Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli riita tyttöystävän kanssa sen lasten lapsilisien käytöstä

Vierailija
06.09.2016 |

Ollaan siis uusioperhe, seurusteltu puolisen vuotta. Tyttöystävän kaksi lasta on aika usein käymässä viikonloppuisin minun luona. Ihan kivaa viettää aikaa yhdessä, mutta lapset syövät kauheasti. Itse olen vaan keskituloinen, joten kirpaisee lompakkoa aika lailla kun tarjoa sapuskat isolle porukalle. Ehdotin tyttöystävälle, että se voisi maksaa lasten ruuat vaikka niiden lapsilisistä. Kuten varmaan arvaatte, tyttöystävä ei ottanut sitä kauhean hyvin, vaan alkoi sättiä minua kiristäjäksi ja kitsaaksi. Uhkasi jopa katkaista suhteen ja sanoi, ettei eksän kanssa ollut koskaan tuommoista.

Itse en haluaisi lopettaa suhdetta kun meillä on muuten mennyt ihan hyvin. Eikö olisi oikeus ja kohtuus, että tyttöystävä maksaisi ainakin lasten kulut, tyttöystävälle voin tarjotakin. Kun ne lapset ei edes ole minun.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap:n tyttöystävä löytää paremman miehen. Ap ei ymmärrä, että se on koko paketti ja jos kutsuu syömään kotiinsa, niin kyllä se on sitte maksettava. Jatkoa ajatellen asiallisesti keskusteltava kustannusten jakamisesta, jos yhteenmuuttaminen tulee kyseeseen. Mitä sä niitä lapsilisiä olet vaatimassa tyttöystävältä? Lapsilisät varmasti tarvii ihan lapsen kuluihin. Sovitte etukäteen, kuka käy kaupassa ja mitä ostaa, ei siihen lapsilisät kuulu. Lähtökohtaisesti ap:sta ei ole uusioperhe-elämään, kuuluu varmasti niihin, joiden mielestä se tyttöystävä lapsineen maksaa suuremman osan vuokrasta, koska vie enempi tilaa, ap pääsee "loisimaan" maksamalla murto-osan. Kyllä se ap kuule on niin, että aikuiset maksaa tasapuolisesti aikuisten elämään kuuluvat kustannukset ja lapset nyt vaan on bonus, jonka kanssa on elettävä. Taloudessa ei ole kahta eri tulotasoa, se ei vaan toimi.

Älä lässytä. Jokainen maksakoot omien kakaroiden elättämisen ja hoitamisen.

Vierailija
42/46 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on, minä kuule syötän vähintäin kaksi kertaa kuussa pari lasta, joita en ole itse tehnyt, ei edes lapseni, vaan lapseni mies on edellisessä suhteessa siittänyt.

Pitäisikö minunkin soittaa lasten äidille ja pyytää että saisin lasten lapsilisät? Välillä toinen noista tulee vielä koulun jälkeen luokseni, jos minulla sattuu olemaan vapaa-päivä.

Olen pienituloinen, enkä saa edes seksiä vastineeksi.

Toivotaan, että tyttöystäväsi tulee järkiinsä ja jättää sinut, saat syödä ostamasi ruuat ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi asiallinen keskustelu tyttöystävän kanssa siitä, että sinulla ei ole varaa jatkuvasti kustantaa ison perheen ruokia? Älä puhu lapsilisistä tai elareista, vaan ihan vain kerro omasta näkökulmastasi, että mielellään kutsut tyttiksen lapsineen kylään, mutta voitaisiko ruokamenoja jakaa vähän tasaisemmin. Jos tyttöystävä on järkevä, ymmärtää hän sen, että on kohtuutonta vaatia sinua maksamaan kaiken. Tosin hän voi kokea, ettet hyväksy hänen lapsiaan ja pelkää yhteisen tulevaisuutenne puolesta, jos et hyväksy lapsia osaksi yhteistä elämää. Sun tehtävä olisi siis vakuuttaa, että hyväksyt kyllä lapsetkin ja haluat, että hekin ovat osa elämääsi vaikket ihan kaikkea ruokaa pystykään jatkuvasti maksamaan.

Vierailija
44/46 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suurimman osan mielestä miehen on maksettava koko porukan ruokailu luonaan, kun tyttöystävän luona mies maksaa puolet. Toimiiko tämä siis vain toiseen suuntaan?

Vierailija
45/46 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suurimman osan mielestä miehen on maksettava koko porukan ruokailu luonaan, kun tyttöystävän luona mies maksaa puolet. Toimiiko tämä siis vain toiseen suuntaan?

Noinhan se on aina naisten kanssa. Naiset odottavat että mies maksaa treffeillä naisen kustannukset, kantaa naisten tavarat jne.

Se on AINA yksipuolista suomalaisen naisen kanssa.

Vierailija
46/46 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan