Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
5081/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Tämä selittää monen akateemisen naisen sinkkuuden. Puolison kanssa on tärkeää pystyä keskustelemaan ja hänen mielipiteensä on kiva kuulla muuhunkin kuin telkkarikanavan valintaan liittyen. Itse olin kiinnostunut duunarimiehestä, kunnes selvisi, ettei hän tunne termiä projektihallinto. Projektikoordinaattorina en siis voisi puhua mitään työstäni.

Etkö osaa selittää kivalle duunarimiehelle ymmärrettävästi, mitä on projektihallinto, puhuaksesi sitten työstäsi? 

Ajatteles kun minun (akateemisena) softainssinä pitäisi selittää luokkien moniperiytyminen. Kiinnostaisiko sinua edes. Vinkki: Kyseessä ei ole sosiologian termi.

Vierailija
5082/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai Miiko on ainut akateeminen noista?Komeekin se on

No ei ole. Heidi on akateeminen ope. Samuel taitaa olla tuotantotalouden puolen dippainssi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5083/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Tämä selittää monen akateemisen naisen sinkkuuden. Puolison kanssa on tärkeää pystyä keskustelemaan ja hänen mielipiteensä on kiva kuulla muuhunkin kuin telkkarikanavan valintaan liittyen. Itse olin kiinnostunut duunarimiehestä, kunnes selvisi, ettei hän tunne termiä projektihallinto. Projektikoordinaattorina en siis voisi puhua mitään työstäni.

Etkö osaa selittää kivalle duunarimiehelle ymmärrettävästi, mitä on projektihallinto, puhuaksesi sitten työstäsi? 

Ajatteles kun minun (akateemisena) softainssinä pitäisi selittää luokkien moniperiytyminen. Kiinnostaisiko sinua edes. Vinkki: Kyseessä ei ole sosiologian termi.

Kiitos, kyllä tiedän selittämättäkin mitä luokkien moniperiytyminen tarkoittaa. Juuri siksi haluan  sen akateemisen miehen. Että ei tule vastaavia tilanteita enää ja että vois keskustella työn sisällön lisäksi muustakin maailmanmenosta. Niin, ja siis se mies on komee, siksi alunperin olin kiinnostunut, vaikkei koskaan älyllisesti natsannutkaan.

Vierailija
5084/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mitkä ovat osallistujien horoskooppimerkit?

Tämä on muuten tärkeää! Selittäisi monta asiaa, jos horoskooppimerkit eivät sovi yhteen!

Minun veikkaukseni:

Mikko - Oinas

Heidi - Härkä

Kimmo - Vaaka

Milla - Skorpioni

Samuel - Leijona

Tiina - Neitsyt

Vierailija
5085/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ksml.fi/tanaan/Jyväskyläläinen-Heiska-ensitreffeillä-alttari…-–-jättäytyi-pois-viime-metreillä/832251?pwbi=b1741fbd9cfd07a76583cc834e4c178b

Vierailija
5086/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelevä juntti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.

Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit

Minä päättelin Mikon työväenluokkaisen taustan jo hääjaksossa, kun näytettiin hänen perhettään. Seuraavassa jaksossa taidetaan muuten näyttää lisää.

Miten Mikon puheesta kuulee taustan?

No omassa perheessäni ei ole ikinä kyllä moroteltu, vaikka täystamperelaisia olemmekin. Ja kun Mikko heti ensimmäisenä sananaan huikkas alttarilla, että "moro", niin kyllä mulle tuli sellanen facepalm-olo :D.  Tyhmä esimerkki, mutta kerroin nyt kuitenkin.

Jos nyt oikeaa analyysiä yritän tehdä, niin ehkä juuri murteen leveys ja nuotti ovat tuossa Mikon puheessa esiin nousevia tekijöitä. Puhe on sellaista, jota työkaverini päivittäistavarakaupassa puhuivat, kun olin opiskeluaikana sellaisessa työssä.  Myöhemmällä työuralla asiantuntijatöissä olen toki myös törmännyt tampereen murteeseen (tai kiäleen ;) ), mutta yleensä yliopistoaikana viimeistään kielen pitkät vokaalit häviää ja ärräkään ei pyöri kielen päällä. Mutta en ole asiantuntija, kunhan yritän keittiö-fonetiikkaa harrastaa. 

Yököttää täällä tämä ihmisten luokittelu akateemisiin - juntteihin, hyviin - huonoihin, tyhmiin - viisaisiin. 

Mitataanko ihmisarvo oppiarvon mukaan ???  

Minä en ainakaan mittaa ihmisarvoa oppiarvon enkä tulotason enkä minkään sellaisen mukaan. Tässä nyt vaan lähinnä yritetään analysoida sitä, missä asioissa Heidin ja Mikon arvomaailmat eroavat toisistaan. Ja nehän eroavat. Ja sellaiset asiat vaikuttavat parisuhteessa helposti hyvin paljon. Kenenkään ihmisarvoon tämä ei liity, kyse on vain erilaisuudesta.

Varmaan tuo on totta, toisaalta itse dosenttina kavahtaisin jos treffikumppani alkaisi heti oman alansa terminologiaa viljelemään. Olen naimisissa ei-akateemisen, ei-ylioppilaan miehen kanssa. Puhumme harvoin telkkariohjelmista ja hyvin usein töistämme. Vaikka olemme hyvin erilaisilla aloilla jossa molemmilla paljon ammattislangia kierrämme tuon käyttämällä jotain vertauksia yleisempiin asioihin - eikö projektihallinto ole vain hankkeen/urakan johtamis/läpivientisysteemi? Varmasti tuttua duunareillekin. Meillä tuo toimii hyvin, kuten myös parisuhde. Mieheni on hyvin älykäs ja sosiaalisesti sekä tunneälyltään huomattavasti minua taitavampi, rakastan ja arvostan häntä paljon. Vaikka nykyään miesten koulutustaso on alhaisempi kuin naisten ei älykkyyden keskiarvossa ole eroa - eikä se maisterinpaperi taida älykkyyttä tai ihmisen arvoa nostaa? Ylenkatse on kyllä turn off, ja yllättäen kaikki arvostamani todella älykkäät, laajan sivistyksen omaavat ihmiset ovat pikemminkin nöyriä kuin ylimielisiä, taju siitä kuinka vähän loppujen lopuksi tietää ja osaa? Ja mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän arvostaa pelkän tiedon sijaan aitoutta ja tunnetta: huolenpito, halaus tai suudelma on paljon arvokkaampaa kuin nokkela sanailu.

Vierailija
5087/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiketi tanssimaan mennessäkin  voi asennoitua VAIN tanssimaan , tai seksuaaliseen "moodiin". Eiköhän Heidi olisi miehen jo tuolta löytänyt jos olisi halunnut.

Ei taida olla ihan vain halusta kiinni. Ihmettelin ääneen, kun näin Heidin viehkeästi salsaavan, että kuinka voi olla mahdollista, ettei Heidi ole noista piireistä miestä itselleen löytänyt. Mieheni siihen totesi, että taitaa olla aika vaikea luonne tuo Heidi.[/quote

no terveisiä vaan miehellesi, että ei ole hankala luonne. sitten varmaan kaikilla sarjaan osallistuneilla on hankala luonne, kun ei ole löytynyt ketään. ja välillä tuntuu siltä, että ne hankalimmat ovat aina suhteessa, kun ovat hyviä pompottamaan toisen suhteeseen...

salsaavat miehet ovat aika harvinaisuus ja niistäkin harvoista miehistä naiset saavat tapella keskenään että pääseekö edes tanssimaan miehen kanssa saati sitten muuta. ja aika monet virittelevät juttua monen naisen kanssa. ja ne salsaavat miehet joita tavannut salsassa ei sitten iske yhtään, kaikki ei edes viehäty naisista...

ja tasa-arvoista suhdetta on vaikea löytää ja sellaistahan heidi etsii. ja on ollut valmis joustamaan mutta kun toinen ei jousta niin siinähän lähtee huvit itselläkin joustaa. ei se suhteessa niin mene että toinen vaan joustaa. 

No nyt tuli todistettua, mistä koko keskustelun Mikko-viha kumpuaa! Heidin kaverithan täällä käy kommentoimassa.

Vierailija
5088/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelevä juntti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.

Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit

Minä päättelin Mikon työväenluokkaisen taustan jo hääjaksossa, kun näytettiin hänen perhettään. Seuraavassa jaksossa taidetaan muuten näyttää lisää.

Miten Mikon puheesta kuulee taustan?

No omassa perheessäni ei ole ikinä kyllä moroteltu, vaikka täystamperelaisia olemmekin. Ja kun Mikko heti ensimmäisenä sananaan huikkas alttarilla, että "moro", niin kyllä mulle tuli sellanen facepalm-olo :D.  Tyhmä esimerkki, mutta kerroin nyt kuitenkin.

Jos nyt oikeaa analyysiä yritän tehdä, niin ehkä juuri murteen leveys ja nuotti ovat tuossa Mikon puheessa esiin nousevia tekijöitä. Puhe on sellaista, jota työkaverini päivittäistavarakaupassa puhuivat, kun olin opiskeluaikana sellaisessa työssä.  Myöhemmällä työuralla asiantuntijatöissä olen toki myös törmännyt tampereen murteeseen (tai kiäleen ;) ), mutta yleensä yliopistoaikana viimeistään kielen pitkät vokaalit häviää ja ärräkään ei pyöri kielen päällä. Mutta en ole asiantuntija, kunhan yritän keittiö-fonetiikkaa harrastaa. 

Yököttää täällä tämä ihmisten luokittelu akateemisiin - juntteihin, hyviin - huonoihin, tyhmiin - viisaisiin. 

Mitataanko ihmisarvo oppiarvon mukaan ???  

Minä en ainakaan mittaa ihmisarvoa oppiarvon enkä tulotason enkä minkään sellaisen mukaan. Tässä nyt vaan lähinnä yritetään analysoida sitä, missä asioissa Heidin ja Mikon arvomaailmat eroavat toisistaan. Ja nehän eroavat. Ja sellaiset asiat vaikuttavat parisuhteessa helposti hyvin paljon. Kenenkään ihmisarvoon tämä ei liity, kyse on vain erilaisuudesta.

Varmaan tuo on totta, toisaalta itse dosenttina kavahtaisin jos treffikumppani alkaisi heti oman alansa terminologiaa viljelemään. Olen naimisissa ei-akateemisen, ei-ylioppilaan miehen kanssa. Puhumme harvoin telkkariohjelmista ja hyvin usein töistämme. Vaikka olemme hyvin erilaisilla aloilla jossa molemmilla paljon ammattislangia kierrämme tuon käyttämällä jotain vertauksia yleisempiin asioihin - eikö projektihallinto ole vain hankkeen/urakan johtamis/läpivientisysteemi? Varmasti tuttua duunareillekin. Meillä tuo toimii hyvin, kuten myös parisuhde. Mieheni on hyvin älykäs ja sosiaalisesti sekä tunneälyltään huomattavasti minua taitavampi, rakastan ja arvostan häntä paljon. Vaikka nykyään miesten koulutustaso on alhaisempi kuin naisten ei älykkyyden keskiarvossa ole eroa - eikä se maisterinpaperi taida älykkyyttä tai ihmisen arvoa nostaa? Ylenkatse on kyllä turn off, ja yllättäen kaikki arvostamani todella älykkäät, laajan sivistyksen omaavat ihmiset ovat pikemminkin nöyriä kuin ylimielisiä, taju siitä kuinka vähän loppujen lopuksi tietää ja osaa? Ja mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän arvostaa pelkän tiedon sijaan aitoutta ja tunnetta: huolenpito, halaus tai suudelma on paljon arvokkaampaa kuin nokkela sanailu.

Erittäin viisas kommentti, kiitos. 

Vierailija
5089/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mitkä ovat osallistujien horoskooppimerkit?

Tämä on muuten tärkeää! Selittäisi monta asiaa, jos horoskooppimerkit eivät sovi yhteen!

Minun veikkaukseni:

Mikko - Oinas

Heidi - Härkä

Kimmo - Vaaka

Milla - Skorpioni

Samuel - Leijona

Tiina - Neitsyt

Minä arvaan:

Tiina - kaksonen

Kimmo - vesimies

Mikko - rapu

Heidi - neitsyt

Milla - härkä

Samuel - vaaka

Vierailija
5090/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioitu Mtv:n jutusta, linkki http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/art…

"Heidin ja Mikon riitely kärjistyy ensi viikon tiistaina nähtävässä Ensitreffit-jaksossa siihen pisteeseen, että kumpikin alkaa tosissaan miettiä suhteen tilaa.

Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa naimisiin menneet Heidi ja Mikko eivät pääse yhteysymmärrykseen ajankäytöstä. Mikon harrastukset vievät ison siivun parin yhteisestä ajasta, mikä rasittaa Heidiä.

Pariskunnan riitely kärjistyy ensi viikon tiistaina nähtävässä yhdeksännessä jaksossa siihen pisteeseen, että pari alkaa vihjailla suhteen huonosta tilasta. 

– En minä tuollaista tappelua jaksa joka helvetin päivä, Mikko sanoo. 

– Luuletko, että minä jaksan. Pitäisikö minun vain alistua sinun tahtoosi? Heidi kysyy. 

– En minä sitä tarkoittanut, sinä taas puolustelet itseäsi. Kuuntele nyt, älä ole noin hyökkäävä, yritän jotain rakentaa tässä. Jos on toisella stressi päällä, niiin pyrkisi olemaan vastaanottavaisempi. rakentamaan kompromissia, Mikko jatkaa.

–  No mikä sinun kompromissiehdotus on? Heidi kysyy.

– Ei olla päästy siihen asti, Mikko toteaa.

Keskustelun edetessä Mikko vihjaakin suhteen tilasta mainitsemalla ohimennen hanskojen tiskiin heittämisestä.

Mistä pari riitelee? Pääsevätkö he tilanteessa sopuun, vai säröileekö suhde edelleen? Se selviää tiistain Ensitreffit-jaksossa!"

Mikon mielestä Heidi hyökkää ja Heidin mielestä hän joutuu alistumaan Mikon tahtoon. Ja Mikolla stressi ja liikaa hommia. Ihmettelen samaa kuin Heidi ja varmaan moni muukin, miksi Mikko lähti tähän mukaan? Hänellä ei näytä olevan aikaa parisuhteelle. Kyseessä kuitenkin ohjelma, jonka idea nimenomaan on sitoutua ja olla heti vakavassa suhteessa. Onko Mikko mukana kenties vain julkisuuden takia?

Vierailija
5091/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Mikko oli kaikista ihanin osallistujista. Vaikuttaa fiksulle, empaattiselle, kunnianhimoiselle ja mukavalle miehelle, jolla on oma elämä harrastuksineen. Mun mielestä ei juuri enempää vois omalta kumppanilta haluta. Jos itse olisin Heidin tilalla kuittaisin Mikon "möläytykset" naurulla, piikillä tai vain jämäkällä vastakommentilla pilke silmäkulmassa. Sillainhan sitä toisen oppii vähitellen tuntemaan. Musta Heidi jotenkin ylireagoi useissa tilanteissa. Sen toki ymmärrän jos yhteistä aikaa ei ole ja toisen harrastukset ovat aina etusijalla, että se ei ole reilua. Erityisesti jos toinen on vieraassa kaupungissa ilman mitään tekemistä.

Noi vatvomiset täällä jostain perhetaustoista ja rahasta yököttää ja haiskahtaa kaksinaismoralismilta.

Vierailija
5092/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.ksml.fi/tanaan/Jyväskyläläinen-Heiska-ensitreffeillä-alttari…-–-jättäytyi-pois-viime-metreillä/832251?pwbi=b1741fbd9cfd07a76583cc834e4c178b

Olisikohan hän ollut Heidin matchi?

Uskon, että Kimmo olisi omien kavereiden ympäröimänä rennompi ja heittäisi nokkelammin huulta kuin Millan kanssa. Varmaan siksi näyttää, että on pitkät piuhat, kun Millalle puhuessaan käy läpi eri skenaarioita, joissa ennakoi Millan reaktioita.

Vierailija
5093/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tuolla parilla riidat kärjistyvät heti niin tuska jää mahdollisimman lyhyeksi. Toki olisi ollut ihan fiksua jäädä koko liitto solmimatta, nyt kantavat sitä mukanaan kuoleman jälkeenkin. 

Noloa yrittää syyllistämällä vaatia toiselta isoa joustoa, kun itse ei pysty joustamaan. Jos on noin paha elämäntilanne, ei pidä lähteä tällaiseen mukaan. 

Vierailija
5094/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopioitu Mtv:n jutusta, linkki http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/art…

"Heidin ja Mikon riitely kärjistyy ensi viikon tiistaina nähtävässä Ensitreffit-jaksossa siihen pisteeseen, että kumpikin alkaa tosissaan miettiä suhteen tilaa.

Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa naimisiin menneet Heidi ja Mikko eivät pääse yhteysymmärrykseen ajankäytöstä. Mikon harrastukset vievät ison siivun parin yhteisestä ajasta, mikä rasittaa Heidiä.

Pariskunnan riitely kärjistyy ensi viikon tiistaina nähtävässä yhdeksännessä jaksossa siihen pisteeseen, että pari alkaa vihjailla suhteen huonosta tilasta. 

– Luuletko, että minä jaksan. Pitäisikö minun vain alistua sinun tahtoosi? Heidi kysyy. 

– En minä sitä tarkoittanut, sinä taas puolustelet itseäsi. Kuuntele nyt, älä ole noin hyökkäävä, yritän jotain rakentaa tässä. Jos on toisella stressi päällä, niiin pyrkisi olemaan vastaanottavaisempi. rakentamaan kompromissia, Mikko jatkaa.

Keskustelun edetessä Mikko vihjaakin suhteen tilasta mainitsemalla ohimennen hanskojen tiskiin heittämisestä.

Mistä pari riitelee? Pääsevätkö he tilanteessa sopuun, vai säröileekö suhde edelleen? Se selviää tiistain Ensitreffit-jaksossa!"

Mikon mielestä Heidi hyökkää ja Heidin mielestä hän joutuu alistumaan Mikon tahtoon. Ja Mikolla stressi ja liikaa hommia. Ihmettelen samaa kuin Heidi ja varmaan moni muukin, miksi Mikko lähti tähän mukaan? Hänellä ei näytä olevan aikaa parisuhteelle. Kyseessä kuitenkin ohjelma, jonka idea nimenomaan on sitoutua ja olla heti vakavassa suhteessa. Onko Mikko mukana kenties vain julkisuuden takia?

Katsopa Mikkoa häissä, eikö oikeasti ollut innoissaan? En usko tuohon julkisuushakuisuuteen motiivina, eikö Mikko vaikuta perusjampalta joka etsii vaimoa? Itse olen jutellut paljon eronneiden miesten kanssa (itsekin eronneena aina jutut kiertyy jossain vaiheessa niihin elämän kipupisteisiin). Useampi on kertonut kuinka pakeni kehnoa parisuhdetta töihin kun ei osannut parisuhteen ongelmia muuten ratkaista - sitten nainen teki ratkaisun joka oli molemmille helpotus. Haluaisin uskoa, että jos Mikon ja Heidin suhde olisi lähtenyt liikkeelle sujuvammin, olisivat olleet paremmin toisilleen sopivat ja kärsivällisempiä noiden alkustressien kanssa, olisi MIkko huomattavasti enemmän järjestänyt yhteistä aikaa. Kun yhdessäolo näyttää jatkuvasti johtavan törmäyksiin yrittää Mikko väistellä? Heidi taas yrittää hampaat irvessä "haukun niin kauan, että mies tajuaa mitä haluan"-tyylillä saada suhteen "toimimaan". Arvelenpa, että Mikko luovutti parisuhteessa jo pian häämatkan jälkeen, näki ettei tule onnistumaan, sitten pitää vaan lusia ne loppuviikot kun taas Heidi ei suostu näkemään tuota samaa ennen kuin viimeisillä viikoilla?

Vierailija
5095/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa Mikkoa häissä, eikö oikeasti ollut innoissaan? En usko tuohon julkisuushakuisuuteen motiivina, eikö Mikko vaikuta perusjampalta joka etsii vaimoa? Itse olen jutellut paljon eronneiden miesten kanssa (itsekin eronneena aina jutut kiertyy jossain vaiheessa niihin elämän kipupisteisiin). Useampi on kertonut kuinka pakeni kehnoa parisuhdetta töihin kun ei osannut parisuhteen ongelmia muuten ratkaista - sitten nainen teki ratkaisun joka oli molemmille helpotus. Haluaisin uskoa, että jos Mikon ja Heidin suhde olisi lähtenyt liikkeelle sujuvammin, olisivat olleet paremmin toisilleen sopivat ja kärsivällisempiä noiden alkustressien kanssa, olisi MIkko huomattavasti enemmän järjestänyt yhteistä aikaa. Kun yhdessäolo näyttää jatkuvasti johtavan törmäyksiin yrittää Mikko väistellä? Heidi taas yrittää hampaat irvessä "haukun niin kauan, että mies tajuaa mitä haluan"-tyylillä saada suhteen "toimimaan". Arvelenpa, että Mikko luovutti parisuhteessa jo pian häämatkan jälkeen, näki ettei tule onnistumaan, sitten pitää vaan lusia ne loppuviikot kun taas Heidi ei suostu näkemään tuota samaa ennen kuin viimeisillä viikoilla?

No yllätys, totta kai rakastunut järjestää aikaa. Mutta tällaisessa tapauksessa sitä aikaa pitäisi järjestää ilman sitä rakastumistakin, kun on kerran mukaan lähtenyt. Eikä Mikko vaikuta mitenkään väistelevältä kun itse puolustautuu sillä, että riidat (ja huuto) kuuluvat parisuhteeseen. Heidi sen sijaan on yrittänyt kertoa, että hänestä ne eivät kuulu tuossa mittakaavassa. 

Vierailija
5096/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko aloittaa riidan syyllistämällä Heidiä asettumalla itse marttyyriksi ("en jaksa", käyttää jo liioittelua ja lievää kiroilua "joka helvetin päivä") > Heidi vastaa ärsyyntyneellä äänellä mutta muuten asiallisesti > Mikko syyttää Heidiä hyökkääväksi ja väittää omaa puhettaan rakentavaksi, vaikka se ei sitä ole. Ei tarjoa kompromissiehdotusta. Olettaa, että hän voi aloittaa tuohon sävyyn ja että toisen pitäisi sitten ymmärtää ja ottaa paska vastaan nöyränä ja oma-alotteisesti ryhtyä sitten vielä johonkin kompromissiin. Siis mitä ihmettä! Mikko antaa olettaa, että Heidin pitäisi vain ymmärtää häntä, koska stressi? Että toisella on oikeus nälviä ja syytellä koska on stressaantunut, ja sitä nyt vaan pitäisi sitten ymmärtää. Mikko ei näe itsessään vikaa, se tässä on ehkä isoin ongelma.

Onneksi tuo Heidi osaa pitää puolensa!! Tajuan niin hyvin, että palaa käämit tuohon vaikka olenkin aika rauhallinen ihminen. Mä olen yksi niistä, joka sanoo, ettei parisuhteessa tarvitse riidellä, mutta jos kumppani puhuisi mulle tuohon sävyyn niin menisi kyllä varmaan tappeluksi täälläkin. Provosoidun ihan kunnolla näistä :D Huh mitä menoa. En sano, ettei Heidissä ole vikaa, hän varmasti hiiltyy myös liian nopeasti, mutta ymmärrän kyllä miksi, jos tuo avaus on Mikon mielestä kompromissin hakemista.

Saa olla stressaantunut ja pahalla päällä, mutta ei ehkä kannata sitten purkaa sitä puolisoon ja odottaa päänsilittelyä.

Vierailija
5097/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi aikaa suhteelle, mutta tämä Heidi ei niin kiinnosta? Vaikuttaa minustakin vaikealta naiselta. Tyypillinen humanistiprinsessa minusta tämä Heidi ohjelman perusteella.

Vierailija
5098/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milla  ja Kimmo ovat tällähetkellä yhdessä, niin monta kertaa nyt olen niihin Helsingissä törmännyt lähiaikoina!

Tosin..en kyllä millään usko että ovat enää vuoden päästä...

En kyllä keksi yhtään syytä, miksi he olis jääneet yhteen kaiken ruudussa näkemämme jälkeen, ellei meitä oo huijattu ja kunnolla. Se olis kyllä lievästi sanottuna ärsyttävää. Mutta eipä mahdotonta.

He ovat edelleen yhdessä ja naimisissa.

Tämä on tieto.

Vierailija
5099/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klipeissä katsottavissa kun pariskunnat selaavat hääkuvia. Samuelin ja Tiinan sekä Heidin ja Mikon suhteiden dynamiikkaero näkyy nyt todella selvästi kun ovat täysin samassa tilanteessa. Samuel ja Tiina ovat rentoja, hymyileväisiä, katsovat yhdessä kuvia ja kommentoivat niitä, nojailevat toisiinsa, nauravat, vaihtavat katseita. Heidi ja Mikko istuvat yhdessä erillään, käyvät väkinäisen lyhyen keskustelun aiheesta, minkä jälkeen Mikko ottaa kuvakirjan syliinsä ja katsoo niitä yksin Heidin odottaessa vieressä kuikuillessa sivusta. Suhteet ovat erilaisia ja toisille sopii toinen jne., mutta kyllähän noissa nyt melkoinen ero on.

Vierailija
5100/8622 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuossa H&M jutussa joku videoklippi vai vain teksti ja kuva? 

Tuo kuva on muuten itsessään aika paljon puhuva, kun katsoo henkilöiden sanatonta viestintää hetkellä, joka tallentui kuvalle. Muistan itse vastaavat hetket ruokapöydän ääressä ja sen vapauden tunteen, kun ovi takana sulkeutui. Onneksi eivät jääneet hakkaamaan päätä seinään vuosiksi. 

Ketju on lukittu.