Tuli riita tyttöystävän kanssa sen lasten lapsilisien käytöstä
Ollaan siis uusioperhe, seurusteltu puolisen vuotta. Tyttöystävän kaksi lasta on aika usein käymässä viikonloppuisin minun luona. Ihan kivaa viettää aikaa yhdessä, mutta lapset syövät kauheasti. Itse olen vaan keskituloinen, joten kirpaisee lompakkoa aika lailla kun tarjoa sapuskat isolle porukalle. Ehdotin tyttöystävälle, että se voisi maksaa lasten ruuat vaikka niiden lapsilisistä. Kuten varmaan arvaatte, tyttöystävä ei ottanut sitä kauhean hyvin, vaan alkoi sättiä minua kiristäjäksi ja kitsaaksi. Uhkasi jopa katkaista suhteen ja sanoi, ettei eksän kanssa ollut koskaan tuommoista.
Itse en haluaisi lopettaa suhdetta kun meillä on muuten mennyt ihan hyvin. Eikö olisi oikeus ja kohtuus, että tyttöystävä maksaisi ainakin lasten kulut, tyttöystävälle voin tarjotakin. Kun ne lapset ei edes ole minun.
Kommentit (46)
No ei kai kukaan suostu ruokkimaan toisen miehen / naisen kakaroita??!! Mä en ainakaan suostuisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ole kohtuullista, että joudut maksumieheksi. Äiti saa rahaa jotka on tarkoitettu lasten elatukseen. Sitten kun muutatte kaikki saman katon alle, tilanne muuttuu. Koska lasten äiti asuu jonkun kanssa, äidin samooja tukia pienennetään ja sinun tulosi vaikuttavat äidin saamiin rahoihin ja myös näin ollen lasten elatusrahoihin. Siitä huolimatta vaikka et ole lasten isä.
Tilanne voi olla esim se, että jos mies tienaa palkkatöistä tarpeeksi, äiti lapsineen ei saa sossusta latin latia vaan mies joutuu koko perheen elättäjäksi vaikka lapset eivät ole hänen.
Harkitse siis yhteenmuuttoa.
Äiti voi mennä sossun sijasta töihin, vai eikö?
No voi. Jos on töitä. Mutta jos tilanne olisi esim se, että äiti olisi työtön ja lapsia elätettävänä. Äiti saisi työttömyyskorvauksen ja lapsilisät, mutta tuet eivät välttämättä kattaisi koko menoja. Sossu maksaisi puuttuvat summat. Jos äiti asuukin jonkun kanssa, niin sossu ei maksaisi mitään, vaan tämä miesystävä joka ei edes ole lasten isä.
Eli jokainen sinkkumies vältelköön lompakolle pyrkiviä yh-äitejä. Tämä tuli selväksi.
En tarkoittanut sitä. Tarkoitan sitä, että kun muuttaa yhteen jonkun kanssa, tulee ottaa huomioon nuo taloudelliset seikat ja se että lain mukaan on elatusvelvollinen kaikista samassa taloudessa asuvista. Jos esim ap nyt muuttaisi saman katon alle tyttöystävän ja lapsien kanssa, hänen tulisi osallistua koko perheen kuluihin, koska myös hänen tulonsa vaikuttavat muun perheen saamiin tukiin. Jos muuttaa saman katon alle, sitten ei mukista tyttöystävän lapsista koska päätös yhdessäasumisesta on tietoinen.
Nyt ap ei asu saman katon alla. Joten hänen ei tulisi vasten tahtoaan elättää tyttöystävän lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis näettekö vain joka toinen viikonloppu?
No, mutta: kyllä pääosin tyttöystävän olisi maksettava omien lastensa kulut itse. Kuitenkin jos sinä kutsut luoksesi syömään, niin on mielestäni omituista alkaa pyytää vierailta ruokarahaa. Lisäksi lapsilisistä puhuminen oli tökeröä ja myös omituista. On tyttöystäväsi oma asia, miten hän lapsilisät käyttää.
Älä kutsu tyttöystävää lapsineen enää luoksesi syömään, tai minnekään, missä joutuisit tarjoamaan mitään, ongelma ratkaistu.
Kyllä teillä aina loisimiselle löytyy selitys. Miehen pitää maksaa ensitreffeillä, eikö niin? -ei ap
Mitä ihmettä? Jos kutsut ihmisiä kotiisi syömään, et normaalien käytöstapojen mukaan pyydä heiltä rahaa ruoasta. Sukupuolesta riippumatta.
Ruokavieraat on hieman eri asia, kuin toisen miehen kakarat, joita pitäisi äitylin mielestä syöttää.
Ettei saa kusipääkitsailijan leimaa otsaansa , kuten ap jo av-mammoilta sai.
Mihin voin tuoda isovanhempani ilmaiseksi syömään? Ensi sunnuntaina 15.00, kerro osoite.
Vai oletko vain pihi juntti?
Ei kai ap:n tyttöystävä väkisin niitä lapsia sinne tuo? Kuten kirjoitin, ongelma ratkeaa sillä että ap ei enää pyydä koko porukkaa luokseen vaan esim. pyytää vain tyttöystävän luokseen kun lapset ovat isällään.
Sitä en tajua, miten lapsilisät tähän liittyvät. Ei kai joku luule, että lapsilisät riittävät lapsen kaikkiin menoihin? Kyllä suurin osa lapsiin kuluvasta rahasta menee ihan äidin palkkapussista, lapsilisä on siihen vain pieni lisäapu.
Minulle ei tulisi mieleenkään pyytää useinkaan käyvää ruokavierasta maksamaan ruuasta, mutta olemme kyllä ihan hyväosaisia. Ehkä köyhemmillä tilanne on toinen. Ja tietysti samat säännöt puolin ja toisin kyläillessä.
Sitä se uusioperhekuvio aiheuttaa... Ajatteles ap, jos muutatte yhteen, paljonko joudutkaan noille toisen miehen kersoille kustantaa. Ensinnäkin isompi asunto, kun mikä muuten olisi ja sehän maksaa. Ja jos on sitten yhteiset rahat, niin vaikea enää eritellä, kuka kersojen ruuat/vaatteet/harrastukset maksaa. Jos minä olisikin tuossa tilanteessa, haistaisin lompakkoloisen ja laputtaisin kiireesti uusiin seikkailuihin!
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tulisi mieleenkään pyytää useinkaan käyvää ruokavierasta maksamaan ruuasta, mutta olemme kyllä ihan hyväosaisia. Ehkä köyhemmillä tilanne on toinen.
Kyllä, köyhillä tilanne on toinen. Minullakin oli ennen varaa kutsua ihmisiä kotiini ja tarjota päivällinen. Tai illanistujaisissa naposteltavaa ja viiniä vieraille. Ja kun itse menin vieraaksi, vein mukanani jotain. Nyt olen köyhä enkä kehtaa kutsua ketään kotiini käymään kun edes kahvin kanssa ei ole tarjota keksejä. Rahat riittävät vain oman perheen ruokiin. Ei ole varaa ostaa vieraille mitään, ja siksi en enää kehtaa vieraita edes kutsua.
Ja tätä harmillisesti hyväosaiset eivät yleensä ymmärrä. Pitävät köyhiä moukkina ja piheinä.
Älkää lähtekö uusperheilemään. Olitte sitten miehiä tai naisia. Aivan varmasti löytyy myös lapseton puoliso. Uusperheessä uutta puolisoa vihaavat kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mutta: kyllä pääosin tyttöystävän olisi maksettava omien lastensa kulut itse. Kuitenkin jos sinä kutsut luoksesi syömään, niin on mielestäni omituista alkaa pyytää vierailta ruokarahaa. Lisäksi lapsilisistä puhuminen oli tökeröä ja myös omituista. On tyttöystäväsi oma asia, miten hän lapsilisät käyttää.
Älä kutsu tyttöystävää lapsineen enää luoksesi syömään, tai minnekään, missä joutuisit tarjoamaan mitään, ongelma ratkaistu.
Kyllä teillä aina loisimiselle löytyy selitys. Miehen pitää maksaa ensitreffeillä, eikö niin? -ei ap
Mitä ihmettä? Jos kutsut ihmisiä kotiisi syömään, et normaalien käytöstapojen mukaan pyydä heiltä rahaa ruoasta. Sukupuolesta riippumatta.
Ruokavieraat on hieman eri asia, kuin toisen miehen kakarat, joita pitäisi äitylin mielestä syöttää.
Ettei saa kusipääkitsailijan leimaa otsaansa , kuten ap jo av-mammoilta sai.
Mihin voin tuoda isovanhempani ilmaiseksi syömään? Ensi sunnuntaina 15.00, kerro osoite.
Vai oletko vain pihi juntti?
Ei kai ap:n tyttöystävä väkisin niitä lapsia sinne tuo? Kuten kirjoitin, ongelma ratkeaa sillä että ap ei enää pyydä koko porukkaa luokseen vaan esim. pyytää vain tyttöystävän luokseen kun lapset ovat isällään.
Luitko koko aloitusta?
Aloittajalle, tässä konkretisoituu hienosti naisten kaksinaamaisuus ja käärmeily.
Millään ei ole mitään väliä, niin kauan kuin nainen on hyötyjänä.
Juokse, ja helvetin lujaa.
Olkaa sinun luona, kun lapset ovat isän luona. Ja tyttöystävän luona niinä viikonloppuina kun lapset ovat äidillään.
Ap kutsuu uusioperheeksi,mutta ei halua käyttäytyä siten?
Toivottavasti ap:n tyttöystävä löytää paremman miehen. Ap ei ymmärrä, että se on koko paketti ja jos kutsuu syömään kotiinsa, niin kyllä se on sitte maksettava. Jatkoa ajatellen asiallisesti keskusteltava kustannusten jakamisesta, jos yhteenmuuttaminen tulee kyseeseen. Mitä sä niitä lapsilisiä olet vaatimassa tyttöystävältä? Lapsilisät varmasti tarvii ihan lapsen kuluihin. Sovitte etukäteen, kuka käy kaupassa ja mitä ostaa, ei siihen lapsilisät kuulu. Lähtökohtaisesti ap:sta ei ole uusioperhe-elämään, kuuluu varmasti niihin, joiden mielestä se tyttöystävä lapsineen maksaa suuremman osan vuokrasta, koska vie enempi tilaa, ap pääsee "loisimaan" maksamalla murto-osan. Kyllä se ap kuule on niin, että aikuiset maksaa tasapuolisesti aikuisten elämään kuuluvat kustannukset ja lapset nyt vaan on bonus, jonka kanssa on elettävä. Taloudessa ei ole kahta eri tulotasoa, se ei vaan toimi.
Palstamammojen arvot on taas kerran tässäkin ketjussa todistettu. Lompakkoloisia mitä lompakkoloisia.
Vierailija kirjoitti:
Jestas, miten nuuka olet.
Se on kuule koko paketti otettava ja sillä sipuli.
Lompakkoloinen havaittu
Vierailija kirjoitti:
Ollaan siis uusioperhe, seurusteltu puolisen vuotta. Tyttöystävän kaksi lasta on aika usein käymässä viikonloppuisin minun luona. Ihan kivaa viettää aikaa yhdessä, mutta lapset syövät kauheasti. Itse olen vaan keskituloinen, joten kirpaisee lompakkoa aika lailla kun tarjoa sapuskat isolle porukalle. Ehdotin tyttöystävälle, että se voisi maksaa lasten ruuat vaikka niiden lapsilisistä. Kuten varmaan arvaatte, tyttöystävä ei ottanut sitä kauhean hyvin, vaan alkoi sättiä minua kiristäjäksi ja kitsaaksi. Uhkasi jopa katkaista suhteen ja sanoi, ettei eksän kanssa ollut koskaan tuommoista.
Itse en haluaisi lopettaa suhdetta kun meillä on muuten mennyt ihan hyvin. Eikö olisi oikeus ja kohtuus, että tyttöystävä maksaisi ainakin lasten kulut, tyttöystävälle voin tarjotakin. Kun ne lapset ei edes ole minun.
Ette te ole uusioperhe jos ette asu yhdessä. Jos lompakkosi huutaa kun kustannat 4 hlön ruoat viikonlopuksi niin älä pliis ainakaa itse lisäänny. Se vasta kalliiksi tuleekin.
Mix sun pitäs elättää sen pentuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te ole uusioperhe jos ette asu yhdessä. Jos lompakkosi huutaa kun kustannat 4 hlön ruoat viikonlopuksi niin älä pliis ainakaa itse lisäänny. Se vasta kalliiksi tuleekin.
Tämä aloittajan tyttis saa elareita ja ties mitä sossutukea, ei ole verrannollinen omiin lapsiin.
Toisessa ketjussa ihmetellään, miksi suomalaiset lisääntyvät niin nihkeästi.
Olisiko sinunkaltaistesi lompakkoloisten ansiota?
Vierailija kirjoitti:
Jestas, miten nuuka olet.
Se on kuule koko paketti otettava ja sillä sipuli.
Ei kenenkään tarvitse maksaa toisten lasten ruokia
Vierailija kirjoitti:
lapsilisät on juuri tarkoitettu lasten elatukseen eikä mihinkään omiin turhuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ole kohtuullista, että joudut maksumieheksi. Äiti saa rahaa jotka on tarkoitettu lasten elatukseen. Sitten kun muutatte kaikki saman katon alle, tilanne muuttuu. Koska lasten äiti asuu jonkun kanssa, äidin samooja tukia pienennetään ja sinun tulosi vaikuttavat äidin saamiin rahoihin ja myös näin ollen lasten elatusrahoihin. Siitä huolimatta vaikka et ole lasten isä.
Tilanne voi olla esim se, että jos mies tienaa palkkatöistä tarpeeksi, äiti lapsineen ei saa sossusta latin latia vaan mies joutuu koko perheen elättäjäksi vaikka lapset eivät ole hänen.
Harkitse siis yhteenmuuttoa.
Joutuu olla täysin aivoton idiootti mies joka muuttaisi yhteen tuossa tilanteessa.
Niin ja lisätään nyt vielä, että nainen voi olla vaikka työelämässä, mutta palkka riittämätön. Lain mukaan jokaiselle pitää jäädä tietty summa elämiseen asumiskustannusten jälkeen. Jos äiti asuu lapsineen, sossu maksaa puuttuvan summan. Jos äiti asuukin miesystävän kanssa ja mies tienaa tarpeeksi, äiti ja lapset eivät saa sossusta mitään. Koska samassa ruokakunnassa asuu ihminen joka tienaa. Henkilö ei ole lasten isä, mutta sillä ei ole väliä. Hänen tulonsa vaikuttavat silti.
Ap:n tilanteessa hänen tulonsa äidin ja lasten elämään ei ole vaikuttanut taloudellisesti perheeseen koska eivät asu yhdessä. Nainen saa samat rahat kuin ennen miesystävää. Ja silti hän yrittää laittaa ap:ta maksumieheksi.