Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
5061/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko on KTM eli kauppatieteiden maisteri. Eli akateemisesti kouluttautunut. Mikko vaikuttaa päämäärä tietoiselta , onko sitten huono asia? En usko Millaan ja Kimmoon, ero tulee niin että kolina käy. 

Vierailija
5062/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.

Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit

Minä päättelin Mikon työväenluokkaisen taustan jo hääjaksossa, kun näytettiin hänen perhettään. Seuraavassa jaksossa taidetaan muuten näyttää lisää.

Miten Mikon puheesta kuulee taustan?

aivan sama mikä vanhempien koulutus mutta Mikko on KTM. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5063/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelevä juntti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit

Minä päättelin Mikon työväenluokkaisen taustan jo hääjaksossa, kun näytettiin hänen perhettään. Seuraavassa jaksossa taidetaan muuten näyttää lisää.

No omassa perheessäni ei ole ikinä kyllä moroteltu, vaikka täystamperelaisia olemmekin. Ja kun Mikko heti ensimmäisenä sananaan huikkas alttarilla, että "moro", niin kyllä mulle tuli sellanen facepalm-olo :D.  Tyhmä esimerkki, mutta kerroin nyt kuitenkin.

Jos nyt oikeaa analyysiä yritän tehdä, niin ehkä juuri murteen leveys ja nuotti ovat tuossa Mikon puheessa esiin nousevia tekijöitä. Puhe on sellaista, jota työkaverini päivittäistavarakaupassa puhuivat, kun olin opiskeluaikana sellaisessa työssä.  Myöhemmällä työuralla asiantuntijatöissä olen toki myös törmännyt tampereen murteeseen (tai kiäleen ;) ), mutta yleensä yliopistoaikana viimeistään kielen pitkät vokaalit häviää ja ärräkään ei pyöri kielen päällä. Mutta en ole asiantuntija, kunhan yritän keittiö-fonetiikkaa harrastaa. 

Yököttää täällä tämä ihmisten luokittelu akateemisiin - juntteihin, hyviin - huonoihin, tyhmiin - viisaisiin. 

Mitataanko ihmisarvo oppiarvon mukaan ???  

Minä en ainakaan mittaa ihmisarvoa oppiarvon enkä tulotason enkä minkään sellaisen mukaan. Tässä nyt vaan lähinnä yritetään analysoida sitä, missä asioissa Heidin ja Mikon arvomaailmat eroavat toisistaan. Ja nehän eroavat. Ja sellaiset asiat vaikuttavat parisuhteessa helposti hyvin paljon. Kenenkään ihmisarvoon tämä ei liity, kyse on vain erilaisuudesta.

Vierailija
5064/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Samuelin koulutus, Tiinan, Millan, Kimmon???? Mikon ja Heidin tiedän. 

Vierailija
5065/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, että miten noin huonolla artikulaatiolla varustettu henkilö on päässyt pankkiin töihin (ilmeisesti suht päättävään asemaan?) ja ajautunut erotuomariksi. Vai onko oikeasti noissa tilanteissa erilainen rooli päällä ja jännittääkö kamerat liikaa? Heidi taas näyttää siltä, että on hetkenä minä hyvänsä räjähtämässä täysin tilanteelle ja ei viihdy nykyhetkessä.

Millasta saisi hyvän vaimon joku rentumpi mies. Ei tuo tyyli välttämättä huono ole, mutta Kimmo ei osaa yhtään käsitellä Millaa. Milla(kin) tuntuu olevan koko ajan eräänlaisessa SUUTU JO- moodissa.

Vierailija
5066/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia olla ktm, joka on on käynyt tradenomiksi ja sitten maisteriksi kauppiksessa kuin ktm joka pyrkinyt kouluun ja suorittanut koko tutkinnon siellä. siis ei sinänsä vikaa, mutta akateeminen ei varsinaisesti ole. 

Vierailija
5067/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt niin ,että toinen vain möläyttelee tosikkomaisia vastauksia. ja toinen sutkauttelee hauskoja ja säkenöiviä, sarkastisia ja lystikkäitä pikku sutkauksia. Mielestäni myös äänen paino merkitsee ja ilmeet.

Pilkallinen röhö- naurukin kertoo jotakin.

Korvissas sulla on pilkallisuus.

Vierailija
5068/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on eri asia olla ktm, joka on on käynyt tradenomiksi ja sitten maisteriksi kauppiksessa kuin ktm joka pyrkinyt kouluun ja suorittanut koko tutkinnon siellä. siis ei sinänsä vikaa, mutta akateeminen ei varsinaisesti ole. 

Öööö... Ei pidä paikkaansa. Ihan on ktm akateemin oli millä taustalla hyvänsä.

Vierailija
5069/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa näistä kommenteista, että enää yksi päivä viikonloppuun. Käsi ylös, kenen mielestä on mennyt tänään jankkaamiseksi?

Täällä siis jotkut kirjoittavat työkseen mielivaltaisia kommentteja. Sitä arvelinkin. Paljonko on tuntipalkka?

No eihän tästä nyt kauhean kummoista liksaa saa! Kirjainpalkalla. Ei niillä rahoilla mitään vuittoneja ostella, mutta saahan edes voita leivälle. Ja huomenna voidaan mennä perheen kanssa pizzalle!!! JEE! PARHAUTTA!

Vierailija
5070/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No omassa perheessäni ei ole ikinä kyllä moroteltu, vaikka täystamperelaisia olemmekin. Ja kun Mikko heti ensimmäisenä sananaan huikkas alttarilla, että "moro", niin kyllä mulle tuli sellanen facepalm-olo :D.  Tyhmä esimerkki, mutta kerroin nyt kuitenkin.

Jos nyt oikeaa analyysiä yritän tehdä, niin ehkä juuri murteen leveys ja nuotti ovat tuossa Mikon puheessa esiin nousevia tekijöitä. Puhe on sellaista, jota työkaverini päivittäistavarakaupassa puhuivat, kun olin opiskeluaikana sellaisessa työssä.  Myöhemmällä työuralla asiantuntijatöissä olen toki myös törmännyt tampereen murteeseen (tai kiäleen ;) ), mutta yleensä yliopistoaikana viimeistään kielen pitkät vokaalit häviää ja ärräkään ei pyöri kielen päällä. Mutta en ole asiantuntija, kunhan yritän keittiö-fonetiikkaa harrastaa. 

Yököttää täällä tämä ihmisten luokittelu akateemisiin - juntteihin, hyviin - huonoihin, tyhmiin - viisaisiin. 

Minä en ainakaan mittaa ihmisarvoa oppiarvon enkä tulotason enkä minkään sellaisen mukaan. Tässä nyt vaan lähinnä yritetään analysoida sitä, missä asioissa Heidin ja Mikon arvomaailmat eroavat toisistaan. Ja nehän eroavat. Ja sellaiset asiat vaikuttavat parisuhteessa helposti hyvin paljon. Kenenkään ihmisarvoon tämä ei liity, kyse on vain erilaisuudesta.

Komppaan. Tämä selittää monen akateemisen naisen sinkkuuden. Puolison kanssa on tärkeää pystyä keskustelemaan ja hänen mielipiteensä on kiva kuulla muuhunkin kuin telkkarikanavan valintaan liittyen. Itse olin kiinnostunut duunarimiehestä, kunnes selvisi, ettei hän tunne termiä projektihallinto. Projektikoordinaattorina en siis voisi puhua mitään työstäni.

Vierailija
5071/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milla  ja Kimmo ovat tällähetkellä yhdessä, niin monta kertaa nyt olen niihin Helsingissä törmännyt lähiaikoina!

Tosin..en kyllä millään usko että ovat enää vuoden päästä...

Onhan Milla ja Eeliskin yhdessä. Tavallaan.

Vierailija
5072/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milla  ja Kimmo ovat tällähetkellä yhdessä, niin monta kertaa nyt olen niihin Helsingissä törmännyt lähiaikoina!

Tosin..en kyllä millään usko että ovat enää vuoden päästä...

En kyllä keksi yhtään syytä, miksi he olis jääneet yhteen kaiken ruudussa näkemämme jälkeen, ellei meitä oo huijattu ja kunnolla. Se olis kyllä lievästi sanottuna ärsyttävää. Mutta eipä mahdotonta.

Minä kyllä ymmärrän ihan ruudussa näkemämmekin perusteella, miksi olisivat yhdessä. Tai siis hengailisivat yhdessä; sitä kyllä ihmettelisin, jos asuvat saman katon alla. 

Kumpikaan ei ole toiselle yhdentekevä. Ei täysin yhdentekevä ihminen herätä edes ärsyyntymisen tunteita.

Kuten täällä on jo veikattukin, veikkaan minäkin että asuvat enimmän aikaa erillään mutta tapailevat säännöllisesti. Ja että meno on seesteisempää kuin mitä ruudusta näkemämme. Yhteistä tulevaisuutta en kuitenkaan lähtisi povailemaan.

Vierailija
5073/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitkä ovat osallistujien horoskooppimerkit?

Vierailija
5074/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Miiko on ainut akateeminen noista?Komeekin se on

Vierailija
5075/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitkä ovat osallistujien horoskooppimerkit?

Tämä on muuten tärkeää! Selittäisi monta asiaa, jos horoskooppimerkit eivät sovi yhteen!

Vierailija
5076/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Tämä selittää monen akateemisen naisen sinkkuuden. Puolison kanssa on tärkeää pystyä keskustelemaan ja hänen mielipiteensä on kiva kuulla muuhunkin kuin telkkarikanavan valintaan liittyen. Itse olin kiinnostunut duunarimiehestä, kunnes selvisi, ettei hän tunne termiä projektihallinto. Projektikoordinaattorina en siis voisi puhua mitään työstäni.

No ohhoh! Yhteen sanaan siis tyssäsi suhde?   Eikös ihmiselle tee hyvää jättää työ taakse, kun menee kotiin? Aika kuormittavaa jauhaa työasioista kotona.  

Vierailija
5077/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Just joo, niin varmaan. Oikeesti siinä kävi niin, että heebo halusi jutella sun kanssa syvällisiä rakentamisesta, mutta koska et tunne perinnerakentamisen terminologiaa, hän lemppasi sut ennen kuin ehdit projektihallintoa sanoa.

Vierailija
5078/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eikä tämä ole mustavalkoista, on akateemisia, jotka ovat täysin epäkulturelleja, eivätkä älykkäitä ja duunareita, jotka ovat vaikka kuinka fiksuja, sivistyneitä jne jne. Tuloista nyt on turha puhuakaan, kaikki tietää miten nämä menee. Putkimiesyrittäjä tienaa takuulla niin hitsin paljon enemmän kuin apurahatutkija. Kyse on keskimääräisyyksistä.

Mutta tämä "luokka- tai koulutuskysymys" parempien termien puutteessa on mielestäni paljon kiinnostavampaa analysoitavaa kuin jonkin yhden ilmeen ja sanan perusteella tehtävät analyysit. Tai ainakin ihan yhtä pätevää eli lopultakin vain arvailua.

Vierailija
5079/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millahan itse vastasi , ei oo kukaan mulle ennen sanonut, kun puhuivat nalkuttamisesta. Miksei Milla siinä väläyttänyt hienoa sarkastista huumoria ?

Minun tulkinta on, että Milla "puhisi" siitä nalkuttamisesta nimenomaan leikkien, liioitellen (vrt. Kimmon versio autossa, jossa hän oli aidosti loukkaantuneen oloinen). Kimmo otti sen kyllä tosissaan "totta, et sä kyllä nalkuta..." Ja musta se Millan "en oo sun entinen vaan nykynen!" oli myös  hauska juttu.

Mielestäni ne joille Millan heitot ovat ok, voisivat miettiä miltä oikeasti tuntuisi olla siellä vastaanottavassa päässä. Olet mennyt naimisiin, pitkän prosessin päätteksi, tv:ssä ja ihan oikeasti ja laillisesti. Odotukset ovat korkealla ja ehkä jopa tykkäät puolisostasi. Kuitenkin noeasti tämä puolisosi on koko ajan jotenkin epämääräisen tyytymätön, ja puhuu paljon eksistään - suoraan verraten heitä sinuun, jopa muiden edessä. Lisäksi hän jatkuvasti “vitsaillen" mitätöi sinua miehenä/naisena, sekä syyttää sinua joka käänteessä tunnelman puuttesta vaikka olisi itse kuin p*seelle ammuttu karhu.

Millan vastaus johonkin kevyeen keskinäiseen läppään, jonka itse aloitti on painollisesti: no eivät vaan muut miehet koskaan. Mitä miettisi nainen, jolle mies sanoisi samoin? Bonuksena heti sen jälkeen hän on paheksumassa Kimmoa vertaamisesta entisiin naisiin. En ole ollenkaan hämmästynyt että Kimmo on menettänyt kompassinsa tämän naisen kanssa.

Näille jotka puhuu siitä että Millan käytös on ymmärrettävää koska on mennyt naimisiin -halveksumansa- miehen kanssa. Halveksunta on todella vahva sana. Oikeastiko se, että joku on lähtenyt samaan tv-leikkiin mukaan ja on luonteeltaan jotain muuta kuin mitä toivoi, riittää jollekin motiiviksi noin vahvasti alentaa sitä toista ihmistä mielessään?

Olen miettinyt, tai oikeammin niin että jo sarjaa seuratessa tulee välittömästi mieleen, mitä kuhunkin heittoon heittäisin takaisin, ihan miettimättäkin. Esim. "eivät vaan muut miehet koskaan" -> "no sittenhän olen ihan ainutlaatuinen elämässäsi", ym.

Kameroiden sammuttua koettaisin ottaa asiat vähän vakavammin puheeksi. Välittämättä siitä, mitä paskaa ehkä tulee niskaan. Eipä minun itsetuntoni yhden Millan ihailusta kiinni ole.

Jos minua syyttää tunnelman puutteesta niin sanon että sitä on itse kukin ihan itse vastuussa tunteistaan ja tunnelmistaan. En ole mikään viihdyttäjäpelle.

Ja joo, en usko, että Milla Kimmoa halveksii. Kysymys on ihan muusta.

Vierailija
5080/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko katseen jonka Jason loi Kimmoon kun halasi Millaa. "Tässä on sitä kemiaa mikä teiltä uupuu". Vielä kun totesi että pitää olla intohimoa suhteessa. Yllättävä loppu onkin Milla& Jason (vitsi vitsi).

Ketju on lukittu.