"merkkejä. Tytölle kelpaa halvat muotivastteet, mutta vaatteiden kierto on nopeampaa. Ovat siis teinejä ja ostavat omat vaatteensa.
Vierailija kirjoitti:
en ikinä ostais näitä uutena/ täydellä hinnalla. Enhän osta itsellenikään mitään niin kallista perusvaatetta, niin miksi lapselle jolle ne menee vain hetken? Kirpparilla jos on tullut vastaan hyvään hintaan, niin olen ostanut. usein vaan kirppikselläkin hinnat on näissä kovat.. usein alennusmyynneistä saisi uutena samaan hintaan. mielestäni käytettyä ei voi myydä -50% hinnalla.
Että sylettää tällaiset siipeilijät...
Eikä tajuu edes hävetä. Ostele kirppareilta, ne onkin köyhiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
löytyy paljon vaihtoehtoja. Ei ikävä kyllä tosin mistään Tokmannilta ja Cittarista niitä saa, mut netistä tilaamalla saa mun mielestä vielä helpommin, kun ei tarvi lähteä kauppoja kiertelee ollenkaan. Ne ei vaan jostain syystä valitettavasti taida olla kovin tunnettuja merkkejä (mm. kotimainen Marlon)
Kerro lisää noita tuntemattomia merkkejä! Marlon on minulle tuttu, kun olen saanut käytettynä yhden bodyn ja se tuntuu laadukkaalta ja on säilyttänyt värin ja muodon monesta pesusta huolimatta!
Marlonia saa tilattua vauvanvaate.fi
Te ketkä ostatte niin raskitteko käyttää?Meillä pari gughuuta ja rodinia alesta ja on käytetty mutta ei se laatu ole parempi kuin esim lindexin vastteissa...nukkaa ymd.Eli ei niistä paljoa saa jälleenmyyjänä jos oikeasti käytetty...
Vierailija kirjoitti:
ei ole kyllä mitenkään sukupuolikysymys tämä. äidithän niihin vaatteisiin hurahtaa, ja yhtälailla on pojillekin sitä gugguuta ja minirodinia tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sylettää tällaiset siipeilijät...
Eikä tajuu edes hävetä. Ostele kirppareilta, ne onkin köyhiä varten.
Ai pitäis ihan hävetä sitä jos sattuu tekeen hyviä kirppislöytöjä? :D Jokainen myyjä on ihan itse ne hintansa määritellyt. toiset haluaa tavaroistaan eroon, ja varmistaa sen halvemmilla hinnoilla. Taidat olla itse sellainen röyhkeä myyjä, joka ahneuksissaan pyytää reikäisistäkin räteistä maltaita, koska lahkeessa on joku merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, luin sivun sitten huonosti. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen yksittäisen vaatekappaleen hintaa, keskimääräinen palkkataso Virossa kun on edelleen valtavan alhainen.
Ihan typerää, mutta toivoisin ettei uutena lasten ulkovaatteita ostavia haukuttaisi niin. Kuka ne vaatteet sinne kirpparille sitten raahaisi?