Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
221/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kyllä kotimaista vaatetta jos olisi varaa. Muutamalta kotimaiselta merkiltä saa edullisemmin ja niiden alennuskorit ym tulee usein tsekattua. Suosin kirppareita ja pyrin ostamaan käytettyä, oli sitten merkkivaate tai ei. Käytetyn vaatteen ostaminen on aina ekologinen vaihtoehto. Onneksi meillä on erittäin hyvä lähikirppis joka mahdollistaa tämän. Ei tulis lähdettyä monien kilsojen päähän.. Lisäksi yritän pitää lasten ja myös oman vaatevarastoni mahdollisimman suppeana. Eli on vaan tietty määrä vaatetta ja pienet ym mitä ei enää käytetä niin laitetaan kiertoon. Toi yks esimerkki mikä tässä oli, että on vaan 3 settiä per muksu, olis oikeasti tavoittelemisen arvoinen asia!

Vierailija
222/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

90-luvun puolivälissä oli näkemys, että Suomalainen käsityö tulee olemaan se juttu, joka suomalsiset elättää 2000-luvulla.

Kovasti koulutettiin artesaaneja.

Vaatesuunnitelijaa ja ompelijaa, koristeveistäjää, taideseppää....

Karu totuus on, että harva kykenee noilla aloilla itsensä elättämään.

Mm. Jurvan ylpeys, Käsi- ja taideteollisuusoppilaitos sulki ovensa.

Viimeisenä loppui koristeveistolinja.

Ei Suomessa koristepuuseppiä tarvita.

Ja jus nyt totta puhutaan, niin suomalainen ei millään maksaisi mistään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V..n elintasoshoppareita tämäkin ketju täynnä. Jos sulla ei ole varaa ostaa suomalaisen tekemää vaatetta, kulje v..u alasti tai muuta sinne kehitysmaiden palkoille ite, koska mikä sua oikeuttaa ite saada suomalaista tasoo olevaa palkkaa tai tukia..?

Ja ei en jaksa edes guuglaa, mikä on gugguu..! Päivä pilalla kun saa taas lukee miten ahneita suomalaiset on. Ja vielä lesoavat sillä.

Siis mitä horiset? Eihän niitä valmisteta Suomessa. Opettelisitte lukemaan: "Satojen mallikappaleiden ja kokeilujen jälkeen perustajat löysivät vihdoin sopivat kangastoimittajat Suomesta ja Virosta sekä luotettavan tuottajan Virosta." Ja tämä info suoraan Gugguun sivuilta.

Vierailija
224/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna eskari-ikäinen innostui käymään isänsä kanssa lumilautailemassa. Ostin nyt sitä silmällä pitäen Reimalta Reimatec-takin ja housut. Maksoivat yhteensä yli 200€, ja kyllä aika kauan pidin kättä enter-napilla ennen kuin painoin että tilaa. Kokemuksesta kuitenkin tiedän, että noilla vaatteilla lapsi pysyy sekä lämpimänä että kuivana, ja että kangas ei kulu samalla tavalla kuin joissain halvemmissa on kulunut.

Tiedän myös, että Molo ja Pop on hintansa väärtejä, mutta Molo on nostanut hintoja ihan älyttömän paljon viime vuosina. Jossain tulee raja vastaan. Pakko tulla?

Ihan vinkkinä, että itse ostan koululaiselle yleensä Molon, Polarn O. Pyretin tai Reiman takin, koska niitä saa niin hauskoissa kuoseissa ja ihanan värisinä, ja sitten ihan mustat toppahousut Kappahlista tai Hennesiltä. Pienemmillä olen satsannut yhteen haalariin ja ostanut käytettynä toisen, joka on sitten ollut päällä kun toinen on pesussa. Tai jos on ihan kura-loskakeli eikä jaksa puhdistella sitä parempaa että se pysyisi hyvänä (ei myyntiä, vaan käyttöä varten).

Vierailija
225/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on noiden kalliiden merkkivaatteiden takana myös tosiaankin hyvä mainostoimisto joka osaa rakentaa tuottelle maineen. vaikka ei aina siihen ei ole aihetta. Jokainen ostakoon mitä haluaa mutta joskus tulee mieleen vastaako hinta laatua tosiaankin ..

Vierailija
226/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pikkasen huvittaa, kun olen tällä hetkellä harjoittelussa paikassa, jossa ammatillani tienaa 3000 e / kk.

Olen itse siis opiskelija, 3 lapsen äiti.

Kovaan ääneen eräskin minua 15 vuotta vanhempi nainen ihmettelee, miten hän, joka tienaa 3000 e kuussa ja minä saan tällä hetkellä ehkä 1000 e kuussa käteen käyn vuodessa 2-3 kertaa koko perheen kanssa ulkomailla, asun isossa omakotitalossa jne.

No, jaa. Kun olen katsellut tämän Me&I/Gugguu ja mitä lie villityksiä, niin en yhtään ihmettele, ettei ole rahaa, jos joka kuukausi pitää päästä palkastaan ostamaan noita vaatteita ja uutena tietenkin!?

Itse opiskelijana sijoitan ja säästän lapsillekin 30 e / kk / lapsi, koska haluan ajatella myös tulevaisuutta.

Voitte itse laskea, paljon se tekee vuodessa, jos laittaa 200-500 e / kuukausi hömpötyksiin.

Niin, ja käytetään meilläkin lapsilla ja aikuisilla laadukkaita vaatteita, ainoa juttu vaan, että ostan kirpparilta uudenveroista tai superaleista.

Olen laskenut, että säästän tässä vuodessa minimissään 1600 e -2000 e. Ja olen laskenut tämän ”H&M-tasoisten” ostosten perusteella. Entä sitten, jos kaikki olisi Gugguuta? HUH!

No, anyway, meillä ainakin lapset odottaa kuin kuuta nousevaa viikon päässä koittavaa viikon kestävää ulkomaanmatkaa ja rantaleikkejä. En usko, että mikään Gugguu antaisi samaa kokemusta kenellekään meidän perheessä 😅

Vierailija
227/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V..n elintasoshoppareita tämäkin ketju täynnä. Jos sulla ei ole varaa ostaa suomalaisen tekemää vaatetta, kulje v..u alasti tai muuta sinne kehitysmaiden palkoille ite, koska mikä sua oikeuttaa ite saada suomalaista tasoo olevaa palkkaa tai tukia..?

Ja ei en jaksa edes guuglaa, mikä on gugguu..! Päivä pilalla kun saa taas lukee miten ahneita suomalaiset on. Ja vielä lesoavat sillä.

Siis mitä horiset? Eihän niitä valmisteta Suomessa. Opettelisitte lukemaan: "Satojen mallikappaleiden ja kokeilujen jälkeen perustajat löysivät vihdoin sopivat kangastoimittajat Suomesta ja Virosta sekä luotettavan tuottajan Virosta." Ja tämä info suoraan Gugguun sivuilta.

Nii? Kummallakohan meistä on lukutaidossa harjoittelun varaa.?

Vierailija
228/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on noiden kalliiden merkkivaatteiden takana myös tosiaankin hyvä mainostoimisto joka osaa rakentaa tuottelle maineen. vaikka ei aina siihen ei ole aihetta. Jokainen ostakoon mitä haluaa mutta joskus tulee mieleen vastaako hinta laatua tosiaankin ..

Joten.?

Arvannen miten ratkaiset tän haasteen. Pessimisti ei pety.

Vierailija
229/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin ostaa gugguuta jos sitä kirpparilla myydään ja alle 10€/rätti. En osta kasvavalle lapselle uutena muuta kuin sukat ja alusvaatteet ja merkille on se ja sama kunhan on ehjä, puhdas ja edullinen.

Vierailija
230/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta minua

Vierailija
231/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paikka josta saa ilmaseks lastenvaatteita.

Vierailija
232/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka hankkivat vain tarpeellista lapsilleen. Meillä siis on kotona kymmenittäin käyttöpaitoja, housuja, sukkahousuja, mekkoja... Paras ystäväni ostaa harkiten. Niiden 3 v. pojalla on kolmet collegehousut ja yhdet farkut, kolme lyhythihaista ja kolme pitkähihaista paitaa. Kysyin, miten tuo kolmen systeemi pyörii. Yksi vaatekerta päällä, yksi vaatekerta kulkee päivittäin repussa päiväkotiin vaihtovaatteeksi ja yksi vaatekerta kotona kaapissa vaihtovaatteena. Kun menee vaatteet pyykkiin, pesevät ne puhtaaksi, että on käytössä vaihtovaatteeksi taas seuraavana päivänä. Kaikki on kallista merkkivaatetta. Ystäväni myy ne halvalla eteenpäin, kun ei enää mahdu päälle. Lisäksi heillä on kesät, talvet erilliset ulkoiluvaatteet eteisessä. Meillähän eniten kuluu housujen polvet ja tulee tahroja ulkona, kun tenavat juoksevat myös sisävaatteilla ulkona. Varmasti rahallisesti meillä tuhlataan enemmän vaatteisiin. Jos halvempia paitoja ja mekkoja on 15 kpl ja ne maksaa 10-20€/kpl, sillä hinnalla saisi kevyesti 3 merkkipaitaa. En kuitenkaan ole itse niin järjestelmällinen ihminen, että pystyisin tuohon vaatteiden minimointiin.

Ja saa sitten olla säntillinen pyykknpesijä, että varmasti on puhtaat vaatteet lapselle.

Meillä eräs tuttu ”konmarittaa”, mutta kyse on lähinnä siitä, ettei häntä kiinnosta ostaa lapselle vaatteita juuri ollenkaan.

Manaa mm. sitä, kun ”taas pitää ostaa lapselle kengät ja takki”, öööh, niin pitää! Totta helvetissä sun pitää ostaa lapselles vaatetta.

Olen itse järjestelmällinen ihminen, mutta tuo ”ostan lapselle vain 1 t-paidan ja housut” - menetelmä ei kyllä ole järkevää tai ihailtavaakaan, esim. kun lapsi tulee illalla kotiin ja kertoo, että housut ovat ihan likaiset ja paita vaikka repesi ja muut on pesussa ja unohdat kerran pyykätä, niin siinähän laitat lapsen likaisissa vaatteissa kouluun 👍

Minä nautin siitä, kun saan pestä pyykkiä, mutten nauttisi sitten, jos olisi kokoajan kamala paniikki ”nyt pitää pestä että lapsella on vaatetta seuraavana aamuna”..

Kaikki tavallaan.

Vierailija
233/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on hyvä pointti, jos erotuksena noinkin kallis pipo tulisi maksamaan vain 3-4 euroa kappale. Mutta pointtina on ehkä se, että monella ei ole repäistä yhtäkkiä lapsien pipoja varten 80euroa, saati 40 euroa.

Jos tuotteet todellakinsaa myytyä noinkin hyvällä summalla, kalliin pipon ostaminen tulee tosiaan halvemmaksi. Kun rahaa ei ole ylettömästi tuhlata, ei pipostakaan voi maksaa 40 euroa jos sen hyöty kestää vuoden, plus muut vaatteet. Kyse on priorisoinnista ei välttämättä piheydestä tai välinpitämättömyydestä kotimaisia firmoja kohtaan.

Itse en henkilökohtaisesti ostaisi niin kallista tuotetta, koska sellaiseen ei yksinkertaisesti ole varaa. Kannatan kierrätetyn ostamista, vähentää hävikkiä ja säästää rahaa. Täällä oli kommenttia siihenkin kuinka joissakin pipoissa voi olla täitä, totta sekin, mitta täit voivat perjaatteessa iskeä luonnollisesti jo ihan päiväkotien ja koulujen yhteydessä. Täit eivät liity likaan mitenkään.

Vierailija
234/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka hankkivat vain tarpeellista lapsilleen. Meillä siis on kotona kymmenittäin käyttöpaitoja, housuja, sukkahousuja, mekkoja... Paras ystäväni ostaa harkiten. Niiden 3 v. pojalla on kolmet collegehousut ja yhdet farkut, kolme lyhythihaista ja kolme pitkähihaista paitaa. Kysyin, miten tuo kolmen systeemi pyörii. Yksi vaatekerta päällä, yksi vaatekerta kulkee päivittäin repussa päiväkotiin vaihtovaatteeksi ja yksi vaatekerta kotona kaapissa vaihtovaatteena. Kun menee vaatteet pyykkiin, pesevät ne puhtaaksi, että on käytössä vaihtovaatteeksi taas seuraavana päivänä. Kaikki on kallista merkkivaatetta. Ystäväni myy ne halvalla eteenpäin, kun ei enää mahdu päälle. Lisäksi heillä on kesät, talvet erilliset ulkoiluvaatteet eteisessä. Meillähän eniten kuluu housujen polvet ja tulee tahroja ulkona, kun tenavat juoksevat myös sisävaatteilla ulkona. Varmasti rahallisesti meillä tuhlataan enemmän vaatteisiin. Jos halvempia paitoja ja mekkoja on 15 kpl ja ne maksaa 10-20€/kpl, sillä hinnalla saisi kevyesti 3 merkkipaitaa. En kuitenkaan ole itse niin järjestelmällinen ihminen, että pystyisin tuohon vaatteiden minimointiin.

Ja saa sitten olla säntillinen pyykknpesijä, että varmasti on puhtaat vaatteet lapselle.

Meillä eräs tuttu ”konmarittaa”, mutta kyse on lähinnä siitä, ettei häntä kiinnosta ostaa lapselle vaatteita juuri ollenkaan.

Manaa mm. sitä, kun ”taas pitää ostaa lapselle kengät ja takki”, öööh, niin pitää! Totta helvetissä sun pitää ostaa lapselles vaatetta.

Olen itse järjestelmällinen ihminen, mutta tuo ”ostan lapselle vain 1 t-paidan ja housut” - menetelmä ei kyllä ole järkevää tai ihailtavaakaan, esim. kun lapsi tulee illalla kotiin ja kertoo, että housut ovat ihan likaiset ja paita vaikka repesi ja muut on pesussa ja unohdat kerran pyykätä, niin siinähän laitat lapsen likaisissa vaatteissa kouluun 👍

Minä nautin siitä, kun saan pestä pyykkiä, mutten nauttisi sitten, jos olisi kokoajan kamala paniikki ”nyt pitää pestä että lapsella on vaatetta seuraavana aamuna”..

Kaikki tavallaan.

Edellisessä kommentissa oli kerrottu 3 vaatekappaleen systeemistä. Miksi se sinun mielessä muuttuu muotoon "ostan lapselle vain 1 t-paidan ja housut"?

Ihmettelenpä vaan.

Vierailija
235/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehtyjä, luomupuuvillaisia vaatteita saa kyllä gugguuta halvemmalla. Esim Hilla, Marlon. Lisäksi ompeilijoita kyllä löytyy, jotka myy aivan ihania vaatteita.

Mummot ja muut käsityöläiset tekevät mielellään merinovillaisia asusteita ja saavat pientä lisätiedot siitä.

Vierailija
236/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.

Minusta olisi kamalan stressaavaa, jos lapsilla olisi arkivaatteina kalliita merkkivaatteita, joita pitäisi suojella tahroilta ja pestä mahdollisimman vähän, että ne voisi sitten myydä eteenpäin.

Meilläkin on lapsella melkein joka päivä jokin lähtemätön tahra vaatteissa päiväkodista tullessaan.

Siksi ostan kirppareilta muutaman kymmenen sentin vaatteita päiväkotiin. Niitä saa ihan rauhassa sotkea. Harmittaisi kyllä jos laittaisi jonkun 150€ maksavan paidan päälle ja iltapäivällä se olisi jo pilattu.

Vierailija
237/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa nuo gugguut edes tehdään? Oliko ne jostain halpamaasta? Entä onko vaatteet gots-sertifioituja?

Joo, en mäkään ymmärrä noita hintoja enkä sitä, kuinka ihmiset on tiettyjen merkkien perään, etenkin jos vaatteet on jotain kemikaalimyrkkykäsiteltyjä ja vielä jostain vinkuintiasta...

Gugguu on ihan suomalainen yritys

https://www.gugguu.com

Tosin en kyllä raaski ostaa noin kalliita vaatteita...

Valmistaja Baltiasta.

https://www.gugguu.com/about-gugguu-fi

Vierailija
238/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkituotteiden perässä hinkuvat vanhemmat on ihan Gugguu, tuon merkin luoja on sen hienosti oivaltanut. Vielä mukaan luodaan tuotemerkki Bää, niin lammaslauma saa osuvimman.

Vierailija
239/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa nuo gugguut edes tehdään? Oliko ne jostain halpamaasta? Entä onko vaatteet gots-sertifioituja?

Joo, en mäkään ymmärrä noita hintoja enkä sitä, kuinka ihmiset on tiettyjen merkkien perään, etenkin jos vaatteet on jotain kemikaalimyrkkykäsiteltyjä ja vielä jostain vinkuintiasta...

Valmistaja Baltiasta.

https://www.gugguu.com/about-gugguu-fi

Baltiassa valmistettu on eettisempi kuin kaukoidässä. Paras tietysti Suomessa, mutta jos ei löydy niin olen tyytynyt Viroon ja Eurooppaan ylipäätään.

Suhteellisuudentaju.

Vierailija
240/474 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä vaatteita nyt suomessa tehdä sikahinnasta huolimatta. Yhtä vähän suomalaisia kuin Luhdan rätit esim.